Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

spapda Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42356

"Érdekes, hogy a Dusterről meg aztat mongyák, hogy olyan mint a Niva volt (elpusztíthatatlan, ócó, strapabíró), de a képet elnézve ez erős fentartásokkal kezelendő."

 

Ha a Niva hasonlat arra értendő, hogy a Duster is már a gyárban kezd rohadni, akkor oké, amúgy a legnagyobb kampányfogás az utóbbi időkből. Elég megnézni a futóművét, ez az ótvaros vacak sosem lesz olyan strapabíró, mint a Niva. Csak hát míg a Nivát tényleg megkergették az erdőben, a vadászok jártak vele ki sárban-hóban, addig a Dustert az ilyen nulla autós "újságírók" nyüstölik, kimennek vele a "kemény terepre", láthattad a pár napja belinkelt videón. Gurulnak egyet a földúton, majd álmélkodva szállnak ki a kocsiból, hogy milyen jól bírja a terepet a Duster és a többi SUV. Egyszer kéne bármelyik helyi erdész/vadász hátsója alá berakni egy Dustert, aztán lássuk, 1 hónapos tartósteszt alatt mennyi marad a román csodagépből!

Na de mit várunk, amikor az ország "vezető autós portáljánál" az újságírók fele mindenféle bölcsész (ezzel még nem lenne baj, én sem vagyok gépészmérnök vagy autószerelő), akik még egy 50 köbcentis robogóban sem találják meg az akkumulátort és még lehet sorolni. Pickupot meg úgy tesztelnek, hogy mérik a platóra rakott hordóból kilötyögő víz mennyiségét. Ügyes. Szóval terepjárókhoz, de úgy általában az összkerékhajtáshoz sincs semmi közük (tisztelet a kivételnek), izgalmas, amikor közlik, hogy az Opelé jelenleg a világ legjobb összkerékhajtása meg hasonlók. Az is aranyos, amikor egy Dacia Logan "tartósteszt" végén közlik, hogy milyen jó autó, igazából semmi baja sem volt. Aztán beleraktak talán 40e vagy 70e kilométert. Tartós, mi? Értem én, hogy a forgalmazók jó pénzt fizetnek az ilyen kamu tesztekért, de nagyon rossz hatással vannak az emberekre. Van egy iszonyat intelligens, racionális gondolkodású kollégám, aki a sok netes agymosás miatt mégis rákattant a Dusterre. Szerencsére még nem vett, de ami késik, nem múlik.

 

Mert mindenhol ez a baromság megy, hogy a Duster milyen tartós, milyen kis pénzből milyen strapabíró gépet kapunk. Akárhányszor Duster áll előttem egy lámpánál, mindig azon gondolkodom, hogy azok a pipaszárak vajon tényleg a hátsó féltengelyek, vagy csak összekeverem valami lengőkarral, stabilizátorrúddal, aztán mindig kénytelen vagyok konstatálni, hogy az bizony a hajtás. Na meg a 21. században még mindig van olyan autógyártó, aki úgy tervezi a kipufogórendszert, hogy az akaratlanul is fűti a csomagteret? Mert a 1310-es Dákó meg úgy általában a KGST korában ezek a dolgok még elmentek, 6 év várakozás után az sem zavarta a polgárt elvtársat, ha csak 3 kerék lett volna a gépen, de ma azért ez már ciki. Ahogy a brutál rohadás is. A közel 30 éves kenyérpirítóm féltengelyei, stabi bekötési pontjai nem néznek így ki még ma sem, pedig az akkori japán felületkezelésről nem lehet történelmi áttekintést írni, csak fantasyt. Szóval Dacia Duster, hátsó traktus reloaded:

 

 

 

Vagy ehhez mit szólsz? Külföldi Duster teszt, a kocsiban 623 km. Nem 1000 km, nem 100000 km, hanem 623. És íme a hátulja:

 

 

Értem én, hogy felületi rozsda és társai, de meg lehet nézni, hogy a Logan is hogyan rohad darabjaira 10 év alatt, kb. ugyanez várható a Dustertől is. Mert jól hangzik a Renault motor, Nissan hajtáslánc, de ha ilyen "minőségi" anyagokból, ilyen "igényesen" rakják össze, akkor ebből a pénzből inkább vesz az ember egy néhány éves, tisztességes terepjárót.

