Ez így van, sok oldalt elolvastam az utóbbi írásom óta. Igazából az a probléma (legalábbis nekem), hogy miután rengeteg adó van az etanolon, így esélye sincs elterjedni annyira, hogy kiváltsa a benzint. Én számításom szerint drágább vele autózni jelenleg. Meg gondolom amúgy sem tudná teljesen kiváltani, de nem is ez a lényeg első lépésként. Én nyitott lennék a használatára, de sajnos amíg kőolaj van a Földön, addig az fog győzni, mert a "nagyemberek" nem akarnak leadni az életszínvonalukból, meg nyílván a kormánynak sem jó, ha valamin kis adó van. Sajnos olyan emberek hoznak döntéseket, akik szakmailag semmit sem tudnak, vagy lehet, hogy tudnak, de a pénz az úr és más őket nem érdekli.
Megbocsáss, de sok-sok tájékozatlanság szülte a tapasztalataidat, mint ahogy a brazil helyzettel sem vagy igazán tisztában.... semmi baj, lehet még keresgélni infókat :-))))
Engedjétek meg, hogy leírjam tapasztalataim az etanolról. Kétütemű robogóba tankoltam ma bele, nem spórolás céljából, hanem csak kíváncsiság céljából. Nem nagyon találtam egyértelmá választ a neten ezzel kapcsolatban, de azt igen, hogy nyugodtan bele lehet tankolni felesben. Nos, a helyzet a következő: Yamaha Vino típusú kétütemű 50 ccm járműről van szó. Kb fele-fele arányban tankoltam bele. Elindultam, ment is minden simán, majd 5 perc múlva kb. elkezdett lassulni, a végén már 50 km/h helyett csak 10km/h -val tudtam menni, fél perc múlva le is fulladt a gép. Beindítani egyből be tudtam, de 20-nál többel sehogyan sem ment. Gyorsan hazamentem (nagy nehezen), kiszívtam belőle és kiöntöttem az etanol egy részét, felhígitottam benzinnel. Menet közben időnként akadozott a motor működése, mert még volt benne etanol. Miután ilyen rossz tapasztalatom volt ezzel kapcsolatban, én nem ajánlanám senkinek, hogy kipróbálja kétütemű motorba, legalábbis fúvokacsere nélkül (állítólag úgy működik). Ráadásul még dugulást is képes okozni, mert leoldja azt a koszt, amit a benzin nem old le. A Yamaha a hivatalos oldalán nem ajánl semmilyen 10%-nál nagyobb etanoltartalmú üzemanyagot a járműveibe, még az E10-es üzemanyagot sem ajánlja, habár a motorja bírja, de dugulást okozhat. A négyütemű autónál 3 hétig teszteltem fele-fele arányban, ott nem vettem észre semmilyen problémát (napi 150 km-et futottam vele átlag, mert futár voltam). Akkor arról még ne is beszéljünk, hogy Dél-Amerikában őserdőket írtanak ki azért, hogy etanolt tudjanak gyártani. Szerintem nem szabadna kukoricából üzemanyagot csinálni mindaddig, amíg percenként 20 gyerek hal éhen a világon. Egyébként látok benne jó dolgokat, mert állítólag tisztábban ég, mint a benzin és jobb (elvileg).
Véleményeteket szeretném kérni ! Vettem egy bioetanol átalakítót, használtat, jó volt mert autóból vették ki. Ez a pótméteres állításu, bekötöttem úgy ahogy kell, na gondoltam indítás, de az autó meg sem kettyen. Igaz benzin van benne, de azt hallottam akkor is el kellene indulni .Többször próbáltuk állitgattuk, de semmi. Feladtam, ,miért nem indul el ???? széthúzkodtam az átalakitót, az autó pöccre indult. Gondoltam arra csak etanollal indulna el ???? valaki irja meg már hogy kell bekötni ezt a kettyerét, hogy el is induljon a verda...... kösz a választ....
Segítséget szeretnék kérni én is, szakdolgozat írással kapcsolatban. E85 -ről szeretném írni a szakdogám. A "sallangot" már sikerült összeszednem innen a netről + irodalmakból. A szakdoga "veleje" egy bioetanolos üzemre átépített autó (szgk/furgon/stb) teljesítmény, nyomaték, fogyasztás mérése, károsanyag kibocsátás mérése lenne. Esetleg több mért érték összehasonlítása. Olyan vállalkozó szellemű és SEGÍTENI TUDÓ ÉS AKARÓ SZEMÉLYT! keresek, aki tudna nekem abban segíteni, hogy megmérnénk az autóját teljesítménymérő/nyomatékmérő padon, valamint füstgáz elemző műszerrel. Mindezt benzines és etanolos üzemmódban is. Szerintem ezek a mérések maximum 1 napot vennének igénybe. A mérésekkel kapcsolatos felmerülő ÖSSZES KÖLTSÉGET ÁLLNÁM! Valamint a segítő kollégának HONORÁLNÁM A SEGÍTSÉGÉT! Pest megyei vagy Budapest környéki kolléga segítsége jönne jól elsősorban.
