Mivel a számítástechnika és a vizuális technika villámgyors fejlődése elavultá tette, teljesen új számteches "vas" és fullHD videó kell hozzá, ennek elkészítése nem két fillér és nem két perc...
Egy-két Budapest-Nyugatit váltó sem volna rossz. Két vas és egy angol esetében már ki lehetne próbálni, mit jelent a jókarban tartás és beszabályozás. Lehetne próbálgatni, ki-meddig jut?
A yorki vasútmúzeumban felszereltek egy kisállomási jelző- és váltóállító hébni sort. Leírást tettek mellé, mert az előjelző-főjelző meg a váltóállítók erősen reteszelve vannak, és erősen biztatnak a használatára. A nép sorban áll, hogy kipróbálja.
De ha nincs, akkor persze hogy nem érdekel senkit :-)
OFF: Attól, hogy németül is úgy mondják, nem biztos hogy germanizmus. A "magas" egyik jelentése az Akadémia értelmező szótára szerint "nagyfokú, nagymértékű", márpedig ők tán tudnak magyarul...
Mert például a TRT-től annak idején egy játszható bakocska került a KM-be. (Normál méretű kezelőszervek, modell jelzők és váltók). A 80-as, 90-es években még fel-fel tűnik, működőképessé is tették, majd felszívódott. És nem nagyobb a cucc, mint az istenített 1:5 modellek közül egy-egy szerkocsis mozdony. És csak egy eszköz a több százból.
Jah nem tűnt el teljesen, mert az annak idején beszabályozott jelzőt tavaly leszerelték, és ráberhelték egy váltóemeltyűre. (Ez lett a "Szabad a pálya" kialakítás "valódi jelőállítója").
Csak merem remélni, hogy nem ez a berhelés jelentené a komplett infrás kiállítást.
Pályaépítő gépek, karbantartó berendezések, jelzők stb. Ami most a Park kávéház mögött minden logikai összefüggyés nélkül le van rakva, az kapna egy részletes kiállítást.