Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

turbo2 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31567

Az mitől függ, hogy melyikben van és melyikben nincs ?

 

Előzmény: terrano1 (31560)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31566

Figyu, a D1-hez "drag link" és "track rod" néven fut a dolog. Az egyik elöl, a másik ugye hátul van. Az elsőt hajtja a kormánymű, a másik a 2 kereket köti össze.

Előzmény: Törölt nick (31563)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31565

a td5 nél nyomás van a tank és a motor közt. 200-300 tdi nél meg a motoron van a szivattyú. az útóbiaknál fordulhatna elő levegősődés. a td5 nél szivárgásnak kéne lennie. (ja és a szivattyú nem az adagolóval van össze épitve) ez külön elemet képez ami a hajtást a vezérműtengelyről kapja.

Előzmény: turbo2 (31558)
kocsisjan Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31564
A Td5-nél a tankban van egy kétlépcsős tápszivattyú, ami a nyomástartó szeleptől függően 3 vagy 4 bar nyomáson tartja az injektorhoz érkező üzemanyag nyomását.
Fentiekből következik, hogy a tank és a motor közt is ez a nyomás ébred a csövekben.
Előzmény: turbo2 (31558)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31563
P38-ba keresek kormanyosszekotot az ebay-en, a kovetkezo szavakkal: steering track rod! Ez igy vajon jo? Egy profi angolos tudna esetleg segiteni?!
HunterLRD Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31562

Én véletlen ismerem a tulaját! ;)

És ha esetleg vkit érdekelne most érkezik 4 db Fox tartályos gátló, ami ebben a discoban is van! Eladók lesznek!

Előzmény: Tityitotyi1 (31545)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31561

Pinguru, örülünk, hogy ilyen jól és gyorsan sikerült helyrerázni a dolgaidat, ügyes vagy!

Előzmény: pinguru (31553)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31560

Jó neked!Az enyémben van és vacakol is valszeg!:-(

 

Előzmény: turbo2 (31554)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31559

Meglazítod a szíjat és megpróbálod kézzel megmozgatni.A vulkanizálás szokta elengedni, és el tud mozdulni a külső fele a belsőhöz képest.Teljesen elfordulni nem tud, mert van három stücök,három ovális furatban ami megakadályozza ebben.

Előzmény: Mikky p38 (31550)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31558

A diesel discónál van a tankban tápszivattyú?  Mert ami dieselt eddig láttam, jellemzően az adagolóval volt egybeépítve a tápszivattyú.  Ez pedig azt jelenti, hogy a tanktól az adagológ menő cső nincs nyomás alatt.

 

De amikor az XM-em  szivatott állandő leállással, levegősödéssel akkor lehúztam a csövet az adagolóról és kompresszorral visszanyomattam levegőt a lezárt tankba. És láss csodát, kiderült, hogy volt  a szívóágon egy pici repedés.

 

Ja és nem 6 bar-ral kell megnyomni elég fél bar is. csak arra kell ügyelni, hogy a végén a tanksapkán kell kiengedni a túlnyomást, mert különben a szívócsonkon kinyom pár liter gázolajat.

Előzmény: D2 Silver (31557)
D2 Silver Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31557

A csövekben nyomás van, ha azok sérültek, akkor folyna a gázolaj.

Előzmény: rinyaboy1 (31546)
Tie Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31556

Le a kalappal, szép munka.

 

Én még mindig gondolkoznék azon a bekötési pont erősítésen. Az alváz BORZALMASAN erős, minden máshoz képest. Szerintem.

 

Ha mindent megerősítesz, akkor szerintem egy ilyen helyzetben nem az lesz, hogy elgörbül az alváz, hanem kiugrik a nyomból a kerék - esetleg lefordul róla a gumi. De szerintem így az alvázat képtelenség megrogyasztani.

Előzmény: pinguru (31553)
fúrómester Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31555

Nekem az egyik kerekem defektes, így minden indulást fújatással kezdek, de ez heti 1 alkalom.

