Keresés

Részletes keresés

ax2012 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38220

Reméljük a vezetőségen kívül mindenki maradhat :-)

Előzmény: BaGira-79 (38219)
BaGira-79 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38219

:-)

Érdekes. Ahogy elnézem, 1 kérdés nem foglalkoztat senkit az érdeklődők közül:

A dolgozókkal mi lesz..?

Előzmény: Szentendre (38218)
Szentendre Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38218

Erre nem lennék büszke. Azok az idők a teljesen nyílt rablásról szóltak (most legalább újra próbálják leplezni).

Előzmény: RIKA424 (38199)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38217

"Cinkotán jelez a műszer"  -  Ezzel feldobtad a mai napomat. :)

 

 

Egyébként komolyra fordítva a szót, ebben a hozzászólásodban mindent leírtál, amiért nem bízom, sőt utálom a KÖFI-t...

Szép és jó mert egy ember egy központból megcsinál mindent, de ha 50 km-re keletkezik hiba akkor szinte az egész vonal megszívja a f.....

 

Előzmény: Törölt nick (38212)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38216

Kérdés, hogy mi a helyzet a belső méreggel?

 

Szép és jó, sőt becsülendő dolog az olyan hozzáállás egy BKV szintű cégnél, mint amilyen a HÉV-nél van, kár, hogy több helyen már nem ennyire rózsás a helyzet.

Előzmény: Törölt nick (38214)
V43 1279 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38215

Ott a pont!

Előzmény: Hernyofan (38205)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38214

Most mondjam azt, hogy ez lenne a normális, és nem csak a HÉV-nél ? :) Ha prózai szeretnék lenni, írhatnám azt, a BKV egy mérgezett egér, melynek vannak részei melyek immunisak a külső mérgekre, egész egyszerűen, mert annyira erősek/masszívak.

Előzmény: M.VIII (38206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38213

Tudom, neked szívügyed az egész üzem, nem kevésbé a járművek!

Előzmény: M.VIII (38206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38212

A HÉV persze, hogy megbízható, a MÁV-hoz képest, hiszen pl. a Gödöllői is ugye végig kétvágányú, váltó is alig van a táv is rövid a szerelvények még bírják (úgy 5-6 évvel fiatalabbak az orosz metróknál, nem a 24. csak a 23. órában vagyunk).

 

A MÁV meg ugye ha csak Gödöllőig nézzük, ugye sok állomás, nagyobb forgalom ,mert nem csak a személyvonatok járnak ,hanem gyorsak, meg tehervonatok is, így szükség van állomásokra, ott kitérőbe járásra, majd vissza, várakozás, több váratlan helyzet. Meg ugye télen ha leesik pár centi hó vagy kicsit hidegebb van lefagy a váltó, és nincs váltófűtés idő mire kiolvasztják, elromlik a bizt. ber akkor káosz van, mert sok vonat és mind haladni akar. A HÉV-en meg messze nincs annyi napi használatú váltó, Cinkotától egészen Gödöllőig elmehet a szerelvény, úgy, hogy mindenhol áthalad átmenőben, nincsenek más vonatok meg tehervonatok ,amik bezavarnak 15-30 percenként megy egy vonat, még ha meg is hal a bizt. ber hát átlökik a vasat kézzel, nem úgy mint egy távkezelt MÁV állomásnál ,ahol ha nme áll át a váltó akár 50 km-ről megy a karbantartó brigád. Itt meg pl. Cinkotán jelez a műszer ,hogy nem állt át a váltó, mert pl. fagyott vagy eltömődött a hó miatt, odamegy a váltókezelő, kisepri és kész.

 

 

A pontosság nem változta a szolgáltatóbáltáskor.

Előzmény: Hernyofan (38205)
Hernyofan Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38211

És most írjam azt, hogy ismerek olyan embereket a HÉV-nél, akiknek szívügyük, hogy menjen a vasút?

 

Ne, mert egyrészt én is ismerek ( gyanítom van olyan, akit közösen ismerünk :) ).

 

Másrészt ismerek több ilyen embert a MÁV-nál is, ezért nem szeretem kiritizálni alle zusammen az egészet. De sajnos nem ők döntenek a legfelsőbb szinteken, és nem ők tehetnek a szolgáltatás milyenségéről sem - remélem, nem is veszik magukra a kirohanásaimat... :)

Előzmény: M.VIII (38206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38210

Persze! Ha nem romlik a jelenlegi színvonal, és talán nyílik valami lehetőség előbbre lépni, akkor mindegy mi a cég neve, ezt kell hogyan alatt érteni. A járművekkel engem nem tudsz meggyőzni, mert az ülések kényelmetlenek, az ember térde a szembelévővel pacsizik. Jó fűtése van, de nyáron meglehet dögleni. Ahogy sokan a Ganz csuklósokat szapulják, én nem teszem, de ez a jármű típus leszolgálta idejét, és ez is már a múlt hagyatéka, az egész HÉV jelenlegi felfogásával együtt!  

