Azt nekem is javasolták most hogy a féltengelyeket megkellesz nézni! Kérdezték hogy rosszabb úton nem vettem észre dübennő hangot! Valószínű akkor hogy vagy a csapágy lóg a féltengelyen vagy a házba! Ezeket külső belső csapágy nagy meló cserélni?
Miután elhoztam haza, átnéztem mindent rajta. Elsőként főtengely axiálcsapágy.
Ahhoz szét kell húzni, akkor látszott, hogy viseletes a kuplung. Kicseréltem a tárcsát, meg kinyomócsapágyat is akkor már.
Aztán felfedeztem, hogy kottyannak a feltengelyek mindkét oldalt.
Ennek kicsit hosszabb vége lett. Külső és belső csapágyak mind kuka.
Jobboldali féltengely annyit lógott, hogy kipattogtatta a nagyfogaskerék nehány fogának felületét, meg a féktengelyét is. Ezért mindkettő csere. (a nagyfogaskerékből sikerült jó eredetit szerezni és jó drága is volt)
Ugye féktengely ki, házastól. Hozzáférhető volt a kúpkerék is. Újrakelett hézagolni, szépen meghúzni és lebiztosítani.
Jobbos féktengelyházban is cserélni kellett a csapágyakat. Szimering, O gyűrű az alap, hogy új ment vissza. Bal oldalt is.
Ezután nagyon jól kihézagoltam a difit.
Beraktam a kisfülkésből az erőszabályzót. Egy-két csövet venni kellett hozzá.
Ez volt az első szenzonja előtt nálam még télen a javítani valója.
Azóta az elmúlt 20 év alatt elöregedett csöveket, lámpákat, apróságokat, balos ajtót, hátsó ablak keretet és adagolót cseréltem. Ja meg a két 95%-os hátsógumit mnegkapta a 80-asról. Na ennyi. :-)
Még nem raktam át mert más dolgok voltak fontosabbak! Metszés egy kis favágás! Meg most csinálták a gépnek a 9.-ik fogaskereket cserélni kellett difi tengelyt kihézagolták meg akkor a váltóba kicseréltek 7-8db csapágyat kulisszába új rugók és golyó fékeknél szimering és gumigyűrű csere! Ennyi volt!
Rajz szerint azok bemeneti furatok. Alul vannak a kimeneti.
Azaz alul lép ki az olaj, és ott felül a terelőlemeznél megy be. Amúgy lényegtelen, csak pucold ki szépen minden porcikáját és leállításkor hallható legyen a forgása.
Eddig 2 kuplungal váltottunk 8.-ből 9.-be és vette mint a vaj. Nem volt semmilyen reccsenés. Egyik ismerős is feltudja rakni 9.-be kuplung nélkül, én se hittem neki el, aztán beültem mellé egy körre és valóban feltudja rakni.
Ha a többi sebesség jó,csak a 8-ból 9-be recseg,akkor szerintem nem a kuplung a hunyó.... inkább a kulissza ,a váltó.. ilyesmik. Amúgy 9-be rakva,a legtöbb régi MTZ recseg ! A fantasztikusan nagy-tudású,hihetetlen tapasztalattal rendelkező MTZ tulajok szerint,lehet reccsenés nélkül is 9-be tenni,különböző váltás előtti gázfröccs-2 szer kuplung meg ilyesmi technikákkal ! ..de én nem hiszek nekik, mert azt tapasztaltam,hogy van amikor sikerül,és van amikor nem sikerül..:-) Na és a recsegésnek is vannak különböző fokozatai..
Nem lett hangosabb, igen én is abba bízok hogy csak a hideg olajjal, de pl. eddig is dolgoztunk vele hidegbe és nem volt ilyen gondunk. Múltkor dolgoztam vele 1 órát kb. és hideg se volt és akkor is reccsent, pedig nem az a gond hogy nem tudok váltani. A koronás anya lecsavarodásos gondokon már túl vagyunk. (ha van összefüggés) :)
Sziasztok! 2013 májusába lett kuplngozva a traktorunk (mtz 80). Jó volt a kuplungja eddig nagyon, de mostanság (most télen kezdte) recseg mikor felrakom 9.-be 2 kuplunggal szépen szedi a 6.-8.-at, meg a 9.-ből vissza 8.-ba is szépen megy, de a 8.-ból 9.-be most egy hónapja kb. megreccsen. Szeretném kérdezni, hogy mi lehet a hiba oka? Jól be van állítva a kuplung, nézettük már több szakival is.
Ilyen Defort van, Gysmi-t vagy Mastroweld-et akartam amivel lehetett volna Awizni is, de most fűtés szezon elején kilyukadt a kazánom.
Így idő hiányában, erre esett a választás és anyagi okokból is.
Eddig nincs rá panasz, 4-es elektródát is viszi.
Bár huzamosabb ideig nem hegesztettem vele nagy hegesztőáramon, de két napon át reggeltől estig 80-120A-el küldtem neki 2,5-es és 3,2-es elektródával.
Semmi melegedést nem tapasztaltam a házán, ahol a panel van benne. Jókora hűtőventillátora van.
Egy kis gondom van vele, amit hozzáadtak munkakábeleket túl rövidek.
De 25mm2 -esek, ezek sem melegedtek. Mondjuk ettől még gond nélkül használható, majd veszek hozzá hosszabbakat.
Egy baja volt amit rögtön orvosoltam, az pedig a testfogó ami nagyon vékony anyagból volt és melegedett. Ezt rögtön kicseréltem egy normálisra és ez meg is szűnt.
Havernak, Weco Discovery 150A-s van, rengeteget hegesztettünk vele, ez nagyon jól eltalált darab. Még jól is tartja az árát, ami azt illeti.
Mind a kettő nagyon jó,de állítása szerint,a kis-fülkés váltójában az alkatrészek,dupla akkorák ! erősebbek a fogaskerekek meg minden... Én elhiszem neki,mert ebből él a mai napig, és néhányszor már felújította mindkettőt. Soha nem akart mást csak jimzot ! ..ez azért jelent valamit. ( MTZ-ket is hordanak hozzá javítani)
Újabb kérdésem lenne: a képen látható négy ágú lemez, ami tartja a szitaszűrőt mindegy hogy milyen pozícióban áll? Befolyásol az valamit a centrifugális erőn, forgási sebességen? Ezek a fenti olaj furatok a lemez mellett ki vagy a bemeneti olaj járatok?
Így állt amikor szétszedtem, és így is raktam össze, ahogy a képen látszik.
Az alsó gumigyűrű ami el volt szakadva kb a traktorral volt egyidős. Bakelit keménységű volt és darabokra tört a kezemben. A szitaszűrő is cserés volt, mivel volt rajta két szakadás.
Nagy fülkés az komfortosabb,de a motor váltó ugyanaz! És akik ezt mondják azok be szopták ,mert Belarus az is.És bármelyik mtz 82 mellé oda merném állítani !