Előzmény: Ivwi (42355)
Ivwi Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42355

A Fiatot én is gyűlölöm, sokat jártam cégkocsiként velük, és egytől-egyig hulladékok voltak, de egy régi pandával szívesen foglalkoznék, ha ott lenne a fa alatt:)

Érdekes, hogy a Dusterről meg aztat mongyák, hogy olyan mint a Niva volt (elpusztíthatatlan, ócó, strapabíró), de a képet elnézve ez erős fentartásokkal kezelendő.

 

Jut eszembe: Ledek megjöttek már????

Én már tűkön ülök, be kéne fejezni a lámpákat:)

Előzmény: spapda (42352)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42354

Uff, 1:35-nél. Még a Csirokít is ott szögellik.

 

fúrómester Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42353

Úgy biza. Aki jót akart gyártani/tatni, azaz nem volt bevethető tudása, az még a szándék ellenére is tuti jót kapott.

 

Rengeteg autót gyártanak ott, Porschétól a Land Roverig, MAN-t, mindent.

Előzmény: spapda (42351)
spapda Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42352

Ja, és mondom ezt úgy, hogy rühellem az olasz kocsikat, a Fiatot meg különösen. De azért a Panda 4x4 nem volt rossz dobás tőlük.

Előzmény: spapda (42351)
spapda Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42351

Valakit keversz valaki mással. Nyilván nem az új Pandáról beszélünk, hanem a régi, '80-as évekből megmaradt dögökről. Ezeknél viszont a hajtáslánc az autó egyetlen korrekt része, hiszen ezt nem a digók lapátolták össze, hanem az összkerék-specialisták a sógoréknál.

Nem nehéz kiszúrni a váltókar mögötti kis rudat, gyanúsan mechanikus történetről van szó:

 

 

 

 

Egy kis műanyag fogantyú volt rajta, ezzel lehetett kapcsolni az összkereket.

 

A korabeli tesztek részletesen beszámolnak a működési elvről, sok helyen (tévesen) azt állították, hogy az első keresztmotoros 4x4 megoldás volt, miközben '83-ban elég sok ugyanilyen elrendezésű autó látta meg a napvilágot, lehetne említeni például a Subaru különböző modelljeit, melyek közül amúgy már '83 előtt is volt ilyen jellegű dög, csak az nem hozták be Európába.

 

A gyenge viszkó és társairól meg az jut eszembe, hogy a kérdéses Fiat Panda 4x4-nek így nézett ki a hátsó hídja:

 

 

Elég sok mai szgk és SUV becsokizna örömében, ha ilyen futóművet raknának alá. Összehasonlításnak egy mai, szintén "népautó" hátsó traktusa:

 

 

Ez egy Dacia Duster. Igen, azok a rozsdás vékony valamik a féltengelyek. És igen, a kipufogó kb. 5 centivel a diffi alatt fut, nyilván kiváló terepképességeket adva a járműnek. A román sajtó pedig 2010. óta folyamatosan cikkez a pár év alatt szétmáló Duster futóműről (lengőkar bekötési pont meg hasonló, jelentéktelen dolgok).

Előzmény: Jager74 (42350)
Jager74 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42350

Még terepváltója sincs,egy gyenge viszko van alatta...

Előzmény: Ivwi (42343)
Toko Cs344 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 42349

:-))))))))))))))))))))

Előzmény: Krinnyi (42341)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42348

Azám. Jó ára van.

Előzmény: tue-14 (42347)
tue-14 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42347
6000 juró?
Annyié' mán rendes autót is kapni!!!
Előzmény: fúrómester (42345)
Roadati Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42346

Kerestem a használtautón a subaru leont,.nem is dobja fel.

Úgy döntöttem eladom a 24 voltos csörlőmet.Régebbi kivitel,de nagyot húzott.Nekem TLC HJ 61 en volt.Ramsey gyártmány.

Fotó a 4x4 onlin on.Köszi

 

fúrómester Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42345
Előzmény: fúrómester (42344)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42344

Az jógép, ....csak nem neki, nekem is nagyon tetszene.

 

Valószínű, pont a hajtáslánca a legjobb rész abban a készülékben, mert az mintha kompletten a Steyer magnában készült, az meg no1.

Előzmény: Ivwi (42343)
Ivwi Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42343

Nemigen esett szó a Fiat Panda 4x4-ről, pedig kultusza van annak is, és nem elérhetetlen árú gép az se.

