Szia! Kéne a nemrég említett áron (10.500Ft) az új, gyári keréknyomás szenzor. Jobb hátsó. 2.0 dci GS, 2007. Megvan még a forrásod rá? Priviben: cefo(kukac)freemail(pont)hu.
Régen jártam erre,néha rátok nézek,hogy minden rendben van-e. :)
Semmi gond nincs a bocival..kopp..kopp..kopp..
Most,hogy mínusz 5-8 fokok röpködnek reggelente,elkezdtem használni az egyik osztrák kollégám által renszeresen használt és őszintén javasolt adalékot a Castrol TDA-t.
Én míg otthon éltünk,olyan 5-6000-ként beleöntöttem egy fekete STP-t,de,hogy őszinte legyek gyakorlatilag semmi változást nem éreztem tőle.
Csak a tudat,hogy kapott egy kis jóságot a rózsám. :)
De ez mintha tényleg...
Nemtom,kicsit mintha halkabb lenne,könnyebben és "vidámabban" indul a vas.
Biztos nem varázsszer és nem is akarok senkit rávenni,hogy csak ezt használja mert hűdejó,de tényleg jó. :)
Ma kicseréltük a gázolajszűrőt, állt rajta az üzemanyag. A légtelenítő pumpával való felpumpálás után rögtön indult a gép. Mától garázsban állok remélem magához tér. Ha kiürül a tank, van még benne 20l Luk-os anyag és 30l OMV-s, telenyomom jó gázolajjal. Szerintetek gázolaj parafinnosodása hazavághat ü.a. szűrőt?
De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
többféle, egyik, hogy hidegben elektromos rásegítés van a fűtésre, másik, hogy különösen automatánál - valami 4-5 db-ra emlékszem -, de normálnál is sok sok számítógép vezérli az autót, igy van amelyik kinyit ezt, elzár azt, illetve emeli a fordulatot, vagy éppen letilt ha baj van.
Konkrétat igy hang nélkül én nem tudok mondani egyebet, lehet hanggal sem :D
A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.
Ez egyfajta "placebó hatás" is lehet ugyanúgy van mindig csak nem hallod.
A fűtésvezérlőt, leánykori nevén én előtétellenállásnak nevezem, Develooper cartárs javítja Bp-n, postázni is lehet.
Igazán igy sem jó, de szerintem nem hidrotőke, inkább csattogónak hallom, ami emlékeim szerint befecskendező hiba, méress résolajveszteséget, illetve vidd el diagnosztikára.
Ez még nem tragédia ha a nyúlványok és a küszöb nem sérültek, de sajnos nagyon kicsi a valószínűsége, hogy pici sérüléssel került szakember kezei közé kiindulva a hazai viszonyokból. Azért gondolom így, mert a sárvédő üvegszál, az ajtó csere, ha szakszervizben csinálták még a garancia sem ugrik az átrozsdásodásra, bár nem is indokolt ha alatta nem sérült semmi.
Egy kis érdekesség, hátha valaki még nem tudja: A motorolajok, amiket használunk a kocsiainkba egy kis név változáson, és csekély csomagolás változáson esett át. Amit eddig ELF Evolution SXR 5W40 néven vásároltunk, azt mostantól hivatalosan ELF Evolution 900 SXR 5W40 néven, míg a részecskeszűrős ELF Solaris FE 5W30 mostantól ELF Evolution Full-Tech FE 5W30 néven fogjuk megkapni.
Én tegnap rendeltem olajat, amit ma meg is kaptam, mellékelt tájékoztatással, hogy a csomagban ezért van a megszokottól eltérő nevű, csomagolású, de minőségben azonos olaj!
Akadt néhány problémám a kocsimmal (Scenic II 1.5 DCI 2006-os digit klímás).
Megint előjött a befújó ventilátor szabályozó elektronika leállása.
Már volt vele gond máskor is,de eddig sikerült feléleszteni (kontakt hibák megszüntetése a csatlakozóknál).
Most már ez sem segített.
