Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43804

A motorvezérkő tudja, hogy mennyi ideig van nyitva az injekor.

 

Az injektornak pedig az egyik adata, hogy adott nyomáson, mennyi üza folyik át rajta, egységnyi idő alatt.

Innen már csak szorzás és összeadás :-)

 

----

 

Tipikusan 2-3 decit szokott csak csalni, régebben többen is megírták mennyit.

 

Alapjáraton liter/óra kijelzés ....

 

Előzmény: galgai (43803)
galgai Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43803

Az emlitett autók mind saját autók voltak. Csak tudják már,h volt-e benne vagy nem. Én is tudom,h a sajátomban van-e.

 

Nektek mennyit csal a számolt fogyasztáshoz képest a Jazz fogyi számolója? Milyen elven müxik a fogyi számláló, tudja valaki? Pl. ha állóhelyben jár a motor, illetve csak inditgatják sokat, mert valamit próbálgatnak, akkor hogyan számol?

Előzmény: kóboráram (43802)
kóboráram Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43802

Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy talán azért nem nyílt ki, mert nem is volt benne ...

Előzmény: galgai (43801)
galgai Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43801

Természetesen a kérdés arra vonatkozott, amiben va. :)

Előzmény: kóboráram (43799)
vidi313 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43800

"És olyanról tud valaki, amikor kinyilt a Jazzben az oldallégzsák?"

Nem szeretném megtudni. :-)

Előzmény: galgai (43798)
kóboráram Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43799

Nem mindegyik Jazz-ben van oldallégzsák, főleg a régebbi, olcsóbb 1,2-esekből hiányozhat.

Egyszerű megnézni: az első üléstámlák ajtó felőli oldalán egy SIDE AIRBAG feliratú műanyaglapnak kell lennie.

Előzmény: galgai (43798)
galgai Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43798

És olyanról tud valaki, amikor kinyilt a Jazzben az oldallégzsák?

Jó lenne tudni,h müxik. :)

Ui: alapban hiszek a japcsiknak, de azért járjuk körbe...

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43797

Ez igaz... de van szép számmal köztük, ami még ma sem éri el azt a szintet e téren, amit a JAZZ már 2002-ben is tudott!

Előzmény: Törölt nick (43795)
wastegate Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43796

Ha nincs bekapcsolva a bizti öv akkor necces, hogy azért nem nyit a lufi sem elöl sem oldalt ... mint ahogyan az övfeszítő sem pukkan el.

 

w

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43795

ma már minden autót így terveznek egyébiránt:)

Előzmény: Törölt nick (43794)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43794

Pont ezért is kiváló autó a JAZZ, mert jól tervezték

- a merev utastér cellát, eléggé jól

- körbeveszik a TERVEZTTEN gyűrődő lemezek-vasak

 

 

Így a lemezek-vasak szarrá gyűrődése árán emésztődik el a sok-sok energia.

Emiatt az utascella (és benn az utas teste!!!) jóval kisebbet lassul, mint a régi merev elejű-oldalú autóknál.

A kisebb lassulás okán az utasnak nem szakadnak le a belső szervei, nem törik ki a nyaka és nem törik el a bordája se az övtől.

 

Az öv is épp azért nyílik illetve, azért fogja ruglmasan vissza

a piro patronból fejlődő gáz, hogy minél kisebb lassúlással álljon meg a test,

miközben gyűrődik a vas kívűl az utascella körül... és igen ronda látvány lesz az autó.

 

A lassulásra megnyerhető század másodpercek ára, amin a túlélés múlik!

- a külső lemezek és az alvázrészek tönkremenése

- az öv és piropatron tönkremenése

 

És, ha ez mind nem elég ...akkor jön szemből a légzsák iszonyú pofonja.

Amivel megpróbálják megfogni a leszakadni készülő fejet.

Ill. megtámasztani az ülésből kirepülő testet...

 

---------------

 

Vagyis az, hogy rommá törik és még nem nyílik légzsák a jó (vas gyűrődési + öv) működés jele.

Sokkal nagyobb esélyt ad így a túlélésre, mint a kevésbé összegyűrődő

kaszni, a kellő lassulás csökkenés híján, muszájból eldurranó légzsákkal...

 

Én hiszek a japó mérnökökben, alighanem rendesen végig számolták, hogy mikor mi legyen.

kóboráram Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43793

... - a légzsák az utólsó védelmi vonal, ha az első kettő nem elég...

 

Maga légzsák is okozhat komoly sérülést. Ezért szerintem is jobb, ha csak indokolt esetben lép működésbe.

Előzmény: Törölt nick (43791)
Torrente Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43792

Remélem, ez a helyes megfejtés, mert a másik, miszerint a zsák nem műx, nem tetszik ennyire...