Meg a bicajokat nyomjuk állandóan. Azt kb. 4-5 mp-ig lehet nyomni. Na egyszer félrefordultam, a szelepsapkáért, mire visszafordultam 9 bár lett a cangában. Figyelni kell. :-)))

Előzmény: tue-14 (31552)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31554

Hát ennek k..ra örülök. A BMW-n most cseréltek... munkadíjjal 100...

Előzmény: terrano1 (31541)
pinguru Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31553

Sziasztok

 

Úgy tűnik lezárhatom a helyreállítás szappanoperát, sikerült olyan állapotba hozni a kocsit, amivel még nem vagyok teljesen elégedett, de csak pár finom részletet kell helyretenni. Az egész sztoriban az bosszant leginkább, hogy fél autót átszereltem, de nem lett jobb a kocsi mint korábban, az elakadás előtt volt, mert akkor is olyan állapotban volt, hogy onnét nehéz előrelépni. Gyakorlatilag olyan alkatrészeket kellett kicserélni, amelyek korábban cserélve voltak, illetve olyan módosítások mentek tönkre, amik egy éven belül készültek el, még csak amortizáció enyhe szele sem simogatta végig ezeket az alkatrészeket.

 

Nemrég ott hagytam abba, hogy elkészült az új lengőkar, rögzítés helyre került az alvázon, nem mondom, hogy űrkorszaki megoldás, de nem láttam értelmét annak, hogy nekiálljak egy új koncepció kidolgozásának, szerintem a lengőkarok eddig jól teljesítettek, a G szemes felfüggesztés is jó, gyakorlatilag az egész szem elhajolt, akkora sokkot kapott, de maga a gömbfej belső része nem sérült, vagyis ha rendesen foglalkozom vele (zsírzom idönként) ez egy örök darab. A lengőkar csöve erősebb lett, valamilyen nemtomilyen ötvözet, ebből készítik a bukócsöveket terepraliban, elég vastag az anyag. Az alváz rögzítésén sokat agyaltam, de szerintem ez így jó, nézegette, a többit, igen komoly erőhatások érték már a kocsit, nem fogom erősítem, ha legközelebb megint valami történik, inkább hajoljon le, de az alváz ne sérüljön.

 

Korábban kicseréltem a hátsó kardán Hardy tárcsa nélkülire, gyakorlatilag a V8-as disco vagy range kardán került bele, tökéletes megoldás, ha emelve van az autó, akkor a Hardy folyamatosan feszül, terepen meg szakad. Széria változatnál sokat kibír, ha jó minőségűt szerez be az ember.

 

Mentés közben amikor kiszakadt a híd a kardántengely is megsérült, pontosan a persely szétszakadt. Anikóéktól kaptam egy bontott tengelyt arra az időre amíg bejön az új, az jó volt arra, hogy ide-oda mozgassam az autót, viszont bizonyos tempónál a kasztni elkezdett vibrálni (ekkor kaptam a lecseszést a híd spaniferes rögzítéses futamomért :). Elsőként arra gondoltam, hogy a spaniffer ad némi rugalmasságot a hídnak, így a kardán elfordulása okozhat egy kis vibrációt. Miután elkészült a futóművem keserűen tapasztaltam, hogy még mindig remeg, talán egy kicsit enyhébben mint korábban.

 

Az első gondolatom az volt, hogy ki kell takarítani a kerekeket, elképzelhető, hogy sár maradt a felniben, az tud csodákat művelni. Nekiestem gőzborotvával, kitakarítottam a felfüggesztés minden pontját, de a vibrálás nem szűnt meg. Mi ilyenkor az ember első gondolata? A bontott kardán nincs kicentírozva, bár nagyon furcsák voltak a vibrációk, a kasztni egészében remegett, egy nem centrírozott kardántengely véleményem szerint nem tud ilyen rázkódást előidézni.

 

Közben megjött az új kardántengely, Anikóékkal megbeszéltem, hogy elmegyek és gyorsan kicserélik nekem. A csere megtörtént, mondtam Anikónak, hogy ha most elmegyek és minden rendben nem hívom, ha viszont nem szűnik meg a vibrálás, akkor sírva fogok visszakullogni a szervizbe. Kicsit nem voltam jó formában aznap, a kialvatlanság hatására a kis ingerek is felerősödnek, mindegy.