Előzmény: Hernyofan (38205)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38209

Meg ugye azt, amit eddig a BKv csinált a hévekkel különösen a Gödöllőivel azt a MÁV is megcsinálja a saját vonalain. magyarán szarunk bele, ha valami nagy gebasz van, akkor meg PFT kimegy és kicseréli a szétrohadt talpfát meg a szarrá kopott sínt, de még előtte is lehet dobálni ki pár lassújelet és ha már kivirágoznak a pályán a lassújelek végigmegy rajta egy géplánc meg egy PFT brigád cserélik az aljakat, síneket, ahol muszáj.

Előzmény: FOMA (38204)
D. Belloq Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38208

A Hatvani-elővárosiak egész jól mennek, a FLIRT-ekkel. Legfeljebb pedig 10 percet késnek. Mióta vonatozok (fél éve) egyszer mondták be, hogy a szerelvény meghibásodott és kimarad.

 

Ellenben a HÉV-nek nem kell IC-t és tehervonatot elengednie. Kinek könnyű a dolga akkor? Senkinek?

Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38207

Valóban, minden szavaddal egyetértek.

 

Egy MÁVos elővárosi szolgáltatás a nyomába se ér a HÉV-nek. Sőt. Nem beszélve a pontosságról, azért ehhez hozzá kell tenni hogy +2 vagy 3 perces késést az utas nem nagyon vesz észre, de ha a MÁVnál csak ennyi lenne az átlag akkor a svájciak is irigykednének ránk (bocs, túloztam).

 

Persze a HÉVnél is előfordul néha fekve maradás, de jóval ritkábban, és valamilyen csoda folytán az ilyenek elhárítása is gyorsabban megy mint a MÁVnak.

 

És azért jegyezzük meg, lehet szidni az öreg vasakat, de a rendelkezésre állásuk korukhoz képest meglehetősen nagy. És a lefgontosabb: a közlekedést jelenlegi formájában soha nem zavarja meg szoftverhiba. :D

Előzmény: Hernyofan (38205)
M.VIII Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38206

Hali!

 

Ez nagyszerű hozzászólás volt! És most írjam azt, hogy ismerek olyan embereket a HÉV-nél, akiknek szívügyük, hogy menjen a vasút?

Előzmény: Hernyofan (38205)
Hernyofan Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38205

Nekem teljesen mindegy ki üzemelteti, és hogyan! Csak ne ezekkel a szörnyű szerelvényekkel!

 

Nekem nem mindegy, hogyan.

 

A HÉV jelenleg ugyanis egészen kultúrált szolgáltatás. Megkockáztatom, hogy a BKV egyik legszínvonalasabb szolgáltatása, a MÁV-val pedig össze sem mérhető. Persze azok, akik addig látnak, hogy "Hú, de öreg az MIX/a, hogy néz ki, le vagyunk maradva, stb.", azoknak ez nem vígasz.

 

De tény, hogy a HÉV járművek:

- Tiszták, kultúrált megjelenésűek, koruk ellenére jó állapotban vannak

- Arra a távra, amire használjuk őket, kényelmesek

- És ami a létező legfontosabb: a HÉV megbízható. Ez az a fogalom, ami a MÁV-nál egyszerűen arcbahánynak minden nap, de a BKV-nál is csak foltokban létezik ezen üzemen kívül. És ez az, ami miatt engem nem érdekel, hogy 30-50 éves vonat jön: tudom, hogy  tényleg jönni is fog, 10 perc múlva pedig letesz a Boráros téren/20 perc múlva a Batyin/40 perc múlva a Vágóhídon.

 

Nincs az a csodajármű, amiért ez utóbbit beáldoznám.

 

Előzmény: Törölt nick (38202)
FOMA Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38204

"Az is csoda lenne, ha a MÁV legalább ezen a szinten tudná tartani a HÉV-et, mint mostani üzemeltetője."

 

A MÁV még könnyebb helyzetben lenne, mint a Start, mert a HÉV infrastruktúrájá azért nincs annyira lepusztult állapotban, mint sok MÁV-vonal. A Start szívna igazán nagyot a járműparkkal.

Előzmény: NoZoli (38203)
NoZoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38203

FOMA: "Viszont a MÁV leányoknak nem lenne egyszerű egy ilyen szigetüzem integrálása, első körben a legegyszerűbb egy önálló leányvállalatként történő átvétel lehetne."

 

Integrálásról szó sincs. Az is csoda lenne, ha a MÁV legalább ezen a szinten tudná tartani a HÉV-et, mint mostani üzemeltetője.

 

MFP508: "Ebben a formában eljárt az idő a HÉV felett, tehát valamit kell vele kezdeni. Nekem teljesen mindegy ki üzemelteti, és hogyan! Csak ne ezekkel a szörnyű szerelvényekkel!"

 

Még ha most, hírtelen egy milliáros cég megvenné a HÉV-üzemet és járműcserével kezdené a probléma megoldását, kb. 3-5 év lenne, mire az első új szerelvény megjelenne, bármelyik vonalon.

