rendeltem a megszokott webáruházamból Mobil1 New Life 0W-40 motorolajat. rendben meg is jött, de most látom a gyártási idő - gondolom ez van feltüntetve alul a flakon peremén - 20.07.09
mennyi is ezeknek a szavatossága bontatlanul?
véleményeteket kérném, használhatom-e? most cserélnék olajat a napokban.
kb 120 E Ft az a szar tegyük fel, hogy müködik ami persze nem igaz. 120 E Ftnak a netto most kamata 9-10E Ft. Kb ennyi egy középkategóriás autó olaj cseréje szűrővel. A kamatából cserélek olajat évente és a pénzem is megmarad .
Távol áll tőlem bárkit is febosszantani!Valóban nem olcsó játék egy mérés 12 000ft,az oldal pedig ennek a sokszorosa.És bármennyire is képtelen dolognak tűnik akkor is 122 000 km-t autóztam olaj csere nélül??..Az oldalon van egy Mazda MPV külön olaj és külön gázolaj szűrőként van szerelve.. 12 éve...A képek a galériában mind hazagépekben vannak kivéve a körmös munka gép.
Neked csak úgy hobbiból megérte webtárhelyet venni az oldalhoz, csináltatni egy oldalt webprogramozóval, sőt, még az e-mail címedben is benne van, hogy Trabold... Hm... :)
Mennyibe kerül egy ilyen laboratóriumi mérés? :)
Elhiszem, hogy gond nélkül működik a verda, csak nem a 100 E felett futott olajjal.
Csodák nincsenek, az olaj nyíródik, a molekula láncok szétszakadnak, elhasználódik. Szűrhetjük azt át aranyszálakból szőtt szűrőn is ezüst olajos kannába, és tölthetjük vissza gyémántokkal kirakott platina tölcsérrel a motorba, az akkor is egy viszkozitását vesztett, fáradt olaj lesz. A molekulákat nem hatja meg, hogy német találmány, nem kapcsolódnak ettől újra össze.
Jó gázolajat szűrni is? Ha ráhúzom a jóöreg PD TDI kipufogójára, akkor a kilehelt koromból csinál nekem újra gázolajat?
Elnézést már a topiktársaktól, nem kötözködni járok ide, de nálam már leverte a biztosítékot ez az egész. Főleg, hogy ma cseréltem olajat, és tudom, hogy 5E Km után, kb 20E-nél már fogyna. Úgyhogy Longlife olaj ide, vagy oda, 15E-nél viszlát van neki.
Bocs, de nem szoktam haszudni ezt a szűrőt én Használom és egy véleményre reagáltam .A cégtől nem kapok semmit mert nincs velük hivatalos kapcsolatom.Az oldalt én fordíttatam le ,hogy érthető legyen a labort én csináltattam mert érdekesnek találom.Az olajat 2009-ben márka szerviz töltötte a motorba olajcsere idején és utána szereltettem be ezt a szűrőt.De ha ez az olaj nem jó és még mindig gond nélkül működik a jó Boris akkor mi van ???És képzeld ez még gázolaj szűrésre is jó!
Most komolyan, ide jársz hazudni, motorolajos topikba, ahol olyan emberek is fórumoznak, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak? Mit kapsz ezért a cégtől? :)
Ne, ne is mond, hogy közöd sincs hozzá, puszta véletlen, hogy te is Magnatec 10W-40-et használsz, meg az oldalon is arról az olajról mutogatnak vizsgálati jegyzőkönyvet. Ha már annyira jót akarsz tenni annak a szegény Boriskának, tölthettél volna bele való olajat is a motorjába. :) Hidrotőkék gondolom télen vidám énekkel köszönik meg a 10W-s olaj használatát, főleg, hogy a csoda szűrő még növelte is a viszkozitását.. :)
A Trabantosok-Wartburgosok is tudnának mesélni, ők valóban sokat elmentek motorolaj csere nélkül. :)
Szerintem felesleges az egész, elhinni úgysem hiszi senki, poénnak meg gyenge, engem nem nevettetett meg...
Érdekes, hogy a cég székhelye a google mapson megnézve, egy családi ház, egy elég kis városban. (Amúgy, miért vásároltak meg ennyi domain nevet a Neten, de egy rendesen összerakott oldaluk sincs?)
Olyan Metabond szagú ez az egész. Jó, nagyon jó, hisz német, tuti, hogy így van, vedd meg... :)
De most komolyan. Miért akarsz rosszat az embereknek? Magyarországon nem olcsó fennartani egy autót, egy motorjavítás, vagy csere le tudja nullázni egy család költségvetését, nem is beszélve arról, ha munkábajáráshoz szükséges. Bár, aki ténlyeg ebben a helyzetben van, úgysem veszi meg, hisz szerencsére nem is olcsó.
Nálam bármannyire is viccesnek tűniknem keletkezik "fáradt olaj " és nem kell gondolkodni mi legyen vele!!!
