Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13083

A 60-as években beépített villamos üzemű szivattyúkat dízelmotoros aggregátokról is lehetett üzemeltetni. Ebből a célból 4 db Ganz gyármányú, XII jv 170/240 tipusú Jendrassik rendszerű dízelmotoros aggragét lett beépítve. A vasútgépész érdeklődésű olvtársaknak ismerős lehet a ABb motorkocsikból. Én a 16 hengeres változatával találkoztam elég sűrűn. 

Zemiator Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13082

Köszönjük a képeket, meg az ismertetőt is !

Azért érdekes lenne tudni ,hogy a IV. számú szivattyútelep beruházása mennyi volt !

Már az összehasonlítás,meg az inflálódás  miatt is !

Előzmény: tom sawyer (13075)
tom sawyer Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13081

Tiszakarádi szivattyútelep

A Tiszakarádi belvízöblözet vízgyűjtőjének nagysága 196,92 km2, amely a Bodrogközi belvízvédelmi körzet részét képezi. Az öblözet belvizeit a 27,68 km hosszú Tiszakarádi-főcsatorna vezeti le a szivattyútelepen keresztül a Tisza folyóba. A főcsatorna torkolatánál lévő régi gőzüzemű szivattyútelepet 1897-ben építették, amely 2 db egyenként 3,0 m3/s teljesítményű Schlick-Nicholson típusú vízszintes tengelyű centrifugál szivattyúegységből állt. A meghajtógépek Schlick-Nicholson típusú fekvő-stabil, beépített gőzgépek voltak, amelyek 1350 kggőz/óra teljesítménnyel rendelkeztek. A termelt gőz 169°C hőfokú és 8 atm nyomású volt. Építése akkoriban 377.534 Forintba került. Az egyik gépcsoport idővel teljesen elavult, ezért helyére 2 db 2,0 m3/s teljesítményű DCSK típusú diesel szivattyú nyert beépítést 1960-ban. A szivattyútelep bővítésével 1963-ban 4 db PVA1100 típusú elektromos meghajtású egyenként 2,0 m3/s kapacitású szivattyúegység létesült. A Tiszakarádi szivattyútelep mai formáját a '80-as években nyerte el, amikor is beépítésre került még 6 db egyenként 1,33 m3/s teljesítményű MLP500 típusú elektromos szivattyúegység is.

 

Gőz szivattyú:

 

Zemiator Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13080

Tettél közé valami + hézagolót, hogy amikor elvágod,kör-körös maradjon ?  Persze  a hézagolót sem ártott volna úgy ! No meg ha jól tudom, öntés előtt fel szokták grundolni !

Még az ékbe is beütötték a számot ??

Előzmény: Satyak13 (13073)
tom sawyer Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13079

Hasonlóak az tény de nem egyformák. A lényeg a részletekben van. A 3 hengeres Láng motor nem sűrítettlevegős inditású?

Előzmény: Oldengine (13077)
tripla3 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13078

Csatlakozom én is!

Előzmény: mindaricsi (13066)
Oldengine Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13077

Ugyanilyen van Békésszentandráson is a duzzasztó mellett. Még a Ganzmotor is megvan, ez volt az "önindító". Ezek egy kaptafára épültek, a Diesel  Láng diesel.

Előzmény: tom sawyer (13076)
tom sawyer Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13076

Törökéri Diesel szivattyú:

tom sawyer Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13075

Na akkor a képek előtt egy kis ismertető:

 

Ezek a szivattyútelepek a belvízvédelmet szolgálják. A belvizeket belvíz elvezető csatornák gyűjtik össze, és vezetik a szivattyútelephez, és a szivattyúk emelik át a folyóba. 

