Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53878

Illendő annyi szakmaszeretenek és tiszteletnek lenni ez iránt ,hogy egy ilyen hibával ne álljon már a gép évekig . Az meg egy valótlanság,hogy megfizethetetlen a javítás . Egyébként unalmas már hogy a szakmai köröket és a hozzáértő vasútbarátokat a tisztelt illetékes  urak totál hülyének nézik .

 

 

A gép a 2008-as Gzmozdony Grand Prix-en angol személyzettel kapott vízütést, ezután küldték fővizsgára. A mozdonyt szétszedték, kiderült, a kazánt újra kéne csövezni. Azóta áll atomjaira szétbombázva.

 

A gőzösök fenntartása nem hozzáálláson múlik, hanem piszkos anyagiakon is. Meg hogy legyen szakembergárda, akiket hagynak dolgozni. Most 13-14 ember dolgozik Istvántelken. A fele nyugdíjas...

Előzmény: Mágus23 (53870)
fantal Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53877

Gyakorlatilag is.

Előzmény: m61-008 maki (53874)
fantal Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53876

Azt hogy van működő vízdaru, azt csak az adott szolgálati helyen tudják. Már ha tudják. Ugyenez van a fordítókoronggal is.

Előzmény: Bárdos Imre (53875)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53875

Szerinted a MÁV Dokumentációs Központnak honnan kéne tudnia, hogy van-e még a hálózaton üzemképes vízdaru?

Előzmény: Mágus23 (53871)
m61-008 maki Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53874

A 324-es még elvileg használható lenne, nem?

 

Előzmény: C50 (53873)
C50 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53873

A gázolajkút megépítéséig Esztergomban is volt vízdaru, használták is rendesen. De sajnos pár éve ez is a múlté. Bár amúgy sem nagyon hiszek benne hogy a pálya átadása után újbol lesz ide hozzánk gőzös nosztalgia vonat.

A képeken szereplő fekete gőzösök közlekedése is archív már.

Előzmény: Mágus23 (53871)
C50 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53872

szakmaszeretenek és tiszteletnek

 

Ugyanmár.

Előzmény: Mágus23 (53870)
Mágus23 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53871

Üdv! Örömteli látvány . Madrone tőlem idézett. Igen a hivatalos válasz az volt ,hogy nincs víz vontatási céllból való vételezésre. Szerecsére ítt is látható ,hogy ez nem igaz. Győrben van . MÁV = fogalmuk sincs mi is a valóság!!!

Előzmény: Dtomesz (53862)
Mágus23 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53870

Üdv ! Igen ez így van ,de akkor is azt a fenébe.Illendő annyi szakmaszeretenek és tiszteletnek lenni ez iránt ,hogy egy ilyen hibával ne álljon már a gép évekig . Az meg egy valótlanság,hogy megfizethetetlen a javítás . Egyébként unalmas már hogy a szakmai köröket és a hozzáértő vasútbarátokat a tisztelt illetékes  urak totál hülyének nézik .

Előzmény: C50 (53864)
k.fecó Creative Commons License 2013.07.25 -1 0 53869

Ez a fotó akkor készült:

 

 

Előzmény: k.fecó (53868)
k.fecó Creative Commons License 2013.07.25 -1 0 53868

"Ráadásul most kapacitás sincs erre."

 

Azért bízom benne, hogy ha a 424-es elkészül, akkor előbb-utóbb a 269 javítására is sor kerül...

 

Én egyébként 2005. április 24-én láttam befűtve, nem tudom utána még meddig volt működőképes.

(Gondolom 2008-ban amikor szétszedték, akkor már nem...)

 

 

 

Előzmény: fantal (53858)
Dtomesz Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53867

Viszont a gyakorlatban "vontatási célú vízvételezés" -t használnak ;)

Előzmény: hmsoft (53866)
hmsoft Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53866

...amiből még nem következik, hogy a műveletsort "vontatási célú vízvételezés" címmel könyvelték.

 

hm

Előzmény: DV 109.109 (53865)
DV 109.109 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53865

2012-ben is így vételeztek vizet

Előzmény: hmsoft (53863)
C50 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53864
De mint olvashattad, ez a gép nem segít hozzá a prémiumhoz, ezért lebidősebb gőzös ide vagy oda, MHMb ide vagy oda, erre nem fognak költeni.
Előzmény: Mágus23 (53861)
hmsoft Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53863

A válasz ettől még lehet jó, hiszen ha a győri állomás technológiai leírásában az adott vízdarut úgy jelölték meg mint viráglocsolási vagy zuhanyozási célú vízvételezési lehetőséget, akkor bizony az nem "vontatási célból gőzmozdony részére használható vízvételezési lehetőség". És az se kizárt, hogy a kisfilm készítését követően a vízdarut használókat jól elnáspángolták, amiért nem tartották be az utasítást.

