Keresés

Részletes keresés

T-Adee Creative Commons License 2013.01.29 0 0 20718

Hali!

A melléképületet szeretném-majd-leburkolni.Régi mozaiklap fillérekért van kilátásba.

Régebben én is úgy tudom szitált folyami homok és cement "habarcsba" tették.

Az arányokkal nem vagyok pontosan tisztába,ha van pontos infód esetleg megköszönném.

Előzmény: Gyu88 (20716)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 20717

mindne bizonnyal, ez a vályogra rásimított vályog tapasztás ha jól értem:)

 

valószínűleg azért vált el mert nincs benne rabicolás:)

 

amit először felütünk a vályogtéglára és abba és arra vakoljuk fel a réteget:)

 

ajánlott előtte alapos takarítás, jó cementes gúz és arra a rabic feszesen, és legvégül a tapaszolás:)

 

én itthon homok, cement,mészhidrát,agyag, és fűrészpor keverékéből csináltam:)

 

a fűrészpor a könnyités miatt érdemes bele:)

 

ezt a mixet keverőszárral összekeverem, és a matériát kőmíves kanállal felhúzom:)

 

 

Előzmény: kavicsos64 (20715)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 20716

szia

 

hát érdekes dolog ez, mivel akkor te minden bizonnyal a misungos , malteres vaskos ragasztást kérdezed, amit metlakik és csempék alatt használtak régen:)

 

én úgy tudom hogy abban csak homok meg cement volt dögivel:)

 

elősre ez jött le a kérdésből, mivel a vályogos topikban vagyunk:)

 

légyszi részletezd hova , milyen és milyen nagyságú csempét akarsz ragizni:)

 

 

 

 

Előzmény: T-Adee (20714)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 20715

Helló! Leirhatnád hogyan kéne leglettelni az anyám észki oldali tapasztott vályog falát, mert a simitó tapasztás elvált nagy foltokban és kéne valami jó megoldás rá .

Előzmény: Gyu88 (20713)
T-Adee Creative Commons License 2013.01.29 0 0 20714

OFF

 

Tudja vki hogyan kell csemperagasztót kikeverni házilag?

 

Köszi.

Gyu88 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 20713

szia

 

a dohos szag már eleve árulkodó lehet:)

 

a glettes háló érdeks dolog...

 

 elképzelhető hogy ott csapódik le a több pára, és a glett felveszi a vizet....

 

de..

 

Itt jön egy érdekesség hogy az üveszálas háló mennyire tönkre vághatja a falat ugyanis a földi fizika úgy lett megteremtve hogy ott nagyon gyatra aszellőzés a lyukakon keresztül:)

 

én nem javaslom a hálót csak hajlatok és csövek környékére, mert nekem is megrekeszette a párát....

 

lehet máshol nem így van , de egy másik fórumozó már közzétett egy tanulmányt erről, ahol a háló párafékezése volt a lényege dolog.. személyszerint azért sem szeretem a hálót mert nem látom a ház mozgását , mert a vakolato mefogja és így nem tudok hamar közbelépni:)

 

Személyszerint ha vályogfalat javítok, leverem teljesen , megtakarítom , felgúzolom bivalyerős mészhidráttal, arra vályogvakolat,(esetleg rozsamentes rabic ha van), arra szárítóvakolat,és végső simítóréteg...ha a falazat száraz akkor más alapvakolat is jó, és a legvégére meszes glett:)

 

a másik pedig a kopogást illetően még az hogy ha egy ponton alul nem 100%os a vakolat akkor is kopogi fog.

 

példázva ez azt jelenti hogy ha az alsó 5 centi kopog és leverem utána a felette lévő is kopogni fog,ami előtte tömörnek tűnt:)

 

Ezt az ördögi dolgot ki kell tapasztalni sajna, hogy mikor kopog azért mert elvált a vakolat, és mikor  a nem helyesen elkevert mész darabok összeszáradtak és üreg maradt a helyükön:D

 

 

Előzmény: Törölt nick (20711)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20712

Rosszat nem akarunk senkinek szerintem, én csak a személyes tapasztalatokat szoktam megírni a okkulás képpen, és a felületes javítgatástól is óva intek mindenkit mert hoszú távon egy halom pénzt dob ki az ablakon, mint az én szüleim, és idős korukig kellet könyörögnöm nekik mire hagyták hogy rendbe tegyem a házat.  Visszább a képeket nézd meg , nem került egy örült összegbe inkább idő igényes. 60 db 35-ös bloktégla, 1m3 homok, két tekercs nehéz lemez ,150 kg cement, 3 q mész, és kb 3zsák simitó kevert száraz habarcs a fal vissza javitásához, és meszelés .

