Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.28 0 0 28502

üdv mindenkinek!

rendeltem a megszokott webáruházamból  Mobil1 New Life 0W-40 motorolajat. rendben meg is jött, de most látom a gyártási idő - gondolom ez van feltüntetve alul a flakon peremén - 20.07.09

mennyi is ezeknek a szavatossága bontatlanul?

véleményeteket kérném, használhatom-e? most cserélnék olajat a napokban.

rob19 Creative Commons License 2012.05.28 0 0 28501

amilyen olajat én veszek abból "csak" 195000 km-t tudnék elmenni :)

Előzmény: Törölt nick (28498)
jó hír Creative Commons License 2012.05.28 0 0 28500

meglátogattam, köszi... valamiért a régi szép időkből származó Slick 50 jutott az eszembe...no, meg a prolong...

 

 maradok a 10000 km -es cserénél(kb. 10 hónap), és  a 0w30 nál....

 

tisztelettel ezt a lapot(is) ajánlanám, főleg a 10. pontot(nem kell annyit olvasni...)

http://www.motorolajbolt.hu/olajismertetok/erdekessegek-a-motorolajokrol-3

Előzmény: szs67 (28487)
FRANKYE Creative Commons License 2012.05.28 0 0 28499

De TRABOLD szűréssel a kenőolaj hatása oly mértékben javul, hogy a friss olajénál hatásosabb.

 

Viszont a friss olaj rosszabb mint a traboldos. Elszalasztod életed nagy lehetőségét.

Előzmény: Törölt nick (28498)
FRANKYE Creative Commons License 2012.05.28 0 0 28497

kb 120 E Ft az a szar tegyük fel, hogy müködik ami persze nem igaz. 120 E Ftnak a netto most kamata 9-10E Ft.  Kb ennyi egy középkategóriás autó olaj cseréje szűrővel. A kamatából cserélek olajat évente és a pénzem is megmarad .

Előzmény: rob19 (28496)
rob19 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28496

jó ez, amig beszéltek hozzá, addig pöröghet itt, és nyomhatja a terméket mint süket a csengőgombot. :P kb a mint a pajzsosok az autólopás topicban.

szs67 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28495

Gázolajos

Távol áll tőlem bárkit is febosszantani!Valóban nem olcsó játék egy mérés 12 000ft,az oldal pedig ennek a sokszorosa.És bármennyire is képtelen dolognak tűnik akkor is 122 000 km-t  autóztam olaj csere nélül??..Az oldalon van egy Mazda MPV külön olaj és külön gázolaj szűrőként van szerelve.. 12 éve...A képek a galériában mind hazagépekben vannak kivéve a körmös munka gép. 

Előzmény: Törölt nick (28494)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28494

Neked csak úgy hobbiból megérte webtárhelyet venni az oldalhoz, csináltatni egy oldalt webprogramozóval, sőt, még az e-mail címedben is benne van, hogy Trabold... Hm... :)

Mennyibe kerül egy ilyen laboratóriumi mérés? :)

Elhiszem, hogy gond nélkül működik a verda, csak nem a 100 E felett futott olajjal.

Csodák nincsenek, az olaj nyíródik, a molekula láncok szétszakadnak, elhasználódik. Szűrhetjük azt át aranyszálakból szőtt szűrőn is ezüst olajos kannába, és tölthetjük vissza gyémántokkal kirakott platina tölcsérrel a motorba, az akkor is egy viszkozitását vesztett, fáradt olaj lesz. A molekulákat nem hatja meg, hogy német találmány, nem kapcsolódnak ettől újra össze.

Jó gázolajat szűrni is? Ha ráhúzom a jóöreg PD TDI kipufogójára, akkor a kilehelt koromból csinál nekem újra gázolajat?