Saját családi autónkat (2003-as Ignist) nem szeretném átalakítani, mert keveset járok vele, nem szeretném az injektor vezetékeket elvagdosni+forrasztgatni. Továbbá a jelenlegi etanol ár miatt már nem érdemes átépíteni az autókat. Azonban az etanol és az etanolos üzemmód, mint technológia használható és ami a lényeges a mai korban, hogy teljes mértékben környezetbarát. Nem keletkezik a légkörben plussz szén-dioxid mennyiség csak az, amit a növény a növekedése során megkötött.
Tehát már ilyen etanolos üzemmódra átépített járművet, illetve gazdáját keresném, aki ÉRDEMIsegítséget tud nyújtani a szakdolgozatom megírásához!
Keresgélj, hátha... de csak annyit olvastam, h terveztek gyárakat építeni, de holgy termelnek-e már, nem tudom... egyelőre kicsi a valószínűsége, h találsz... román benzin amúgy is az itthoni etanol árában van :-)
Renault Megane Classik 1.6 -osom van, 2002-es modell. Tavasztól őszig etanollal járok, csak a hidegindítással van gond hűvösebb időben. A nyári melegben pöccre indul és mindez gyujtásátalakító nelkül.
A kérdésem az, hogy Romániában tankolt már valaki etanolt? Ha igen, mennyiért és hol?
elnézést, ha már volt téma (lusta vagyok keresgélni) de ilyen apróságokhoz, mint láncfűrész, fűszegélyvágó, fűnyíró, mindenféle csiribiri nélkül a gyakorlatban is lehet 50:50 arányban etanolt adagolni.
az ok aránylag egyszerű, de nem szokványos, a hátterében a benzin rákkeltő hatása áll. mielőtt még valaki kétségbeesne, h rákos lesz a benzinkúton, és hogyhátezmi, röviden összefoglalom:
a mol hivatalosnak tekinthető tájékoztatása szerint az evo neo ebben a keverési arányban nem lesz karcinogén. merhogy ugye benzin az.
és mostanság azt találta ki a munkavédelmi felügyelőség, h karcinogén a benzin (0,1 tömeg koncetrációtartalom feletti benzoltartalommal minden annak számít, az evo neo benzoltartalma 2011-ben: min: 0,03%; max:0,22%; átlag:0,07%) ezért minden, ezek tankolásával érintett munkakörben a vonatkozó jogszabály szerint személyenkénti légzőzónás mintavételezéssel kell megállapítani a foglalkozás egészségügyi kockázatokat a rákkeltő anyagokról szóló jogszabály kockázatértékelés része szerint.
egy ilyen mintavételezéses, bevizsgálásos aktus, tüdőnként 80k.
a másik lehetőség ehhez a tankolási munkaművelethez (aka az ötliteres kandliból beönti a zember a tankba a pár litert, egy nap párszor) a félálarc, ami még mindig olcsóbb.
mint szakember, szerintem az egész röhej. de ez van.
egyelőre mindenki ódzkodik tőle, mert félti az eszközeit, ezért hátha van valakinek személyes tapasztalata, vagy kellő háttértudása eme fontos kérdés megválaszolásában. sokak sorsa forog kéremszépen kockán. :D
Annyiban lenne korrektebb teljesítményméréssel együtt értékelni a fogyasztást, amennyiben ősszekötné a fogyasztásnövekedést az esetleges teljesítménynövekedéssel.
Az injektorkapacitás növelése szerintem nem csupán az eltérő energiatartalmat kompenzálja, mint a kites verzióban.
Sajna egy azonos motornál nem történt eddig összevetés a kétféle megoldással.
Emisszió és teljesítmény, vagy csak emissziós szempontok alapján végzed az összevetést?
Jelenleg 100% benzin üzemmel működik a motor, a növelt kapacitású injektorokkal és csökkentett redszernyomással.
Az eredeti injektorokkal városi fogyasztása 9,2 l/100 km volt, jelenleg a közel kétéves E85 után 8,7 l/100 km az előző tankolás átlaga, jelenleg a FC szerint 7,5 l/100 km.
A kutakon most 93 Ft/l az E85 ESZ95 különbözete, ez 50:50 aránynál +12% túlfogyasztással +2 Ft/l-rel haladja meg a benzin árat, ami még mindig veszteséges E85 üzemet jelent.
Sziasztok! Segitségeteket szeretném kérni. Bioetanolból irom a szakdolgozatomat, és szükségem lenne az utólagosan beépitett bioetanol átalakitóval rendelkező autó mérési adataira. Értem ezalatt fogyasztásmérés etanollal és benzinnel, vagy kipufogó gázelemzés etanollal benzinnel. Vagy ha nincsen ilyenetek, akkor keresem azt a vállalkozó szellemű egyént aki alávetné átalakitott autóját egy kipufogó gáz elemzésnek. A mérés nyiregyházán lenne szóval szabolcsiak előnyben. :D Jelentkezés és részletek a lada75@freemail.hu email cimen. válaszotokat előre is köszönöm. További szép napot.
1998-as Megane-omnak nincs garázsa és kb 10 km-re van a munkahelyem. Adott a gondolat, h beszereltessek egy állófűtést. Webasto tetszene is, infrás indítás, sőt akár mobillal is. Viszont láttam egy két elrettentő videót youtube-on, ahol erősen füstöl a cucc a motortérben...