Csak egy gondolatot fűznék hozzá a hengefely meghúzási dologhoz. Ezen az autón még nem cseréltem hengerfejtömítést! Viszont a 105-ös igencsak próbára tette a türelmemet! A 120-nál már ritkábban kellett cserélni. Nos bátran mondhatom hogy túl a ~30. cserén nagyon nem mindegy hogy mivel és hogy mit húzunk meg. A hogyan nálam úgy működött, hogy első lépésben az összes csavart betekertem teljesen és csak éppen ütközésig! A következő lépésben meghúztam őket az előírt nyomaték felével aztán a teljes nyomatékkal természetesen mindíg betartva a sorrendet! Az utánhúzást pedig csak egyes típusú tömítések igénylik! De mivel nem lehet megállípítani hogy melyik mennyire "rugalmas" érdemes 500-1000km után csak az előírt nyomatékkal utánahúzni a csavaroknak.
Nem véletlenül írtam le ezt mivel többször volt rá nálam is példa hogy kellett utánahúzni a csavarnak és nem egy két fokot! Sajnos ezen az sem segített hogy "szuper" gumibetétes tömítést vettem hozzá ~10éve 2500Ft-ért! Az eredeti német gyártmányú tömítés is megrogyott! és utána kellet húzni viszont az nem égett ki olyan könnyen mint az ólcsó!
Még mielőtt kritika érne a hengerfejet mindíg le szoktam "gyalultatni" és a hüvelyek is jól voltak hézagolva.
Attól függ, hogy csak a tükörfűtés miatt kell, vagy elektromosan szeretnéd állítgatni is.
Én vettem hozzá fűthető tükörlapot, ahhoz csak a hátsóablak fűtőszáljára menő vezetéket kell megkeresni és rákötni, testet meg valahonnan az ajtóból.
Ilyenkor (akárcsak gyárilag) a hátsóablak leolvasztással együtt a tükörlapot is leolvasztja.
Motoros mozgatáshoz eléggé kérdéses a előkészítés, az enyém GLX felszereltségű, de a kábelköteg így sem tudja az elektromos tükröt (nincs rajta csatlakozó kivezetve)
Ez nekem is világított, pedig nincs is az autóban légzsák. Ilyenkor kiveszem a műszerfalat, átmozgatom a csatlakozókat, visszateszem és nem világít tovább, de aztán van, hogy megint előjön. Nem tudom mitől lehet.
De, szokás utánahúzni a hengerfejcsavarokat bizonyos (most hirtelen nem tudom mennyi, párezer) kilométer után, miután a tömítés elhelyezkedett, és összetömörült, csak senki nem teszi meg.Bár ezirányú tapasztalataim csak a 120-as motorjával kapcsolatban vannak, de olyan nagy különbség szerintem nincs köztük...
Én azt is olvastam valahol, hogy nem elég csak egyszerűen utánahúzni, hanem először meg kell lazítani kb. negyed fordulatra (persze egyszerre csak egy csavart), és utána a megfelelő nyomatékkal meghúzni.Én ezt a :" húzzunk rajta egynegyed, valamennyi fokot" sosem értettem.Meg van adva, mekkora nyomatékkal kell meghúzni, akinek nincs nyomatékkulcsa, az ne álljon neki a hengerfejtömítés cserének, mert vagy jó lesz, vagy nem....
ujrahuztam a hengerfej csavarokat(bár tudom nem szokás)és eltünt amelegedésem ami eddig a sirba tett..
a csavarok nem mozdultak egy mm dsem 90newtonméterrel és azóta(2 napja)nem melegszok,,most akkor hengerfejben feszültség vagy a hüvelykiállás, ha ujra előjön?
Azért közötték kulcsra, mert lusta a gazda kikapcsolni a rádiót. Szóval ez kényelmi szolgáltatás.
Egyébként a JVC-nél a készülék biztijének két állapota van, az egyik a gyújtás kapcsolt, másik állandó (zárójelben, ez a rádió 85e Ft volt annó, az nem tudom hány juró).
Egyébként attól, hogy valami sok juró még lehet rossz. :( Ugye a berendezések meghibásodhatnak.
Az Octavia van úgy, hogy három hétig sincs beindítva (ebben van a JVC), a Favoritot meg egyelőre hétvégén használjuk. Ebben van az LG. A Fabiaban használtam a Kenwoodot, de ott is volt több napos megállás, sosem vettem észre ilyet.
Nálam is az a "normális", ha a rádió kulcs nélkül is megy. A faterom Felijében még a gyári rádió van és néha két hétig sincs beindítva és nem mertíti le az akkut. Na jó, az is igaz, hogy az még a 96'-os technika :)
Szerintem azért gyártanak már kulcsra ki-be kapcsolódó ráidókat, mert a mai ember már arra is lusta, hogy megállás után még a rádiót kapcsolgassa. ;) Tisztelet a kivételnek...
Napi használatban nem is fog, de egy hét vagy pár nap és észrevehető a merülés, mérd le nem tudom mi a rákért, nem lehet elhinni nem vicből vannak így a rádiók kötve sőt így vannak gyartva! csakhát ezek már a kulcs kihúzós autókhoz vannak!
Szar egy 360 Eurós ALPINE na hadjál már...
Tovább megyek ha ez anynira jó ez a bekötés akkor a mai autókban miért bonyolították a kulcsra ? :D
És még valami egy ág a memória, másik az erősítő na az szívja le... az kapja gyujtásnál az áramot