Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DiabloCorsa Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85853

Erre a válaszom:

 

(Most megnéztem, ez rajta van minden számlájukon is).

 

Az autó kerekeit a gumis műhelyből vagy szervízből való távozás után bárki meglazíthatja vagy defektnél kereket cserélhet.

 

Ezért ezt a felelősséget a számlán szereplő mondattal az autó tulajdonosára hárítjuk, hiszen ő az első aki pl.kereket cserélhet az autóján.

 

Tehát a kedves tulajdonos a távozás után megtette a számla mondatában szereplő kilómétert már nem reklamálhat senkinél ha meglazul vagy kiesik a kerék. Ha nem huzták meg kellően általában leesik 50 km belül. Nálam ennyi van a számlán.

 

Ennek a mondatnak számlán való szereplését rendelkezés előírja.

 

Műszakilag semmi szükség az utánhúzásra.

Előzmény: Teo papa (85852)
Teo papa Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85852

Jól van :)

 

Akkor feldobok még egy témát: az egyik autószerelőnk azt mondja, hogy alufelni le-felrakás után bizonyos km múlva meg kell(ene) nézni a kerékcsavarokat és utánahúzni, ha szükséges. (Most megnéztem, ez rajta van minden számlájukon is). A lényeg, hogy van pár autó, amit oda hordunk és ezzel soha nem törődtünk. A jó kis bódénk konkrétan 150e km-nél került hozzánk, azóta jár ehhez a szerelőhöz, most van benne 470e km. Soha senki nem nézte meg utólag, hogy nem lazult-e meg a csavar. Pár hete egy kiküldetésben valami furán rázott az autón, a lényeg, hogy kiderült, hogy lazák az egyik kerék csavarjai. Az eset előtt kb 800km-rel volt az autó szervizben, ahol levették a kerekeket.

A szerelő azt mondja, hogy sokéves tapasztalata alapján időnként előfordul, hogy "meglazul" egy autón egy kerék csavarja. Olyan esetek vannak, hogy már x alkalommal cseréltek kereket (téli / nyári), aztán egyszer csak az egyik kerék csavarjai kilazulnak. Elhiszem neki, mert nagyon régi kapcsolat és elégedett vagyok, de kissé értetlenül állok a dolog előtt, mert számomra hiányzik a racionalitás. Ja, lehúzás mindig nyomatékkulccsal történik és többször láttam, hogy kinézi a gépből, hogy az épp ott lévő autóhoz mekkora nyomaték szükséges.

A másik, hogy most a 800km utáni lazulásról azt mondta, hogy szerinte nem attól van, mert ha lazul, az korábban jön. Hajlamos vagyok hinni neki.

 

Két korábbi konkrét tapasztalatom van:

1. A kollégám a defekt miatti csere után 400km-rel elhagyta a kerekét :o (lemezfelni)

2. Egy ismerősöm a meghúzás után 10!! km-rel elhagyta a kerekét többször is!! =:-O (ez is lemez, mint utóbb kiderült nem rávaló volt, csak a csavarok tartották, a központosító nem). Ésszel itt sem teljesen értem, hogy egy alapos megtépés után (merugye másodszor már megtépte rendesen) hogy a mákba lazul le megint 10km alatt annyira, hogy elhullik a kerék??!! Meg a további misztifikum, hogy a kerék előzőleg egy ugyanolyan típusú autón szolgált évekig és ott sosem volt vele gond.

 

Ha valakinek van hozzátennivalója, nosza :)

 

Teo >

Előzmény: kiss_atti (85847)
francoe Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85851

Köszönöm a visszajelzéseket defekt ügyben.

 

Teo papa

Mivel laikus vagyok ezért kérdeztem a fórumbeli gumis szakemberek véleményét. Néhány évvel ezelőtt már kaptam segítséget néhányuktól. Ebben bízok most is.

 

gyoszi

Hozzátok mehetek?

DSz_ Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85850

Rendben, akkor mindenképp marad a 195/55R16!

