Nemrég tettem fel itt egy kérdést de sajnos nem kaptam választ! :(
Az Albi fűtőradiátora megadta magát. Kérdésem az lenne, hogy tényleg lekell szedni az egész műszerfalat a cseréhez? A neten találtam rá árat (kb 11 ezer ft), Ez reális ár vagy na ettől olcsóbb?
Kérlek segítsetek, mert jövő héten mennem kell németbe és addig szeretném megcsináltatni.
Elhagytam az egyik slusszkulcsot (a jót), a másikkal meg átlag két percig kell tekergetni, mire elfordul és beindítja az autót.
A FIAT szalonban azt mondták 40eFt /darab az új kulcs + 3eFt a kódolás. Ráadásul ha mégis megkerül a régi kulcs akkor sem használható már többé, mert törlik a kódját...
Így van? Tud valaki olcsóbb megoldást, mert ezt én nem tudom állni... :-(
A képen mV egységben értendő az érték, ami a lakatfogó adapter akkori mérőállásában megfelel a következőképp: 1A = 1mV
Tehát töltőáram...de akárhogy is nézem, sok, mert ha véletlen a fogyasztókat mértem volna az meg pláne nem lehetne ennyi. Csinálok majd még egy hosszabb mérést, meg az akkut kiszedve és nézem majd mit produkál és meglátom mire jutok...
tommyboy76
Kezelési útmutatót ingyenesen le lehet tölteni a hivatalos honlapról --legalábbis régen belebotlottam--. Nézz szét, illetve ha nem találod akkor írj, és utána nézek én.
VAnnak olyan modellek, amelyeknek a műszerfalában más a műszerek elrendezése. Pl.: nincs benne ford.szám mérő vagy nincs benne hőfokmérő. Ezáltal más az elrendezés, és annak megfelelően vannak az ikonok használva.
13.08V nyugalmi feszültségből indítottam --2-3 órával külső töltő után, indítás előtt mérve--
13.62V alapjárat, kevés fogyasztó --tompított+belső világítás--
12.57V alapjárat, minden elektromos fogyasztó felkapcsolva
13.34V 3000-3500 rpm körül, az előző állapotban
Szóval majdnem ugyanaz, mint múltkor. Most is mértem áramot, és..elég érdekes eredmények jöttek ki, pedig szerintem ott mértem ahol kellett volna, a fogyasztók előtt, tehát tisztán a generátor áramot kellett volna mérni...ehelyett egy irreális szám
Valamint az akku is elég hamar veszít a töltéséből, naponta néztem mennyit változik a feszültség --szegény autó csak levan támasztva jelenleg-- és napi 0,14V feszültség esés sem számít normálisnak --szivárgó áram nem mérhető
--A lakatfogó kicsit hepciás, de többszöri mérésből jól megállapítható rajta mondjuk egy belső világítás izzó áramfelvétele-- Szóval kezdek elbizonytalanodni melyiknek kéne neki esni...
Köszönöm a beszámolót, hát már sárgaságban fogok elhalálozni :) --nagyon jól próbáltad visszaadni az élményt--
Eredei Sanyi ha meg már ennyire kéjes perverzitással vonzódik a nagy "problémás" olaszokhoz, már elvárnám, hogy egy Thema by Ferrari-t vagy egy 164 Q4-et esetleg QV-t élesztgessen vagy kicsit hunyorogva elmegy a Croma V6 is --és még racionális is!--. Vagy ha hirtelen sokat örökölne: egy Alfa 6, Fiat 132, Lancia Gamma. :)
Köszi, az infót, sajnos az mailed valahol az univerzumban bolyong, valószínűleg most is:)
Az első két ülés közé milyen kartámasztót tudnál ajánlani? A nejemnek gerincproblémái vannak és sokat segítene neki ha a bal karját pihentetni tudná az autózás ideje alatt.
Rokker Zsoltti edelényi gyerek; vagy öt kilométerre cseperedett a párom szülőfalujától, tehát "közibünk való"!:-)
Pedig csak párszor találkoztunk eddig az életben, de félszavakból :-)
Amúgy a világ egyik legszebb autója van nekije: Egy Lancia Thesis. Ez nem titok, újságcikkben szerepelt.
