Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63729

A mai nap se teljen el Opel bütykölés nélkül.

Beszéljenek a képek:

 

Előtte:

 

 

Utána:

 

 

 

Nagyjából egy órás munka volt, de főleg azért, mert nem volt foglalatos LEDem kéznél, így forrasztgatnom kellett. Az óracsoport alapja az, amit x25xe fórumtárstól vettem. A kilóméteróra a régi maradt, így a mérés továbbra is hiteles. Izzót tettem a kellő visszajelzőkhöz, így szinte minden olyan, mint volt.


Nagy megkönnyebbülés volt, mikor láttam, hogy az X16SZ kezeli a fordulatszámmérőt :)

 

 

sport1 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63728

Helló!

 

Ez a lehetőség sem zárható ki. Köszi.

 

Üdv. NB

 

Előzmény: peklit (63719)
sport1 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63727

Köszi a választ.

 

Megkérdezném, hogy akkor hengerfej le, vagy van valami adalék ami segíthet?

Üdv. NB.

Előzmény: 409 (63715)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63726
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63725

Így, hogy csokival osztottam el a szálakat, egy csavar mozzanattal hozzá tudnám csatlakoztatni az A Vectrából ismert lámpás-tükrös napellenzőket...eléggé eljátszottam a gondolatával :)

 

De most a műszerfal lesz a következő project.
Tervezem, hogy fordulatszámmérősre alakítom, és ha már megbontom, akkor egyúttal fehér LEDeket ültetek bele. Legyen meg az is egy kosszal.

 

Egyedül azért tartok tőle, mert haverom C14NZ F Astrája nem fogadta jól a fordulatszámmérőt. Egyszerűen nem kezeli, legfelé hajtja a mutatót.
Bízok benne, hogy ez az X16SZ már kicsit okosabban viselkedik.

 

Előzmény: ZsoZol B. Good (63724)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63724

Bizony, nagyon fel tudnak dobni az ilyen apró sikerek :)

Egyrészt mert én magam csinálom, másrészt meg azért, mert ennyivel is vagányabb az autó. Még egy kicsit kitűnik a nagy átlag F Astrák közül :)

 

Miután túléltem a karácsonyi beiglirohamot és egyben előkerültem a szilveszteri ünneplésből is, az írásodon felbuzdulva nekiálltam hátsó kapaszkodókat cserélni.

 

Nagyrészt igazad volt, de sokkal könnyebb lehetett úgy megcsinálnod, hogy az egész kárpitott leugrasztottad.

 

Először is a középső lámpához menő szálról levágtam a tűzősarukat és egy csokiba kötöttem őket. A csokiból mindkét szál 3 felé ágazik: Vissza a középső lámpába és két oldalra hátra a két kapaszkodóhoz.

1 mm-es sodrott rézkábelt használtam. Bő 3 métert szántam a projectre, de elég sok megmaradt. Lényegtelen, de színhű is voltam, piros és fekete kábeleket alkalmaztam.

 

Az elhúzás nem volt olyan egyszerű, mint vártam.
Megbonttam egyik oldalt a tetőkárpitot: napellenző le, A oszlop belső takaró le, majd az ajtókéderből kifeszegettem. Próbáltam végigtolni a kábelt, de sehogy sem tudtam eljátszani a leszerelt hátsó kapaszkodó nyílásáig.
Próbáltam fordítva, úgy sem ment.

A B oszlop környékén ebben a belső sínben van valami merevítő féleség, ami leszűkíti a helyet.

 

Végülis egy villanyszerelésnél alkalmazott merev vas szállal oldottam meg a dolgot. Azt végig tudtam benne tolni, rákötözni a kábelt, majd visszafelé végighúzni benne.

Fix testet a felfogató csavartól adtam neki.

 

Nagyjából egy órás művelet volt ez az egész, nem kapkolódtam, eligényeskedtem a dolgot. A végeredmény pontosan olyan, amilyet vártam.

 

Ajtónyitásra és világítás kapcsoló kihúzására felgyullad az összes belső lámpa, de külön-külön is kapcsolható, vagy lekapcsolható az összes.

 

 

Azt nem tudom, hogy csak ez az egy fajta kapaszkodó létezett-e, vagy párban voltak.

Úgy értem, hogy a kapcsoló most egyik oldalt előre néz, másikon hátra. 

Létezhetett direkt jobbos és balos?

 

 

Előzmény: bocinyuszi (63651)
dkl325 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63723

Nem tudom. Hogy lehet ellenörizni?

Előzmény: Gyurma85 (63722)
Gyurma85 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63722

Nem dugult el a tank szellőztetője?

Elvileg a kútfej benzingőzre csap vissza.

