Keresés

Részletes keresés

Dr.V.ker. Creative Commons License 2013.01.29 0 0 8856

Mind a három GEK még így néz ki, a többi már egyszínű zöld.

Előzmény: EKM-765 (8855)
EKM-765 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 8855
Előzmény: Racilaci (8854)
Racilaci Creative Commons License 2013.01.29 0 0 8854

De szép volt!

(Ezek a ződek nekem nagyon nem jönnek be.)

Előzmény: buszosjocó (8853)
buszosjocó Creative Commons License 2013.01.29 0 0 8853

 

GEK-847, Kecskemét, 2008.

LMB-706 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 8852

Továbbra is Kiskörén alszik (a hónap elején ellenőriztük), úgyhogy valószínűleg nem változott. 

Előzmény: BENczúr utca (8851)
BENczúr utca Creative Commons License 2013.01.25 0 0 8851

GZE-957 fordája nem változott? 10:00-kor indul Hevesről Tarnabodra?

Racilaci Creative Commons License 2013.01.25 0 0 8850

1. Lehet, hogy ez volt a terv-:)

2. Lehet, hogy a terv sosem valósult meg.

3. Lehet, hogy nem is lehet az ilyen hektikusságokat kiküszöbölni.

 

Előzmény: Porond (8848)
Deutsch84 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 8849

Sziasztok ! 

 

LGA-633 volt bennt a Stadionban 16:15 körül. 

Porond Creative Commons License 2013.01.13 0 0 8848

Köszönjük az ábrát!

Nekem furcsa, hogy a szocialista tervgazgálkodás ellenére ennyire hektikus volt a beszerzett db szám. Pl.: bizonyos években 20 db alatt, aztán 40 sőt 50 db felett, utána megint csak 19.

Jó lenne tudni a beszerzett mennyiségek üzemegységek közötti elosztását, sőt ha a típusok is meglennének, biztosan fülig érne a szánk :)

Tudom telhetetlen vagyok, de hát Heves megyei buszokról van szó :)

 

Előzmény: RIKA424 (8836)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8847

Nagy valószínűséggel. Volánbusz matrica lekaparva, a hátuljára volt egy Mátra Volán-os matrica téve.

Előzmény: hajdubus (8842)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8846

2008-asok, de csodák sosem voltak.

És az sem csoda, hogy koppottasnak látod, hisz jónéhány darabról már hiányzik a festés egy része: lepergett.

Egerben szoktam figyelgetni őket, de a legtöbb kocsi hátulján alig van festék, csak a rozsdamentes váz látható.

Lehet, hogy szójaszósszal alapoztak... :D

Előzmény: Racilaci (8845)
Racilaci Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8845

Hány évesek ezek a csodák?

Mert amikor jött velem szemben, valami 10-15 éves járgány ugrott be először. Aztán láttam, hogy ez a nagy King Long. Nagyon kopottas az egész.

Előzmény: Irisbus (8844)
Irisbus Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8844

Maradni fog valamelyik Kinga, hisz a Merciket elvitték a Samsung járataira.

Előzmény: Racilaci (8843)
Racilaci Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8843

Szerintem egész héten. Én szerdán is ezt láttam.

Előzmény: AUTOSANdris (8841)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8842

Az szép. Ez a 638-as Intouro helyett van?

Előzmény: AUTOSANdris (8841)
AUTOSANdris Creative Commons License 2013.01.11 0 0 8841

A mai Hatvan-Gyöngyös-Nyíregyháza-Gyöngyös járaton: LIG-550.

hajdubus Creative Commons License 2013.01.09 0 0 8840

Értem, köszi.

Előzmény: Scaniás (8839)
Scaniás Creative Commons License 2013.01.08 0 0 8839

Selyphez közelebb a placcon, ahol az IAW is állt, mikor Siemenses volt.

Előzmény: hajdubus (8838)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.07 0 0 8838

Ott szokott parkírozni mostanság Zagyvaszántón.

 

A vasút mellett, ahol a Credo állt korábban?

Előzmény: Scaniás (8837)
Scaniás Creative Commons License 2013.01.07 0 0 8837

Akkor a múltkor én is jól láttam a rendszámot futólag. Ott szokott parkírozni mostanság Zagyvaszántón.

Ő miért nem kapta vissza a csíkjait? Nagy kár érte, a testvére gyönyörű lett ellenben!

Előzmény: HVZRT (8821)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 8836

 

Az 1959-1985 közötti adatok NEM a mai állapotra hanem a teljes Heves megyei közforgalomra vonatkoznak.

gvm-408 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 8835

DUD-495 most már állandó a 14:30-as jászerényi járaton?