Elnézést már a topiktársaktól, nem kötözködni járok ide, de nálam már leverte a biztosítékot ez az egész. Főleg, hogy ma cseréltem olajat, és tudom, hogy 5E Km után, kb 20E-nél már fogyna. Úgyhogy Longlife olaj ide, vagy oda, 15E-nél viszlát van neki.

Előzmény: szs67 (28492)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28493

szs67,

 

Ha már ennyire szuper ez a ketyeró..... akkor én kipróbálnám hogy képes-e kiszűrni a valóságot a képtelen állítások közül.

 

 

Előzmény: szs67 (28492)
szs67 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28492

Gázolajos!

Bocs, de nem szoktam haszudni ezt a szűrőt én Használom és egy véleményre reagáltam .A cégtől nem kapok semmit mert nincs velük hivatalos kapcsolatom.Az oldalt én fordíttatam le ,hogy érthető legyen a labort én csináltattam mert érdekesnek találom.Az olajat 2009-ben márka szerviz töltötte a motorba olajcsere idején és utána szereltettem be ezt a szűrőt.De ha ez az olaj nem jó és még mindig gond nélkül működik a jó Boris akkor mi van ???És képzeld ez  még gázolaj szűrésre is jó! 

Előzmény: Törölt nick (28490)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28491

Mindenesetre meg vagyok győződve róla hogy az F1 gépekben legalább 2-3 Trabold el van dugva valahol ... (annyira hogy be sincs kötve a kenőkörbe).

 

Előzmény: Törölt nick (28490)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28490

Most komolyan, ide jársz hazudni, motorolajos topikba, ahol olyan emberek is fórumoznak, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak? Mit kapsz ezért a cégtől? :)

Ne, ne is mond, hogy közöd sincs hozzá, puszta véletlen, hogy te is Magnatec 10W-40-et használsz, meg az oldalon is arról az olajról mutogatnak vizsgálati jegyzőkönyvet. Ha már annyira jót akarsz tenni annak a szegény Boriskának, tölthettél volna bele való olajat is a motorjába. :) Hidrotőkék gondolom télen vidám énekkel köszönik meg a 10W-s olaj használatát, főleg, hogy a csoda szűrő még növelte is a viszkozitását.. :)

A Trabantosok-Wartburgosok is tudnának mesélni, ők valóban sokat elmentek motorolaj csere nélkül. :)

Szerintem felesleges az egész, elhinni úgysem hiszi senki, poénnak meg gyenge, engem nem nevettetett meg...

Érdekes, hogy a cég székhelye a google mapson megnézve, egy családi ház, egy elég kis városban. (Amúgy, miért vásároltak meg ennyi domain nevet a Neten, de egy rendesen összerakott oldaluk sincs?)

Olyan Metabond szagú ez az egész. Jó, nagyon jó, hisz német, tuti, hogy így van, vedd meg... :)

De most komolyan. Miért akarsz rosszat az embereknek? Magyarországon nem olcsó fennartani egy autót, egy motorjavítás, vagy csere le tudja nullázni egy család költségvetését, nem is beszélve arról, ha munkábajáráshoz szükséges. Bár, aki ténlyeg ebben a helyzetben van, úgysem veszi meg, hisz szerencsére nem is olcsó.

 

 

Előzmény: szs67 (28485)
stevie-w Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28489

Lehet hogy már feltalálták az örök életű gumiabroncsokat

 

 

Nemhogy örök életű, de egyre jobb! Veszel egy Wanlit, pár év, és hopp, már jobban is tapad mint a Michelin Pilot Sport Cup :-)

Előzmény: SLX-350 (28488)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28488

szs67,

 

Körül kellene nézni még ott a Trabold háza táján....

Lehet hogy már feltalálták az örök életű gumiabroncsokat, futómű alkatrészeket és féltengely csulkókat is.

Előzmény: szs67 (28487)
szs67 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28487

jó hír

Semmi gond,nézz be www.trabold.hu vagy trabold.de mivel ez német találmány én sem hittem de működik  

Előzmény: jó hír (28486)
jó hír Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28486

  "olaj csere nélkül csak filtert cserélünk!!"...