 

Kipróbáltam a kocsit, találtam egy útszakaszt, nem volt senki a környéken, igen hepehupás volt, nagy gödrökkel. Kihúzattam a kocsit, kb. 100 km/h-ig, nem mondom, hogy mindig a földön volt mind a négy kerék, de a próba miatt muszáj időnként belehúzni. Mielőtt felelőtlenséggel vádoltok, a környéken nem volt élő organizmus, még a fák is ki voltak száradva, maximum nekem lehetett volna bajom, de hozzá kell tennem, hogy nagyon jó életbiztosításom, igen jól fizet a családnak, továbbá be volt kötve a biztonsági övem, időnként komolyabb tempóba is kell mennem terepen, jó párszor kerültem ellenséges közegbe, ahonnan igen nagy sebességgel szoktam eltávolodni, így nagyjából sejtem a kocsim határait :) 

 

Száz szónak is egy a vége, a vibrálás nem érződött, boldogan visszamentem, elbúcsúztam az egész brigádról, és elindultam hazafele.

 

Kiértem a repülőtér elő, kb. onnan lett jó az út, nekitapostam és megint előjött a vibrálás. Ez nem okozott nekem örömet. Beszéltem Kompival, hogy nézzen már rá a kocsira, hátha akad valamilyen jó ötlete. Ma elmentem hozzá, elmentünk egy próbakörre, sima úton előjött a rázkódás, irány a műhely. Persze amíg haladtunk vissza, az egyik kerék csúnyán elkezdett sípolni.

 

Fölemeltük kocsit nézegettük, majd feltűnt, hogy az új kardántengelynek van egy oldalirányú kilengése ha forgatjuk a kereket, Elsőként megvizsgáltuk a tengely egyenességét, az rendbe volt, majd kivillant a hiba. A difiből menesztő tárcsa el volt hajolva. Ez egy igen ritka hiba, nagyon nehéz ezt elgörbíteni, ha a kardán leszakad, az olyan gyorsan történik, hogy nincs ideje a tárcsának elhajolni, viszont itt szépen lassan szakadt le a kardán, gyakorlatilag a tárcsa próbálta követni az irányt, nem sok sikerrel.

 

 

 

 

Kardán le, tárcsa le, Kompi egyik Range hídjából kibányásztunk egy tárcsát, kardán vissza. Korábban a törött féltengely helyére betettem egy kicsit kopottas fogazású régi tengelyt, de mivel Anikóék azt is leszállították, így gyorsan kicseréltem, beállítottuk a kerék agy csavarokat, rögzítettük őket.

 

Próbaút, minden nyugodt, mint egy hajó, úgy siklik a forgalomban a kocsim, az utolsó sunyin megbúvó levegőbuborék is kirázkódott a fékrendszerből, így az is harapós lett. Most egyedül az MT gumik rázzák a kocsit, de hát azt már megszoktuk, meg tűrjük.

 

Hogy korábban miért nem jelentkezett a vibrálás rossz úton? A kasztni össze vissza hintázott, nem volt elegendő idő a rezgés felerősödésére.

 

Hogy lezárjam ezt az élménybeszámolót, mindenkinek köszönöm a segítséget, Landi Car-nak a gyors anyagbeszerzést és a kölcsön kardánt, Kompinak az elsősegélyt, Gál Babának a felfüggesztés helyreállítását, és a többieknek a bíztatást. Nagyon jó kis csapat vagyunk, remélem még sokáig így fogunk egymáshoz viszonyulni.

 

Sziasztok.

 

tue-14 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31552
Minden ok, mukodik, bar nem mondanam, hogy napi hasznalatban van.
Talan 3-4-szer fujtam vele osszesen. Neked?
Előzmény: fúrómester (31542)
élijen Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31551

Mindkét nap jó, csütörtökön 7-től, péntelen 6-tól zörgök odabent, úgyhogy gyühetsz :)  Köszi

  Már most szólok, hogy amint a kezemben a LEDcsík, elképzelhető hogy pár napig nem írok, mert valószínüleg kiégetem a pupillám   :D

Előzmény: Johnny_Disco (31536)
Mikky p38 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31550

Hogyan lehet azt viszonylag egyszeruen tesztelni?