Előzmény: Törölt nick (43791)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43791

HA, nem akkora a lassulás, hogy az előre/oldalra lendülő fej miatt

csigolya törés veszélee álljon fent, akkor fölösleges nyitni a légzsákot.

Mert, ekkora lassulásra a biztonsági öv még elég a maga nyúlásával és piropatronjával.

 

A szóba került mindkét ütközés esetén gyűrődő ill elcsúszó (tehát lassulást csökkentő) ütközés történt.

Ami messze nem okoz akkora lassulást, mint a

- merev tárgynak (nagy lassulás) vagy

- frontálisan (még nagyobb lassúlás)

történő ütközés.....

 

Vélhetően elég volt

- a gyűrődő zónák lassulás csökkentése és

- az öv nyúlása és patronok elsütése 

a test megfogására és a túléléshez

 

Épp ezért kell bekötni az övet és ráadásul testre simulóan hordani.

 

Komolyabb ütközösnél ...

- az öv+patron az elsődleges védelem és eközben ezzel párhuzamosan

- a gyűrűdő zóna tönkre menése a másodlagos testlassulás csökkentő!

- a légzsák az utólsó védelmi vonal, ha az első kettő nem elég...

 

Ha, az első kettő vélhetően elég lesz, akkor viszont fölösleges a lufit pazarolni.

Előzmény: Torrente (43790)
Torrente Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43790

Érdekes, amit írsz a légzsákról: nekem a volt nejem csattant anno a Jazz-zel, az orrával (az autóéval) fellökött egy Pug Partnert (szó szerint, amaz másfelet fordult vertikálisan), és a Jazz-ben nem nyílt a légzsák. Lehet, hogy valami szamurájokra kalibrálják odakint...?

Előzmény: m165le (43785)
m165le Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43789

nem tudom, de ha láttad volna a kocsit....

Előzmény: Törölt nick (43787)
m165le Creative Commons License 2013.02.18 -1 0 43788

Abban az időszakban nem azzal foglalkoztunk, hogy mit kap az ifás.

Előzmény: galgai (43786)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43787

Talán nem volt akkora az oldalirányú gyorsulás, mint ami indítja...

Vélhetően ezért is úszhatta meg.

Előzmény: m165le (43785)
galgai Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43786

Még hallgatni is borzasztó...

Mit kapott érte az ifa-s? Bár evvel kapcsolatban meg nekem vannak rossz tapsztalataim.

 

Hát a légzsák,h nem nyílt ki, az tényleg gáz... :((((

Előzmény: m165le (43785)
m165le Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43785

Bal oldalról, ezért is kellett kivágni a kocsiból!

 

Kettős érzésem van a biztonságával kapcsolatban.

Ahhoz képest, hogy mekkora ütközés volt egész jól megúszta, viszont az oldallégzsák nem nyílt ki, aminek szerintem ki kellett volna.

Előzmény: galgai (43780)
Zol-y Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43784

Köszi! Kíváncsian várom a fejleményeket!

Előzmény: csicsakt (43766)
kawics636 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43783
kawics636 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43782
kawics636 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43781

Bocs de ez kicsit hosszú lesz, én az Ebay-ról rendeltem az USA-ból a Predatort ennek a cikknek az olvasása után kb 17e volt postával eggyütt. 

Újabb rozsdavédelmi fogás – ezen a ponton építettem be az elektronikus korrózióblokkolót. Ilyeneket a rendszerváltás után árultak mindenféle kis cégek itthon is, az emberek még a Daciáikhoz, Ladáikhoz vették a hosszú élet reményében – mármint az autókra gondolok ezzel. Annyira nem lett nagy sláger, egy akkori autót sem tudok, amiben ilyen működött volna sokáig. De nemrégiben egy barátomnak volt egy Toyota Model F autója, amiben valami hasonló cucc lehetett, mert a figyelmeztető matricáját megtaláltuk. Hogy a kütyüt hova dugták, arra nem tudtunk rájönni, de hát a Model F középmotoros, komplikált autó, pláne az ilyen dupla klímás, amerikai kivitel.

Borsi Miki makulátlan Toyota Model F-je

A 80-as, 90-es évek fordulóján készült japán autók irtózatosan rohadtak. Pláne a haszonjárművek meg a furgonok. A korrózióvédelem, mint olyan, azoknak az autóknak tündérmese volt. Technikailag az örök élet plusz egy nap, rozsdaállásilag a Zaporozsec. Ennek ellenére azon a Model F-en egy szem korrózió nem volt. Pedig kint állt, hét évig használta ez a barátom, előtte valaki más még közel tizenötöt. És még ott se lehetett rajta tisztességes korróziót találni, ahol valamiért hiányzott a festék. Egyszerűen nem hittem el, de Borsi Miki – a tulaj – sem.