 

hogyisvanez, légyszí, mert nem értem...

 

 

(bár nem lettem megszólítva)

Előzmény: szs67 (28485)
szs67 Creative Commons License 2012.05.27 0 0 28485

papzi57

Nálam bármannyire is viccesnek tűniknem keletkezik "fáradt olaj " és nem kell gondolkodni mi legyen vele!!!

A filtert benzikúton le tutudod adni,ez kb 85-90% megtakarítás és én 122 000km autótam ezzel ,de van olyan ismerősöm aki 5 éve használja ő pedig több mint 500 000km ment olaj csere nélkül csak filtert cserélünk!!

Előzmény: papzi57 (28479)
Masinoy Creative Commons License 2012.05.26 0 0 28484

Sziasztok!Annyi "okosságot" hallottam,hogy muszály megkérdeznem:Lancia Y 96'-os,a "híres" 1.4 12V motorban cserélném a motorolajat,mégis mit tegyek bele?Lenni vagy nem lenni alapon,Selenia vagy nem Selenia?

jó hír Creative Commons License 2012.05.26 0 0 28483

igen, vannak akik még a:  háthajóleszmégvalamire címmel elteszik...aztán ott áll már húsz-harminc éve, és még nem kellett semmire...de, nem is jó semmire...

Előzmény: papzi57 (28479)
jó hír Creative Commons License 2012.05.26 0 0 28482

jó kérdés...van a közelben egy kis cég, ahol a munkájukból kifolyólag előírt az  ilyen gyűjtőtevékenység.. a haver ott átveszi...régen a cégemnél leadtam, és onnan vitték el aranyáron...de volt róla EU-s papír...

 

egy évben egyszer más is megtehetné, nem kellene az út szélén eldobnia...    :-(

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (28475)
stevie-w Creative Commons License 2012.05.26 0 0 28481

kérdésem inkább elméleti.tehát:miért nem szerepel egy sokkal modernebb olajon a vw engedélye?

 

 

1) nem vizsgáltatták be. A minősítés ugyanis pénzbe kerül, adott esetben nem is kevésbe.

 

2) az olaj nem felelt meg a követelményeknek. Az adott esetben (VW 500.00 és VW 501.01) ennek kicsi a valószínűsége, de nem teljesen kizárható.

 

 

ha egy olajnak megvan a minimum api sj--acea a3 szintje akkor figyelmen kivül hagyható-e az 500/501-es engedély?

 

 

Ha amúgy az 502.00 megvan, akkor igen. Ha nem, akkor nem.

 

Bele lehetne menni egy részletes összehasonlításba, milyen paraméterek kellenek egy VW 500.00-hoz, 501.01-hez, egy ACEA A3-hoz, egy API SJ-hez, és összenézegetni, de elég melós lenne, és őszintén szólva értelme sem lenne sok.

 

Arról nem is beszélve, hogy a VAG tesztek nem is kifejezetten az olaj elsődleges fizikai paramétereit vizsgálják, hanem olyan, nehezen meghatározható mértékegységű dolgokat, mint a tömítésbarátság, a párolgási veszteség, a dugattyútisztaság, a vezérműtengely kopás vagy az olajiszap képződési hajlam.

Előzmény: thrash till death (28478)
viger Creative Commons License 2012.05.26 0 0 28480

Hogy aztán mit csinál vele?                                                                                                                                                                                      Elvihetiegy ilyen helyre.http://hulladekudvar.hu/lakossagi-hulladekudvarok-adatbazisa Itt átveszik.

papzi57 Creative Commons License 2012.05.26 0 0 28479

"azóta csak házilag, aknáról, sk."

 

Mondd, és mit csinálsz a fáradt olajjal?

:-)

Gondolom pihenteti. "...aludj el szépen kis Balázs..."

