Idén január közepén kellett kicserélnem a jobb első kilincset, törés miatt.
Nos: eddig bírta az (utángyártott, tajvani) új, tehát még egy évet sem. :(
Mivel így karácsony küszöbén esélyem sem lett volna, hogy rövid időn belül megjöjjön az új, így csak a javítás jöhetetett szóba. (A bontott sem játszik, mivel egyrészt nincs a közelemben normális bontó, másrészt a Xsara-kilincset aranyárban adják, ha van egyáltalán.)
Ahol eltört, ott végig megragasztottam erős, gyorsan kötő, de nem pillanatragasztóval. Utána egy U-alakban meghaljított 1,5-es lemezt méretre vágtam, majd olyan szorosra állítottam be a párhuzamos élek távolságát, hogy szorosan rá tudjam a ragasztott lapos felületre húzni. Alkohollal megtisztogattam, majd belül ezt is megragasztóztam, és mehetett be a helyére, hogy megerősítse a tötött felületet. Szerintem a törések fő oka az, hogy valamit elméreteztek a tervezők, és a kilincset szinte 100%-ig meg kell emelni, hogy a műanyag nyelv el tudja billenteni a fémlemezt, ami a zárat nyitja.
A törés előtti hónapokban már kb minden 10. próbálkozásnál nem volt kívülről nyitható az ajtó, szóval határeseten dolgozott. Ezért megtoldottam most az ominózus részt ugyanebből a fémlemezből hajlított kis darabbal. Ragasztóval illetve kábelbilinccsel is rögzítettem. Most kb. 75%-ig elég megemelni a kilincset, és már nyit. A hátránya az, hogy egy picikét kiáll a kilincs az ajtó síkjából, de nem vészesen. Lehet, hogy kicsit kisebb toldattal kellett volna megoldanom.
Azért nem az ellenoldali lemezt hajlítottam meg, mert ahhoz nem könnyű hozzáférni, illetve ez meg már mindenképpen kint volt.
Most ilyen (pirossal berajzoltam, hol volt a törési felület):
Most jöhet a tesztelés, hogy így mennyit fog bírni. Kíváncsi leszek...
Jelenleg itt tart a fűtőradiátor csere projekt. Lásd képek. Középrész kiszedve, kézifékburkolat leszedve, kesztyűtartók kint, kormányburkolat lent, bal oldali állítógombok kint, oldal az ajtófelőli oldalnél a csavarok kint stb. Ez a lépés után mi kellene hogy jöjjön? Úgy értem kormány le, ablkatörlők+ szerkezet ki, majd ott ha jól tudom 3 csavar lesz. Elzárni a csapot, leszedni a csövet....Sajnos nem tudom pontosan mit szükséges ki/le aplikálni a továbbiakban. Tud vki segíteni?
Köszi a segítséget.Tegnap volt a kárszakértő és ő is azt javasolta, hogy ne fogadjam el a kézpénzes ajánlatot.Szerencsére van karosszériás ismerősöm, aki kapcsolatban áll biztosítokkal, így mindent elrendeznek.
Sajnos már többször volt részünk ilyen esettel. Szegény xsarára vigyázunk, de egyszer sikerült nekem is megzúzni. azóta a parkolóban 2szer mentek bele és egyszer telibetolatta egy kedves hölgy, csúnyábban lennulázva az elejé mint a tiednek.
Az a tapasztalás, hogy mindenképp keresni kell egy szervízt akinek vagy szerződése van az adott biztosítóval, vagy partnere, vagy csak simán egy szakszervíz és a kárfelmérőnek azt a címet kell megadni, hogy ott találkoztok a műhelybe és szakértő (rutinosabb) emberek mellett fotózza körbe az autót. Ugyanis ha nem ez történik, képesek nem felvenni kárnak olyan dolgokat, ami egyébként sérült a balesetből kifolyólag. Pl: lámpa fülei, lökhárító felfogtó műanyag, milló fajata fül, műanyag bizgentyű, ami kicsi ámde drága és mindenképp cserés.
Asztán egyszercsak felhívnak, hogy kész a kárszakértés és meg lehet javítani az autót, de felajánlanak egy összeget, hogy fogadd el, mert jobban jársz.
Na ezt nem szabad elfogadni, mert ha megteszed.
Aztán mikor szétszedik az autódat, akkor majd fogtok nézni, hogy jé, itt még 8 dolog sérült és annak a felére sem elég pénz.
Mikor ez az ajánlás megtörténik, jól el kell küldeni őket a búsba, és mondani, hogy az autó a megbeszét szevízbe lesz javítva és ha kész várják a számlát, te nem foglalkozol semmi mással. Neked az autód kell és nem is értesz hozzá. Szakszervízbe is kell megcsináltatni, mert mindent fényképpel igazolva szerelnek szét és az ő érdekük is, hogy az meg legyen javítva.
Nekem ez a tapasztalatom baleset és kárszakértő ügyben.
Nyilván lelkiismeretes szervízt is kell választani, de ez már más téma.
(Az én példám az volt, hogy megtörték egy picit a jobbhátulját. Tényleg csak egy horzsolásnak tűnt. Felajánlottak 70 ropit. csak azt nem kalkulálták bele, hogy a lökhárító tartófülei is repedtek, mert nem látszott csak amikor leszedték. Telibe keleltt fényezni a lököst, meg a sérült elemet, lámpa füle repedt, az is csere. Na most egy elem festése 30körül mozog. Lehet számolni mire elég a 70 rogy.)
de valljuk be, nem egy csúcskategóriás autó ez és lengőkarszilent 2300 forint, a tízszeresét nem szívesen áldoznám rá. és igen, a szerelő válasza jogos sajna, mert nem picit kell megbontani a futóművet ahhoz, hogy kicserélj 2 darab gumit... viszont ha egyszer más okból meg kell tekerni az anyákat akkor azokat is kicseréltetem ez biztos.
az mitől lehet, hogy az alapjárat nagyon minimálisan ingadozik? külömböző kutaknál próbáltam már tankolni, a benzinpumpa most lett kicserélve.. gyertyák jók, nincsenek beköpve.. a trafósort ki tudom mérni valahogy?
Igen-igen, ezt tudom én is, de hétköznap sötétben indulok el és érek haza, így hétvégére marad ez a hálátlan feladat. Szerinted elég egyet lefotózni vagy mind a négyet hozzam fel a pincéből?
Lengőkarszilentet néztétek? Nekem az nyiszorog rosszabb úton / fekvőrendőrön, viszont cserébe nem látni, hogy meg lenne szakadva. Ha esős idő van és kicsit benedvesedik akkor csendben van...
Nekem mindig zörög. A lengéscsillapító folyadék elég híg, nem hinném, hogy nagyon dermedne. Egyébként is a viszkozitás változás jelentősen változtatná a csillapítást.