Hogy működik ez a "pneumatikus" kuplung vagy hajtómű. A gyári leírás is említi több ponton , de miként működik ezeken a gépeken az titok. (mert ha pneumatikus akkor levegővel vagy az által működik) Javítsatok ki ha tévesen értelmezem!
Egy nagyon maszív gép és a pneumatikus váltónak köszönhetően a váltás zökenőmentes.Csatolok egy videót az eredeti gyártóról,mert a Husqvarna csak felogózza.Amúgy 200+ÁFa
Köszönöm elismerő szavaitokat!Valóban ha már egyszer neki fog az ember akkor csinálja meg úgy hogy legközelebb mikor előveszi ne az legyen hogy ú-á ezt nem így kellett volna...stb.
Igyekszek mindig olyat csinálni ami az én igényeimnek megfelel.Íme két kép róla,elég masszívra sikerült és a gépezet 2-es be röhögve viszi de ha összetúrok egy kis kupacot 1-esbe az egészet megmozgatja,hátra csináltam a gyári orrsúlynak tartót plusz még a 3 előre rámegy holnap lefotózom egyben!
Minden olaj szép és jó de állítólag (nem vagyok szervizes vagyis az vagyok csak a permetezők terén...) ami olajat veszünk pl 10W40 az 4 üteműhöz írják valóban de vízhűtéseshez.Aminek max a hője 90 fok ugye de ha több is nem sokáig mert vagy kilöki a vizet vagy hagyjuk hogy viszahüljön.
A mi kis gépein többnyire 4 üteműek és LÉGHŰTÉSESEK!
Ami akár a nyári melegben 180-190 fokig is felmegy (én már tapasztaltam is) és itt a sima olajak ezt nem nagyon bírják ezért vannak a briggs-nek illetve a hondának is külön olaja.Én ezt mivel egy szervizes szájából hallottam és kicsit elgondolkodtam hogy megéri e nekem azt a 4-500 Ft-os spórolást hogy ne a neki valót kapja!?Hát nekem nem én a gyárit rakom bele de mindenkinek szive ügye ez csak az én véleményem. üdv
Igen az a golyóscsapágy kosár mindenféle képpen kell oda mert azon fut a felső kuplungod mikor az alsó nyomja fölfelé!Ha megnézed mindeggyik motor főtengelyének van egy pici kottyanása föl és le!Ha nincs ott ez a golyóscsapágy kosár akkor a főtengelyedet fogja nyomni fölfelé az alsó kuplung ami hajtókar töréssel vagy a felső siklócsapágy kopásával fog járni!
Üdvözlök mindenkit!Én nem akarok leminősíteni senkit és semmit,de a gyári Honda, Briggs...stb 4ütemű motor olajoknál nem az olajminőséget fizeted meg hanem a márkanevet!Nekem is 675-ös Briggs motor van a fűnyírós traktorban újonnan vettem és én is Castrol 10w-40es olajat vettem bele annó és nagyon sokáig birta úgy hogy be sem feketedett!
Nem kifejezetten így, hogy nyári illetve téli, hanem egy fokozatú és több fokozatú. De az értelme ez. Az egy számos olajok (SAE30), inkább csak nyáron ajánlatosak. A két számos olajok a több fokozatú olajok (SAE 10w-40) télen is, nyáron is használhatók. Minnél kisebb a "W" előtti szám. annál jobb a hidegtűrése ( jobban szivattyúzható hidegben ). A második szám az üzemi hőmérsékleten ( egész pontosan 100 Celsiuson ) mért viszkozitása. Minnél nagyobb a második szám, annál nagyobb a meleg-viszkozitása.
A fenti linken leírtakból kiindulva, az én olvasatomban: mivel a Briggs SAE30-at ír elő, nem feltételezi a téli üzemet. Tény, hogy fagyban nem is kell kapálni. Ha télen is használni akarjuk, mondjuk kocsizásra ( én a gyerekem szánkóját szoktam vontatni), akkor 10w-30 v. 10w-40 esetleg 5w-30, v. 5W-40 olajokat kell hassználni. Kiindulva továbbra is a SAE30-ból, úgy gondolom, hogy inkább az 5W-30 vagy a 10w-30 olajat kellene használni. Ez hamarabb híg télen, így hamarabb is folyik be a finom illesztések közé.
Lehet, hogy az nem így van, aki jobban ért hozzá, a tudományát ne tartsa magában. köszönjük!
Jól néznénk ki..:) Főleg,hogy pl. a szintetikussal 60 ezret simán lehet menni! Hány év alatt is ? / Persze a kapa 4-5dl-je nem egy egetverő tétel,de ne hozd a Túró-Rudi szintjére a mai olajakat...
Kell. Asszem amiatt, hogy a kuplung rúgója ne a főtengelyt, illetve csapágyait nyomja közvetlenül. A régebbieken nem volt ilyen, és sok volt a hajtókartörés.
Helló! Azenyém 3 szezont nyomott már le. A tudósok azt mondják, hogy 5 üzemóra után kell az első cserét megejteni. Az enyém kb annyit ment az első évben. Szezon végén cseréltem először. A további cserékre 20 órát mondanak. Nekem a gyári olaj van benne, de ez csak 1 fokozatú (nyári) olaj. Ha 7 Celsius alatt is akarod használni, akkor 2 fokozatú (10-40, 5-40) olajat töltsél bele.
A bejáratás annyiból állt, hogy az első évben nem használtam maxigázon a motort, és gyakran tartottam neki pihenőt. A kapákat sem toltam igazán a földbe, inkább 2x mentem.
Vettem a levegőszűrőjére előtét szűrőt ( a boltosok úgy is ismerik, hogy sivatagi szűrő).
Én a második szezon után is cseréltem olajat, de most a harmadik után nem teszem meg. 1 szezont még lenyomok vele. Levegőszűrőt viszont minden tavasszal az első indítás előtt cserélek.