 

hm

Előzmény: Dtomesz (53862)
Dtomesz Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53862

Érdekes válasz... Ebben a kisfilmben (ami idén 2013-ban készült) jól látható a győri mozdonyfordítás után a vízvétel bizony az állomás területén levő vízdaruból történik...

Előzmény: Madrone (53856)
Mágus23 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53861

Üdv ! Antal ! Dugattyúrúd repedés ? Érdekes hibajelenség  5 év nem elég rá ,hogy javítható legyen ?  Nos ha újjat kell készíteni akkor is csak minőségi anyag, egy jó esztergályos és megfelelő hőkezelés kell hozzá. Ha már új, akkor célszerű mindkettőt egyszerre megújítani. Ha esetleg nagyon lassan dolgoznak de nagyon nagyon lassan, szereléssel együtt max. 1 hónap és most direkt túloztam a munka időtartamát.

Előzmény: fantal (53854)
Mágus23 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 53860

Üdv ! Nem csak szebb,de egy kis házi vízművel még olcsóbb is . Víztorony nem is kell mert van . Még valamit : Ideje lenne ,hogy a víztorony  burkolatát helyreállítsák!!!

Előzmény: Madrone (53856)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53859

Vagy 15-20 éve a koromgyár avatására ment gőzvontatású különvonat, előtte pedig annak menetrendi és terhelési próbavonata Tiszaújvárosba. Már akkor is a gyári tűzoltó autókból vettük a vizet, a képen is látható toldalék, vagy annak egy másik példánya segítségével. De ugyanígy csináltuk pár éve a 142-es vonal jubileumi menetén is, Lajosmizsén. (Ott hajdan tudtunk vizet venni daruról is, de jó pár - van az már 10, de talán több is - éve elfagyott a daru, azóta nincs vízvételezési lehetőség. A jubileumi meneten viszont muszáj volt vizet venni, ezért jött a helyi tűzoltóautó.)

Előzmény: Madrone (53856)
fantal Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53858

Annyiban van igény, hogy elvárt volna a História Bizottság által, hogy mint legrégebbi fellelhető magyar gőmozdony (ami üzemképes is) megtekinthető legyen a Parkban. Viszont piaci igény nincs rá, mert lassú és nincs légfékje, emiatt korlátozott az alkalmazhatósága.

Úgyhogy hiába van a História Bizottság elvárása, a gép nincs összerakva. Ráadásul most kapacitás sincs erre.

Előzmény: k.fecó (53855)
braun Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53857

Elnézést mindenkitől az OFF miatt.

 

Rézgaras! Nem a mundér védelméről van itt szó, hiszen ami történt, megtörtént, azon nagyon már nincs mit magyarázni. Pusztán kíváncsi vagyok, hogy mi is történhetett, illetve az általánosítás ellen emeltem szót.

 

ON

Előzmény: rezgaras (53849)
Madrone Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53856

"Pénteken telefonon informálódtam a MÁV intézetnél és a MÁV dokumentációs központnál,azon ügyben érdeklődtem, hogy van e a MÁV hálózatán vontatási célból gőzmozdony részére használható vízvételezési lehetőség.A válasz az volt ,hogy nincs. Ez hivatalosan azt jelenti ,hogy a magyar vasúthálozaton egy gőzmozdony sehol sem tud vizet venni ,vagy csak akkor ha azt valahogy odaviszik a részére . Ezek után kérdem miért is ,hogyan is lehet gőzössel nosztalgia vonatozni ? Sajnos itt tartunk ez a hivatalos verzió . A legszomorúbb a park helyzete csak városi víz van . Csak egy kérdés miért nincs saját vízforrás ...had ne okoskodjak ne én adjam mármegint a szöveget ,de azért ez nem egy normális állapot ."

 

 

Sajnos működő vízdaru hiányában így vételezett vizet a 411, 118-as Truman 2012 szeptember 16.-án a Füstiben.

 

Figyelemre méltó a tűzoltótömlőhez csatlakoztatott ötletes fém toldalék.

 

De azért egy vízdaru mégis szebb lenne, ahogy nagy nyomással vastagon ömlik ki belőle a víz.

Előzmény: Mágus23 (53820)
k.fecó Creative Commons License 2013.07.24 -1 0 53855

Köszönöm az infót!

 

Egyébként a dugattyúrúd javítása, esetleg újragyártása annyira macerás, vagy költséges lenne

hogy emiatt húzódik a gőzös talpraállítása, vagy nincs "igény" a gőzösre és azért?

Előzmény: fantal (53854)
fantal Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53854

hogy ez elírás, vagy a gőzös tényleg működik?

 

 

Elírás. Dugattyúrúd-repedése van, 2008 óta Istvántelken áll szétszedve.

 

 

Illetve 22,034 jelenlegi állapota: "?"