LMB-706 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 8834

Bizony, köszönet érte! :) 

Előzmény: Porond (8831)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.03 0 0 8833

Tudtam, hogy hiányzik valami. :) Köszönjük!

Előzmény: Porond (8831)
Irisbus Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8832

Köszönjük az összefoglalót! :)

Előzmény: Porond (8831)
Porond Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8831

Szervusztok!
Talán már azt gondoljátok, hogy teljesen eltűntem a topikból. Valóban kevés hozzászólásom volt az utóbbi időben, de igyekszem figyelemmel kísérni a történéseket.
Az az igazság, hogy szomorú vagyok.
Szomorú, mert nem volt új autóbusz beszerzés. Ennek okai országos szintűek, itt és most nem is szeretnék erről sokat beszélni. A volánok, az utasok és a magyar buszgyártó vállalkozások ennek a döntésnek az elszenvedői. Nő a buszállomány átlagéletkora, műszaki állapotuk romlik, az utasok elégedetlensége nő, miközben a magyar buszipar lassan megszűnik.

A rendhagyó és szubjektív bevezető után lássuk mi történt 2012-ben Hatvanban, azaz jöjjön a szokásos éves összefoglaló!

Amint utaltam rá, beszerzések tekintetében mélypontról beszélhetünk. Az egyetlen új beszerzés az ex-Alba Volános, DUD-495 rendszámú, Detroit Diesel motoros Ik 256.44-es májusban állt forgalomba. (ex-Jászkunos testvérével ellentétben – CLY-140-re gondolok - ő nem Classic, hanem hagyományos homlok- és hátfallal rendelkezik)
Érdekességképpen megemlítem:
- 1 db-os beszerzés utoljára 1997-ben volt (E94, GLB-716)
- 1990 és 2012 között összesen 84 autóbuszt vásárolt a Hatvani Volán (+3 db midi). A 84-ből 49 db újonnan, 35 db pedig használtan került a céghez.

2012-ben selejtezésre került az utolsó 280-as, a kétajtós, ex-Jászkunos DZB-567. Ahogy 2011-ben lezárult a 266-os korszak, úgy 2012-ben lezárult a 280-as korszak is. Mára egyetlen csuklós maradt állományban, a HFF-618 (C80).
Ebben az évben búcsúztunk a BAN-267-től (Ik260, de szerettem…), valamint a CJX-423-as rendszámú 256-ostól. Valószínűleg még egy 256-os selejtezésre került. Ha valóban a CJX-431 az áldozat, akkor csupán 3 db 256-os maradt (AAI-727, BAN-290, CLH-574).
Lassan-lassan lezárul a 256-os korszak is...
Bár még futnak ezek a típusok, de ha a kék színű járóköz megvilágító lámpákra, a régi (nem D10-es) Rába motor hangjára, a régi hátsó futómű fütyülésére, a Sirokkó dübörgő hangjára (ami engem mindig a repülőgép gázturbinák zajára emlékeztetett), gyakorlatilag ennek az összes hangnak és szagnak az egyvelegére gondolok, akkor számomra a 256-os meghatározó élmény marad.

Összességében tehát az állomány három darabbal csökkent, ha még megvan a három midi (a Mercedest szoktam látni, de a két VW-val már régen nem találkoztam), akkor a buszparkot 74 db-ra számolom.

A járműállomány tulajdonképpeni változatlanságával szemben a menetrend az év során többször is módosult.
Először 2012. április 15-én, a MÁV - VOLÁN menetrend összehangolási intézkedések alapján. Ennek keretében új járat indult munkanapokon Pásztóra és vissza.
2012. november 5-től a helyi közlekedésben volt módosítás: munkanapokon, kora délután új járat indult az autóbusz állomásról a BOSCH üzemig, ill. vissza a BOSCH-tól a Kossuth térig.
Az éves menetrendváltás (2012. december 9-től) járatcsökkentéseket jelentett:
-    az áprilisban indított H-Pásztó-H járat megszűnt
-    néhány járat kisebb módosítása mellett több járatot iskolai előadási napra vagy munkanapra korlátoztak ill. vasárnapi járatokat szüntettek meg