Előzmény: Törölt nick (20711)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20711
Most,hogy megnéztem alul kb.10cm-ig olyan üregesen koppan,mintha el lenne válva a faltol a glettes háló.
Na, holnap lesz a napja,hogy leveretek vályogíg egy fél m2-t,hogy lássam én milyen a fal igazából..
Előzmény: Gyu88 (20710)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20710

javítom magam...

 

a fűtés is befolyásoló tényező ilyen esetben mert hát nem jéghideg falról beszélünk, és ha nem agresszív talajvíz van akkor lazán szárad bennt, kinnt pedig párolog:D

 

a vályogfal általában kívülről kagylósodik, és ilyenkor amikor alátéglázzák betonozzák, akor szokták a folyadékoszlop emelési magasságát megemelni, mivel a 60 centiből mostmár csak 35 centin tud jönni a víz felfelé:D

Előzmény: Törölt nick (20708)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20709

ha nem látsz semmit akkor nincs is:)

 

De!

 

Mivel egy vályogfal elég széles, előfordul olykor hogy a külső téglasor ázik fel:)

 

mert ott jobban szétfagyott már a bitulemez stb:)

 

és nem feltétlen fog ez belül megjelenni , mivel a téglasorok közt előfordulhat hogy van némi hézag....

 

 

Előzmény: Törölt nick (20708)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20708
Én építettem a lábazatba 60cm-kén szellőzőket,amit meglépek feljebb a lábazat fölöt 30cm-rel is körbe a házon,ill. legrosszabb esetben belül lehántom vályogig az egész házat,majd a csupasz vályogfalat telibe gipszkartonozom,amibe szinten szellőzőket építtetek,ha kell alúl fölül.

A fő kérdesem!!!
Ha nedves egy fal belűl,nem kellene kiüssön lent a falakon 7 év után,ugyanis azóta nem lett festve,és egy mm folt nincs sehol?
Előzmény: Gyu88 (20686)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20707
Akkor itt békésben összedől egy pár, igen komolyan felújjított vályogház...)-
Előzmény: kavicsos64 (20699)
T-Adee Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20706

Tökéletesen igazad van.Polisztirolt nem teszünk vályogházra,semmilyen formában.

Ez nem csak füreden van így.(egyébként nagyon jó a szabad srtandja-ajánlom mindenkinek:)

Én jövőre a födémszigetelést fogom megcsinálni,a falakat nem áll szándékomban-egyenlőre bántani.

Előzmény: kavicsos64 (20699)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20705

nah igen:)

Előzmény: Törölt nick (20704)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20704

Amennyiben ráveszed a párát, hogy

csak a padlótól számított egy méteren belül mehet bele a falba :-)

Akkor nem muszáj az egészet.

 

De, sajnos nem tudod rávenni sehogyan sem....

Előzmény: tclar (20700)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20703

Nos a FŐ szabály az az, hogy

a falon át bentről kifelé haladó kevéske pára

az útja során nem ütközhet olyan rétegbe, ami

jobban fékezi őt, mint az a réteg amiből jött !

 

A fékező hatás >> páraellenállás pedig függ

- az anyagtól >> mű érték

- a réteg vastagságtól >> méter

 

Azaz páraellenállás=mű*vastagság >> Sd=μ*vastagság

 

Gyakoribb mű értékek:

XPS hab 100

EPS hab 20

kőzet/ásvány gyapot ~1,6

tömör tégla 10

vályog/agyag 3

 

A tipikus Sd értékek

 

50 cm vályog fal 0,5*3=1,5

38 cm tégla fal 0,3*10=3

 

10 cm EPS hab 0,1*20=2

10 cm gyapot 0,1*1,6=0,16

 

 

A fentebbi szabályt betartva :-)

 

38 cm tégla falra (Sd=3) rakható 10 cm EPS hab (Sd=2), mivel az Sd értéke a falnak a nagyobb.