Esetleg fog egy olyan csoda egy mikronos mellékáramú szűrőt, és átfolyatja rajta párszor a garázsban...

Hogy aztán mit csinál vele?

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (28475)
thrash till death Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28478

A VAG régebbi (500.00, 501.00) szabványait felváltotta a VW502.00. Ez visszafelé kompatibilis a régi szabványokkal.

 

Az 502.00 szabványt teljesítő olajokból Dunát lehet rekeszteni, mindenféle SAE viszkozitásban és API szinten elérhetőek.

 

 

Köszönöm válaszod,de ezzel tisztában vagyok,tudom,hogy a gyakorlatban kismillió olaj közül válogathatok .kérdésem inkább elméleti.tehát:miért nem szerepel egy sokkal modernebb olajon a vw engedélye?ha egy olajnak megvan a minimum api sj--acea a3 szintje akkor figyelmen kivül hagyható-e az 500/501-es engedély?

 

 

stevie-w Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28477

szerintetek kockázat nélkül használható egy SAE 10w40 API SJ/CF ACEA A3/B4 minőségű olaj,mégha nincs is feltüntetve a vw "ezeréves " engedélye?

 

 

A VAG régebbi (500.00, 501.00) szabványait felváltotta a VW502.00. Ez visszafelé kompatibilis a régi szabványokkal.

 

Az 502.00 szabványt teljesítő olajokból Dunát lehet rekeszteni, mindenféle SAE viszkozitásban és API szinten elérhetőek.

 

Előzmény: thrash till death (28476)
thrash till death Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28476

SZiasztok

 

egy kérdésem lenne a szakértőkhöz,ami már egy ideje szöget ütött a fejembe.

a járgányom gépkönyve vw 500.00 v. 501.01 minősítésü olajat ír elő.mennyire kell ezt komolyan venni?itt arra gondolok,hogy még mindig találni olyan 15w40-es 20w50-es olajokat amin rajta van az 501.01 minősítés és a teljesítményszint "őskori" api sg/cd ;ccmc g4.

Ehhez képest egy sokkal modernebb 10w40 félszint. olaj SJ,SL sőt akár Sm minősítésű.szerintetek kockázat nélkül használható egy SAE 10w40 API SJ/CF ACEA A3/B4 minőségű olaj,mégha nincs is feltüntetve a vw "ezeréves " engedélye?Mi az a plusz amitől egy elavult ásványi olaj megfelel a vw gyárnak egy sokkal modernebb félszintetikus pedig nem.köszönöm válaszotokat

Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28475

"azóta csak házilag, aknáról, sk."

 

Mondd, és mit csinálsz a fáradt olajjal?

:-)

Előzmény: jó hír (28473)
R6Rider Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28474

Az EDGE TD 5W40 nem jó bele, mint ahogy a 10W40 sem. Egyik sem teljesíti a gyártói előírást, ami - ahogy írtad is - ACEA B1, 5W30 ajánlott viszkozitás. Ezeknek megfelelő olaj akad bőven.

Előzmény: La57 (28470)
jó hír Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28473

...egy csillivilli, tiszta króm-üveg szervízbe vittem az ótómat(japó)...  külön kértem, hogy az előírás szerinti 0w-30-at tegyék bele...rendben elkészült, kapom a számlát...fizet...haza...látom, a buszmegállóban áll egy utcabeli...invitálom, hogy hazaviszem...mondom, itt voltam a szervízben olajcserén...jó cég, jó olaj, jó drágán...   néz, aztán mondja: ezeknek csak 10w 40 van, az is hordóban...egyszer ő is beszopta...

 

azóta csak házilag, aknáról, sk.

Előzmény: La57 (28470)
rob19 Creative Commons License 2012.05.25 0 0 28472

akkor a benzines oldalon nézegettük a szabványokat, ha jól emlékszem :)

Előzmény: stevie-w (28469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!