Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BXtwelve Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53893

Nekem még eredeti, de csak azért, mert nem erőltetem.

Az kellene megtudni, miért szorul esős időben, ill. kocsimosás után.

Előzmény: zimurgy (53891)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53892

50-es torx.

 

A negyedén már túl vagy. :-)

 

Ablak törlő szerkezet ki, igen. Csap nincs. Nem fog sok kifolyni.

A műszerkeret ki, műszeregység szintén. Bajuszkapcsolók szintén.

A műszerfalat középen ha jól emlékszem 3 helyen is fogja csavar.

Előzmény: HMEX (53889)
zimurgy Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53891

Idén január közepén kellett kicserélnem a jobb első kilincset, törés miatt.

Nos: eddig bírta az (utángyártott, tajvani) új, tehát még egy évet sem. :(

 

Mivel így karácsony küszöbén esélyem sem lett volna, hogy rövid időn belül megjöjjön az új, így csak a javítás jöhetetett szóba. (A bontott sem játszik, mivel egyrészt nincs a közelemben normális bontó, másrészt a Xsara-kilincset aranyárban adják, ha van egyáltalán.)

Ahol eltört, ott végig megragasztottam erős, gyorsan kötő, de nem pillanatragasztóval. Utána egy U-alakban meghaljított 1,5-es lemezt méretre vágtam, majd olyan szorosra állítottam be a párhuzamos élek távolságát, hogy szorosan rá tudjam a ragasztott lapos felületre húzni. Alkohollal megtisztogattam, majd belül ezt is megragasztóztam, és mehetett be a helyére, hogy megerősítse a tötött felületet. Szerintem a törések fő oka az, hogy valamit elméreteztek a tervezők, és a kilincset szinte 100%-ig meg kell emelni, hogy a műanyag nyelv el tudja billenteni a fémlemezt, ami a zárat nyitja. 

A törés előtti hónapokban már kb minden 10. próbálkozásnál nem volt kívülről nyitható az ajtó, szóval határeseten dolgozott. Ezért megtoldottam most az ominózus részt ugyanebből a fémlemezből hajlított kis darabbal. Ragasztóval illetve kábelbilinccsel is rögzítettem. Most kb. 75%-ig elég megemelni a kilincset, és már nyit. A hátránya az, hogy egy picikét kiáll a kilincs az ajtó síkjából, de nem vészesen. Lehet, hogy kicsit kisebb toldattal kellett volna megoldanom.

Azért nem az ellenoldali lemezt hajlítottam meg, mert ahhoz nem könnyű hozzáférni, illetve ez meg már mindenképpen kint volt.

Most ilyen (pirossal berajzoltam, hol volt a törési felület):

Most jöhet a tesztelés, hogy így mennyit fog bírni. Kíváncsi leszek...

HMEX Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53890

Illetve a kormány hányás torxal kell leszedni?

HMEX Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53889

Sziasztok!

 

Jelenleg itt tart a fűtőradiátor csere projekt. Lásd képek. Középrész kiszedve, kézifékburkolat leszedve, kesztyűtartók kint, kormányburkolat lent, bal oldali állítógombok kint, oldal az ajtófelőli oldalnél a csavarok kint stb. Ez a lépés után mi kellene hogy jöjjön? Úgy értem kormány le, ablkatörlők+ szerkezet ki, majd ott ha jól tudom 3 csavar lesz. Elzárni a csapot, leszedni a csövet....Sajnos nem tudom pontosan mit szükséges ki/le aplikálni a továbbiakban. Tud vki segíteni?

 

Köszi.

parrakos Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53888

Szia!

 

Köszi a segítséget.Tegnap volt a kárszakértő és ő is azt javasolta, hogy ne fogadjam el a kézpénzes ajánlatot.Szerencsére van karosszériás ismerősöm, aki kapcsolatban áll biztosítokkal, így mindent elrendeznek.

 

Köszi mégegyszer.