Tavaszal majd jövök árakért! :)

laca54 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85849

"csak 6x16-os lemez felni van, arra nem jó  a 205/55R16"

 

Ez így nem igaz, az Octavia II-höz pl. kétféle gyári lemezfelni létezik 16"-ban, az egyik 6x16-os méretű és csak 205/55 R16 mérettel szerelhető ehhez a típushoz, keskenyebbel nem. Vagy egy másik példa, az előző Superb-hez létezett 6x16 és 7x16 gyári lemezfelni is, mindkettőre 205/55 R16 a javasolt méret.

 

205/55 R16 méretet nem kéne 207-esre rakni, de nem azért mert a felnire nem lehet felszerelni.

Előzmény: DiabloCorsa (85843)
Leadfoot Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85848

Sokkal kisebb a "merítés", de nekem 3 gumis összesen 4 abroncsot javított így. Pedig direkt rákérdeztem, nem kockázatos-e, de mindig nemleges volt a válasz. Nem volt semmi gond az ilyen gumikkal.

Mondjuk a legutóbbi így javított W indexű volt, és nem olyan rég olvastam (talán itt), hogy az már nem kéne így javítani. Mindenesetre már nem az van fönt, és szépen kibírta a javítás a gumik élettartamának végéig.

Előzmény: Teo papa (85846)
kiss_atti Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85847

Támogatom a postot,

 

mert én sem tudom, mi a jó megoldás... Amatőr módszernek tűnik, de az tény, hogy a Sharanon egy ilyen behúzószálas javítás kiszolgált még cca. 30-35k km-t és a gumival együtt kopott el minden baj nélkül.

Motorra viszont TUDOM, hogy csakis vészbajságelhárító ez a megoldás, és a túra után irány a gumis, új gumiért.

Előzmény: Teo papa (85846)
Teo papa Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85846

Halihó

 

Sok évig jártunk egy gumishoz, aki ilyen csavar jellegű defektnél mindig ezt a behúzós módszert alkalmazta. Esküdött rá, hogy ez jó módszer és nem is volt soha gond utólag. A kerekeket ugyanoda tette vissza, ahol volt, tehát az első kerék is ragasztott lett így.

Néhány éve egy másik gumishoz járunk, aki soha nem csinál ilyen jellegű javítást, mert esküszik rá, hogy ez "amatőr" dolog.

Őszintén szólva nem tudom, hogy melyiknek higgyek.

A jártunk azt jelenti, hogy egy kb 15 autós flotta. Azon az autón is volt behúzós javítás, amivel én jártam anno kb évi 50-60e km-t. Pályán 170-180-nal is, országúton kanyargós helyeken is.

 

Teo >

Előzmény: francoe (85838)
DSz_ Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85845

Mire megszűltem a hozzászólásom, megérkezett a Tied is.

 

Természetesen télre nem tennék fel 205- ös szélességet, még akkor sem, ha elférne.

 

Rendben, értettem! Szakmai tanácsot továbbra sem fogok tőle kérni! :)

Előzmény: DiabloCorsa (85843)
DSz_ Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85844

stevie-13!

 

A peugeot boutique szerint: SPA KÖNNYŰFÉM KERÉKTÁRCSA 6 J 16 CH4-27

 

Akkor, ha jól sejtem erre széles a 205/55R16.

 

Tovább gondolva a kérdést.

Volt már korábban a fejemben olyan, hogy más stílusú kerék -> új autó :)

Ha veszek 6,5 vagy 7" széles új alukat az autóra, akkor arra már mehet a 205/55R16 az autó alá, vagy így sem ajánlott ez a méret? 

Előzmény: stevie-13 (85842)
DiabloCorsa Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85843

Csatlakozom steve-13-hoz. A 207-hez  csak 6x16-os lemez felni van, arra nem jó  a 205/55R16.

Ha gyári alufelnid 6,5 (? nem valószínű ) arra rakható lenne, ami nem ajánlott télen.

 

Néha a gumi áron sporolás többe kerül, hiszen felnit kéne venni, ami nincs(?????)

 

Nem lenne baj  ha a gumis értene hozzá és gondolkodna ilyen ajánlat elött.