Mielőtt eladta volna, lefényképeztem a kocsit, itt meg is nézhetik. Akkor kezdtem vágyni az elektronikus(mos?) rozsdavédelemre. De most már nem lehet olyat kapni, nemhogy Magyarországon, de Európában sem. Csak Amerikában. Ott még mindig divatja van.

Itt a védelmet igazoló cetli

Az elv ugyanaz, mint a tengerjáró hajóknál (ahol kötelezően alkalmazzák): a fémtest elektródpotenciálját annyira megnövelik a földhöz, pontosabban a vízhez képest – elektromosan -, hogy ne tudjon beindulni az elektrokémiai korrózió. Igen ám, de egy autó nem ér a földhöz. Azaz ér, de négy szigetelőn, más néven, gumiabroncson át. Ha télen hozzáérünk, megráz, mert más potenciálon van, mint mi, és kisül a töltés. Hogy a francba gondolták ezt?

Most majd meglátjuk. Ugyanis a klubban elmeséltem pár embernek ezt a tervemet, mármint, hogy ilyen kütyüt készülök venni. Madlovits Peti rám nézett, és így szólt – „adok én neked egyet”. Ő ugyanis vett két garnitúrát Amerikából, egyet be is épített az Alfájába, a másik viszont kihasználatlanul áll a polcán, nem akart vele vesződni. Így lett ajcsiba egy vadiúj, bedobozolt Corrosion Predator-öm.

A kocsi legtávolabbi pontján is a sarokba kötöttem be a védelmet

A belőle kijövő négy vezetéket sorrendben a kocsi lehető legtávolabbi négy sarkába kell vinni (én mindenhol elrejtettem), ott a mellékelt csavarokkal lecsavarozni – festék nem lehet az érintkezők alatt. Aztán a kütyüt rá kell kötni az akkura, és csá. Kigyullad a négy led, mutatva, hogy van kapcsolat. Műszaki leírás semmi, higgyél benne, alapítsunk vallást.

Szóval a Merci megkapta a cuccot. Fura egy négy, világító, piros leddel pislákoló dobozt látni egy olyan motor mellett, amelyik akkor is működik, ha az egész autóban nincs áram, aminek az olajnyomását a műszerfalba vezetett csövön át mechanikus manométer méri, és amelyiknek a hőmérsékletről szintén – egy alkohollal töltött kapilláris - csövön át tájékozódik egy másik manométer. Az állólámpás igazi dinoszaurusz, a Corrosion Predator pedig az modern elektrokémia rosszul dokumentált hókuszpókusza

Előzmény: MX5Marci (43765)
galgai Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43780

Ajjjaj, ez nagyon keményen hangzik. Csodálom,h a nejed bármilyen autót is visszasír egyáltalán a történtek után... Melyik oldalról kapta az Ifát? A kutyádat nagyon sajnálom. :(

A történtek után a Jazzt mennyire tartod biztonságos autónak?

 

Előzmény: m165le (43778)
Kotit Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43779

Tényleg borzasztó!

Ha nagy a forgalom (Pécs), akkor gyakorlatilag minden zöldnél induláskor látszik, hogy 2-6 autó tutira piroson ment át.

"Magyarország, én így szeretlek!"

Előzmény: m165le (43778)
m165le Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43778

Elindult a zöldnél, és keresztben a piroson áthajtva elkapta egy IFA, és ellökte vagy ötven métert.

 

Szerencsére a nejem megúszta közepes sérülésekkel (azért a tűzoltók vagy fél óráig vágták ki a kocsiból), de sajnos a hátul utazó kutyusunk elpusztult a karjaimban. ( öt percen belül a helyszínen voltam ).

 

A Jazz-nek nem maradt egy ép porcikája sem. ( pl. mind a négy kerék kitörve stb.)

 

Még mindig kiráz a hideg, ha visszagondolok a balesetre.

Előzmény: galgai (43777)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43777

Mi történt? Nektek bajotok?

Nem figyeltem a Szabó család olvasásakor, vagy nem volt publikus a hír?

 

Előzmény: m165le (43776)
m165le Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43776

Vigyázz is rá, nagyon kevés ilyen jó kis autó létezik! :)  (alkatrész eladásainkból bizony ez jól látszik, ha minden autó ilyen megbízható lenne, lehet már be kellett volna zárnunk)

Sajnos a mienk totálkáros lett, vissza is sírja a nejem a mai napig.

Előzmény: galgai (43775)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43775

Köszi! Már megoldottuk.

Örülök,h fellelhető valaki itt még a régi bandából is.

Én ugyanis elég alaposan végignéztem a fórumot, amikor úgy döntöttem,h Jazzt veszek. Nekem olyan vagytok, mint az idősebbeknek a Szabó család a rádióból. :) A Jazz meg olyan, mint egy áldás. :)

Előzmény: m165le (43774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!