Crimpelve van , oxidálódik és melegszik el is égeti a törésgátlót. Megnövekszik az ellenállás a vezeték és a szemes csatlakozó között. Szereléskor a mozgatás sem használ neki mert elmozdul a kábel a csatlakozóban.
Nem szakad meg pár század ohmmal megnövekszik az ellenállása az 10A-nél pár tized volt.
Nekem még a külső védőcső is elégett.
A hibás részre párhuzamosan kötöttem egy kábelt.
Nekem az volt a hiba jelenség, hogy sokára indult be (kb. 2 mp. 1-1.5 mp között szokott)
Pont ezek, amit leírsz. A motornál maradva: (az általános fordulatszám mérőt nem említve)
Olaj: nyomás-hőfok-nívó
Hűtőfolyadék: hőfok-nívó
Turbó: nyomás
Generátor: töltés
Szvsz. ennyi bőven elég.
Csomó egyéb dolgot is lehet(ne) mérni, kijelezni, a lambda értéktől a kip. gázok hőmérsékletéig, de minek?
Ha túl sok adatot kerül állandóan kijelzésre, azt idővel úgysem figyelik, másrészt hiába lehet kinyerni pl. a "hosszútávú keverékillesztés" korrekciós értékeit, ha csak keveseket érdekel, még kevesebben tudják, hogy miért lehet annyi az annyi.
Tényleg, Urak, nem mozdultok Tech-2-re?
Már akár 600-700 Eurótól (új, komplett), és most (viszonylag) jó a Forint.
Ha ott OK akkor a kábel (positive battery cable) ment tönkre. 9-5 nél jellemző hiba.
OK, de mi történhet vele? Megszakad? Ahhoz túl vastag.
Ha mégis ez történne, akkor nem kicsit kisebb, hanem NINCS töltés, ami rövid használat után olyan alacsony akku-feszültséget okoz, hogy a motor indíthatatlan. Ez nem jöhet be.
2004-es SAAB 9-3-am van. Péntek óta nem nyílik. Duplán lezárt, és a kulcs nem kommunikál. Manuáálisan is elforog a kulcs a zárban.
A pótkulcs a táskámban maradt pár hete, természetesen az pedig munka után a kocsiban. Elemet cseréltem a kulcsban, és próbálkoztunk egyéb módszerekkel is "feltörni" ( drótós megoldással belülről ajtótnyitni, ajtónyitó gombot felhúzni) de semmi.
Üvegtörésen kívül van-e valami ötletetek? Történt-e már valakivel ilyen?
Sajnos nem tudtam az ellenőrzéseket megcsinálni, mert az OBD, ill a modem valamiért rossz, nem kommunikált az autóval. Pedig profi cucc. Még a hozzá való speckós adatbázissal sem. Majd ma szédszedjük.Viszont van másik "egyszerű" multimeter, majd azzal is megnézzük.
Én az akksin mértem a 13.7-13.8 voltot. Azért is gyanús a dolog mert - mint írtam - alig látható a fogyasztókon a töltés. Előtte meg "felvilágosodás" volt :(
Motor leállításánál, vagy indításnál alig észrevehető a változás. Szinte semmi.
Bár régebben mértem, de az biztos, hogy előtte 14 felett volt, ha jól emlékszem 14.3 körül ua. műszerrel.
Mondom, engem az ilyen dolgok nagyon tudnak zavarni, ezért is foglalkozok vele ennyit. Minden klappoljon rendesen az autón, különben nyugtalanul alszom. Az autóbuzi hozzám képest lócitrom :)
Még 1X köszi a törődést! :) Majd valamikor feléd megyek és dumcsizunk egyet. Már nagyon szeretnélek megismerni, ha nem gond! Jó emberek, ha találkoznak... :)
Ha valaki, teljesen véletlenül, hirtelen felindulásból készítene egy kicsi de okos műszert a kocsiba, milyen értékeket lenne érdems figyelnie?