 

Törökéri szivattyútelep

 

A Bodrogközi belvízvédelmi körzet részét képezi a Törökéri öblözet, melynek kiterjedése 101,00 km2nagyságú, főcsatornája a 12,84 km hosszú Törökéri-főcsatorna. Torkolati szakasza mintegy 3,5-4,0 km hosszúságban 20-50 m széles ősi morotva meder, amely a Törökéri Holtág nevet viseli. A főcsatorna torkolatánál 4 szivattyútelep található, amelyből ma már csak a III. és a IV. telep üzemel. Az I. számú régi szivattyútelep 1896-'97-ben épült 142.530 Forint összegben. A szivattyúegység 2 db Schlick-Nicholson típusú vízszintes tengelyű centrifugál szivattyúegységből állt. Vízszállító képességük egyenként 1,0 m3/s volt. A meghajtógépek is Schlick-Nicholson típusú fekvő-stabil, beépített gőzgépek voltak, amelyek 1200 kggőz/óra teljesítménnyel rendelkeztek. A termelt gőz 169 °C hőfokú és 8 atm nyomású volt. A II. számú diesel üzemű szivattyútelepet 1943-ban építették. Ennek bekerülési összege akkoriban 1.202.231 Pengőbe került. A szivattyúegység 1 db MÁVAG KK-90 típusú vízszintes tengely elrendezésű centrifugál szivattyúból állt. Meghajtógépe LÁNG gyártmányú 3KN-52 típusú beépített légsűrítős, vízszintes tengelyű nyersolaj motorból állt. A ma is működő III. számú szivattyútelep 2 db egyenként 1,50 m3/s kapacitású Ganz KCK800 típusú elektromos szivattyúegységekből áll. A IV. számú szivattyútelepet a '90-es évek beruházása keretében valósították meg, amely 3 db modern ABS típusú 4 m3/s összkapacitású elektromos szivattyúegységekből épül fel. (forrás: www.evizig.hu) 

 

A törökéri szivattyútelep honlapja: http://szivattyutelep.uw.hu

 

És akkor a képeim:

 

 

Oldengine Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13074

Örülök, hogy jó tanácsot adtam. Én már a mágnesnél tartok, van egy védőlemez hiánya, ki van kopva, lóg a tengelye, le van merülve. Podlesak névre hallgat, ilyen van a 12851-es képen ha jól emlékszem. Kellene egy igazi jó szakember a javítására. Vagy a 12840-es képen. Hol lehet Amerikai hirdetéseket nézni? Ez Sanyi Barátomra is vonatkozik, ha egyáltalán olvas bennünket. Mármint a kérés...

Egy méterre el tud köpni?! Ez igen, erre még te sem lennél képes!?

Előzmény: B-csabi (13071)
Satyak13 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13073

Sziasztok.

Ma második nekifutásra is megpróbálkoztam a csapágy öntéssel. De sajnos a csapágyfém mennyisége kevésnek bizonyúlt. 

Viszont a többi alkatrészét szépen rakosgatom össze. Minden darabjában benne van a gyártási sorszám.Még a bütyköstengely és a rá való fogaskerék ékében is! Később majd teszek fel a darabokról is képeket.

B-csabi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13072

Béci ebböl is kellene egy példány,ha lehet akkor elküldőm a pénzt is előre...http://viewitem.eim.ebay.hu/IHC-GASOLINE-ENGINES-CATALOG-Reprint-Hit--Miss-Stationary-Engines/330788694717/item

B-csabi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13071

Gabibá sikerült a benzinpumpát megcsináljam a tanácsa alapján, hihetetlenül nagyot nyom majd egy méterre ellöki az anyagot nem gondoltam volna hogy így működni fog...csak erőssebb rúgó kell hogy visszanyomja rendesen a kart.

Készül a menetjavítás a vizelvezető csapba is,fent az olajzó a helyén,és szerencsére sikerült a porlasztó állító csavarját is vonalba fúrni..

 

pihenésképp kimentem a méhesbe vesztemre megint...sajnáltam volna otthagyni szegény árva Hofherr csővestengeri darálót:-)

Nem látszik de kúrva nehéz darab...

B-csabi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13070

MAG motorokat Franciában is csinálták a Motosacoce cégnél,küld el a képeket a brandschott@citromaira,és felteszem neked ha nem megy,megpróbáljuk megszakérteni....hátha sikerűl.

Előzmény: Karell 81 (13067)
Zemiator Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13069

Akkor ez az "utánnézés" is úgy mehet ,mint a képfeltöltés ! :-)

Valami ilyesmi lesz ?  http://www.youtube.com/watch?v=meAO_8VdbxY

Előzmény: Karell 81 (13067)
Karell 81 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13068

A képeket feltöltöttem indafotóra-de ezek szerinte elcsesztem.Vagy valahol máshol lehet megnézni?Annyira nem értek hozzá :D

 

Előzmény: Karell 81 (13067)
Karell 81 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13067

Sziasztok!

