Akkor ahogy ígértem, küldöm a Thalia Íves távirányító - középkijelző - gyári autórádió összekapcsolását:
A sárga csati szabvány Autó hifi MINI ISO csatlakozó, szerintem sok webáruházban vagy microelektronikai boltban kapható, rendelhető.
Csatlakozásainak számozása:
Az íves thalia kormány távirányítós piros 15 pontos csatlakozó kiosztása:
Itt az "X"-ek jelölik, hogy melyik gomb megnyomásakor melyik érintkezők kötődnek össze. A piros X-el jelöltbe nem vagyok biztos, mert nekem a tempomat vezérlése miatt ez ki van iktatva, így nem tudtam kimérni. A bevitel (enter) és a két felős gombot sem, de ha a bekötés helyes, akkor tuti, minen működik majd.
A szürke 15 pontos csatlakozó(kijelzőtől) és a sárga mini iso csatlakozó(autórádió) kapcsolatát már írtam, de mégegyszer:
Kijelző <-> Rádió(sárga "B" mini iso csati)
15 bézs 3.
14 narancssárga 2.
13 lazacpiros1.
12 lila 5.
11 fehér 6.
Nálam így van kötve, a gyári rádióm Tuner List-es, kijelző nélküli.
Köszi, majd még figyelemmel kísérem a tasligéppel történő "beszélgetést".
Az új rádiónál jó lenne megoldani, hogy helyzetjelző világítás ráadásakor dimmerelje a kijelző világítást - mint a gyárinál volt. De az Alpine-on sajna nincs ilyen fogadó vezeték az ISO csatiban. A gombvilágítás borostyánsárga, a karakteres display viszont fehér. Egyébként nekem tetszik az esti műszerfal kép.
Az lenne a kérdésem, hogy nincs valakinek elfekvőben Dci-hez motortéri üzemanyagcsövek?
Igazából a 4 db kellene (a 2 hosszú, amiből az egyik a pumpás és a 2 rövid), de lehet elég lenne a szivattyú szívó és visszatérő ágára való 2 cső is...
Természetesen a türelem meg lesz hisz nem is gondoltam hogy valaha ezt meg fogom tudni oldani ezt a problémám mások segítségével.Nagyon köszönöm a segítséged.
Én is szoktam szerelgetni, de azért nem gányolok így egy autóban banyek.
Az előző tulajt, aki ezt művelte, jól valagba rúgnám. :))
Én is kiszereltem a kijelzőt, mert nekem nem kell, a tárólós fajta műszerfalpárnát raktam az autóba és másik rádió is van.
De minden vezeték gyári állapotban van, minden alkatrész el van téve, és bármikor vissza tudom csinálni eredeti állapotába.
Jó, nem gond.
Ma 5 körül el kell mennem, előtte össze is kell készülődnöm, így ma már ezt nem fogom tudni neked megnézni.
Ha lesz időm valamelyik nap, igérem megnézem neked! Az egészet, komlett, a rádió-kijelző kapcsolatot is, és a távirányító bekötését is, és beírom majd ide, hogy pontosan mi hová, hogy van kötve.
A csatlakozók azért kellenek mert a sárga sati hiányzik csak a vezetékek vannak ott és ezt szeretném pótolni.Sőt a piros sati is hiányzik és ezt is szeretném pótolni.Ezért kérdezgetem a lábkiosztásokat hogy melyik vezeték hanyas lábra megy.Venni szeretnék egy átalakítót amibe belemegy a sárga csati és a távirányító pedig belemenne a kijelzőbe a piros csatival.Tehát végülis azt szeretném megoldani hogy rendesen működjön a kormánynál a távirányító és a kijelzőn is jelezze ki a rádiót.Ahogy gyárilag be volt kötve.Csak az a baj hogy ezt a kocsit használtan vettem és ilyen problémákba ütköztem.
Ezért írtam, hogy a színre nem szabad hagyatkozni! :)
Ne a vezetékszíneket nézd, hanem a csatlakozók számozásait! Az a biztos!
De miért is kellenek neked csatlakozók?
Mert azt még nem írtad le... :D
Hiányzik a sárga csatlakozó?
Szóval van távirányítód és be is van kötve a középkijelzőbe, van rádiód is, ami gondolom szintén be van kötve, és gondolom működik is..
Csak nem távvezérléssel?
De miért hiányzik a sárga csati a vezeték végéről...?
Az én műszerfalami nincs még lecsavarva fix-re, mert nemrég szerelgettem.
Nekem is íves táv van, gyárilag kijelzős bár kiszedtem, és a távra a tempomat van rákötve, a gyári vezetékek bent vannak a műszerfal mögöt.
Ha össze akarsz valamit kötni, írj, majd szívesen megnézem az enyémben hogy van, szerintem egyforma lesz a tiéddel, ha nem akkor kimérem neked a vezetékeket, melyik hová megy és beírom majd! :)
Így be bírod kötni a tiéd is, ha valami hiányzik most.
OK?
Hirtelen kicsit rajzolgattam a képedbe ;)))
A maradék 5 vezeték bal oldalt ugye a kapcsolat a gyári autórádióval, a sárga kis kocka csatival a végén.
Ismételten nagyon köszönöm a választ.Nekem 2005-ös thaliam van és igen íves a távírányítója és nincs is csati a távirányítónál csak a kijelzőnél.De a kábel színei:piros,fekete,citromsárga,barna,zöld,kék.
