A mostani Expo1520-on (akárcsak a 2011-esen) előfordult néhány gőzmozdony a dinamikus bemutatón, amolyan felvezető+kedvcsinálóként, a közönségnek. Délelőtt és délután volt egy-egy menetük. A délelőtti és a délutáni között, két vágányon sorba fejlődött az összes jármű, de előtte még mentek egy plusz kört a 6 kilométeres próbapályán, akkor, amikor a nézők zöme és a főnökség rég visszaszivárgott a kiállítóterületre. Ez a plusz kör kb. arra szolgált, hogy a sor eleje a megfelelő pozícióba kerüljön (a délutáni bemutatóhoz), a többiek pedig szépen mögéjük sorakozhassanak. Az egyik gőzmozdony, mégpedig az L-2057
(a képen az L-3348 látható, ami szobor - na szóval egy ehhez hasonló) vezére kihasználta az alkalmat: előtte majdnem a teljes kör ott állt szabadon, főnökök sehol, egyéb szemtanúk módjával. Hát kipróbálta, mit bír a szerkezet, olyan sprintet levágott, hogy öröm volt nézni. A ronda, taknyos-nedves idő ellenére elképesztően gyorsult. Nemigen kímélte a vezér, persze túl nagy bajt nem csinálhatott: a Lebegyanka az utolsó konstrukciók közül való (a negyvenes évek közepétől az ötvenes évek közepéig), és a roncstelepeken ott pihennek az alkatrészek, ha nem is újak, de nem rosszabbak, mint a beépítettek. Persze, ha a szuper-muzeálisan-védett Ov-324-essel csinálta volna ugyanezt, asszem többet nemigen kellene gőzmozdonyon jeleskednie.
> Kimélni lehet, de fáradt anyagot benne hagyni vagy használni azt nem szabad. Itt ebben az esetben nincs pardon.
Csak, tudod (szerintem tudod), hogy ma már nincs a fáradó alkatrészek helyett újakat adó tele raktár a műhely mögött, vagy ha raktár nincs, pénz sem jut a fáradók helyett újat gyártatni, de ha még tán lenne is, nem lehetne épeszű árért, egyedi alkatrészként legyártatni. Nem kell messze menni, ott a kazán. Nem olyan már, mint új korában.
Köszönöm a hozzászólást, éjszakai menetek valóban csak az elvetemült rajongókat érdeklik, azért a 301-es Szolnokra vontatásának közzé nem tételét nem fogom elfelejteni...
Ha már így összeakadtunk, lehetséges volna hozzávetőleges időpontot előre tudni majd a 15-i 109-es menetről? Mikor megy le Kecsóra? A Nohab viszi-e, ami majd továbbmegy a határra?
A gépmenet esetén sok a forgalmi probléma, akkor meg az lenne a gond, hogy meghirdetik, aztán előbb-később megy a gép... Amúgy éppen ezért éjjel zajlanak az ilyen menetek zömmel, akkor meg nem látja senki.
Ha jól láttam a német különvonat Németországban, Ausztriában, Szerbiában és most Bulgáriában is a gőzvontatásúnak hirdetett szakaszokon kizárólag gőzmozdonnyal (Bulgáriában kettővel) közlekedett.
Előre elnézést kérve a hardcore gőzmozdonyosoktól a félig-meddig offolásért, de megjegyzem, hogy a Noszi nyugodtan adhatna tájékoztatást a rajongóknak a gépmenetekről is, például a 424-es útjáról Kiskunhalasról visszafelé (ha visszaért már egyáltalán), vagy a 109-es hétvégi Strasshof-i kiruccanásáról. Nem csak nekünk lenne ez érdekes, de például sok kisgyermeket is meg lehetne fertőzni a nosztalgia-vonatozással. A hétvégén gondoltam erre, amikor a kutya nem tudta a kisebb-nagyobb településeken, hogy gőzvontatású különvonat halad át, pedig mikor lehet alkalma egy öcsényi vagy egy cecei gyereknek ilyet látni? Ok, a különvonatot megrendelte valaki, valószínűleg nem akar nagy hírverést körülötte, de a gépmenetet, a visszautat nyugodtan lehetne hirdetni.
De, ha ilyen esetben átállítod a hozzászólások sorrendjét időben növekvőre, és ezután az oldalszámoknál a legutolsóra (több hozzászólás esetén az utolsó előttire is) kattintasz, láthatóak a 'csökkenő sorrendnél' átmenetileg elveszettnek tűnő hozzászólások.
Persze ha közben mégújabb hozzászólások születnek, akkor 'csökkenő sorrendnél' is előkerül(nek) az elveszettnek hitt hozzászólás(ok).