 

Jó ideje a birtokomban van egy stabil motor.A minap előszedtem,hogy megnézzem miféle is.

Az adattábla,és a szemrevételezés alapján a következőket állapítottam meg:1 hengeres,négyütemű benzines,258 cm3-is,oldalt szelepelt,léghűtéses.MAG gyártmány(svájci),és ha gyér némettudásom nem csal akkor a németországi Stuttgartban szerelték össze.Ennyi amit tudok róla.Sajnos mint a képeken is látszik elég hiányos állapotban van.Mivel a közeljövőben fel szeretném újítani teljesen gyári állapotra,ill-működőképesre ezért kérem a segítségeteket.Neten utánanéztem de a szó szoros értelmében semmit sem találtam róla,se egy képet,vagy írást.Kérek mindenkit ha bármiféle képe,dokumentuma van a gépről,estleg tudja hogy mit hajtattak vele,vagy ha valakinek van hozzávaló alkatrésze,ha tudja mettől-meddig gyártották ossza meg velem.Köszönöm! :)

mindaricsi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13066

3. igény!

Előzmény: tom sawyer (13063)
Zemiator Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13065

Duplájára nőtt az igény ! :-)

Előzmény: tom sawyer (13063)
B-csabi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13064

Igény az mindig van megköszönjük:-)

Előzmény: tom sawyer (13063)
tom sawyer Creative Commons License 2013.03.20 0 0 13063

Ezek a gőzüzemű szivattyútelepek nekem is a gyengéim. Néhány évvel ezelőtt én is véletlenül talán a TV-ből tudtam meg hogy van ilyen, aztán az interneten utánanézve kiderült hogy szerencsére nem is kevés meradt meg. Eddig a hozzám viszonylag közeli (BAZ megye) törökéri, tiszakarádi, felsőberecki szivattyútelepeket látogattam meg. A Szolnok melletti milléri teleppel nem volt szerencsém mert nem volt otthon a gépész így nem tudtam bemenni. Ha van rá igény este tehetek fel képeket.

Zemiator Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13062

Még én sem ! Együtt lenne a legjobb meglátogatni ! :-)

Előzmény: dutrancs (13061)
dutrancs Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13061

Lehetett az is ,de lehetett a tiszaberceli is. Én ott jártam.Karapancsáról még nem mondtam le!!

Előzmény: Zemiator (13059)
Zemiator Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13060

szivattyú...

 

Előzmény: Zemiator (13059)
Zemiator Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13059

Ez nem a Béda-Karapancsai szivatyútelep, ahová terveztünk régebben egy kirándulást ?

Előzmény: feva63 (13056)
Oldengine Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13058

Nagyon jó ez a film, nem propaganda, hanem hiteles szakmai képet ad. Ami érdekes volt, a szervezettség, a gyorsaság, a szakmaiság. Kiváncsi lennék arra hogy mennyi idő kellett egy ilyen komplexum elindítására. Hol készült, lehet hogy Szentesen, melyet volt módom megnézni.

Előzmény: feva63 (13056)
dutrancs Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13057

Köszi a filmet. Pár évvel ezelőtt jártam egy ilyen szivattyútelepen,de már sajnos mozdulatlanul"mesélték" a múltat!

Előzmény: feva63 (13056)
feva63 Creative Commons License 2013.03.18 0 0 13056

Sziasztok,

 

hadd osszak meg veletek egy igazi csemegét. Egy műremek a mából régiesen tálalva. Jó szórakozást!

 

Varga Ferenc

 

Satyak13 Creative Commons License 2013.03.17 0 0 13055

Ebben igazad van!

 

Előzmény: mindaricsi (13054)
mindaricsi Creative Commons License 2013.03.17 0 0 13054

Bocsánat a beleokoskodásért! Amennyiben lehet az összeszámozott alkatrészeket együtt KELL cserélni (mert vonalba vannak fúrva).

Továbbá még mindig keresi gazdáját: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=121269127&t=9135550

Üdv: mindaricsi

 

Előzmény: cdjbatyo (13048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!