Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Érdeklődöm a kazán samottal való bélelése után. Amit utána olvastam, aszerint vegyes a tapasztalat, van akinek bejött, van akinek nem.
A kazánom egy lengyel öntöttvas kazán ( KZ3) 7 tagú, ha jól tudom 35 KW teljesítményű.
Az égő tűz hőmérséklete üzemmelegen a kazánban 480-520 C fok. Ugyanazzal a fával a Wamsler kandallókályhában ( vermikulitos) 600 fok fölötti. Hogy pontosan mennyi nem tudom, mert a mérőm 600 fok felett kiakad.
Érdeklődnék, hogy a ti régebbi, összes tapasztalatotok alapján érdemes-e megpróbálnom a samottozást? Honnan érdemes beszerezni, hogyan érdemes rögzíteni? Milyen magasan, milyen vastagságú téglával csináljam? Ha jól emlékszem 36 cm széles, 50 cm mély, és tán 50 cm a magassága a tűztérnek. ( saját kútfőből arra gondoltam, hogy hátlap teljesen, és a két oldalt kb 30 cm magasan bélelem 2-3 cm vastag samottal. A tisztító ajtó előtti részre is kéne samott szerintem, - de nem tudom hogyan rögzítsem )
Bélelt-e már valaki ki KZ3-t?
A legfőbb gondom, hogy a kazán alja nem egyenes, hanem íves, tehát bármit beleteszek, középre igyekszik az ív aljára, így filózom a rögzítési módon.
mibol van a fal? uj hazban elso szezonban durvan tobb tuzelo szokott fogyni mint a masodik evtol. ha az eloremeno nem tud eleg meleg lenni, akkor tul hideg a visszatero (tul nagyok a holeadok) vagy tul gyors a szivattyu, nem?
Hat tenyleg meglepoen ugyanarrol van szo. Csak en beszelek rola, Te meg megcsinaltad.
Egyszer lattam valakit, aki csinalt rendes tomegkalyhat becsovezve szigetelve. Annak is latnam ertelmet, hogy jol a kulso szelen venni ki a meleget belole, es magat a tomegkalyhat hasznalni puffernek. Tehat nem puffert futeni vele. Ha leegett es minden el van zarva, akkor csak kifele tud a ho elmenni. Ha korbe is van rendesen szigetelve, akkor csak a vizkor tudja kivenni. Persze speci szabalyozasa lesz, mert elofordulhat hogy ha nem akarunk kivenni hot, akkot felforr...
Nem én terveztem, nem én építettem. Nekem a tervező azt mondta, hozzak egy min. 80KW-os kazánt. Irtam ide, hogy ki mit ajánl, erre többen ajánlották a Kiss Tamás féle ligno-t. Na nekem ilyen van. Bálás, de fával is lehet tüzelni. ráírva 40-80 Kw. Azért ennyi, mert bálával 40KW, száraz tüzifával 80KW. De a Kiss úr állítása szerint Gödöllőn bevizsgáltatta és ott 100 KW-ot hoztak ki belőle, és nem szénnel! Csak fával. Erről ennyit tudok elmondani. Se többet se kevesebbet.
A tervező - az az igen okos - az pedig megcsinálta az energatikát. Erre az jött ki, hogy -15 fokban az épület energia igénye 57KW. Ezt meg tudom erősíteni, mert egy általam felkért gépész is kiszámolta és szintén erre jutott. Na az igen okos tervező az 57KW-ra mondta a min. 80 KW-os kazánt. De a tapasztalat az, hogy -5 fokban sem tudom a 80fokot tartani, nem hogy -15 fokban.
Ha bárki bármit is mond, előtte vegye figyelembe, hogy ez egy teljesen új építés (11.15.-ei átadás) és én csak a szenvedője vagyok! és próbálom kibogozni a sz@rt. Ki hol és mit hibázott.
Ha nem olvastad volna mostanában a fórumot Tibcsi, akkor van egy olyan felkérés, hogy tuning nélkül, majd tuninggal kérünk egy hatásfok mérést, amennyiben lehetséges. :) Több ember is kíváncsi a B-steel kazánra.