A filtert benzikúton le tutudod adni,ez kb 85-90% megtakarítás és én 122 000km autótam ezzel ,de van olyan ismerősöm aki 5 éve használja ő pedig több mint 500 000km ment olaj csere nélkül csak filtert cserélünk!!
Sziasztok!Annyi "okosságot" hallottam,hogy muszály megkérdeznem:Lancia Y 96'-os,a "híres" 1.4 12V motorban cserélném a motorolajat,mégis mit tegyek bele?Lenni vagy nem lenni alapon,Selenia vagy nem Selenia?
igen, vannak akik még a: háthajóleszmégvalamire címmel elteszik...aztán ott áll már húsz-harminc éve, és még nem kellett semmire...de, nem is jó semmire...
jó kérdés...van a közelben egy kis cég, ahol a munkájukból kifolyólag előírt az ilyen gyűjtőtevékenység.. a haver ott átveszi...régen a cégemnél leadtam, és onnan vitték el aranyáron...de volt róla EU-s papír...
egy évben egyszer más is megtehetné, nem kellene az út szélén eldobnia... :-(
kérdésem inkább elméleti.tehát:miért nem szerepel egy sokkal modernebb olajon a vw engedélye?
1) nem vizsgáltatták be. A minősítés ugyanis pénzbe kerül, adott esetben nem is kevésbe.
2) az olaj nem felelt meg a követelményeknek. Az adott esetben (VW 500.00 és VW 501.01) ennek kicsi a valószínűsége, de nem teljesen kizárható.
ha egy olajnak megvan a minimum api sj--acea a3 szintje akkor figyelmen kivül hagyható-e az 500/501-es engedély?
Ha amúgy az 502.00 megvan, akkor igen. Ha nem, akkor nem.
Bele lehetne menni egy részletes összehasonlításba, milyen paraméterek kellenek egy VW 500.00-hoz, 501.01-hez, egy ACEA A3-hoz, egy API SJ-hez, és összenézegetni, de elég melós lenne, és őszintén szólva értelme sem lenne sok.
Arról nem is beszélve, hogy a VAG tesztek nem is kifejezetten az olaj elsődleges fizikai paramétereit vizsgálják, hanem olyan, nehezen meghatározható mértékegységű dolgokat, mint a tömítésbarátság, a párolgási veszteség, a dugattyútisztaság, a vezérműtengely kopás vagy az olajiszap képződési hajlam.
A VAG régebbi (500.00, 501.00) szabványait felváltotta a VW502.00. Ez visszafelé kompatibilis a régi szabványokkal.
Az 502.00 szabványt teljesítő olajokból Dunát lehet rekeszteni, mindenféle SAE viszkozitásban és API szinten elérhetőek.
Köszönöm válaszod,de ezzel tisztában vagyok,tudom,hogy a gyakorlatban kismillió olaj közül válogathatok .kérdésem inkább elméleti.tehát:miért nem szerepel egy sokkal modernebb olajon a vw engedélye?ha egy olajnak megvan a minimum api sj--acea a3 szintje akkor figyelmen kivül hagyható-e az 500/501-es engedély?
egy kérdésem lenne a szakértőkhöz,ami már egy ideje szöget ütött a fejembe.
a járgányom gépkönyve vw 500.00 v. 501.01 minősítésü olajat ír elő.mennyire kell ezt komolyan venni?itt arra gondolok,hogy még mindig találni olyan 15w40-es 20w50-es olajokat amin rajta van az 501.01 minősítés és a teljesítményszint "őskori" api sg/cd ;ccmc g4.
Ehhez képest egy sokkal modernebb 10w40 félszint. olaj SJ,SL sőt akár Sm minősítésű.szerintetek kockázat nélkül használható egy SAE 10w40 API SJ/CF ACEA A3/B4 minőségű olaj,mégha nincs is feltüntetve a vw "ezeréves " engedélye?Mi az a plusz amitől egy elavult ásványi olaj megfelel a vw gyárnak egy sokkal modernebb félszintetikus pedig nem.köszönöm válaszotokat
Az EDGE TD 5W40 nem jó bele, mint ahogy a 10W40 sem. Egyik sem teljesíti a gyártói előírást, ami - ahogy írtad is - ACEA B1, 5W30 ajánlott viszkozitás. Ezeknek megfelelő olaj akad bőven.
...egy csillivilli, tiszta króm-üveg szervízbe vittem az ótómat(japó)... külön kértem, hogy az előírás szerinti 0w-30-at tegyék bele...rendben elkészült, kapom a számlát...fizet...haza...látom, a buszmegállóban áll egy utcabeli...invitálom, hogy hazaviszem...mondom, itt voltam a szervízben olajcserén...jó cég, jó olaj, jó drágán... néz, aztán mondja: ezeknek csak 10w 40 van, az is hordóban...egyszer ő is beszopta...