Pláne rakható rá 10 cm gyapot (Sd=0,16) .....

 

Az 50 cm vályogra (Sd=1,5) az EPS hab (Sd=2) már láthatóan nem jó.

A 10 cm gyapot (Sd=0,16) viszont simán mehet rá, hisz jóval kisebb az Sd értéke...

 

Nagyjából ez a dolog alap logikája.

(játszik még a páranyomás-hőmérséklet görbe is, de az most nem fontos)

 

Az Sd érték számolásával lényegében, gyorstesztként eldönthető, hogy mire mi mehet BIZTOSAN.

A határeseteknél pedig a pára görbét is figyelembe kell venni...

Előzmény: pajaci (20690)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20702

amúgy semmit sem muszály csak erősen ajánlott:)

Előzmény: tclar (20700)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20701

énis filóztam ezen, de nem éri meg szenvedni vele:)

Előzmény: tclar (20700)
tclar Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20700

Muszály a kőzetgyapotot teljes magasságban rakni? Egy méter magasan bőven elég nem?

Előzmény: Gyu88 (20697)
kavicsos64 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20699

Helló! Előbb-utobb vizesedni fog. Jobb megelőzni a bajt még akkor amikor erő, és anyagi lehetőség van rá . Gyu88- nak igaza van. Jók a meglátásai és az elmélete . Nekem az ismerősöm mesélte hogy, a tfüred nevü kisvárosban már a hungarocell boritásu vályog házakat nem veszik meg, mert elvizesedtek és büdösödnek belülröl. Tehát igazolják Gyu88 állitását.

Előzmény: Törölt nick (20680)
pajaci Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20698

Elmentettem, köszi!

Előzmény: Gyu88 (20697)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20697

hát ahhoz speckó légáteresztő ragi kell ami úgy drága

 

itt nézz körül:)

 

http://www.tuzepnet.hu/index.php?__utma=54345005.506763826.1354467292.1358090262.1358154818.47&__utmz=54345005.1354467292.1.1.utmccn=%28direct%29|utmcsr=%28direct%29|utmcmd=%28none%29&PHPSESSID=03349aec7db1e45af4710435b855257f&user_id=&__utmc=54345005&__utmb=54345005&action=3&product_akt_pt_id=1401&product_holtart=50&product_irany=1&nyomtat=1

 

 

itt van minden féle:a rendszer tartalmazza a ragacsot, a hálót és a lapokat.

 

ezentúl még kell élvédő , és dübi

 

8 centishes legalább 150es dübi ajánlott fém szeggel:)

 

 

Előzmény: pajaci (20696)
pajaci Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20696

Érdekel persze, nem vagyok a saját zsebem ellensége.

Előzmény: Gyu88 (20694)
pajaci Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20695

Perforált eps, open eps keresésre ezt találtam csak, kicsit durva a (10 cm / 3695 Ft m2) ár.

Kifúrkálni nem lehetne a símát?

Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20694

szerintem jobban jársz az ásványgyapottal mert:

 

open eps 8 cm:4400 ft/m2

isoroc 8 cm :3015 ft/m2

 

isoroc gyapottal nehezebb dolgozni mint az eps-el viszont olcsóbb és jobban inkább rá való:)

 

ha érdekel megírom hol kapható:)

 

énis sokat böngésztem 1 évig , szóval tudom mit honnan érdemes:)

Előzmény: pajaci (20693)
pajaci Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20693

Ezt benéztem :-(

Mindjárt rákeresek erre a perforált eps-re, mert lassan nálam is esedékes lesz egy felújítás.

Előzmény: Gyu88 (20692)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20692

bocsi de itt a válygoról szót sem ejtenek:)

 

ez mind igaz amit itt leírtak csak épp égetett téglára és minden másra:)

Előzmény: pajaci (20690)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20691

A polisztirolhablemez termékek használata, szélesebb körű. Ez az árának köszönhető, mivel jóval olcsóbb anyag a szálas szigetelőknél, ugyan akkor épületfizikai (páratechnikai) szempontból nem minden esetben alkalmazható. Létezik ugyanis egy "ökölszabály", miszerint belülről kifelé haladva az egyes szerkezeti rétegek páradiffúziós ellenállása legyen egyre kisebb, azaz a falszerkezet legyen kifelé nyitott.