 

Előzmény: dkl325 (63720)
Gyurma85 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63721

Azt én nem tudom, hogy esős időben vagy hidegben kevésbé kopik-e, de végülis ha belegondolunk lehetséges.

 

Az biztos, hogy én az 5mm-es téliket fent hagytam nyárra és az úgy megállta a helyét.

Én azt már télire biztos nem hagytam volna, mert érezhetően rosszabb volt.

Nyár végére már szálszakadt is lett 2 gumi, igaz 40e km-t mentek nullára koptak.

De lényegesen hangosabb a menetzaj.

Előzmény: logi22 (63718)
dkl325 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63720

Még 1 kérdés: Mé nem tudok tankolni. Fél literenként leold a kútfej. Találkozott már valaki ilyen hibával?

Előzmény: dkl325 (63706)
peklit Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63719

Heló !

 

Az égés kimaradást nem csak a trafó okozhatja igen gyakori ok az EGR szelep hiba is ami betud kavarni a diagnosztikába

 

Üdv: T.

Előzmény: sport1 (63713)
logi22 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63718

Valamelyik nap esős időben autóztam, és a vizes út kontra gumikopás kérdésen gondolkodtam. Vizes úton elvileg nagyobb a fékút a kisebb surlódás miatt. Azon gondolkodtam, hogy fordítva is igaz-e, azaz vizes úton autózva kevésbé kopik-e a gumi, mint úgyanúgy haladva száraz úton a kisebb surlódás miatt..?

 

És ha már gumikopás.. Elvileg 1,6 mm-es bordamélységig lehet használni a gumit jogszabály szerint. Illetve van még egy mondás, miszerint a téli gumi 4 mm alatt elveszti a téligumi funkcióját. A kérdés, hogy a 4 mm alatti téli gumi noha már nem funkcionál téli gumiként, ugye erre is az 1,6 mm-es szabály vonatkozik, azaz ezt is fent lehet hagyni addig?

yanoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63717

Sziasztok!

 

Sürgősen keresek 1997-es évjáratú opel astra f sedánhoz géptetőt és jobb első sárvédőt ( nem oldalindexes...)

 

csak fehér érdekel....

 

yanomanoo@gmail.com

Gyurma85 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 63716

Sziasztok!

Buék!

 

Nekme is volna néhány kérdésem.

Van egy 98-as 1,4 ecotec f astrank. X14XE motorkóddal 

Nyáron kicsit 90C fok felett áll a hűtővíz mutatóm, de nem gyanakodtam hibára, mert sosem melegedett tovább. De amióta hideg van igencsak nehezen melegszik fel a víz, és alig fűt. Mondjuk -2 fokban 10km megtétele után mozdul meg a mutató. Ez megszokott jelenség, vagy el kéne gondolkodnom egy termosztát cserén?

 

Másik, hogy fogyasztásom igen sokallom. 7-8,5l körül eszik vegyesen. Ez normális?

Lehet a lábam is nehézkes, de elég fürge kis autó ez, meg gyári 15' oskerék van rajta, de akkoris sok. A 2.0 passatom eszik 7l-t pedig azzal gyorsaban járok és nagyobb is.

 

Harmadik.

Volt-e ebbe az autóba tempomat? És ha igen, bele lehet-e szerelni, esetleg valaki csinált-e már ilyet.

Nagyon jólenne, mert sokat járok hosszútávon, és jótékony hatással van a fogyasztásra meg a trafipaxra is.

 

És valakinek nincsvéletlen elfekvőben egy gyári ülésfűtés kapcsolója, a kis tartójával együtt? Mindenképp a gyári helyére akarom bevarázsolni. Utálok utólag barmolni, ha megvan az eredeti helye.

 

Az utánfutó visszajelzőjének is csodájára jártak a vizsgaállomáson. Még nem láttak ilyet. :D Minden szerelő bette a kis ledet, pedig megvan a helye. :D :D :D

409 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 63715

 

 Szorulnak a szelepek. 

 

(ez a rendszer nem képes szekunder oldali gyújtáskihagyást detektálni, így kijelezni sem! Égéskimaradást képes felismerni, annak csak az egyik oka lehet a gyújtás hiba. Szóval aki erre azt mondja csípőből, hogy trafóhiba, ott hiányosak az ismeretek)

Előzmény: sport1 (63713)
Régiopelos Creative Commons License 2013.01.02 0 0 63714

http://www.calibra.atw.hu/

 

Ha itt keresgélsz jó esetben megtalálod

Előzmény: tboy-nexxt (63711)
sport1 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 63713

Üdvözöllek Benneteket, és BÚÉK.

