Keresés

Részletes keresés

Central 01 Creative Commons License 2013.11.01 0 0 346

 

Az egykori Sopron Déli pályaudvar területe.A II.Világháború után újjáépült,és a gőzvontatás megszüntetésekor betemetett,a napokban ismét kiásott fordítókorong betonmedencéje.

giszik Creative Commons License 2013.10.12 0 0 345

Légitámadás egy vonat ellen Rábamolnárinál: 

309. Légitámadás egy vonat ellen Molnáriban

Hazánk német megszállása (1944. március 19.) után teljes erővel bontakozott ki az amerikai és angol (majd az augusztusi román átállás után a román és a szovjet) légitevékenység a magyarországi közlekedési és ipari célpontok ellen. A Sopron-kanizsai vasútvonal valamennyi[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

giszik Creative Commons License 2013.10.12 0 0 344

A (püspök)molnári állomásépület a II. osztályba tartozik, alaprajzot itt találsz róla: http://kugi.blog.hu/2012/11/05/176_a_molnari_allomasepulet_alaprajza

Méretarány pedig szerintem van a Kubinszky Mihály: Régi magyar vasútállomások (Corvina Kiadó, 1986.) c. könyvben.

Előzmény: hosszupista (342)
alkotasu Creative Commons License 2013.09.16 0 0 343

Kinek van tippje a helyszínre vonatkozólag?

 

hosszupista Creative Commons License 2013.09.16 0 0 342

Üdv Urak!

 

Azt hiszem itt kell feltennem azt a kérdésemet, hogy nem-e tudna valaki II.osztályú Déli Vasúti épületről jellegrajzot esetleg méreteket.

Olyan kellene, mint Pácsony, Bucsuszentlászló, Felsőrajk épülete.

 

giszik Creative Commons License 2013.08.07 0 0 341

Tolószolgálat egy 50 évvel ezelőtti újságcikkben Püspökmolnári-Oszkó között, az egykori Déli Vasút vonalán: http://kugi.blog.hu/2013/08/05/281_otven_eve_tortent

NElvis Creative Commons License 2013.07.26 0 0 340

Rendben.Köszi!

Előzmény: Balázs177 (339)
Balázs177 Creative Commons License 2013.07.26 0 0 339

Köszönöm!Írj az email címemre és megbeszéljük.

Előzmény: NElvis (338)
NElvis Creative Commons License 2013.07.26 0 0 338

Szia Balázs!Nagyon tetszenek az általad feltöltött régi képeslapok és képek.És úgy halottam,hogy nagyon vágod is az adott témát!Kérhetek tőled pár még nekem hiányzó képet?

Előzmény: Balázs177 (337)
Balázs177 Creative Commons License 2013.07.26 0 0 337

 

Budapest-Déli pályaudvar felvételi épülete az 1960-as években.

Central 01 Creative Commons License 2013.07.25 0 0 336

Ezt az épületet inkább egy oldalszárnnyal kibővített IV.osztályú HÉV épületenek nézem,mivel a középső részén három nyílászáró látható.Azonkívül a középső rész A DV épületekhez képest nagyon előreugrik a szárnyépülethez viszonyítva.

Előzmény: gugorahajni (335)
gugorahajni Creative Commons License 2013.07.24 0 0 335
giszik Creative Commons License 2013.06.22 0 0 334

Köszönöm a választ!

A telekhatárt biztosra vettem, de a többihez - lévén, hogy se térképész, se vasutas nem vagyok - nem nagyon volt ötletem. De így már tisztábban látok.

Még egyszer köszi! :)

Előzmény: alkotasu (332)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.06.22 0 0 333

Ágfalva nem Déli Vasúti épület.Ahogy Sopron Déli(átépítés előtt)Lépesfalva-Somfalva,Nagymarton,Rétfalu-Siklósd,Savanyúkút,és Lajtaszentmiklós sem az.Ezeket még az 1847-ben megnyílt Sopron-Bécsújhelyi vasúttársaság építette.Később a vonal üzemét a Déli Vasút vette át.Márcfalava-Fraknónádasd megálló állomássá bővítésekor a vonalon felépítette az egyetlen DV épületet:http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=marc&num=501

Illetve a századforduló elején bővítette Sopron Déli felvételi épületét.Később Ágfalva is emeletráépítést kapott.Sajnos a márcfalvi felvételi épület már nem áll,és az egykori állomást is visszaminősítette újra megállóhellyé az ÖBB.