Imádja, de mivel köztudottan nem sokat tesztelhették az elektronikáját /lásd népítélet/, ezért valamelyik visszajelző mindig világít, ha baja sincs, akkor is...
Ezért fellépésekre nem ezzel jár, hanem egy A-ból B-be autóval, de arról nincs cikk...
Szóval a Totalcar Belsőség találkozón az Albeásokat ketten egg-el képviseltük: Én autóval, de rövid ideig, Ő hosszan, de robogóval!
A jelenlétem rövidsége miatt ezúttal nem sikerült a hitetleneknek prezentálni az Albea kiválóságát:-(
S hiénázni sem sikerült, csak kicsit, pedig a Smartra nagyon gyúrtam, csak az időfaktor akadályozott meg a menetpróbában.
De a Citroën DS vezetés összejött!
Az üléspozíció elsőre természetes; hogy-hogy nem - ellentétben egy rakás mai autóval, nem hiányolja az ember pl. a kormányállítást.
Egyedül az üléstávolságot állítottam, mert nem éreztem szükségét a háttámla állítást /Máskor mindig azzal folytatom/
Az ülés - FOTEL.
Az én "tömegem" alatt is süppedt minimum öt centit, de tényleg.
Ennek ellenére nem éreztem egy percig sem a "lefordulok a fitt ball labdáról" érzést.
A kuplung normálisan könnyű volt, harmadik kuplungolásra már magától értetődő volt. Megint csak kontra sok mai autó...
A fékpedál...az ugye NINCS.
Van helyette egy összement strandlabdapumpa.
Ami a magasnyomású rendszernek köszönhetően érzékenyebb, mint az egykori Nagypolákom fékje - pedig annál még rá is volt állítva a fékrásegítőre.
S körülbelül úgy harapott, mint egy szervós összdobfékes a kezdő tanulónál.
Kormány, mint a 24-es /Nem 2410-es!/ Volgáé : A volán vékonykarimájú egyküllős. Ezzel nem fordulsz tenyerelve.!
Kb. akkora erőt is igényel menetközben - tehát könnyű.
Állóhelyben könnyebb /Pedig az se volt nehéz a változó áttételnek köszönhetően/.
Volt aki szerint ez nem is szervós!
Pedig hallani is lehetett a jellegzetes hidraulikahangot.
Ennyire el van kényeztetve a ma embere...
Váltó:
Kétütemű kormányváltós Varesz!!!
Még az előremeneti fokozatok is ott vannak, csak a rükverc nem.
De a váltás is "az üresben kivárok" Wartburgé, különben picit akad, esetleg halkan reccsen.
Kilátás: Az van.
Áramvonal ide, ívek oda, mégis simán látni a lámpák kiemelkedését, a motorháztetőt.
Az A oszlop szinte a holltérben, ceruzavékonyságú, emögött nem bújik el az etióp, nem úgy mint manapság, ahol egy óvodáscsoport+ nyergeskamion együtt simán.
Ja! Tükörből simán lehet vele tolatni!
Motor: Megintcsak Volga Az - úgy emlékszem 2.2 literes - nyolcszelepes hangja is olyan , meg majdnem a nyomatékossága is, de természetesen pörgősebb.
Egy igazi jóféle, békebeli motor na.
Rugózás: Megintcsak Volga!
Kiegészülve azzal, hogy - a Perkupa környéki tényleg jó utakon ez nem derült ki - valószínűleg nem ugrál a hátsó futómű, mint a merevtengelyesek.
Viszont a jellegzetes arányokból adódó súlypontnak köszönhetően olyan idelógatom-odaviszem az orrom viselkedése van határozottan, mint a nyolcvanas évekbeli Audi százasoknak - öthengeres motorral, fronthajtással.
A tulaj - napi szinten használja, nem ő szereli - saját elmondása szerint 130-as utazóval jött a talira.
Én megelégedtem a hetvenes tempóval azokon az íveken, bukkanókon.
A 90 km/h is teljesen korrekt volt /Egy rakás afrikai ralin szerepelt eredményesen a típus/, de én nem siettem; ÉLVEZTEM a vezetését!
Különleges érzés!