 

Előzmény: stevie-13 (85842)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85842

Valóban felrakható a 205/55R16-os méret, vagy maradjak a 195/55R16-nál?

 

 

Mekkora a felni szélessége?

 

Azt gyanítom, a gyárak a lehető legkeskenyebb felniket használják, és ha ez beigazolódik, akkor az a felni, ami a 195-ös méretedhez éppen elég széles, már túl keskeny lehet a 205-öshöz.

 

Ebben az esetben tehát nem kizárólag a "befér - nem fér be" dilemma a döntő.

Előzmény: DSz_ (85840)
gyoszi Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85841

Ha jót akarsz, akkor ilyen behúzós szarral nem javíttatod a gumidat.

Ez nem szakműhelybe kitalált technológia, hanem az útszélére való szükségmegoldás.

Nagyon helyesen gondolod, hogy szét kell szedni, és megvizsgálni az abroncsot, és akkor eldönteni,

hogy melyik javítás a jó, és egyáltalán javítható-e.

Előzmény: francoe (85838)
DSz_ Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85840

A kérdés kísértetiesen hasonló, de az autó más.

 

Peugeot 207

Alap gyári méret 185/65R15.

 

Az én autómon a gyári szerelés 195/55R16 (2008-as P207SW 1,6HDI Premium)

A következő szezonra gondolkodom, hogy a nyári gumikat újra cserélném. Ezt megemlítettem a gumisnak, ahova a téli-nyári csere miatt szoktam járni és Ő rá akar beszélni a 205/55R16-ra. Mondván nagyobb a választék, olcsóbb és bőven elfér.

 

http://www.peugeot.hu/media/deliacms/media//23/2367-e05a71.pdf Ebben a "katalógusban" - ami bár fl. utáni - az 1,4 VTi esetén megemlítik a 205/55R16-os méretet.

 

Valóban felrakható a 205/55R16-os méret, vagy maradjak a 195/55R16-nál?

 

Köszi!

 

 

Előzmény: DiabloCorsa (85833)
francoe Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85839

Természetesen a kereket szereltem le és nem az abroncsot, csak a pontosság kedvéért.

Előzmény: francoe (85838)
francoe Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85838

Hétfőn defektet kapott az az egyik tavasszal vásárolt goodyear efficientgrip performance abroncsom (a jobb első,  méret: 205/55/R16 91V). Egy szép kis csavar volt az egyik árok sarkában, sréen. Gyorsan leszereltem, és felraktam a mankókereket. A sérült abroncsot elvittem az egyik utcabeli szervízbe, ahol behúzószállal javították, az abroncs levétele nélkül. Mivel nem értek, hozzá ezért elfogadtam, bár arra emlékeztem, hogy korábban egyszer már "gombával" javították. Mikor rákérdeztem, hogy ez így biztonságos-e, és meddig tart, a szerelő azt válaszolta, hogy a gomba kicsi ehhez a sérüléshez, egyébként pedig ez az abroncs élete végéig kitart.

 

Laikusként kérdezem a Gumis Uraktól, hogy rendben van-e ez (nyilván látatlanban nem lehet véleményt mondani), vagy célszerű lett volna leszerelni az abroncsot és megvizsgálni a javítás előtt a belső falát is?

 

Ha igen akkor elviszem egy másik helyre, és megvizsgáltatom, esetleg újrajavíttatom, ha kell/lehet. Inkáb ezt fizetem ki, vagy esetleg egy új abroncsot, minthogy összetörjem a kocsit.

Ja és ha jól sejtem, akkor a javított abroncsot csak hátulra szabad feltenni (mondeo kombi MK3)?

Előre is köszönöm.

vinettu Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85837

Köszönöm.:)

Előzmény: DiabloCorsa (85833)
gyoszi Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85836

Jut eszembe.

Még mindig nagyon keresek 1db. 205/55R16  TS 830 -t P nélkül !

Fuxa Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85835

azert szep ez a hirdetes, erdeklodesre meg ja bocsi az rosszul szerepel, meg nem is annyi, de most nem tudom mennyi... no comment.

