Sajna nem tudom, de vin alapján meg tudom nézni a cikkszámot, ahhoz meg egy "helyettesítőt" ami már megmondja. Másik XU-ba 4 vezetékes kellett. Denso-t raktunk bele, mát több, mint 4 éve jó (306 S16)
Az én szempontomból csak pár apróság, de így legalább tudom, hogy az óracsoportban levő hőmérő nem a valós értéket mutatja, csak tájékoztató jellegű :)
Egyébként volt még pár hiba, ami javítva lett: a hengerfejben ki voltak lazulva a bronzperselyek (400e km) így fel lett újítva a hengerfej. Szar volt az első ventiket vezérlő elektronika, az is cserélve lett, a rossz csatlakozót javították, így az ecu jó értékeket kap az érzékelőktől plusz még pár apróság.
Nos, mielőtt lecseréltem volna mindent, alámentünk megint. Megvan, mi "kotyog, klattyan". Kormánymű. Na nem a fogasléc, hanem a ráaplikált "szervó", aminek a perselye valszeg megkopott. Hurrá :( De marad.
Az enyémmel 3 hétig szoptak,mire meglett a hiba. Nálam sajnos csak úgy találták meg, hogy a szerelő (Róth Lajos, Bp XI. nem olcsó, de profi. ő az a szerelő, aki nem csak hibát javít, hanem azt is megkeresi, hogy a hiba miért jött elő és a kiváltó okot is megszünteti) anyósülésen a laptoppal tesztköröket ment és folyamatosan figyelte az érzékelők értékeit, így derült ki,hogy az érzékelő kábele szar, konkrétan az egyik gyantával kiöntött csatiban a motortérben volt egy légzárvány, ami esős vagy párás időben benedvesedett és emiatt rendszertelenül fals értékeket jelzett az ecu-nak.
Nálam az volt az alapvető gond, hogy a hőmérő 85 és 110 fok között erősen ingadozott, nem forralta a vizet, de gondoltam nézzék meg,mielőtt nagyobb baj lesz. Ekkor derült ki, hogy a xsara 1-nél az óracsoportban levő műszer a hengerfej hőmérsékletét méri és az óracsoportban egy elektronika ezt az értéket kompenzálja a vízkörben levő jeladók értékei alapján. Nálam hibás volt a jeladó is, a kiöntött csatlakozó is és az óracsoportban levő elektronika is :( Óracsoportot végülis nem cseréltettem emiatt, de a többi javítva lett.
De ne számíts nagy durranásra. Elég felületes, hiányos és sokszor hibás is. Arra viszont jó hogy bosszankodj hogy ezt, meg azt mennyivel egyszerűbb lenne megjavítani ha lennének olyan célszerszámaid amiket ott látsz.
Köszi a választ... véletlen szerűen csinálja ezt a szirénázás jelzést, így is ki tudják olvasni melyik hőgomba a szar? Ha csak a hőgomba romlott el, az kb mennyibe kerül kicseréltetni?
Vagy az egyik hőgombád rossz (3 van a vízközben tudtommal), vagy a hűtőventi vezérlőpanelje. Ha a vezérlőelektronika, az sajnos nem javítható, kb 25e az új, a hőgomba hibáját pedig csak kiolvasni lehet.
Nekem is előjött egy problémám, reggel mikor beszállok a kocsiba, ráadom a gyújtást... hallom elindul a hűtő venti max fordulaton pörög (reggel a 3fokban) mintha forrna a víz, de a kocsi tök hideg volt... nem használta senki éjjel :)
Menet közben kb 5 perc után kerdett melegedni a motor 60-70 fok felé járt a mutató... eddig minden teljesen rendben van... erre elkezd szirénázni a műszerfal , megjelenik középen a piros STOP felirat és a hűtővíz lámpa is pirosan jelez mintha forrna... közbe még csak 70 fokon van! időnként ellhalgat aztán újra kezdi... 20 perc alatt kb 6x szirénázott és világított a műszerfalam... miközben minden rendben volt 90foknál meg is állt a mutatóm!!!!
Az index nekem is ezt csinálta, és a műszerfal alatt (kormány alatt) a bal oldalon megtalálod az index relét, ez egy doboz, azt megmozgattam és újra indexelt újra kattogott... csak meglazult ennyi volt a baja! A duda le van oxidálódva vagy a vezeték van megszakadva valahol, azt is meg kéne kontaktozni sztem! A szivar gyújtóra biztosíték hiba lenne az ötletem de azt írtad h. megnézted és azok jók!
Sziasztok!
Van egy 1997-es 1.4 benzines 5 ajtós Xsaram. Sajnos az utóbbi időben több gond is előjött rajta. Körülbelül két hónapja nem szól a duda, ez még nem lenne nagy gond de az index is elkezdett rendetlenkedni és tegnap végleg megadta magát, egyáltalán nem indexel, a kattogást sem hallom. Ezentúl a sziargyújtó sem működik ám világítani világít. Van valami tippetek, hogy mi lehet a gond? A biztosítékokat megnéztem de nem láttam gondot és ha kicseréltem se javult meg egyik sem. Előre is köszi a segítséget!
Voltam ma a Wallisnál is. Nem szedték szét a váltót, de azt mondták, hogy elméletileg javítható állapotban van. Azt nem tudták ugyan megmondani, hogy a diffi vagy a váltó felől jön-e a darálás, de tekintettel arra, hogy ez a kettő egy szerkezet (?!), nagyjából mindegy, mert a gyári váltó javító készletben mindkettőhöz benne van az összes csapágy meg ki tudja még, mi. A kuplungom állítólag már csereérettség felé közelít, mert két lépcsőben nyomható be (világ életében ilyen volt, 96 ezernél és most 135 ezernél is, de mindegy), tehát ennek a cseréjét is javasolják, mivel így megspórolható egy kuplungcsere munkadíj, mivel ugyanazt a műveletsort a váltójavítás miatt amúgy is végig kell járni. Ez mind szép és jó, de az árajánlat után a munkafelvevő is tudta, hogy valsz ebből az ügyből kifolyólag többet nem látjuk egymást. Részletezem:
- Alkatrészek:
Sebváltó javító készlet84 823
Szimering 3 864
Szimering 3 959
Tengelykapcsoló csere szett43 936
Megvezető persely 3 302
- Munkadíj
Kiszerelés.beszerelés kézi sebv.36 830
Revízió (felújítás) kézi sebv.40 462
Bruttó végösszeg: 217 176
Ehhez még hozzájön(ne) egy váltóolaj csere ismét, ami 8-10 ezer forint kb.
Leonelt felhívtam a visszautasíthatatlan ajánlat után, hogy esetleg ők is nézzenek már rá a gépre, mert kizárt, hogy én ennyi pénzt ki fogok fizetni egy 500 ezret érő masinánál...