Gondolok ilyenekre, hogy olajnyomás, vízhőfok, automata olaj hőfok, akksi töltés.... ami viszonylag könnyen mérhetővé tehető és fontos lehet.
A műszernek lenne egy pofás kis kijelzője, amin egszerre 1-2 adat lenne látható, kézzel görgethető lenne, ha meg befigyel bármelyik értékben tűrésen kívüli érték, akkor
Ha szélfogó nélkül szokja meg az ember, akkor tkp elviselhető lehet, gyerekeknek főleg, ők még nem kényesek. :-). Nem tom van e szélfogód, az hatalmasat dob a komforton. Még amikor az összes ablak lent volt, akkor is szélfogóztam, anélkül már nem kabrióznék.. A nyitott E Mercinek van egy olyan megoldása, h a szélvédő felső részéből, meg a hátsó ülés mögül kijön egy légterelő, s úgy állítólag már 4 személlyel sem olyan huzatos.
90-100 korul meg pontcelviselheto hatul. Huvosebb idoben szinten zart teto. Szelfogot nem hasznalhatok ha gyerekek hatul ulnek. Amzgy ha csavargunk max 80. Elvezheto zaj, szel stb. Szeretni valo auto :) tegnap visegrad volt a tura celpontja. Hazafele gyongyos utan engedtek a tetot zarni gyerekeim! Addig idetlenkedtek repulo allatokkal, alvos parnaval stb. :)))
Egyébként még holnap csinálok egy comp. diagot. Van többféle programom és haver hétvégére hozza a modemet, úgyhogy vizsgálat az lesz rendesen. Ráadásul hiteles célműszer is lesz. Fel vagyok szerelkezve. Egyébként mióta megvettem még nem volt hiba kód hálistennek.
Nagyon köszönöm a választ. Bár egy kicsit eltértünk a tárgytól :)
Mértem én már cellazárlatos akksinál is 14 Voltos töltő feszültséget... mindegy.
A lényeg, hogy vigyem vissza és ragaszkodjak a cseréhez szerinted? Most a hétvégén úgy is megyek vele pár száz km-et. Kiderül, hogy javul-e, bár nem hiszem. Az akksim tökéletes, ezt biztosan mondom. A csere ill, reklamáció nem kerül semmibe. A szervízvezető jó cimborám és különben is nem ott csinálták nyilván, hanem elvitték autóvillamosságishoz, ezért teljesen mindegy. Engem zavar, hogy nincs megfelelő töltő áram. Még OFF tizenéves autómon is 14.4 volt. Engem az ilyen dolgok (lehet háklis vagyok), de baromira tudnak zavarni.
Ráadásul a have is mindig piszkál, hogy "na mi van a fospumpán nincs elég töltés?" ha-ha. Kész vok!
Nézd már meg légyszi nálad mennyi a töltőáram. Köszi. Egyébként az alapjárat és a fordulat között 1 tized a különbség! Tehát 13.7-13.8!
Továbbá szerintem a töltés mértékének semmi köze az akkumulátor állapotához. Idősebb, esetleg picit zárlatosnál is a töltésnek állandónak kell lenni.
Ez nem így van.
-Az autóvillamosságisok egyik gyakori monológja: "nem veszi fel az akku a töltést"
Kiöregedett akkuknál megnövekszik az akkuk belső ellenállása, ezért a töltőáram csak alacsony tud maradni. (Külső töltőnél ez nagyon jól megfigyelhető.)
