Nagyjából egy órás munka volt, de főleg azért, mert nem volt foglalatos LEDem kéznél, így forrasztgatnom kellett. Az óracsoport alapja az, amit x25xe fórumtárstól vettem. A kilóméteróra a régi maradt, így a mérés továbbra is hiteles. Izzót tettem a kellő visszajelzőkhöz, így szinte minden olyan, mint volt.
Nagy megkönnyebbülés volt, mikor láttam, hogy az X16SZ kezeli a fordulatszámmérőt :)
Így, hogy csokival osztottam el a szálakat, egy csavar mozzanattal hozzá tudnám csatlakoztatni az A Vectrából ismert lámpás-tükrös napellenzőket...eléggé eljátszottam a gondolatával :)
De most a műszerfal lesz a következő project. Tervezem, hogy fordulatszámmérősre alakítom, és ha már megbontom, akkor egyúttal fehér LEDeket ültetek bele. Legyen meg az is egy kosszal.
Egyedül azért tartok tőle, mert haverom C14NZ F Astrája nem fogadta jól a fordulatszámmérőt. Egyszerűen nem kezeli, legfelé hajtja a mutatót. Bízok benne, hogy ez az X16SZ már kicsit okosabban viselkedik.
Bizony, nagyon fel tudnak dobni az ilyen apró sikerek :)
Egyrészt mert én magam csinálom, másrészt meg azért, mert ennyivel is vagányabb az autó. Még egy kicsit kitűnik a nagy átlag F Astrák közül :)
Miután túléltem a karácsonyi beiglirohamot és egyben előkerültem a szilveszteri ünneplésből is, az írásodon felbuzdulva nekiálltam hátsó kapaszkodókat cserélni.
Nagyrészt igazad volt, de sokkal könnyebb lehetett úgy megcsinálnod, hogy az egész kárpitott leugrasztottad.
Először is a középső lámpához menő szálról levágtam a tűzősarukat és egy csokiba kötöttem őket. A csokiból mindkét szál 3 felé ágazik: Vissza a középső lámpába és két oldalra hátra a két kapaszkodóhoz.
1 mm-es sodrott rézkábelt használtam. Bő 3 métert szántam a projectre, de elég sok megmaradt. Lényegtelen, de színhű is voltam, piros és fekete kábeleket alkalmaztam.
Az elhúzás nem volt olyan egyszerű, mint vártam. Megbonttam egyik oldalt a tetőkárpitot: napellenző le, A oszlop belső takaró le, majd az ajtókéderből kifeszegettem. Próbáltam végigtolni a kábelt, de sehogy sem tudtam eljátszani a leszerelt hátsó kapaszkodó nyílásáig. Próbáltam fordítva, úgy sem ment.
A B oszlop környékén ebben a belső sínben van valami merevítő féleség, ami leszűkíti a helyet.
Végülis egy villanyszerelésnél alkalmazott merev vas szállal oldottam meg a dolgot. Azt végig tudtam benne tolni, rákötözni a kábelt, majd visszafelé végighúzni benne.
Fix testet a felfogató csavartól adtam neki.
Nagyjából egy órás művelet volt ez az egész, nem kapkolódtam, eligényeskedtem a dolgot. A végeredmény pontosan olyan, amilyet vártam.
Ajtónyitásra és világítás kapcsoló kihúzására felgyullad az összes belső lámpa, de külön-külön is kapcsolható, vagy lekapcsolható az összes.
Azt nem tudom, hogy csak ez az egy fajta kapaszkodó létezett-e, vagy párban voltak.
Úgy értem, hogy a kapcsoló most egyik oldalt előre néz, másikon hátra.
Valamelyik nap esős időben autóztam, és a vizes út kontra gumikopás kérdésen gondolkodtam. Vizes úton elvileg nagyobb a fékút a kisebb surlódás miatt. Azon gondolkodtam, hogy fordítva is igaz-e, azaz vizes úton autózva kevésbé kopik-e a gumi, mint úgyanúgy haladva száraz úton a kisebb surlódás miatt..?
És ha már gumikopás.. Elvileg 1,6 mm-es bordamélységig lehet használni a gumit jogszabály szerint. Illetve van még egy mondás, miszerint a téli gumi 4 mm alatt elveszti a téligumi funkcióját. A kérdés, hogy a 4 mm alatti téli gumi noha már nem funkcionál téli gumiként, ugye erre is az 1,6 mm-es szabály vonatkozik, azaz ezt is fent lehet hagyni addig?