Erről a gőzösről tud valaki valami naprakész infót?

 

Elvileg befűthető lenne, ha lenne rá igény.

Előzmény: k.fecó (53853)
k.fecó Creative Commons License 2013.07.24 -1 0 53853

Az Indóház magazin júliusi száma tartalmazza a noszatalgia gőzösök jelenlegi állapotát.

 

Az újság szerint a 269 pályaszámú gőzös jelenleg: "befűthető, de nem vontat"

Valakinek van arról információja, hogy ez elírás, vagy a gőzös tényleg működik?

 

Illetve 22,034 jelenlegi állapota: "?"

Erről a gőzösről tud valaki valami naprakész infót? 

manhattani Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53852

Kösz, ilyen mélyen nem mentem bele, de ez nagyon érdekes!

Előzmény: rezgaras (53851)
rezgaras Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53851

Egyedül a németek írták néhol régebben úgy: "Pazifik". Még a franciák is "Pacific-nak" írják és nem "Pacifique"-nak, mint az óceánt.

 

A dolog további érdekessége, hogy amikor a 301-est elkezdték tervezni, már elhatározták a mozdonysorozatok számozási rendszerének a reformját (1911), emiatt a tervezet nem is lett osztályba sorozva, hanem a reform életbe lépése előtt csak úgy nevezték: az új Pacific.

Előzmény: manhattani (53843)
rezgaras Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53850

A fényképekhez a készítőjük elidegeníthetetlen szerzői jogai fűződnek. Az olyan cégek, mint az MTI a nekik dolgozó fényképészektől szinte mindig megveszik a teljes körű hasznosítási jogokat. Tehát attól kezdve a szerző semmit sem csinálhat a képével - kivéve, ha más neve alatt akarják megjelentetni. Mert azt nem lehet az európai szerzői jog szerint. Tehát ha valaki az MTI képekkel üzletel, akkor az MTI fog ellene fellépni. Az adott esetben inkább elhiszem, hogy megvették az MTI-től a hasznositás valamilyen formáját.

Előzmény: Felek Ferenc (53848)
rezgaras Creative Commons License 2013.07.24 0 0 53849

Szia Braun!

Téged akartalak a legkevésbé belekeverni a dologba, mert mindig maximálisan korrekt módon társalogtunk. Mondjuk tavaly éppen tőled hallottam először a különkiadás tervéről, de aztán semmit egészen addig, amíg valaki kezében meg nem láttam a lapot. Megértem, hogy menteni próbálod a mundér becsületét - bár itt azért nincs sok mentenivaló.

A magazinnal kapcsolatban már a megalapítás után elmondtam az aggályaimat. Az a szerkesztési modell, hogy a cikkek írói nem kapnak javadalmazást, viszont "örüljenek, hogy közel ülhetnek a tűzhöz" (igen, így fogalmazta meg akkor a Főszerkesző úr) nem csak nálam verte ki a biztosítékot. Már az ötlet is vitatható, de az a feltevés, hogy "ahol az Indóház, ott a tűz" elég nagy arcról tanúskodott. Amit írsz, abból jól látszik a modell csődje is: ingyen vagy nagyon olcsón még hajlandók az emberek cikkeket írni, hiszen ott csillog a nevük a cikk alatt, de lektorálni már nemigen fogják ezen az alapon. Vígasztalhat, hogy a másik hazai társaság, akik talán a legigényesebb könyveket jelentették meg a gőzmozdonyozásról, hasonló cipőben jár: hiába nyerték meg a legfőbb hazai szaktekintélyt lektornak, a kiadványban (különösen az elsőben) bizony igen sok hiba található. Kis pénz, kis foci.

Más részről persze a probléma nem igazán ez, hiszen a plágiumot a legjobb lektor is csak akkor szűrheti ki, ha történetesen olvasta az eredetit és még emlékszik is rá. Vagy Internetes plágium kereső programot használ... :-)) Amit nálunk leginkább a hivatásos botránykeverők művelnek. A plágiumot talán a szerzők megválogatásával lehetne elkerülni.

Az adott esetben amikor "szerkeszőről" írtam, nem az újság gardájára gondoltam, hanem feltételeztem, hogy aki a különszám szerkeszőségi cikkét írta, az írta a többi cikket is, hamár nincsenek aláírva az egyes cikkek - ami az én szememben szintén igencsak gyanús gyakorlat, kivéve ha szamizdatról van szó, ahol valójában megérthető.

Németországban pl. ha elmegyek egy ügyvédhez, az rácsapott volna az esetre, írt volna egy helyreigazítási kérelmet és az értékes munkája honoráriumához elküldött volna egy 3000-5000 eurós számlát. Igen, egy ilyen apróságért is! Talán emiatt sem fordulhat ott elő ilyesmi. De mi mások vagyunk. Meg is látszik.

Előzmény: braun (53844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!