Előzmény: Gyurma85 (53880)
Gyurma85 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 53887

gondoltam rá :) :D

de sajna vadújakat vettem, nyárra meg csak nem az igzi :)

bár felnit kell vennem, mert az utak megadták ami jár neki.

Előzmény: Alvin_ti4200 (53884)
FeZ_ Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53886

Passz. :-(

 

Gondolom nem egységára van, függ az adott csőtől az ár.

 

FeZ

 

Előzmény: 2.0 HDI VaT (53881)
K.Zoli. Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53885

Ilyet keresek, akinek van kérem szóljon!

 

Xsara I műszerfal keret

Alvin_ti4200 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53884

Vegyél még egy garnitúrát, azt meg add vissza :))

Előzmény: Gyurma85 (53882)
bravura2 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53883

hátha alapon nem cserélnék gátlókat :)

Előzmény: BXtwelve (53874)
Gyurma85 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53882

Kár, hogy nem olvastam hamarabb. :( :(

Előzmény: Alvin_ti4200 (53868)
2.0 HDI VaT Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53881

köszi
Gondolom azt nem tudni h kb mennyipénz!?

 

Előzmény: FeZ_ (53862)
Gyurma85 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53880

Sziasztok.

Sajnos már többször volt részünk ilyen esettel. Szegény xsarára vigyázunk, de egyszer sikerült nekem is megzúzni. azóta a parkolóban 2szer mentek bele és egyszer telibetolatta egy kedves hölgy, csúnyábban lennulázva az elejé mint a tiednek.

Az a tapasztalás, hogy mindenképp keresni kell egy szervízt akinek vagy szerződése van az adott biztosítóval, vagy partnere, vagy csak simán egy szakszervíz és a kárfelmérőnek azt a címet kell megadni, hogy ott találkoztok a műhelybe és szakértő (rutinosabb) emberek mellett fotózza körbe az autót. Ugyanis ha nem ez történik, képesek nem felvenni kárnak olyan dolgokat, ami egyébként sérült a balesetből kifolyólag.  Pl: lámpa fülei, lökhárító felfogtó műanyag, milló fajata fül, műanyag bizgentyű, ami kicsi ámde drága és mindenképp cserés.

Asztán egyszercsak felhívnak, hogy kész a kárszakértés és meg lehet javítani az autót, de felajánlanak egy összeget, hogy fogadd el, mert jobban jársz.

Na ezt nem szabad elfogadni, mert ha megteszed.

Aztán mikor szétszedik az autódat, akkor majd fogtok nézni, hogy jé, itt még 8 dolog sérült és annak a  felére sem elég  pénz.

 

Mikor ez az ajánlás megtörténik, jól el kell küldeni őket a búsba, és mondani, hogy az autó a megbeszét szevízbe lesz javítva és ha kész várják a számlát, te nem foglalkozol semmi mással. Neked az autód kell és nem is értesz hozzá.
Szakszervízbe is kell megcsináltatni, mert mindent fényképpel igazolva szerelnek szét és az ő érdekük is, hogy az meg legyen javítva.

 

 

Nekem ez a tapasztalatom baleset és kárszakértő ügyben.

Nyilván lelkiismeretes szervízt is kell választani, de ez már más téma.

 

 

(Az én példám az volt, hogy megtörték egy picit a jobbhátulját. Tényleg csak egy horzsolásnak tűnt. Felajánlottak 70 ropit. csak azt nem kalkulálták bele, hogy a lökhárító tartófülei is repedtek, mert nem látszott csak amikor leszedték. Telibe keleltt fényezni a lököst, meg a sérült elemet, lámpa füle repedt, az is csere. Na most egy elem festése 30körül mozog. Lehet számolni mire elég a 70 rogy.)

 

 

Előzmény: parrakos (53854)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53879

Szia! Nekem hasonló nyűgre megoldás volt az alapjárati-motor tisztítása.

 

 

Előzmény: bordoxsara (53877)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53878

A cikket én is olvastam.