Nekem tetszik, játszósnak is jó lehet, bár még sosem  találkoztam vele testközelből és fogalmam sincs milyen technika van alatta, de majd az okosak megírják:)

fúrómester Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42342

Jójój. Persze, amikor eltört a kínai vázám, egyikőtök sem jelentkezett. :-)

Előzmény: mandras79 (42340)
Krinnyi Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42341

Szöveg értelmezésből 1-es!!!!

Ülj le, hozd ki az ellenörződet!

:-)

Előzmény: charliebrown123 (42333)
mandras79 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 42340

Az én voltam Padavan!

Előzmény: fúrómester (42339)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42339

Úúúú, télleg! Minap tán te linkelted azt a feketét? És még jól is néz ki. Komolyan meginogtam ilyen jáccósnak.

Előzmény: Tie (42338)
Tie Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42338
Mosmé? 3kilóér van range classic V8-cal, papír nélkül, vagy SIII.
Előzmény: fúrómester (42336)
spapda Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42337

- Toyota Tercel 4WD volt kettő is, mechanikus középső zár, elég masszív konstrukció, ráadásul van egy felező fokozat is összkerékben (ez nem a terepjáróknál megszokott minden-fokozatot-felez, hanem egyszerűen egy extra rövid áttétel az 1-es fokozat előtt, EL - extra low - volt a neve). A hasmagassága egészen korrekt, ha a motor indul és a kuplung kiemel, akkor örökélet, csak a rozsda zabálja darabjaira. Alkatrész necces, vannak dolgok, amik más Toyotákról is jók bele, de kimondottan Tercel-specifikus holmit nehezebb találni, talán a Japkerben (szentendrei giga-japánbontó) akad hozzá ez-az. Játszósnak szerintem jó, bár sokat eszik.

 

- A régi (kocka) Subaru Justy szintén jó összkerékhajtással bír, vákuumos rendszer zárja össze az első és hátsó tengelyt, nem nagyon szokott ezzel probléma lenni. A Justy már picit gyakoribb darab, mint a Tercel, de azért ebből sem hever több tonna alkatrész a bontókban. A rövid tengelytáv miatt egész ügyes terepen, a hasmagasságán meg szimpla rugócserével lehet javítani, láttam egyszer egy brutál módon megemelt példányt, annak gondolom üzemórás féltengelyei voltak. :)

- Ha már Justy, akkor meg kell említenem a Subaru Liberót is, hasonló alapokról van ugyanis szó. Annyi különbséggel, hogy a Libero alapból hátul hajt, tehát ha mókázni akarsz vagy riogatni a népeket a tecsó parkolóban, akkor erre is jó, összkerékhajtása szintén tartós, viszont rohad mocskosul és kevés alkatrész található hozzá az országban (sőt külföldön is). A hasmagassága - kategóriájához képest - viszont jó, kb. annyi, mint egy átlagos pickupnak (18 centi körül), az első terepszöge viszont csapnivaló. A kis Subaruk keveset fogyasztanak, ez mondjuk nem meglepő az 1.0-1.2 literes 3 hengeresek meg a kb. 800 kilós önsúly hallatán.

 

- A Honda Shuttle-nél az évjáratot kell figyelni, ugyanis kétféle összkerékhajtással szerelték. A régebbi egy - az előbb tárgyalt Subarukhoz hasonlóan működő - vákuumos kapcsolható rendszert kapott, az újabbak tudtommal (bár Honda ügyekben nem vagyok túlságosan otthon) valami viszkós cuccal voltak szerelve, nyilván kevésbé tartós konstrukciót alkotva ezzel.

 

- A Subaru Legacy meglepően nagy terepes bázissal bír külföldön, főleg az ausztráloknál. Rengeteg kiegészítő, lift-kit és egyéb cucc érhető el a kocsi vadítására. Jó összkerékhajtás és felező is van a gépben, megemelve pedig viszonylag ügyes jószág. Sokat eszik, de meghálálja, azok a Subi boxerek finom darabok ám! Mint minden japán autó a '80-as évek végéről és '90-es évek elejéről, frankón tud rohadni ez is, meg tele van a hazai piac a Svájcban, Németországban, Ausztriában már a török/szerb/albán vendégmunkás által is leselejtezett darabokkal. Amúgy élvezet. Ha nem könnyebb terepre kell a gép, hanem csak havas szerpentineken állatkodni, akkor az Impreza is játszik. Ha viszont földutakon való zsiványkodás a cél, akkor mindkettőnél jobb biznisz a Subaru Leone: amit ezekből a jószágokból szoktak építeni, az már nem normális...