Akár csak egy cella zárlatánál az akku üresjárási feszültsége leesik, mondjuk úgy 10 Voltra. A generátor -mondjuk 14 Voltos- feszkója és ez között 4 Volt fesz. különbség adódna. A generátor teljesítménye véges, így ebben az esetben sem tud kialakulni a 14 Voltos (vagy: ehhez közeli) töltőfeszültség. (Elvileg 14,4 V körül korábbi rendszereknél, a gyakorlatban 13,9.....14,2 között leginkább)
Akkumulátor "töltés" akkor történik, amikor a generátor által létrehozott feszültség magasabb, mint az akkumulátor kapocsfeszültsége. Ha a töltés 13,9V körül alakul, az is jóval felette van a töltés lekapcsolása után a sarukon mérhető feszültségnek, így ebből probléma nem lehet, hiszen töltőáram mindenképpen folyik. Főleg alacsonyabb fordulatszámokon, több fogyasztó bekapcsolása mellett a generátor már nem képes a 14,4V-ot tartani, kérdés, hogy emeltebb fordulatszámon mi a helyzet. A kis különbségnek könnyen lehet az új alkatrész az oka, de ilyen kismérvű hibánál nem érdemes újra cseréni.
Kis leltározást végzek és van még eladó cucc bőven :) Pl: EBC GD821 első lyugatott,vágott és belső hűtésú féktrácsák. Használtak,de jó állapotúak! Megvannak a hátsók is,azokhoz még zöld EBC betétet is tudok adni..
Most 24mm az első féktárcsák vastagsága a hátsók (GD853) még jobb állapotban vannak! A féktárcsák ára 15e/db! Itten lehet megnézni miről is van szó és milyen típusokra lehet felszerelni,bár azért garanciát nem vállalok!
Tudtommal az akku állapota azért tudja rendesen befolyásolni a kapocsfeszültséget, de itt nem vszínű, hogy ez a gond. Gondolom a kábelek kontaktja is megfelelő...
"Vagy elég a cellánkénti 3.425 Voltos töltőáram?"
Ha a feszültségre gondolsz (V vs. áram), akkor szerintem rosszul osztottad el, mert 6 cellás az akku (hacsak nem teherautóról beszélünk :))
Segítsetek pls. A generátor javítás után vagyok, cseréltek diódasort. Azóta viszont a töltésem az eddigi 14.1 volt körüliről most csak 13.7-8 ra esett. Több autónkat mértem, de mindegyiknél 14 körül van. Inkább több, de kevesebb nem. Említettem is a szervizben, mire az autóvillamosságis szerint lehet, hogy rossz az akksim. Ez teljesen kizárt, mivel 1.5 éves (nagyon márkás) és nagyon jól bírja a terhelést és mértem is. Továbbá szerintem a töltés mértékének semmi köze az akkumulátor állapotához. Idősebb, esetleg picit zárlatosnál is a töltésnek állandónak kell lenni.
Tudna valaki mérni nekem egy töltést a saját autóján? Tegyétek már meg. Köszi!
BMS! A belerakott új(?) diódasor szabájozza a töltést. Elképzelhető, hogy nem teljesen hozzávalót, vagy gagyit raktak bele, emiatt lehet?
Vagy elég a cellánkénti 3.425 Voltos töltőáram? Javítás előtt Beindítás után a régi egységgel a "fények kivilágosodása" elmarad, alig észrevehető a töltés a fogyasztókon. Ha jól tudom ez az alja a töltésnek, tizedekről beszélünk, de engem zavar, mert azért a fényszórókon is látszik az a pár tized.
Köszönöm a választ. A helyzet az, hogy a 900-asomat csúnyán összetörték. sok benzin nincs benne, így a folyástól annyira nem félek. Ebben az autóban jó az üzemanyag pumpa. Törés után vettem egy 9.3 turbót, amiben viszont nagyon zúg az AC és szeretném kicserélni a kettőt, mielőtt otthagyna az autó valahol.
Sajnos azonban az ülést felhajtva a kis lyukon benézve csak néhány kábel látszik egy fekete műanyag lap fölött.
Lehet, hogy tankot cseréltek az autóban és máshova esik rajta a bejárat?
Kb 3 éve cserélték ki nekem egy szervizben. Akkor panaszkodtak, hogy nem volt egyszerű a csere.