 

A lengőkar ki-beszerelése nem nagy munka. Inkább a szilentek ki-be sajtolása a nehezebben kivitelezhető. Persze ha akad otthon prés...

 

---

 

Benzinesről nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: bordoxsara (53877)
bordoxsara Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53877

totalcaron olvastam egy cikket:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/12/06/szilent/

 

de valljuk be, nem egy csúcskategóriás autó ez és lengőkarszilent 2300 forint, a tízszeresét nem szívesen áldoznám rá. és igen, a szerelő válasza jogos sajna, mert nem picit kell megbontani a futóművet ahhoz, hogy kicserélj 2 darab gumit... viszont ha egyszer más okból meg kell tekerni az anyákat akkor azokat is kicseréltetem ez biztos.

 

az mitől lehet, hogy az alapjárat nagyon minimálisan ingadozik? külömböző kutaknál próbáltam már tankolni, a benzinpumpa most lett kicserélve.. gyertyák jók, nincsenek beköpve.. a trafósort ki tudom mérni valahogy?

Előzmény: BXtwelve (53875)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53876

Szerintem elég 1. De csinálj több nézetből, a futófelületről közelit is.

Előzmény: Alvin_ti4200 (53873)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53875

Azt hiszem, ez sokunk problémája. Nekem ugyanilyen tünetek (is) vannak, kb 2 éve.

Haver Mézsán 2-je (2006-os autó) szintén ezt produkálja.

Szerelő válasza: ne foglalkozzon vele.

Előzmény: bordoxsara (53872)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53874

Egyelőre maradjunk a kopogás-zörgésnél. :-)

 

Okosok szerint a teló belül már kopott, és ezért tud ilyen hangot produkálni.

Előzmény: bravura2 (53871)
Alvin_ti4200 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53873

Igen-igen, ezt tudom én is, de hétköznap sötétben indulok el és érek haza, így hétvégére marad ez a hálátlan feladat. Szerinted elég egyet lefotózni vagy mind a négyet hozzam fel a pincéből?

Előzmény: BXtwelve (53870)
bordoxsara Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53872

Sziasztok!

Lengőkarszilentet néztétek? Nekem az nyiszorog rosszabb úton / fekvőrendőrön, viszont cserébe nem látni, hogy meg lenne szakadva. Ha esős idő van és kicsit benedvesedik akkor csendben van...

Előzmény: bravura2 (53871)
bravura2 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 53871

akkor mi kopoghat, zöröget, nyekereghet a gátlóknál?

Előzmény: BXtwelve (53869)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53870

Néhány fénykép dobna a hirdetésen...

Előzmény: Alvin_ti4200 (53868)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53869

Nekem mindig zörög. A lengéscsillapító folyadék elég híg, nem hinném, hogy nagyon dermedne. Egyébként is a viszkozitás változás jelentősen változtatná a csillapítást.

Előzmény: bravura2 (53867)
Alvin_ti4200 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53868

Ismét csökkentettem a téli gumi szett árát, lassan tényleg felni árában fog menni :( Vegyétek-vigyétek!

bravura2 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53867

érdekes, hogy a hiba csak hidegben jelentkezik. 5-6 fok felett nem csinálja, ezért gondolok az olaj dermedéséből eredő hibára.

Előzmény: BXtwelve (53866)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53866

Akkor egy cipőben járunk. Én is elköltöttem már néhány 10 ezret alkatrészekre, potyára.

A teló működésileg hibátlan, "gyanakodásra" cserélni meg drága mulatság lenne.

 

Előzmény: bravura2 (53865)
bravura2 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53865

minden hibátlan.

a szakik a gátlókra gyanakodnak.

Előzmény: BXtwelve (53864)
BXtwelve Creative Commons License 2013.12.18 0 0 53864

Miért eladó? Nem ez volt a probléma?

Csak azért kérdezem, mert régóta szenvedek futóműzörgéssel, és nincs meg az oka.

Előzmény: bravura2 (53863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!