Van egy 98-as 1,4 ecotec f astrank. X14XE motorkóddal
Nyáron kicsit 90C fok felett áll a hűtővíz mutatóm, de nem gyanakodtam hibára, mert sosem melegedett tovább. De amióta hideg van igencsak nehezen melegszik fel a víz, és alig fűt. Mondjuk -2 fokban 10km megtétele után mozdul meg a mutató. Ez megszokott jelenség, vagy el kéne gondolkodnom egy termosztát cserén?
Másik, hogy fogyasztásom igen sokallom. 7-8,5l körül eszik vegyesen. Ez normális?
Lehet a lábam is nehézkes, de elég fürge kis autó ez, meg gyári 15' oskerék van rajta, de akkoris sok. A 2.0 passatom eszik 7l-t pedig azzal gyorsaban járok és nagyobb is.
Harmadik.
Volt-e ebbe az autóba tempomat? És ha igen, bele lehet-e szerelni, esetleg valaki csinált-e már ilyet.
Nagyon jólenne, mert sokat járok hosszútávon, és jótékony hatással van a fogyasztásra meg a trafipaxra is.
És valakinek nincsvéletlen elfekvőben egy gyári ülésfűtés kapcsolója, a kis tartójával együtt? Mindenképp a gyári helyére akarom bevarázsolni. Utálok utólag barmolni, ha megvan az eredeti helye.
Az utánfutó visszajelzőjének is csodájára jártak a vizsgaállomáson. Még nem láttak ilyet. :D Minden szerelő bette a kis ledet, pedig megvan a helye. :D :D :D
(ez a rendszer nem képes szekunder oldali gyújtáskihagyást detektálni, így kijelezni sem! Égéskimaradást képes felismerni, annak csak az egyik oka lehet a gyújtás hiba. Szóval aki erre azt mondja csípőből, hogy trafóhiba, ott hiányosak az ismeretek)
Engem szívat a C Corsám. Régebben kezdődött avval, hogy néha egy henger gyújtása kimaradt. Gyertya csere, szünet de minden kezdődött elölről. Szerelő mondta, hogy trafó és ki is cserélte. Eddig a műszerfalon az autós ikon gyulladt ki.( Az valami gyújtás problémára utal mondta szerelő.) 2 hónap sem telt el előjött újra. Már minden hengernél jelzett a műszer gyújtás problémát. Alig tudtam kimenni vele a műhelyig. Szar a trafó mondta. Rakott bele botottat. Evvel is csinálja indulásnál, egy henger kihagy úgy hallom. Az érdekes,az hogy ha újra indítok minden rendben van. A műszerfalon most a katalizátor ikonja gyúllad ki. Mi a ???? lehet a baj. Köszi a segítséget.
GM 10W40 az öt litert majdnem teljesen elnyeli. Minden tanusítványa megfelel, de az olajszűrőt se felejtsd el! Esetleg, ha nem netről rendeled, nézd meg hogy a dobozban benne van-e a tömítés, mert tavaly én szerencsére a még a boltban vettem észre.
Üdv Mindenkinek!vettem egy Opel Astra F kombi autót x16sz van benne gáz is,de a gáz kapcsoló állandoan katog találkozot már valaki hasonló jelenséggel?
Sziasztok. Üdv minden Opelosnak, és Boldog új Évet! Szeretnék váltóolajat cserélni a 94-es F Astrámban. Szerintem ráfér, 310000 km van benne. Leirnátok a menetét? C14SE mototros, nemtudom, hogy van-e külömbség a váltók között, ez az első Opelom. Valamint leirhatnátok, hogy mire figyeljek oda.
1, C20XE-m van és az injektorokon sok benzin megy be alapjáraton, mitől lehet?? Benzincső visszamenő ág eldugult?
- már cseréltem: főtengely (fordulatszám) jeladót, benzinhídat, injektorokat, hőfokjeladót, komplett gyújtást, másik ECU-t (csak próba erejéig)
Lehet hogy az aktív szénszűrőből a szén eldugította a benzincsövet??? Néhányszor kiírta hibának, de most nem írja ki
2, A fordulatszám jeladót cseréltem és ugyanúgy kiírja hibának, ez normális?? Valaki azt mondta, hogy azt mindig ki szokta dobni, ha nem megy a motor :OOO
oldalról is látható ha épp arra néznek, de egyenlőre két kb 10 mm-es dugót fognak látni. Holnap adok neki 5 liter benzint, hadd lepje el és ha nem erszt át, akkor meg irány tovább a bűvös 10 literig. Utána ha még mindíg minden jól megy, akkor jön a próbaút és remélem utána meg minden simán tovább, üzemszerűen. Jövőre meg műszaki.