Köszönöm a gyors választ! Akkor nincs probléma! :) Én megkóstoltam a párát, de nem ecetízű volt, hanem savanyú. Gondolom az csak az alkoholtól van... Vagyis remélem. Bízom benne hogy a hosszú hétvégén cseppfolyósítani tudom... :)
Legegyszerűbb tengelykapcsoló amit láttam az egy szövetbetétes tömlő ( pl gázcső), a motorra awab bilincsel a tengelyre meg egy sasszeggel( vagy csappal ) rögzítve.
...a tengely egy 12mm-es rozsdamentes csőben forog, alul és fölül sima sárgaréz csapágyakban...
...ez a "tönkcső" hasonló, mint a motorcsónakban a propeller tengelye...nálam nem a sisakban van rögzítve, hanem az üstfedőbe van ferdén beforrasztva és így a hajtómű a sisak mögé kerül...
...így kinézetre is jobb és a motor sem kell, hogy egybe legyen a tengellyel...az áttétel kimenetét egy kis alaplappal, a lefogató karimához erősítem és amikor szétszedem, a karimával együtt lejön a motor is...igaz a tengelykapcsolóval megkínlódtam, mert nem akartam valami nagy bumszlit odatenni, meg egyszerű is legyen és amikor a karimát egy mozdulattal a helyére teszem, már kapcsolódjon is...nem egyszerű, de annak látszik...szigetelni ennél a megoldásnál nem kell, mert a cső vége mindíg lenn van a cefrébe...
Nem vélemény,de van ebben főzőben valahol réz,vagy savallo?
Mindenesetre ha mar ennyi ideje bevált,és jó is a nedű bizonyíték, hogy nem csak a
réz a lényeg!Jo csurgatast!
Az alkoholtartalmat a gyümölcs még cefre korában szerzi meg a benne lévő cukorból. Esetedben ez nem történt meg, tehát valószínűleg még nem "forrta" ki magát, azaz nem erjedt ki.