Idáig két féle variációt hallotam de szerintem a kettö közöt van az igazság.
Az egyik variáció,Házilagos barkácsolástol elvenni a tulajok kedvét,vigyék szervizbe.
Másik variáció, Annyira kicsi már a robbanótér,hogy csak igy tudják biztositani a pontos beálitást ne érjék a szelepek utol a dugókat.
Mind a kettönek van értelme,de azt nem értem én se meg sokan miért nincs a fötengelybe retesz,mert ahoz lehetne álitani.Ezt a Ford kzdte el aztán veték át a csigások is mikor kóperáltak,vagy közösen fejlesztetek.A BMW,VW stb,dizeleknél már nagyon régen van,hogy a vezérmütengely nincs reteszelve.a BMW haszált még a 2.4-es motorokhoz egy tájoló tüskét de kb,1cm mozgása volt a keréknek.ott is a vez,tengelyt kalodázni kelett,a lendkereket stiftelni( Pedig volt elöl retesz a bordáskerékbe) az adagolót ugyszintén stiftelni kelett.
Meg is lehet venni hozá,de le is lehet gyártani,nagyon egyszerüen ha van egy esztergapad,tulajdonképen egy erös laposvas,meg egy normál M10-es csavarból lehet gyártani.
Ennek a megoldásnak amúgy mi a műszaki indoka? Itt nem lehet arra fogni, hogy csigás. Vagy gyári vezérlésrögzítővel könnyű, csak szivatják akinek nincs?
Ahogy irta Cam Aro sportárs,elég macerás,egy szerelö kolega úgy nyitita a fötengely csavart mint régen a Zsigulinál,csavara kulcs,és öninditóval.Sajnos utána hivott fel,hogy nincs jelölés mikor mondtam neki akkor veheti le a hengerfejet,az volt a válasz körbe tudja forgatni a fötengelyt.Ez a baj mert mivel nincs ékelve megszaladt a fötengely és felütöte a szelepeket,elgörbült benne 6-db.Cél szerszám igényes,és elsöbe jó lenne ha olyan lenne meleted akimár nem az elsöt csinálja.
60 ezer Ft/óra munkadíj és nem szabad gyorsan dolgozni. Minden csütörtökön fél 4-től este tízig lehet maszek munkát vállalni, nem kérdezik mit vállalsz és mennyiért...