Előzmény: FOMA (38201)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38202

Ebben a formában eljárt az idő a HÉV felett, tehát valamit kell vele kezdeni. Nekem teljesen mindegy ki üzemelteti, és hogyan! Csak ne ezekkel a szörnyű szerelvényekkel

Előzmény: Törölt nick (38192)
FOMA Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38201

"merthogy itt az infrastruktúra sem nyílt használatú2

 

Az önmagában még nem megoldhatatlan probléma, ld. a MÁV-START alvállalkozóként történő bevonása a hídzár idején. Viszont a MÁV leányoknak nem lenne egyszerű egy ilyen szigetüzem integrálása, első körben a legegyszerűbb egy önálló leányvállalatként történő átvétel lehetne.

Előzmény: Fradista Utazó (38198)
John Howard Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38200

A témában érdemes megemlékezni az 1952 és '58 közötti MÁV-BEV (MÁV-Budapesti Elővárosi Vasutak) időszakról is. Valamiért akkor se jött be a "kiszervezés" - bár azóta jócskán megváltozott sok minden, az utazási szokásoktól kezdve, a szervezeti felépítésen keresztül a finanszírozásig bezárólag.

Előzmény: Törölt nick (38192)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38199

Anno 2007-ben még szerény személyem vezette a HÉV kiszervezése a BKV-ból című/nevű bizottságot.

 

Kaptam is érte eleget HÉV-től és fórumos olvtársaktól is.

 

A bizottság HÉV-s tagjai akkor azt mondták, hogy az üzemvitel valamint a költségek korrekt szátválasztása kb. egy havi munka.

A vagyonleltár és az új cég alapítása - alaposan végezve - kb. 90 nap.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (38198)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38198

Persze. Csak ugye itt még komolyabban jön elő az, amiről a buszoknál is sokat beszéltünk, nevezetesen, hogy a bel-budapesti forgalom igen erős mindegyik vonalon. Csak itt még az se nagyon kivitelezhető, hogy a BKK rendezi a Budapesten belüli, a MÁV/Önálló HÉV/Akármi a helyközi forgalmat, merthogy itt az infrastruktúra sem nyílt használatú, ellentétben a közúttal.

Szóval ehhez három részre kéne bontani: pálya, helyközi forgalom, helyi forgalom.

Előzmény: RIKA424 (38197)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38197

Sehol sincs előírva, higy mindenképpen a MÁV vegye át a HÉV-et.

 

Lehet az önálló vállalat is.

 

 

Előzmény: Törölt nick (38192)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38196

>Tehát, kb. annyi változna, hogy a MÁV zsebéből történne mindez, nem a fővároséból. De ha elég távolról nézzük, a kettő ugyanaz.

Így van. Annyival egészítsük ki, hogy a mindenkori főpolgármester, funkciójánál fogva, nem tudja ilyen távolról nézni.

Előzmény: NoZoli (38193)
NoZoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38195

"Az utasok meg csak annyit vesznek észre, hogy pl. a Gödöllőin az Örstől vannak kallerek nem pedig Cinkotától."

 

Én még ennyi változást sem tudok vízionálni. Szerintem, tényleg csak a zseb felett lévő felirat lesz más (ha lesz). De mint említettem, ha jól megnézzük azt a zsebet, akkor gyakorlatilag ugyanaz a zseb, mint eddig.

Előzmény: Törölt nick (38194)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38194

Valahogy úgy, aztán lehet mutogatni a MÁV-ra, hogy mekkora költségvetéssel működik és megint növelte a veszteségét.

 

Az utasok meg csak annyit vesznek észre, hogy pl. a Gödöllőin az Örstől vannak kallerek nem pedig Cinkotától.

Előzmény: NoZoli (38193)
NoZoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38193

A MÁV csak üzemeltetni tudná (így, vagy úgy) a már meglévő eszközökkel és valószínűleg, ez is a cél. Tehát, kb. annyi változna, hogy a MÁV zsebéből történne mindez, nem a fővároséból. De ha elég távolról nézzük, a kettő ugyanaz. Csak ugye, a fővárosnak szabadulnia kell a BKV-tól, ha már királyunk nem akar így konkrétan, a BKV-ra külön pénzt áldozni. Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (38192)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38192

Erről mit gondoltok?

 

http://www.regionalbahn.hu/2013/01/tarlos-mav-vigye-hev-eket.html

 

Szerintem nem jó ötlet, elvégre a MÁV mittudna kezdeni a HÉV vonalakkal? Csak púp lenne a hátán, a semmivel sem kompatibilis vontatási feszültséggel, járművekkel, egyetlen egy hasonlóság a nagyvasúttal a közös nyomtáv.

 

A másik meg, hogy ha integrálják a héveket a BKV hálózatába, ami be fog következni előbb-utóbb (Szentedrei, Csepeli, Ráckevei 5-ös metró része lesz, a Gödöllői meg részben metróüzem) akkor mi lesz?

M.VIII Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38191

Két mai zúzmarás kép:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!