 

- Az Audi frankó, ha frankó, igazi élményautó. Azért itthon ezeket is szépen le tudták amortizálni, szerintem nehéz használható állapotú (=hibátlanul működő összkerékhajtású) 80-as/100-as Quattrót találni, legalábbis nem az említett ársávban.

 

- Galant, Applause, AX passz.

Előzmény: charliebrown123 (42330)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42336

Ebben az árkategóriában, nemhogy zárható, de egyáltalán az lesz a csoda, ha nem olyan morzsás diffit talál, amiből még a rántotthúsra is fússa prézlinek.

 

Úgyhogy egy télre jó lesz, de a legjobb, amit te monttál.

Előzmény: Tie (42334)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42335

Magamról vettem a példát, de mivel nem érted, pont ezért lesz egy teles. :-)

 

Nincs halőr rokonod?

 

Mindegy, hagyjuk!:-)

Előzmény: charliebrown123 (42333)
Tie Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42334
A torsen a fasza. Mármint a három említettből.

A fasza a három darab manuálisan zárható klasszikus differenciálmű, netán középen zárható difi, elöl torsen, hátul meg valami automata (nem sperr, hanem teljesen záró, pl Detroit), vagy sima kézzel zárós difi.

De ilyen személyautóban úgysincs, úyhoy audi, 3db torsennel.

De ha ócsóér akarsz téli játszósautót, akkor veszel egy kockaladát, oszt lehegeszted a difijét.
Előzmény: charliebrown123 (42333)
charliebrown123 Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42333

Az sem baj, ha egyteles úgy vagyok vele, hogy 1kiló=1tél 2kiló=2télstb... :)

Csak az extrém esetben egykerekessé váló autókat szeretném elkerülni, meg azokat amik rövid gyilkoás után is hajlamosak bedobni a törölközőt.

Köszi, a hülyegyerekes hasonlatot, de tanácsot kértem és nem sértegetést.

 

cb

Előzmény: fúrómester (42331)
Transzformátor Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42332

Ebben a friss tesztben említik is az orr részt,meg a 15,7cm-es hasmagasságot:http://www.vezess.hu/teszt/mini_terepjaro_imitator_opeltol/41043/

Előzmény: BiharyG (42321)
fúrómester Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42331

"hóban bohóckodni"

 

"melyikek a leg strapabíróbbak?"

 

"1-2-3 kiloért"

 

Figyuka! Ezt a 3 tételt egyberaktam, megráztam, és az jött ki, hogy neked ez egyteles játék lesz, mint hülyegyereknek az RC repülő.

 

Vegyél bármit, jó szórakozást, nem fogod megbánni, ha sem magadnak, sem másban nem okozol kárt! :-)

Előzmény: charliebrown123 (42330)
charliebrown123 Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42330

Sziasztok!

 

Nem tudom mennyire off (road) a kérdésem, de remélem kapok rá választ! :)

Szóval szeretnék egy játszós 4wd autót hóban bohóckodni, 1-2-3kilóért.

Mit vegyek? Amik tetszenek: Audi80/100Q, Legacy. Amelyek kevésbé: Civic, Galant, Tercel, Shuttle, esteleg még Applause, AX, Justy.

Az érdekelne, hogy melyikek a legstrapabíróbbak, mert megvenni könnyű egy ilyen kocsit, de alkatrészt találni hozzá, már korántsem.

Továbbá, hogy melyikeknek a "legjobb" az összkerékhajtása torsen/haldex/viszkó diffizáras-e, meg ilyesmi...

Egyszóval: melyiketajánljátok? :)

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

cb

spapda Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42329

"Az Ázsia tűrásokkal jár 1 fickó,1200 as ladával..terepgumik,hátsó zárral.Jól közlekedik vele..."

 

Valószínűleg a Halőr rokona! :)

Előzmény: Roadati (42328)
Roadati Creative Commons License 2012.12.21 0 0 42328

Az Ázsia tűrásokkal jár 1 fickó,1200 as ladával..terepgumik,hátsó zárral.Jól közlekedik vele...

Előzmény: fűkocka (42326)
Krinnyi Creative Commons License 2012.12.20 0 0 42327

Azóta már fel lett újítva, meg lett erősítve, és csúszásmentesített acélrács került rá, így még vizesen is biztonságos!

És az erdő egy nagy része, már csak simexel, és zárakkal járható!

Brutál módon néz ki! :-)))

Előzmény: pinguru (42320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!