25kw-os típus , belefér kb 20 kg fa egyszerre, nem egy sor, de ha alúlról gyujtok be van helye a lángnak, ami 30-40cm is lehet, ezért kicsinylem az álltalad említett kazán tűzterének a magasságát
A második begyújtáson túlvagyok a B-steel kazánommal. Sok tapasztalatot még nem tudok közölni az üzemelésével kapcsolatban. Hatalmas raktere van ami számomra egy cél kitűzés volt. Mivel másfél napig gáz fűtés volt így a pufferok teljesen kihűltek, három negyed rakattal mind két puffer feltöltődött úgy, hogy a fűtés is ment közben. Pontosítani majd később fogom csak előbb ki kell ismernem. Szinte infra tartományú dübörgő hangja van, a huzat megfelelő lesz neki de még csak a kazán víz hőfokát tudom mérni jelenleg.
Az üzemelése kedvező benyomást tett, a kikivitelezése már kevésbé. Bár ezek olyan dolgok amit kisműszaki vénájú tulaj orvosolni tud (de miért kell erre alapozni?). A látszólag maszivnak tűnő ajtók és zsanérok meg tévesztőek, olyan mint egy 20éves zsiguli ami kinyitásnál le esik párcentit, probléma oka a zsanér csapszege és a furat kb. 1 mm es holtjátéka, a másik az elején jelenős felület hő szigeteletlen, sokkalta gyengébb a szigetelése mint a Lignonak, 5-6 óra alatt 80°ról 30°ra hűl annak ellenére, hogy manuálisan lezártam a huzat ablakot és a pillangót is elfordítottam, a tetejét üzem közben nem lehet megfogni. Tehát bőven ráfér a tuning, a rakodó térben az első begyújtás után vékony kátrány réteg keletkezett a Laddomat ellenére (de állítólag fagázosoknál ez természetes), viszont fele idő alatt érte el a 80°ot mint a Ligno (nagyobb hő átadó felület) a fűst járat kátránymentes kevés összes barnás finom por volt csak, ritkább takarítást igényli felül, alul egyszerű kihamuzni és kevesebb por keletkezik a kazánházban. Lehet, hogy vegyes módban kitudom égetni a raktér kátrányos részét.
Még beépítésre vár két rexi egy belimo meg egy landis, ventilátor tényleg felesleges mivel a huzat járat 10 cm (a Ligno / Totya 5cm) es és a hangja sem egy lefojtott kazánra utal, kíváncsi leszek a fűst hőfokára.
Sajnos szigetelés nélkül sokba kerül,de gázzal illetve vegyestüzeléssel se lenne olcsób. Ezért első a szigetelés különben hatamas összeget visz el bármilyen fűtés.
Kérdés, mennyire fűtené fel a helyiségeket. Meg kellene állapítani a terhelési határt, a bekapcsolható fűtőfelületet, aminél még jönnek az elvárások. Aztán lehet, kiderül kell még egy kazán, vagy egy nagyobb.
"Nekem a csarnokot is temperálta. Így összesen 530nm2!! De szerintem nekem is 4000 liter pufi kellene. Ebből indultam ki, csak a tervező itt is okosabb volt."
Idézet tőled.
107 m2-re terveztem 20 kWh kazánteljesítményt, = 187 Wh/m2 "bármilyen" külső hőfokra, egy viszonylag jó paraméterű házra, ténylegesen 15 kWh elégségesnek tűnik.
Az 57 kWh az hogy jött össze? (530 m2*187 Wh/m2=99 kWh)
Egyszerű,mert kiváncsiak vagyunk. Csak az tud erre válaszolni akinek tapasztalata van ilyen téren. De egyszerű-csak azután tudod meg ha megméred a huzatot-,gondolom már az is mérhető ,kb ennyi.
Jó kérdés, volt már erről eszmecsere. A fogyasztása ugye pozitív, meg a tudása. Az ára negatív tényező, bár akciósan vettem. Ahol termofejesek a radiátorok oda pld jó, egy fixen beállított rendszernél ahol csak a torlókkal vannak beszabályozva a radiátorok és mindig ugyanannyi radiátor megy, ott nem tudom, hogy mennyire éri meg az árkülönbözet. Nálam termofejes radiátorok vannak, amiből nem is megy mindegyik. Van olyan ami csak hétvégén, így viszont az Alpha-t nem kell piszkálni, mert mindig egyformán nyomja a radiátorokat Auto adapt módban. Padlófűtéshez nem tudok hozzászólni, mert az nincs.
Valaki ezekből az adatokból tud okosat mondani? Már most a sokadik ilyen kérdést olvasom és nem fér a fejembe az, hogy miért kérdeznek ilyet az emberek?
Véleményem szerint oda való a huzatszabályozó, ahol a huzat sok. Ez viszont attól is függ, hogy mennyire tüzelsz a kazánba!
Jó magam legalább 5x írtam le, de előttem meg szerintem 50x mások.