 

Előzmény: nagygabi69 (85831)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85834

Valóban?  Azt nem tudni még......

 

 

A helyzetet színesíti, hogy sok méretben létezik egy TS830P jelű minta is, ami már szemre sem azonos a "sima" 830-cal, a gyár pedig -- elvileg -- fölé pozícionálja:

 

http://www.continental.hu/www/download/abroncsok_hu_hu/themes/car-tyres/winter/factsheet_ts830P_hu.pdf

 

 

Előzmény: DiabloCorsa (85833)
DiabloCorsa Creative Commons License 2013.09.11 0 0 85833

Kösz.

Azért kértem mert ilyenkor az autótípus "dönti" el, hogy jó-e rá a csere méret.

 

Jó a 205/55R16 az S40 Volvora.

 

peter

 

Röviden, tömören: újabb minta tehát a gyártó szerint jobb.

 

Nézd végig a filmet:  http://www.continental.hu/www/abroncsok_hu_hu/themes/car-tyres/winter/contiwintercontact-ts850-hu.html?page=2

 

 

TSD850

  • Növelt fékteljesítmény havas, jeges és nedves útfelületen
  • Kiváló vezetési stabilitás téli körülmények között
  • Egyedülálló gazdaságosság a csökkentett gördülési ellenállásnak és a növelt futásteljesítménynek köszönhetően

Valóban?  Azt nem tudni még......

Előzmény: vinettu (85830)
-peter Creative Commons License 2013.09.10 0 0 85832

tisztelt gumis urak!

 

Kíváncsi lennék egy Conti 830 vs 850 összehasonlításra. Valaki meg tudná írni, hogy melyik a jobb és miben?

nagygabi69 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 85831
vinettu Creative Commons License 2013.09.10 0 0 85830

Volvo V40 2.0 (2004)

Előzmény: DiabloCorsa (85829)
DiabloCorsa Creative Commons License 2013.09.10 0 0 85829

vinettu

 

Véleményeket kérnék!

 

Én itt azt kérem,  hogy az ilyen kérdéshez írják meg az autó pontos típusát.

Akkor lehet érelmes választ várni.

Előzmény: vinettu (85826)
vinettu Creative Commons License 2013.09.09 0 0 85828

Az adott gumiabroncsok átmérője közötti különbség. Váltóméret kalkulátor dobta ki.

Előzmény: gumi_imi (85827)
gumi_imi Creative Commons License 2013.09.09 0 0 85827

Mi a 3 és a 10 mm,avagy ez hogy jott ki?

Előzmény: vinettu (85826)
vinettu Creative Commons License 2013.09.09 0 0 85826

Sziasztok!

Véleményeket kérnék!

 

Az újonnan beszerzett autóm gyárilag ajánlott téligumi mérete 185/65 R15. Az ajánlott nyári mérete 16-osban ennél 10 mm-el kisebb átmérőjű (205/50 R16). Viszont a télinél én pont 10 mm-el nagyobb átmérőjű 16"-os nyárit szeretnék (205/55 R16). A dobba bőven befér (most a kiszemelt nyári méretnél még 3 mm-el nagyobb nyári van rajta (195/65 R15), nincs vele gond kanyarban sem. 

 

Szóval: menjen rá a 205/55 R16 vagy ne?

kanapekamred Creative Commons License 2013.09.09 0 0 85825

Üdv!
Tudna nekem valaki javasolni? Olyan "két tonnás C" téli gumit szeretnék amivel kb. csak 2 ezer km-t fogok menni  telente, de lesz sár is benne, ahol nem szeretnék majd elakadni. Létezik ilyenre valami megoldás?

 

laca54 Creative Commons License 2013.09.09 0 0 85824

nICK

 

185/65 R14T

 

Kormoran Snowpro B2 10720

Hankook W442 13100

Barum Polaris3 13400

Kleber Krisalp HP2 14450

Nokian W+ 15850

Continental TS800 17900

 

szerelés Bp.-en lemezfelni esetén 1400/kerék

 

üdv laca

Előzmény: nICK (85820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!