Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Sőt, a left-es (Bal függvényes) alakhoz nem is kell külön kereső oszlop, mert az FKERES függvényt is elfogad kritérumként. Tehát:
=FKERES(BAL(1234567,6); stb) 123456-ra fog keresni.
A 2007-es excelnél mindegy, hogy az 1234567 szám- vagy szövegformátumú, a 2003-asnál azonban úgy emlékszem, hogy szövegfüggvényhez csak szövegformátum passzintható. És viszont
Majd megpróbálok valamit mert azért bosszant, hogy nem tudom megoldani.
Most egy másik kérdésem lenne már ha el tudom magyarázni :D
Van három munkafüzetem. Munkafüzet1-en van vonalkód időbélyeggel. Munkafüzet2-n van egy értékpárom ahol a vonalkód és a hozzá tartozó termék neve van és az Fkeres() fgv-hez kell. Munkafüzet3-n egy kimuatás van a vonalkódból ami a munkafüzet1-en szerepel
A munkafüzet3 A oszlopába írom az Fkeres() fgv-t azért hogy ne vonalkódokat kelljen keresni hanem ott legyen a termék neve.
A problémám, hogy a vonalkód vége változhat ami a terméket nézve nem fontos mert a szállítmányozáshoz kell. Pl:
0123456 ==>Csoki1
0654321 ==>Csoki2
0123459 ==>Csoki1
0654329 ==>Csoki2
Így a kimutatás táblázatban összesen 4 sor van ha a példát nézzük. Nem lehet megvalósítani valahogy hogy összevontan jelenítse meg? Azaz mindegy hogy 0123456 vagy 0123459 mind a két bejegyzés a harmadik munkafüzeten a csoki1-hez tartozzon?
James42: az a fontos, hogy te elégedett légy, ne törődj a világgal.
Pimre: a youtube oldalon, az alatt, hogy "Published on..." van egy link. Arra kattintasz, majd a link alatti leírást követve a feljövő oldalon megkeresed a file-t (legalul van), a videón 1:14-től mutatja hogy találod meg.
Bizonyára hasznosak a Youtube videói, bár én a linkből nem igazán tudom kihámozni a kereshető listát. Nincs egy jobb lista?
Egyébként a magam részéről ha igazán alapos gyűjteményt keresek, akkor jobban szeretem az írásos - tartalomjegyzékkel elláttott, lapozható - összeállításokat. És ebben számomra a csúcs eddig a következő volt: http://www.ozgrid.com/Excel/free-training/basic-index.htm
Például ennek az 5. leckesorozatából tanultam meg a Userformok használatánap alapjait.
Na de oda tartoznak még a szajkók és a szarkák is, és azok sokkal szebbek. Viszont a lényeg az, hogy most legalább már érthető, hogy mit akartál, és még link is van hozzá. Tehát a hozzászólásomat sikeresnek nyilvánítom. :-)
Nekem a varjúk történetesen nem jönnek be, de virágozzék ezer virág!
A két név akiket ezek szerint nem ismersz, a youtube-ra töltenek fel videókat az excel használatáról, többnyire függvényekről. Most csináltak egy kereshető listát az összes videójukról excel file formátumban.
A makrók tudtommal nem. De a hozzájuk rendelt billentyűkiosztás felül írja az excel billentyűkiosztását. Nálatok valszeg nem ez van, mert arra csak emlékeznétek, hogy csináltatok beszúrás és eltolás makrókat, amihez pont ezt a két betűt rendeltétek.
Egyébként akartam is javasolni, hogy ha minden kötél szakad, megoldás lehet, hogy lemakrózzátok a másolás és beillesztés parancsot és kiosztjátok nekik ezt a két betűt. Ha ezt az excel elfogadja és normálisan működik, akkor az exceletek állítódott át. De az is lehet, hogy figyelmeztet, hogy a két betű foglalt, válasszatok más betűt. Ekkor szerencsétek van, mert csak a betűket lefoglaló makrókat kell megkeresni és átállítani, hogy helyre álljon a rend.
Korábban rendben volt, de hogy mi váltotta ki, nem tudom (nem az én gépem, kolléga kínlódik a jelenséggel). Makrófuttatás elkavarhatja vajon ennyire az excel lelkivilágát?
2007-es Excellel akadt egy kis összetűzésünk. A Ctrl+C és a Ctrl+V billentyűkombók nem épp az elvárt módon működnek. A Ctrl+C a másolás helyett a "Beszúrás..." helyi menű tartalmát szedi elő, a Ctrl+V pedig ugyanez pepitában, csak nem a beszúrást, hanem az eltolást erőlteti. Mi lehet vajon félretekerve? Van ötletetek?
A Ctrl+X normálisan működik, illetve az egérrel elérhető másolás és beillesztés menüpontok is teszik a dolgukat normálisan.
De a viccet félretéve, talán mégis megoldható a problémád. Valahogy úgy, ahogy pdw javasolta. Külön oszlopban vezetve a változást, majd egy harmadikban történne a 2 oszlop összedolgozása (amihez esetleg további segédoszlopok felvétele is előnyös lehet).
Olyan kérdésem lenne, hogy megvalósítható-e automatizáltan a következő:
Van egy txt file amiből számol nekem az excel szép kis számokat. Hó végén ellenörzöm a raktárat. Többnyire egy kis eltérés van a tényleges és az excelben található értékek között.
Egy sima kivonással kiszámolom a raktár és a tényleges közti különbséget majd ezzel az értékkel korrigálom is a készletet.
De ezt az ellenörzést csak havi szinten csinálom meg. És az a kérdésem hogyan lehetne megoldani, hogy a január végén beolvasott értékek statikusak maradjonak mert februárban már nem annyi a készlet. Egyenlőre csak a copy paste megoldást találtam mint használható dolog
példával:
A "Készlet mf A1"-be szum függvénnyel beolvassa a "scanner munkafüzetből", hogy 100db
Kimentem a raktárba és 150db-ot találtam.
Amit be is írok a "leltár mf A1" oszloba.
Azaz 50 db az eltérés amit hozzá is adok a "Készlet mf A1"-hez és így 150 db lesz. Magyarul egyezik az excel és a valóság
Kimegyek következő hónapban ugyan ezt a procedúrát megcsinálom. Csak az a baj, hogy akkor már a "scanner munkafüzetbe" nem 100db lesz hanem 500db. Így az előző hónapnál nem 50 darab az eltérésem.