Engem szívat a C Corsám. Régebben kezdődött avval, hogy néha egy henger gyújtása kimaradt. Gyertya csere, szünet de minden kezdődött elölről. Szerelő mondta, hogy trafó és ki is cserélte. Eddig a műszerfalon az autós ikon gyulladt ki.( Az valami gyújtás problémára utal mondta szerelő.) 2 hónap sem telt el előjött újra. Már minden hengernél jelzett a műszer gyújtás problémát. Alig tudtam kimenni vele a műhelyig. Szar a trafó mondta. Rakott bele botottat. Evvel is csinálja indulásnál, egy henger kihagy úgy hallom. Az érdekes,az hogy ha újra indítok minden rendben van. A műszerfalon most a katalizátor ikonja gyúllad ki. Mi a ???? lehet a baj. Köszi a segítséget.

Üdv:NB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,,

409 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 63712

A szívócsőre.

Előzmény: tboy-nexxt (63711)
tboy-nexxt Creative Commons License 2013.01.02 0 0 63711

Megvan a hiba oka, a benzinnyomás szabályzóról hiányzik egy cső, valaki le tudja írni, hogy mi hova megy??

Előzmény: tboy-nexxt (63702)
ha4nz Creative Commons License 2013.01.02 0 0 63710

GM 10W40 az öt litert majdnem teljesen elnyeli. Minden tanusítványa megfelel, de az olajszűrőt se felejtsd el! Esetleg, ha nem netről rendeled, nézd meg hogy a dobozban benne van-e a tömítés, mert tavaly én szerencsére a még a boltban vettem észre.

Előzmény: Peti G astra (63709)
Peti G astra Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63709

Sziasztok!!

 

Először is mindenkinek Boldog Új évet kívánok!!

A kérdésem az lenne hogy van nekem egy 1998as G astrám,és olajcsere előtt állok,most castrol magnatec 10w-40es olaj van benne!

Motorkódja:x16xel.

Milyen márkájú és vizkózítású olaj lenne neki a legmegfelelőbb??

 

Köszönöm a válaszotokat!!  Üdv Peti

C16NZ OPEL Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63708

Üdv Mindenkinek!vettem egy Opel Astra F kombi autót x16sz van benne gáz is,de a gáz kapcsoló állandoan katog találkozot már valaki hasonló jelenséggel?

 

x25xe Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63707

BUÉK minden fórumosnak!!

 

dkl325 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63706

Sziasztok. Üdv minden Opelosnak, és Boldog új Évet! Szeretnék váltóolajat cserélni a 94-es F Astrámban. Szerintem ráfér, 310000 km van benne. Leirnátok a menetét? C14SE mototros, nemtudom, hogy van-e külömbség a váltók között, ez az első Opelom. Valamint leirhatnátok, hogy mire figyeljek oda.

 

Köszönöm: Laci

Régiopelos Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63705

BÚÉK mindenkinek

ha4nz Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63704

BUÉK minden kedves fórumozónak és cartársnak!

ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.01 0 0 63703

Minden olvasónak legyen problémamentes Opelekkel kísért új esztendője :)

tboy-nexxt Creative Commons License 2012.12.31 0 0 63702

1, C20XE-m van és az injektorokon sok benzin megy be alapjáraton, mitől lehet?? Benzincső visszamenő ág eldugult?

- már cseréltem: főtengely (fordulatszám) jeladót, benzinhídat, injektorokat, hőfokjeladót, komplett gyújtást, másik ECU-t (csak próba erejéig)

 

Lehet hogy az aktív szénszűrőből a szén eldugította a benzincsövet??? Néhányszor kiírta hibának, de most nem írja ki

 

2, A fordulatszám jeladót cseréltem és ugyanúgy kiírja hibának, ez normális?? Valaki azt mondta, hogy azt mindig ki szokta dobni, ha nem megy a motor :OOO

Ötletek???

hoboard Creative Commons License 2012.12.27 0 0 63701
Sziasztok,

érdeklődnék, hogy van-e valakinek alábbi f astra karosszéria elemei eladók?

- bal első sárvédő
- bal első lámpa
- zárhíd
- homlokfal
- motorháztető

Privátba küldjetek mélt lszi.
Köszi:
hb
ha4nz Creative Commons License 2012.12.27 0 0 63700

oldalról is látható ha épp arra néznek, de egyenlőre két kb 10 mm-es dugót fognak látni. Holnap adok neki 5 liter benzint, hadd lepje el és ha nem erszt át, akkor meg irány tovább a bűvös 10 literig. Utána ha még mindíg minden jól megy, akkor jön a próbaút és remélem utána meg minden simán tovább, üzemszerűen. Jövőre meg műszaki.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!