A kijelző és autórádió között elvileg ahogy láttam a színek megegyeznek csak a bekötésnél van nálam varia.A piros kivételével mindegyik máshova van kötve.De Természetesen sorba egymás mellett.A szürke csati meg van csak a másik vége hiányzik a rádiónál.
Kivételt képez ezen renaultoknál talán ez alól az alap, ami általában:
Vezetékszín:
-piros (állandó táp akkuról +12v)
-citrom (gyújtás utáni +12v)
-fekete (testelés)
-égkék (világoskék, vékony) a helyzetjelző világítás
Minden más vezeték e 4 kivételével szinte bármilyen színű lehet.
De az adott -motorkódú és felszereltségnek megfelelő- autó kapcsolási rajzában a vezeték alapszíneket és a csatlakozó színeit is betűpárossal azért jelölik.
Szuper leírás!Nem is gondoltam hogy ennyire részletes választ fogok kapni.Nagyon köszönöm.A piros csatinál levő kábelkiosztást és a sárga B csatlakozólábkiosztást szín szerint is le tudná írni?
Udv az Uraknak, szokas szerint egy kis segitseget kernek. Holnap keszulok vezermuszijat cserelni anyos autojaban, termeszetesen vizpumpaval egyutt. Van-e valami trukkos dolog kimondottan ennel a motornal, vagy ha masik auton megy, akkor ezen is menni fog? Mennyi hutofolyadek fog belemenni?
Tegnap tudatosult bennem, hogy nagy valoszinuseggel meg ekszij se volt cserelve a gepezeten, nomeg a gyujtogyertyak sem. Ezeknek mennyi a csereperiodusa? Kilometer nem sok van az autoban, talan meg 60e se, viszont mar 7 eves a jargany.
2005-os 1.4 8V Thaliarol beszelunk. Valaszokat elore is koszi!
(távirányító csatlakozó) (középkijelző Piros csatlakozó) A1 pont <--> 14. pont A2 pont <--> 13. pont A3 pont <--> 10. pont B1 pont <--> 9. pont B2 pont <--> 11. pont B3 pont <--> 12. pont
Fekete "A" csatlakozó: 1-Járműsebesség információ 2-Nem használatos 3-Beszédszintetizátor jel (elnémítás) 4-Táplálás az akkumulátortól (állandó +12v) 5-Antennaerősítő táplálása 6-Megvilágítás táplálása 7-Segédberendezések táplálása (gyújtás kapcsoló 1-es állása +12v) 8-Testelés
Sárga "B" csatlakozó: 1-Kapcsolat a kijelzővel (13. pont) vagy a távirányítóval* 2-Kapcsolat a kijelzővel (14. pont) vagy a távirányítóval* 3-Kapcsolat a kijelzővel (15. pont) vagy a távirányítóval* 4-Nem használatos vagy távirányító* 5-Árnyékolás testelése (12. pont) vagy távirányító* 6-Kapcsolat a kijelzővel (11. pont) vagy a távirányítóval*
Barna "C" csatlakozó: 1 + Jobb hátsó hangszóró 2 - Jobb hátsó hangszóró 3 + Jobb hátsó hangszóró 4 - Jobb hátsó hangszóró 5 + Bal első hangszóró 6 - Bal első hangszóró 7 + Bal első hangszóró 8 - Bal első hangszóró
"D" csatlakozó CD váltóhoz:
Autórádió <-> CD váltó 13. pont 2. 14. pont 3 . 15. pont 1. és 10. 16. pont 5. 17. pont 7. 18. pont 6. 19 és 20. pont 4. és 8.
Figyu, van középkijelzőm a műszerfal tetején! Akkor lehet, hogy a képen látható sárga stekkeres kábel másik vége előbb oda megy fel, aztán a kormányvez felé?
És ez csak egy példa volt vagy ez a bekötése is?Egyébként ha a kormánykapcsolótól a közép konzolig(az óráig megy) majd a rádióig akkor annak meg tudnád mondani a lábkiosztásokat?Melyik kábel hanyas lábra megy?Azt hiszem a piros csatira megy a kormánykapcsolótól a kábel.Ha minden igaz.Csak azt nem tudom hogy az óránál hanyas lábakra megy.
Ha a levegő szürőt lebontod,és ott lenézel,megfogod látni.Ott van a váltó tetején.Nehéz hozzáférni de megoldható.Lehuzni a csatit azután oldalra billegtetve,közben erőssen felfelé húzni.Csak igy jön ki.Én már javítottam,azóta rendesen mér.
-a tartályt egy csavar rögzítí, az ki, vezeték és cső le
Kicsit megtolni balra, mert van egy beakasztott kiálló része a karosszériába.
Majd kicsit megbillentve fér ki a résen.
Ha az ablaktörlő lapát nem jön le, óvatosan kis kalapálással talán le lehet szedni.
Meglazítod a csavart, de nem szeded le, csak addig tekered, míg szintbe nem kerül felül a tengelycsavarral, mald kis kalapálás közben a lapátot közben felfelé húzod.
Kalapállásal óvatosan, nagyot nem szabad ütni, nehogy sérüljön a tengely, a menet, vagy a motor. ;)
Én eddig csak az olajgombára próbáltam meg csatlakozót venni, de sehol nem találtam. Autós, autóvillamossági, elektronikai boltok, márkakereskedés. Mindenhol azt mondták, ez egy olyan speciális csatlakozó (és gondolom a többi is ilyen), hogy nem is érdemes keresni. Még a kereskedésben (Pécs) is azt mondták, hogy bontóban keressek, ő meg sem mondja mennyiért tudná adni a komplett kábelköteget.