 

 

Előzmény: Divrotcé (331)
alkotasu Creative Commons License 2013.06.21 0 0 332

Itt van egy kérdés a rajzra vonatkozóan:

171. A molnári vasútállomás alaprajza (1866)

A községünket érintő vasútvonal létrejöttéről már korábban írtam . A soproni üzleti körök, osztrák-német bankár-csoportok (Rotschild, Sina) és magyar főurak ( Festetics György ) összefogásával létrejött Császári Királyi Szabadalmazott Déli Vaspálya Társaság[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

"A sokféle – pirossal, kékkel, feketével írt – szám pontos jelentését, ill. mértékegységét nem tudom."

 

Szerintem a kék vonal (vágánytengely) melletti 304, 306, 308-as számok a hektométer szelvények lesznek - hacsak nem más mértékegységet használtak. (Mert régi menetrendekben is sokszor lehet látni "mértföld" szöveget.)

 

A piros folyamatos vonal a telekhatár lesz, a nullkörök pedig a sarokpontok. A kék vonal fölé (alá) és a szaggatott vonalak elé írt piros számok a hosszirányban mért távolságot jelentik (mivel a számokat nem tudom kiolvasni, ezért nem tudom, mi a 0 pont), a szaggatott piros vonal mellé (a nullkörök közelébe) írtak pedig a tengelyre merőleges méretek (vágánytengelytől mért távolságok. Valószínűleg így tűzték ki / rögzítették az állomási telekhatárok pontjait.

 

Remélem nem írtam hülyeséget, és tudtam segíteni. (Nem vagyok sem történész, sem írásfejtő, de ami kitűzési terveket egykor csináltam, azoknál az adatokat nagyon hasonlóan kellett megadni - akkor még nem volt GPS-es műszer, meg hasonló marhaságok.)

Előzmény: giszik (328)
Divrotcé Creative Commons License 2013.06.21 0 0 331

Ágfalva mi volna?

Előzmény: /Dsa/ 1932 (330)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 330

Szombathely Rendező,Vasvár,(átépítés előtt)és Őrtilos(egykor Légrád)tényleg három kivétel,és szerintem tényleg van alapja a hasonlóságnak.Sajnos erre voinatkozóan semilyen írott anyagot nem találtamÉn is keresem az információkat.Talán az SB vasút bécsi levéltára őriz valami információt ez ügyben is!

Előzmény: Medvekutya (325)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 329

Az irodalom a 20,század elejére teszi ezeket a második generációs emeletes épületeket,de szerintem ennél jóval korábban körülbelül az 1870-es évek végén már megvoltak ezek építészeti tervei.

Előzmény: Medvekutya (325)
giszik Creative Commons License 2013.06.21 0 0 328

Sziasztok!

Egy képgalériát láthattok a (püspök)molnári vasútállomásról ebben a blogbejegyzésben: 

266. Déli-vasúti romantika

Ahogy Szenttamáson a középkor nyomait láthatjuk , úgy a molnári vasútállomáson egy csipetnyi itt maradt 19. századdal találkozhatunk. Az Osztrák-Magyar Monarchia kora elevenedik meg itt az akkor emelt épületeken. Az alábbi 13+1 kép segítségével ebből szeretnék egy kis[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Central 01 Creative Commons License 2013.06.01 0 0 327

Egy ötletes fotómontázs Sopron Déli pu. felvételi épületének átalakulásáról:http://sopronanno.hu/anno-es-ma?page=0%2C4

Central 01 Creative Commons License 2013.05.06 0 0 326

Örülök,hogy segíthettem!Sajnos az I.osztályú épületek méreteivel nem tudok szolgálni,ahhoz Balatonszentgyörgyre,vagy Ptujba kéne elutazni.

