500, az ötszáz km-t bírt a csere féltengely csukló. Már kattog megen. Megyek még vele, hogy erősödjön a hibajelenség, meg addigra remélem az első pld., amit a mostanira cseréltek, átmegy a garos ü.intézésen és lesz infó arról, mi történt vele (mert hogy ezzel még xarabb a helyzet). Lehet, h hamisítványok ezek az alkatrészek?!
Úgy néz ki, hogy a lyukak átjárhatók. Az oda vezető felületek, utak lehetnek sérültek. Ehhez nem értek, majd elviszem szervizbe. Az elmúlt napokban sok eső esett. A tetőablakot eső előtt körberagasztottam, nem is volt beázás. Mivel vannak ezek a vízelvezető lyukak, arra következtetek, hogy a tetőablak szigetelése nem kell, hogy hermetikusan zárjon (másképpen nem lenne értelme a vízelvezetőnek, ugye? :) --- ha csak nem valami vész megoldás). Ettől függetlenül, lehet, hogy a szigetelő gumitcsíkot körben a tetőablak peremén cserélni kell.
Skodás berkekben fordult elő, hogy nem tudták kinyitni az egyik ajtót. Sehogy. Elvitték az általam sokszor ajánlott szerelőhöz, ő kinyitotta. Végső esetben a zártémában is segíthet. www.hildep.hu
Amikor javítottam (tisztítottam) a zárakat, az még egy tied előtti Cordobán volt. Persze, kétlem hogy annyival bonyolultabb lenne a tieden a zár....
Nálunk a hiba az volt, hogy többszöri zárásra zárt, ergó mindig húzott egyet rajta, de nem teljesen. Nyitás dettó. Ekkor döntöttem úgy, hogy belenézek - ha törik ha szakad.
Alaposan kitisztítottam, kifújtam kompresszorral, WD-40, hogy oldja a koszt, majd mikor tiszta volt, az otthon fellelt gépzsírral a zár összes mozgó, és egymáson csúszó stb. részeit bekentem. A mozgató motorba pedig, nyomtam egy kis műszerolajat, és bejárattam. Azonnal megjavult minden, nyitott elsőre, zárt elsőre. Jöhetett a többi ajtó is. Azóta is működik az összes.
A te esetedben: távirányító elemét ellenőrizni. Bár nyilván nem az okozza, de néha nem árt. Másik, kulccsal próbáld nyitni zárni a kocsit. Ha a vez oldali ajtóban vagy a jobb1-nél működik, akkor be tudsz majd jutni a kocsiba, mivel mechanikusan nyitsz-zársz ekkor. dolog. A kulcs elforditása közben finoman kell járnia a zárszerkezetnek. Tipikus, hogy a mi Cordinkon szinte 0 használat után romlott el a zár cilinder része. Mindig távirányítóval használtuk, ezért is volt furcsa.
Próbáld ki azt is, hogy gombbal nyitod zárod a hátsó ajtót. Felhúzod, lenyomod (ha lehet, Skodámnál nem lehet.) Ha lehet, ellenőrizni tudod a működést. finoman kell járnia, nem akadhat. Ellenőrizd a gyerekzár "kapcsolóját is" tuti jó pozícióban áll-e"
Végül ha semmi sem segít, egy próbát mindenképp megér a zár kiszerelése és megtisztítása, új / bontott vásárlása előtt. Ha van műszaki vénád, nekiállhatsz te is. Nem olyan bonyolult, bár én is paráztam először :). Ha elviszed szerelőhöz, neadjisten márkaszervízbe, hamarabb rámondják a cserét, mint hogy pepecseljenek vele.
Ha kint a zár, ellenőrizném az oda vezető drótpárt is hogy tényleg megkapja-e az áramot a zármotor.
Ma vettem egy 2009-es Seat Cordobát. 60ekm, fekete, Reference felszereltségű. Nem kaptam hozzá kezelési könyvet sajna, az előző tulaj nem találja.
Két kérdésem lenne hozzátok, segítsetek légyszi:
1. Honnan tudnék letölteni hozzá könyvet?
2. A digitklíma miért megy folyamatosan? Ha elfordítom kicsit a ventilátor szabályzóját, akkor a kijelzője bekapcsol, és az a gyanúm, hogy akkor is megy a klíma, ha nincs auto álláson. Ezt onnan gondolom, hogy ma mentem vele 100km-t, 20 fokra volt állítva a hőfokszabályzó, kinn is 20 fok volt, mégis, amikor megálltam kondenzvíz folyt az autó alá. Nem látok olyan gombot, ami kifejezetten a klímát kapcsolná ki/be, honnan lehet tudni, hogy csak a ventilátor forog, vagy a klímakompresszor is megy?
eléggé összetett a zár.van benne minden,mechanika,elektronika,mozgatómotor,mikrokapcsoló.Lehet hogy meglehet javítani?????de nem érdemes vele bajlódni túl sokat.
igy van nekem ha nem nyillik akkor se bentrol se kintrol nem tudom kinyitni ... de ma peldául volt olyan is hogy mukodot semi gond nem volt vele..1-2szeri gombnyomásra kinyilott .....akkor komplet zárcseret ajánlasz??....nem csak valmai szorul vagy be van porosodva ..nincs más megoldás csak csere?........es ha cserere kerula sor akkr komplet minden zárat kell cserelni vagy eleg csak azt ami hibás???