 

Páradiffúziónak (páraátbocsátásnak) nevezzük a gõz állapotú víz vándorlását a porózus építõanyagokban. A vándorlás oka a külsõ és belsõ hõmérséklet hatására létrejövõ páranyomás- különbség. A páradiffúziós tényezõ azt a páramennyiséget adja meg, amely a fal két, egymástól 1 méter távolságra lévõ rétege között 1 Pa (paszkál) nyomáskülönbség hatására a felület 1 m2-én 1 másodperc alatt áthalad. A nagyobb szám a jobb páravezetõ képességre utal. Mértékegysége: 109 kg/msPa.

 

 

szabály szerint:

 

vályog:valhol 1-5 között

EPS 20-40 között

 

5>40?

 

és itt jön ki a lényeg , amitől nem férhet hozzá kétség:)

 

Ha egy vályogházat az tönkre verhet hogy műa, ablakot raknak be , mert nem szllőzik , miből gondolod hogy egy teljesen lefojtott ház egészségesebb?:)

 

komolyan:)

 

Bármire jó az eps, de a vályogra pont nem:)

 

legfeljebb a perforált fajta^^

 

 

Előzmény: pajaci (20688)
pajaci Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20690

Értem én hogy villanymotor, de mi hajcccsssa?

 

Több helyen olvasgatva, többféle szakértői vélemény, pro, és kontra.

Itt jön a halandó ember dilemmája, kire halgasson?

 

Itt táblázatok is vannak, az egyik oldal érveinek bizonyítására.

 

http://www.meps.hu/paratechnika

Előzmény: Gyu88 (20689)
Gyu88 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 20689

Ez szerintem csak kampányszöveg.....

egy két példa:

 

Hibaforrás: a homlokzat hőszigetelése
Egy vályogházat is lehet és érdemes utólag hőszigetelni. Fehér Endre építészmérnök, energetikai szakértő szerint az a legfontosabb, hogy a szigetelés ne rontsa le lényegesen a vályog páraszabályozó képességét. Polisztirol szigetelés nem ajánlott , de valamilyen gyapotos szigetelés igen

 

 

Kruchina Sándor, az Ausr0th.rm. szakértője azt javasolja, hogy mivel a vályog nagyobb nedvességforgalmat bonyolít le, mint az égetett tégla, ezért ezeket a falakat célszerű perforált polisztirol hőszigetelő lemezekkel hőszigetelni, legalább 12 cm vastagságban.  A téglafalra hagyományos EPS szigetelőanyag kerüljön, míg a vályogfalra az előbb említett perforált polisztirol.

A belső oldali hőszigetelést ebben az esetben sem ajánlja a szakember, hiszen a hőszigetelés hatására a fal eredeti belső felülete még hidegebbé válik, ezáltal könnyen lecsapódhat rajta a levegő nedvessége. Ezért csak belső oldali párazárással lehet alkalmazni. A másik gond a csatlakozó szerkezeteknél jelentkezik, mivel azok a pontok, ahol a külső fal a belső falakkal és a födémmel találkozik, erős hőhidak lesznek. A leggyakrabban alkalmazott megoldás az, hogy a tervezett hőszigetelés vastagságának megfelelő vastagságú lécvázat erősítenek a szigetelendő falra, majd a lécváz közé elhelyezik a hőszigetelést. Erre kerül átlapolással, és az átlapolásokat leragasztva a párafékező fólia, majd gipszkarton és tapéta segítségével alakítják ki a végső felülete

 

 

rengeteg ilyen oldal van:)

 

hidd el a párát átereszti , de csak legalább egy-huszad hatékonysággal a vályoghoz képest:) gondlj cssak bele, ha a pára ottvan a fal-eps között, mennyire lesz stabil , és jó hőszigetlő a vizes agyag?:)

Előzmény: pajaci (20688)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!