További történések az év folyamán:
- januárban a városban próbázott a Csaba Urbanus fehér, városi autóbusza
- érdekes volt, hogy az augusztus 3-5. között megrendezett RETRO Strand fesztivál programjaihoz kapcsolódva a Hatvani Volán ingyen szállította az utasokat a Kossuth tér és a strand között. Hasonló akcióra a múltban nem emlékszem
- év közben egyre több buszon fedeztük fel az új utastájékoztató rendszert. Hivatalosan szeptember közepétől kezdődött el a rendszer tesztüzeme. Az autóbuszokra felszerelt GPS és a kijelzők mellett egyes megállókban is helyeztek el elektronikus táblákat. A beruházás jelentős része uniós támogatásból valósult meg
- országos szinten döntés született a volán vállalatok nagyobb társaságokba való összevonásáról. Az Agria, a Nógrád, a Mátra, a Hatvani és a Jászkun Volánból létrejövő céget Úti Csaba fogja vezetni


Minden Volán dolgozónak és buszbarátnak szép buszokat, balesetmentes közlekedést, reménytelibb új évet kívánok 2013-ra!

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8830

Nem biztos, hogy olyan jól fizet, de igényei kikötései lehetnek, hogy milyen minőségű busszal kéri a szolgáltatást.

Azt sem kell elfelejteni, hogy egy szerződéses járat napi kilométer teljesítménye lehet több mint a menetrendszerinti járaté, mert a műszakmodellek miatt, egy busz fordulhat 3 műszak kezdéséhez/végéhez, esteleg még egy 8 órai kezdéssel és 16-17 órai végzéssel, irodajáratra is. (település függő, hogy vissza ér-e vagy sem) Ebből a kilométer teljesítményből, lehet hogy jobban kijön a lízing díj...

 

Elég furcsa módon kötnek szerződéseket a "nagy multik" ha nem ér be az emberkéjük időben, akkor vagy kötbéreznek, vagy arra a napra nem számlázhat a szolgáltató, tehát nem negyon éri meg régi vagy sokat futott busszal szolgáltatni,ilyen szolgáltatáshoz stabil megbízható járműpark kell.

 

Sokat panaszkodnak az utasok is, okkal vagy ok nélkül (ezt írom állatalánosságban, nem a samsung-ot értem ez alatt, több helyen dolgoztam már, ahová szerződéses busszal jártam) ezt is szeretnék megelőzni, példák. hideg van, meleg van, elől meg lehet dögleni, hátul megfagyunk, hangos a busz, ráz a busz, stb...

 

Már lejárt az Ikarus 211-esek kora amikor az volt a stabil géppark "munkásszállításra".

 

Én nem mondom, hogy pl, a Credo-k magasabb színvonalú típusai nem felelnének meg éppen erre a feladatra, ahogyan a Hatvani Volánnál is, de hát ha a Mátra ezeket tudta átcsoportosítani, akkor biztosan megvan az oka...

 

 

Előzmény: LMB-706 (8829)
LMB-706 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8829

Annyi a történet, hogy a Kékes az Intouroit elvette a Mátrás járatokról és a Samsungra vezényelte.

 

Hát ezért aztán marhára megérte őket megvenni 4,5 évvel ezelőtt. 

De ha a koreai ilyen jól fizet... 

Előzmény: Scaniás (8828)
Scaniás Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8828

Az okokat nem ismerem, csak az okozatot. Annyi a történet, hogy a Kékes az Intouroit elvette a Mátrás járatokról és a Samsungra vezényelte. A Mátra pedig visszakapta a saját gépeit a Kékestől (lásd pl. Heves - Bp kredencek).

Most újra saját kocsijaival látja el a távolságizást is.

Apropó, valaki tud valamit FEZ-ről? ex. GDK a ketrecben  'pihen' balesete óta :S De FEZ-t sem látom hónapok óta.

Viszont nagy öröm, hogy 936 visszatért az élők sorába szép állapotban van. Azonban két testvére váltotta őt a ketrecben :S

Előzmény: Scaniás (8816)
Scaniás Creative Commons License 2013.01.02 0 0 8827

Az okokat nem ismerem, csak az okozatot. Annyi a történet, hogy a Kékes az Intouroit elvette a Mátrás járatokról és a Samsungra vezényelte. A Mátra pedig visszakapta a saját gépeit a Kékestől (lásd pl. Heves - Bp kredencek).

Most újra saját kocsijaival látja el a távolságizást is.

Apropó, valaki tud valamit FEZ-ről? ex. GDK a ketrecben  'pihen' balesete óta :S De FEZ-t sem látom hónapok óta.

Viszont nagy öröm, hogy 936 visszatért az élők sorába szép állapotban van. Azonban két testvére váltotta őt a ketrecben :S

Előzmény: Scaniás (8816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!