Kavicsos úton azért forog meg egyébként, mert amikor finoman elkezdesz kanyarodni, akkor leoldja a locker az ívkűlső kereket, aztán ahogy gázt adsz, a mechanikát utoléri az ívbelső kerék, és azonnal össze is zár újra, ezért megrúgja az ívkűlsőt is egyből. Szóval olyankor nem kell meglepődeni, nem azért pörög ki, mert eldifferál, hanem mert hirtelen hajtani kezdi megint a kövér gázadásra az addig leoldott kereket is. :)
Az ARB-d sokáig fogja bírni, mert nem sokszor lesz dolga a Detroit mellett. :)
Szerintem baromira lehet élvezni azt, hogy csak menés van, mert az automata zár megoldja a dolgokat anélkül, hogy neked akár csak fel is tűnt volna, hogy van megoldanivaló.
Hosszú várakozás és némi komplikációk után végül bekerültek a difizárak a helyükre.:))
Hátulra Detroit Locker előlre pedig ARB került. Sajnos az első EZ lockert nem lehetett beépíteni a "kínai ARB-re" pedig sokat kellet volna várni így fájó szívvel az ARB mellett döntöttem. Ehhz kapcsolódik a kérdésem is. Van valaki aki kompresszor nélkül csak tartályról használja? Mennyire érzékeny a zár ha nem stabil nyomásról van működtetve? Gondolok arra, hogy 7 és 6 bar között változik a nyomás. Nekem most egy kb. 4-5 l-es tartály van beépítve és így elsőre nagyon tetszik. Egy feltöltéssel 20-30 kapcsolást bírhat. Ha nem beszéltek le róla akkor marad így:)
A hátsó Detroit is nagyon tuti. Semmi hangja sincs, pedig nehezen hittem el, hogy nem fogok kanyarodás közben kattogást hallani. Körforgalomban sem veszem észre, hogy másként viselkedne az autó! Egyedül kavicsos úton, kanyar közben gázt adva hallom, hogy ki-ki pörög valamelyik kerék (de csak egészen kicsikét).
Így most már alig várom, hogy felázzanak az utak és élesben is lehessen őket faggatni:)
Valaki ajánlotta itt a fórumon nekem K.barcikán a Startmarketinget. Köszönet érte!
Jól, és korrektül dolgoznak! Legközelebb is hozzájuk vinném az autót, habár remélem ez egy darabig nem fog bekövetkezni :)
AZ új akciós modell ESCAPE12000 lbs, ideális felhasználási területe terepjárókon, önmentő csörlőként, autómentőkön munka eszközként. Nem tartalmaz műanyag alakatrészeket, ezért strapabíró és hibamentes működést várhatunk a csörlőtől éveken keresztül. A kapcsolódobozt (relédobozt) bárhova fel lehet szerelni a járművön, hogy védjük a víztől és a párától vagy két rúd (tartozék) segítségével a csörlőre is felszerelhető.A csörlő CE tanusítvánnyal rendelkezik és 2 év garanciát vállalunk rá. A szett tartalmaz: 1 db ESCAPE 12000lbs (5443kg) csörlőt feltekert drótkötéllel, relédobozt a bekötéshez szükséges összes kábelekkel, 3,7 méter hosszúságú kézi vezetékes távirányítót, széria tartozékként 50 méter hatótávolságú rádió távirányítót, kötélvezető görgős ablakot, horgot, a felrögzítéshez szükséges csavarokat.
70 3384260 talán ezen eléred a jimny árust.Babod nekünk jóó volt,mi jól éreztük magunkat.Fotókat nem találok magunkról.Pedig siratófalaztam és sárgyorsultam is.
Jó, de azt legalább húzhatok vele? Ha elfogadjuk (pontosabban elfogadják), hogy valóban csak egy segédeszköz az emelve vontatáshoz, akkor nincs baj - azt leszámítva, hogy üresen hogy szállítod. Ja, és ha nem kell neki valamiféle bevizsgálás - ami sztem kellene kelleni. :-)
De különösebb erőltetés nélkül belefér a pótkocsi fogalmába, így viszont önmagában rendszámköteles.
Ha kutyával, akkor az pótkocsi a KRESZ fogalma szerint, akkor viszont Bécsi Egyezmény: "Ha a gépjármű egy vagy több pótkocsit vontat, a vontató jármű rendszáma az egyetlen pótkocsin, vagy az utolsó pótkocsin legyen, ha azok nincsenek nyilvántartásba véve."
Csakhogy a az el nem romlott autót üzemanyagspórolás vagy helyhiány miatt vontató autó kombója nem járműszerelvény (a KRESZ szerint legalábbis), mert nem egy vezetővel vesz részt a forgalomban. Innentől nem is jogsikérdés szerintem.
A Nyuszy által említett kutya és vonó3szög esete viszont már járműszerelvény.
Már rég kiszúrtam, hogy ezt is jól megfogalmazták:
D1: legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű bármilyen vontatmánnyal is
Tehát ebben benne vagy.
De:
D2: a 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű, valamint járműszerelvény (gépjármű és vontatmány)
Azaz ebben is benne vagy.
:-)
A D2 úgy lenne korrekt, mint a D1: a 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű gépjármű bármilyen vontatmánnyal is.
Sztem ezt is akarták kifejezni (ha ide akarnák sorolni, úgy lenne egyértelmű, hogy a 3,5 tonnát meghaladó, legfeljebb 7,5 tonna megengedett legnagyobb együttes tömegű gépjármű, valamint járműszerelvény (gépjármű és vontatmány)), csak nem sikerült. Mondjuk ez nem meglepő azután, hogy a legújabb KRESZ-módosítás szerint autópályán már nem kell besorolnod a gyorsítósáv végéig a szélső sávba, lehet később, a leállóból is... :-)))
Jó a téma,örökös vita tárgya.Kérdeznék én is.Nakam vajon milyen katagóriás pályamatricát kell vennem,ha az autóm bruttó össztömege 2 800 kg és 2 tonna össztömeget vontatok?A mérlegelt salyát súlyom,2.6 tonna.csak a vonó járműnek..d 1 3.5 tonnáig jó.D2 meg már dupla pénz körül van.Babodról majd húzok vissza 1 patrolt,ami már a 2 tonna össztömegbe,trélerrel együtt elég nehezen fér bele.Vagy hozzam el a volt trailemet,mert annak 2.7 tonna volt a bruttója? Mi a biztonságosabb,rendőri megfontolásból?
Egyébként az én értelmezésem szerint úgy van, hogy létezik olyan, hogy egyéb vontatmány, bár nincs normálisan leírva, hogy mi az - tehát szerintem minden, ami nem pótkocsi, vagy mezőgazd. vontatmány, és vontatva van, az egyéb vontatmány lesz.
Nincs szabályozva, hogy mivel, mekkorával lehet vontatni, mennyivel, hol, tehát gyakorlatilag bármivel, bárhol, bármekkorát, hiszen nincs tiltó szabály.
Ami probléma, az a jogosítvány része, a jogsinál ugyanis egyértelműen és nyilvánvalóan le van írva, hogy melyik kategóriákkal milyen járművek és járműszerelvények vezethetők, és sajnos sehol sincs olyan, hogy bármiből, és egyéb vontatmányból álló szerelvény.
Tehát gyakorlatilag az van szerintem, hogy bármilyen járművekből lehet csinálni jármű és egyéb vontatmány szerelvényt képezni, cska éppen nincs élő ember, aki jogosult lenne ilyen járműszerelvényt közúton vezetni.