Seat cordoba 6L-es 2003as 1.4 16-esem van. Es az problémám vele hogy nem csuk ki meg zár be a job hátso ajto....hallani hogy kattan de nem nyit van olyan is hogy valamikor kinyit mukodik .... se kulcsal se távirányitoval.........mi lehet a gond???.....zárszerekzettel lesza gond be lehet porosodva vagy más elektronikai hiba ??? meg van ugy hogy a tobbi ajto is tobszori gombnyomásra nyilik. Mi okozhatja ezt? esetleg ha tudnál tanacsot adni ebben....elore is koszonom!
a napfénytető 4 sarkában levő víz kifolyókat érdemes áttisztítani.az elsők kb 1m.es a hátsók valamivel hoszabbbak..át kell dugni valamit rajta.Mert ha eltömődött????nem tudja elvezetni a vizet.
Hali, a 2000-es Vario Cordink rendszeresen beázik. Az első lábtereknél áll a víz... De van, hogy a belső tükörnél lévő világító testben (lámpa :) ) lötyög a víz. Vagy szélvédő, vagy a napfénytető lehet a ludas. Ilyesmi tapasztalat van esetleg? Köszi!
Nekem egy 1.4 apq van a vw-emben és ugyanaz a problémám, a dugattyú borzasztóan kopog benne(menet közbe jó).. Azt kérdezném, hogy a dugócserén kívűl a blokkot is fúrni kellett, vagy csak simán cseréltétek a dugókat alapméretűre? Főtengelyt kellett-e köszörülni? főtengely ill hajtókarcsapágyakat cseréltetek benne?Maga a blokk mennyire tartós hajlamos-e az is megkopni? Egyéb tapasztalat ezzel a mocival?
Segitséget kérnék ha tudtok van egy 99-es Cordobám eddig nem volt semmi gondom vele. Mostanság inditásnál leragad a fordulat és a sebességmérő ami mindig remeg.Talán ha 20 inditásból egyszer ha elindúl mind a kettő, a többi műszerrel nincs gondom.Hol kellene keresnem a hibát ,esetleg a műszerfal csere vagy valami érzékelő gomba segitene? Minden megoldás érdekel, előre is köszi.
Hali, nah ma de. kicserélték a féltengelycsuklót. Gariban, u.olyan ment vissza (LRP). 3 hónap, 5e km-t bírt, remélem ezt azért egy nagyságrenddel űbereli majd a ma betolt alkatrész... Ott voltam végig, nagyon körültekintően végezték a munkát, pár fotót is készíttem a hibás alkatrész leszerelése közben. Igazából csak azt lehetett látni, hogy jól meg volt tömve zsírral, meg hogy a gumiharang kezdte megadni magát. A gond csak az, hogy ha megyünk bele az őszbe és a télbe, a gumiharang pedig ismér csak pár hónapot bír, ebből tavaszra ismét csuklóhalálozás lesz...
Értettem én, de már az alkatrészt sem szeretném magamnak megvenni. Mikor legutóbb Brembo fékekekt tetettem fel, az alkatrészlista 256 mm-esből Brembora hozott vagy 4 félét és lényegesen eltérő árakkal. Szal mittomén. Mondja a szerelő mit ajánl... Én hajlandó vagyok megfizetni az alkatrészek árát, de nem szeretem a hülyének nézést. Tudom, hogy az alkatrészeken is 30-40-50%-ot szakítanak a szerelők, ezért mondom, hogy nem akarom elvenni a kenyerüket (még ezzel sem). Egy olajcserét, légszűrőt, pollenszűrőt, gyertyát ki tudok cserélni, ki is szokta --- egyrészt érdekel, másrészt szeretem csinálni, harmad részt pedig jól eső érzés némiképpen saját magam által karbantartott autót vezetni. :)
Az oldal tetszik, köszi, de a szerelőre szoktam bízni mindig... Sajna most ennek a levét iszom. Az autószerelés egy szakma, nem kívánom elvenni senki kenyerét, mindössze azt várnám, hogy elmondják korrektül a lehetőségeket, hogy az alapján eldönthessem, mit is akarok.