Nem a hátsókerekeseken szocializálódott autózás, de autózás!
S akkor a galériába fel nem került többi képem a DS-ről:
Megmérem neked szívesen, de azt tudni kell, hogy a töltőfeszültség amit megmérsz erőteljesen függ az akku állapotától is. Egyébként a Fiatoknak 14.00 Vkörülire van belőle a fesz szabja. Ha ettől alacsonyabbakat mérsz, akkor érdemes egyet az akkun hálózatról tölteni. Aztán utána mérd meg megint. A Fiatok nagyon igénylik a jó minőségű akkukakt, mert a gagyival hamar jelentkeznek (főleg) télen indítási gondok. Ha meg ritkán is használja az ember az autót akkor meg pláne......................... Viszont jó fajta akku van benne akkor hosszú évekig is elketyeg. Na nem úgy, mint a bomba :-)
Megmérem, megnézem a számát, az enyém klímás modell.
Nagyon jó lehetett! Micsoda "puritán" motortér, micsoda tisztaság, egyszerűség, méretek, üres tér. Ha jól látom akkor léghűtéses, így azért nem tragédia a melegedés :) Gratulálok a gondos tulajdonosnak, biztos sok áldozat van benne, de innen látszik, megéri! Kívánom, hogy még sok évig élvezzék egymás társaságát!
A Rokker meg kisautózik? Há mé nem inkább a szakadt varnyújukat --amiben van paraszt klíma --hátsó ablakok kiverve-- aminek már kirohadt az alja, amivel lőni is lehet, és új korában olyan volt mint egy ndk-s úszónő, férfiasan tökéletes-- állítja hadrendbe? Vagy a Részeges Kondrát Feri szőnyegtisztító Barkaszát? --elnézést, de nagyon kedvelem a Művész Úr "proszt-primitív rokker csávó vagyok" szöveg alapú muzsikáját, interjúit--
A beszámolót el is várom! :) --köszönöm ezt a kis felüdítő írást is!--
----------
Kicsit más:
Akinek van hozzá eszköze, ki tudná mérni a generátor töltőfeszültségét alapjáraton terhelés nélkül --a terhelés az elektromos fogyasztókra vonatkozik-- illetve 3-4000 rpm közt fél- és teljes terheléssel? --úgy gondolom a feszültségszabályzó nem működik megfelelően, a töltőáram rendben van, megvan mind a 65A --. Illetve hogy másnak is Denso A115I típusú 63321788 referencia számú generátora van? --1.2 16v, de gyakorlatilag az összes kis benzines ezt kapta 1.2-1.4 szívók, már mint típusra, A115I, a 90A-s klímás is jó lenne-- Előre is köszönöm!
Nem vagyok üzletkötő, de amit a belerakott adalék produkált az minden elismerés részemről.
A korábbi hozzászólásomban említett fogyasztási statisztikámat továbbra is fenttartom. De ami a lényeg számomra, az a csatolt képeken látszik:
GREENFUEL: KÖSZÖNÖM
Viszont nem fogom használni állandó jelleggel, mert azt se akarom, hogy a szelepeket idő előtt elvéknyítsa. Mert szerintem hosszútávon ez szárítja a benzint. Tudniillik a gázos autókba(értem tisztán gázos, azaz CNG, nem LPG) is kell rakni kenőadalékot a gáz mellé, mert hasonló dolgok történnek hosszú távon. Elégetheti a szelepeket. ha nincs egy kis kenőanyag bele.
Szerintem az adalék megtisztítja a benzint és semlegesítheti a benne lévő atomi szénszármazékokat.
1 tank tisztán, 1 tank adalékkal. Én erre fogok beállni. Én így gondolom.
B.
UI.: Szakálos54(Miklós), a technika ördöge közbeszólhatott, mert ahogy kérted anno, én akkor küldtem is Neked egy emailt.
jujj, en nem hiszek ezekben az adalekokban, persze nem ertek hozza.
tul sokan probalnak ilyesmit eladni, tul sokszor derult mar ki hogy szrat sem er az egesz. ha olyan jo lenne, eleve beletennek a benzinbe. ha valoban erezhetoen hatasos lenne, akkor nagyon dragan adnak... etc