Előzmény: Törölt nick (322)
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.06 0 0 325
Jaj azt még elfelejtettem megkérdezni, hogy nem tudjátok, a II.generációs épületek (Felsőrajk és társai) tervei mikor készülhettek?
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.06 0 0 324
Sziasztok!Balázs177! Nagyon köszönöm az információt, elindulok ezen a vonalon. Fel fogjuk mérni Mórt is és vannak még méreteink Lövőről, bár azt nagyon kutyafuttában és nem megfelelő eszközökkel mértük. Írásodból az derül ki számomra, hogy a Murakeresztúr-Barcs vonal építését tekintve egy szakasznak fogható fel. Őrtilos felvételi épülete némileg fejtörést okoz, mert ugye ez kakukktojás a vonalon. Az a kérdésem, tudsz-e erről valami információt és szerinted badarság-e összevetni Vasvárral http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=vasv&num=501 esetleg Szombathely rendezővel http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szbr . Ódinnyéssel kapcsolatban: Azt kell megnézni, hogy a Székesfehérvár felőli oldalon a szarufák és a szelemenek végződései faragottak-e, vagy sem. Ha szépen faragottak, akkor valószínűsíthetjük, hogy az eredeti. Most nincsenek nálam a képek de ha hazajutok, megnézem őket. Az azonban látszik, hogy ezt az épületet legalább egyszer alapos IKV-s felújítás érte, ami egyenlő egy stílusradírral, a tömegének mérésein kívül alig lehet hinni valaminek az épületen. Tárnokon láttunk olyan érdekeset, hogy a bontás során előjött a tetőben az eredeti vakolt oromfal, amin még a keretes vakolás is megvolt és onnan látszott, hogy azt bizony növelték. De ez itt a fórumon gondolom nem újdonság. Azt még megkérdezném nagy tisztelettel, hogy ilyen rajzok: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115815085&t=9210879 , meg ilyen rajzok http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115320393&t=9210879 után hol lehet kutatni?
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 323

Szia!

 

Szerinted a dinnyési miért asszimetrikus? Háborús sérülés, vagy az állomásfőnoki lakást máshova helyezték el?

 

Előzmény: Medvekutya (320)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 322

Szia!

 

Nagyon köszönöm! :) Nem is reméltem már, hogy kapok választ. Nagyon rendes tőled, hogy lemérted. Mégegyszer nagyon köszönöm. 

 

Üdv: Krisztián

Előzmény: Central 01 (319)
Balázs177 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 321

Jól gyanítod!A Déli Vasút mai Magyarország területén lévő vonalai közül a Murakeresztúr-Barcs vonal(1868)épült legkésőbb.Itt már nem az 1860-as típuterv alapján épültek a felvételi épületek,hanem kifejezetten erre a vonalra készült módosított tervek alapján.A téma jeles szakértője,Dr Kubinszky Mihály több tanulmányban is foglalkozott többek között ezekkel az épületekkel is.Megemlíti,hogy a Murakeresztúr-Barcs vonal felvételi épületei megjelenésükben a Brenner-vasútvonal stílusjegyeit hordozzák,ellentétben a többi DV vonal körablakos rizalittal épült épületéhez képest!Tehát a méretbeli eltérés is valószínüleg ezzel magyaráézható!

Előzmény: Medvekutya (320)
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.03 0 0 320
Sziasztok!CAD programmal dolgozom felfelé többek között a DV felvételi épületeit és akadályba ütköztem. Felmértük Vízvárt és Babócsát, amik -leszámítva Babócsa asszimetrikus mivoltát- szinte centire stimmelnek. Ám ezek már ránézésre sem stimmelnek Ódinnyés épületével, amelyet a mérés is igazolt. Ez utóbbinál a kiugró középrizalit másfél méterrel szélesebb. A kérdésem az volna, hogy van-e arról tudomásotok, hogy az ilyen karakterű DV felvételi épületből létezik-e többféle szabványterv (a gyanúm ez), vagy esetleg ez egy elszigetelt eset? Még nem mindet mértem, de nekem úgy tűnik, hogy Ódinnyes, Mór és Lövő -hogy a vonalakról kiragadott példákat említsek- ugyanolyanok és csak karakterükben hasonlítanak Vízvárhoz és Babócsához. Előre is köszönöm a segítséget!
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 319

Mivel erre vonatkozóan én sem találtam adatokat,lemértem egy II.és egy III.osztályú épület pár hozzáférhető méretét.Remélem a segítségedre szolgálnak!

Előzmény: Törölt nick (316)
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 318

Előzmény: Törölt nick (316)
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 317

Előzmény: Törölt nick (316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!