Nah, szal főfőfőnök hívott, hogy nem vihetek ám hozzájuk alkatrészt, nem úgy van az. Meg hogy nem jár vissza pénz, kérhetek jobb alkatrészt, amire rá lehet fizetni. Ha maradok a mostaninál (sima csere), akkor az első beépítástől indul a gar.... Idióta! No most a jobb minőség, az 15-tel drágább. De ahogy írod, utcáról egy alkatrészt 9-10 ezer. Szóval azt találtam ki, hogy u.ebből az alkatrészből, azaz az LPR-ből betetek egyet garban. Ha az is ennyit bír, akkor a jó k.anyjukat! Én erről a márkáról nem is hallottam eddig, de hogyan létezik ilyen, hogy 2-5 hónap alatt (4 e km, ugye) tönkremegy egy alkatrész. Egy gyártónak sem lehet érdeke űberfos minőséget adni, ezért feltételezem, hogy másodjára jó lesz és többet bír. Miért én fizessek most plusz 15 ezret a jobb alkatrészre? És csak azért, mert egy műhely nem szerződik a Lángoson kívül mással? Szabadulok, ahogy tudok ettől a műhelytől, mert zéró rugalmasság, amit mondanak, szinte mindig megkérdőjelezhető (garos ügyintézés, felelőtlen időpont kiadás, beépíthető alkatrészek igen kis választéka). Ma reggel 8:30-ra adtak időpontot, odamentem 8:15-re. 9-kor nyitnak!!!!!! És volt egy másik ügyfél is 8:30!!!!!! Az érkező szerelő stáb meg ott röhögött rajtunk, hogy a főnök jől megviccelt bennünket. Na, neki is a jó k.....
Azt sem értem, hogy amikor az első alkalommal ott voltam, miért nem beszéltek le erről az LPR-ről, vagy miről. Ha ezt ennyire nyilvánvalóan a gyenge márkák között tartják számon, nem is lett volna szabad beépítenie. Mondjuk pont akkor a drágább nem volt, az autó járásképtelen volt és nem hagyhattam hetekig állni, hogy megjöjjön a drágább alkatrész (amit már akkor is drágállottam).
A NAGY Lángos választékot meg itt láthatod:
Aki általában szereli az autóm, azt mondta, hogy nem így megy a garos ügyintézés. Nem életszerű maszlaggal tömték a fejem. Próbáltak rábeszélni a drágább alkatrészre, gondolom, hogy azon is keressenek, mert a munkadíjat a garos szerelésnél bukják. Még azt is mondta a főfőfőnök úr, hogy a kínai cipő másodjára is kínai cipő. Nem akartam veszekedni vele, de akkó miért épít be full gagyisztikus alkatrészeket??? Látta, hogy ez még belefért, miért nem volt rugalmasabb és mondta azt, hogy nézzünk szét a többi beszállítónál? Eszem megáll, komolyan mondom.
Igazából meg sem akartam csináltatni a garos cserét, mert mondom, ha 15 ropit rá kell tolnom, inkább elviszem a szerelőmhöz és ő ennyiből új, megfelelő minőségű alkatrésszel is kijavítja a problémát. De aztán ő mondta (ebből is látszik, hogy a segítőkészebb, normálisabb fajta), hogy tetessem csak be azt, ami most is van, mert ad.1: talán jó lesz; ad.2: később is meg tudjuk csinálni u.abból a pénzből nála, amit kiadnék a drágábbra.
Nyilván van benne rizikó, de sztem ésszerű volt a döntés, meg kicsit vissza akartam szívatni a főfőfőnököt, és ez a megoldás az ő elképzeléseitől lényegesen eltért, szal már ezért is szimpi volt.
Bocs, kicsit hosszúra sikeredtem, de muszáj volt kicsit kiírnom magamból... :)
és mióta a bárgyúnál 39e, a egy vw-re specializálódott üzletben (porsche buda mellett, asszem a TLX) 24-ért megkaptam cikkszámra ugyanazt a kuplungszettet, azóta eskü minden nagyobb témánál rá fogok kérdezni a TLX-nél is a dolgokra.
Egyébként szánj rá időt, hajtsd fel a a lángautó honlapját és keress már rá arra az LPR alkatrészre, vajon mit mond az ára....
én csak azért nem tettem, meg mert itt a cégnél le van blokkolva a honlapjuk :)
"glo" csukló, gyári minőségnek mondták a skodások, minden kedvezmény nélkül utcáról beesve a bárgyú autónál 9000 és párszáz forint volt. És tuti többet ment már a mi autónkban mint 4e km-t.
LPR az nem nagy minőségű, még ladás körökben is meggondolandó volt anno....