Előzmény: terrano1 (31547)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31549

Amit még mondtak, hogy 92.januártól változott ott elöl a dolog és valóban más cikkszámon hoz már oda ugyan ilyen szettet...... lehetséges, hogy ezért van olyan szimering ami más méretű.....

Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31548

Biztos lesz még hiba amit felfedezek.... de had ámítsam már magam. :D

 

VKBA3421-es szettből vettem végül kettőt az SKF boltban. Ha már szerelek akkor kopó alkatrészből felemást nem cserélek.... Náluk rosszat meg silány minőséget még nem sikerült venni. 98-ig mivel ők voltak a gyári beszállítók így van is nekik minden jó minőségben is. A többi Landihoz sajnos már nincsen. De mondtam nekik, hogy a többi már nem is terepjáró így az engem nem is érdekel. :D:D:D:D

Előzmény: fejes.i (31532)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31547

Bár már mondtad,hogy a motor járása egyenletes,azért megnézheted,hogy mi a helyzet a főtengely szíjtárcsával.

 

Előzmény: Mikky p38 (31544)
rinyaboy1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31546

szia Jani!

azokat cserélték a hengerefejel eggyüt,mondjuk kb 2 éve.

motorolaj+gázolajon túl vagyunk.

most azon agyalok,hogy nem-e valamelyik műanyag cső sérülhetett meg a szűrő és a tank között,mert ott szipkázhat levegőt!

amikor  lökhárítómat megint összetörtem a jégtáblák esetleg ezt is kinyirták volna?

 

Előzmény: kocsisjan (31543)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31545

 

Kijé ez a szép vas? 11.ker-ben leltem meg. :) Ótószerelő műhely is van ott meg egy újabb Range is földig ereszkedve.....

Mikky p38 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31544

Koszonom szepen. Elmelyultem a temaban. A tesztet meg csinaltam es 1500-nal nem forog tobbet. Ezek szerint tokeletesen mukodik. Tehat tovabbra is rejtely ez a rezonancia. Nehogy valami kis remegesre gondoljatok. Szinte zizeg minden.

Előzmény: Gearboxfault King (31539)
kocsisjan Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31543
Szia!

Hibaforrás lehet a tömítés + gumigyűrű az injektorok alatt!
Filléres tétel, ha jól tudom, csak gyárit bele!!!
Nem került gázolaj a motorolajba (megemelkedett olajszint, gázolajszagú nívópálca)?

Segítség a cseréhez:


http://www.google.com/url?q=http://www.discovery2.co.uk/Injector%2520Seals.html&sa=U&ei=19MkUcnXIoKo4gTbm4DYCA&ved=0CAcQFjAA&usg=AFQjCNFFBfmIXBqwFwJGsD48twj1xPRlPw
Előzmény: rinyaboy1 (31540)
fúrómester Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31542

Neked hogy vált be a kompresszor?

Előzmény: tue-14 (31514)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31541

Használtak, de a Tieden nincsen!

Előzmény: turbo2 (31513)
rinyaboy1 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31540

segítség!!!

 

D2 üzemanyag szivattyú lepróbálva,nyomástartó szelep kicserélve,és még mindíg levegősödik az üzemanyag rendszer.

nem is idnul a vas,még elvinni sem tudom sehova,max tréler,e ahhoz ki kellene jönni az udvarból.

Gearboxfault King Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31539

http://wiki.bigblock.hu/Automatav%C3%A1lt%C3%B3

 

Itt leírják, hogy mifene ez.

Előzmény: Gearboxfault King (31538)
Gearboxfault King Creative Commons License 2013.02.20 0 0 31538

Itt van a rangerovers.net en

 

http://www.rangerovers.net/repairdetails/drivetrain/transrepair.html

 

A nyomatékkonverter az olyasmi mint a kuplung a kézi váltósba.

Az csinálhat ilyen rezonanciát.

Előzmény: Mikky p38 (31535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!