Amíg kitaláltam,hogy mit csináljak,addig direktbe kötöttem a ventilátort,így ugyan max fokozaton,de legalább ment és az is kiderült,hogy nem a ventilátor halt meg.
De viszont egy érdekes jelenség lett.
Megjelent egy elég hangos és magas búgó- sipoló hang,amikor megy a ventilátor.
Érdekességek:
- csak akkor van a hang,ha a motor jár ,csak gyújtáson nincs
- ha a hőfokot leveszem 15 fokra megszűnik,16 foktól újra van
Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom. Az autón kívül nem hallatszik,csak bent. Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak. De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
Közben sikerült az elektronikát újra munkára bírni.
A fenti hang még mindig megvan,de már nem olyan hangos és nem mindig van.
Egy kérdésem is van.
A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan az ventilátor szabályzó elektronika betápja. Szürke lapos szivaccsal van burkolva. Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van. Így néz ki:
Én figyeltem a részletekre, 1.9 dci-ről beszéltem, nekem is az van s az utobbi időben jópár 2004 körülinél volt hasonló gond, a felesleges kiadás elkerülése végett irtam amit.
Mivel nem látom látjuk az autót véleményemet közöltem.
A tiednél sem biztos hogy a bak miatt remeg sok más gond is lehet tudtommal, de majd jönnek akik jobban ismerik a törpe dieselt :D
Háttööö, azért ne temessük szerintem még azt a kettős tömegűt :)
Ráadásul nekem tudtommal nincs is (1.5dCi 80LE), oszt' mégis remeg alapjáraton.
Alapvetően a felső motortartó bak szokott kinyiffanni, elgyengülni. Alapjáraton főképp a pedálokon és a kormányon érezni ilyenkor a vibrálást.
Ha erőteljes gázadáskor mozog a váltórúd, illetve ha nyomod a féket, berakod 1-be vagy hátramenetbe és nyomott fék mellett a kuplungot felhozva bólogat a motor, akkor pedig alsó motortartó bak, alias "kutyacsont" a hibás.
Úgy gondolom kezd meghalni a motortartó bakom. Alapjáraton remegést érzni az ülésen műszerfalon kormányon szóval mindenütt.
Sajnos hiába vennél motortartót....:(
Emlékeim szeritn bakok alapjáraton nem okoznak remegést, azt a kéttömegű kerék halálának előjele okozza.
Vidd el hozzáértőhöz, nézesd meg.
Pontos diagnosztika után érdemes csak cserélni, hiszen 10-70 e Ft-t elköltesz - relatíve feleslegesen, csak azt kell cserélni ami rossz- egy sor bakra, mig végül a lengkereket is cserélni kell.
Úgy gondolom kezd meghalni a motortartó bakom. Alapjáraton remegést érzni az ülésen műszerfalon kormányon szóval mindenütt. Azt kérdezném tőletek, milyen márkát érdemes venni ami sokáig kitart? És érdemes a másik kettőt is kicserélni együtt? Válaszokat előre is köszi. 1.9dci GS 2004
Írtam az eladónak a sérülésmentességgel kapcsolatban, meg a szervízfüzetre sem utal semmi a hirdetésben.
Ha pozitív lenne a válasza akkor talán már holnap elmegyek megnézni, mert a képek alapján teszik a verda, azt nem tudom a kocsi eladási helye közelében (BP Szabadföldi út 70 /c ) hol tudnák teljeskörű állapotfelmérést csináltatni.
Akár jó is lehet, de nekem mindig fenntartásom van a kintről behozott kocsikkal kapcsolatban, mert kint nem olcsóbb az autó, sőt! Ez pedig itt áll alig tízezer kilométerrel 4-5 hónaposan, mindenképpen érdekelne miért érte meg hazahozni úgy, hogy marad még 200-300ezer profit is rajta.
Valószinű sérült volt (nem írják, hogy sérülés mentes), ami nem feltétlen probléma, csak tudni kellene hogyan sérült és kik hogyan javították.
A felszereltség és motor kérdés már személyes preferencia kérdésköre.