Győr - Fertőszentmiklós - Pamhagen 74 km (80 km) 1490 Ft/ irány*, plusz Pamhagen - Neusiedl am See 6€/irány a VOR szerint. (Normál TÁ ÖBB jegy 7,20€ lenne 37 Km-re.)
*Remélem kitudja adni a győr belföldi pénztár. Ha nehezükre esik, akkor Fertőszentmiklósig kell venni, aztán ott kéred Fertőszentmiklós- Pomogy szakaszra. Ha zárva a pénztár (ritkán ami ez esetben ki van írva GYSEV oldalára is), akkor jegyvizsgálónál a motorkocsin, ~2€ vagy mennyi, ők nem szórakoznak Forinttal. Ajánlott tehát plusz eurót vinni magunkkal erre az esetre.
Győr - Mosonmagyaróvár belföldi jegy, majd Óvár - Bruck/Leitha 8€ Euregio Speciál menettérti jegy és Bruck - Neusiedl am See 2€/irány. Szintén VOR jegy.
Olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék Győrből jövőhéten eljutni Neusiedl am See (Fertő tó északi felére) és abban kérném a segítségeteket, hogy mennyibe kerülne az út? Próbáltam megnézni a MÁV, GySEV, ÖBB oldalát, de sok értelmes dolgot nem találtam a menerenden kívül. Összeget egyedül csak az ÖBB oldalán dobott ki valamit is, de arról meg magyarországon még hírből sem halottak.
Két útirány van amit kinéztem az egyik a Győr-Hegyeshalom-Pandorf-Neusiedl am See. A másik pedig a Győr-Fertőszentmiklós-Neusiedl am See. Ha valaki tudna nekem rá egy árat mondani azt megköszönném! :-)
Az a 9 Euró nagyon úgy fest, csak a helyjegy és Ic pótdíj ára. Pár éve tettük meg a Katerini-Athén szakaszt, nagyságrendileg ez a pótdíj árnak tűnik. Abból, hogy a vasút honlapján csak a görög ábc-ban jártasak képesek tájékozódni, nem tételezem fel, hogy on-line jegyvételi lehetőséget kínálnálnának. (Állomásokon az érkezési/indulási vonatjegyzék úgy néz ki, hogy fekte táblára krétával felítva.)
Nem volt zsúfoltság a vonatokon, így az elővételnek sok értelme nincsen szerintem. A pénztáraknál sem volt sehol tumultus, Athénban sem. Nem tételezném fel, hogy pár év alatt a helyzet gyökeresen változott volna.
Városnézési célból (Athén) egyébként a mi éghajlatunkhoz szokott emberek a nyári hónapokat szerencsés ha elkerülik.
Csucsa (Ciucea) mellett egy húst szállító kamion kisodródott egy kanyarban és a vasútra dőlt! Helyi vonatokon kívül a 362, 366, 363 és 367-es nemzetközieket, nameg a Székely Gyorsot is megkéstette a baleset. Legnagyobb késése a Temesvár - Iasi gyorsnak (5 óra) és a 366-nak volt.
Az lenne még a kérdésem, hogy Thesszalonikiből Athénba a vonatjegyet le tudom foglalni neten? A görög vasút honlapján láttam 9EUR-ért vagyis 18EUR oda-vissza. Viszont, a vasúttársaság honlapján azonnal fölugrik az ár min. 50EUR-ra. Ebben kérném a segítségeteket!
Egyes EC vonatok közlekedésében 7-10 perces késés várható
2012. május 28-tól előreláthatólag a menetrendi időszak végéig a következő vonatoknál Stúrovo (Párkány), illetve Hidasnémeti állomáson mozdonycsere szükséges:
EC 170 Budapest - Berlin, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson EC 274 Budapest - Praha, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson
EC 273 Praha - Budapest, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson EC 171 Berlin - Budapest, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson
EC 536 Budapest - Koice, mozdonycsere Hidasnémeti állomáson EC 537 Koice - Budapest, mozdonycsere Hidasnémeti állomáson
A szükségessé váló mozdonycserék miatt 7-10 perc késés várható.
Neten nem lehet. Meg tudod venni Szófiában, indulás előtt is ugyanannyi az ára mint 6 hónappal korábban. Legfeljebb helyed nem lesz, mert elfogy. A vonat egyetlen fekvőhelyes kocsiból áll, ami 10 fülkés. Adott esetben megpróbálhatod itthon is megvenni, elméletileg nincs akadálya.
Arra készülj fel hogy vágányzár van és lehet hogy pótlóbuszra kell szállni.
Nem tudom hol kérdezzem meg így megpróbálom ebben a topikban. :-) Előre is elnézést kérek, hogy ilyen hülyeségeket traktállak benneteket! Ha az SNCF-nél a TER automatákból jegyet akarunk venni, akkor az, hogyan történik? Ugyanúgy mint mondjuk az ÖBB automatákból? Vagy mint az olaszoknál, hogy bizonyos vonatot ki kell választani, a megadott lehetőségek közül, amivel szeretnénk utazni? Ezek már papírpénzt is elfogadnak vagy többnyire ugyanúgy bankkártyát és legfeljebb 1-2 Eurosokat? Miután megvettük a jegyet aztán érvényesíteni kell azokkal a kis sárga dobozokkal a felszállás előtt?
Megnéztem az ÖBB-nél is az rj162-est, de ott is Bécstől Zürichbe már 4 főre 2.o-on csak az 59 Euro-s jegyeket adja már ki. A többi vonatra meg még drágább a jegy.
Franciaországba utazók IR bérlettel. A TGV-n gond nélkül működik a dolog, egy probléma van, hogy kell rá venni felárat, ami ha csak 1-2 nappal, vagy az indulás előtt van megvásárolva, csak is a 18 Euro-st kapni rá. A 6 Euro-s biztos nincs. Na meg a jegyautomaták sem mindig jók, így akár 1 órát is kell sorba állni a pénztárnál. De még így is sokkal olcsóbb Franciaországba utazgatni, mint ha rendes TGV jegyet venne rá. A sógorom a munka miatt utazgat most kint, szó szerint beutazta egész Franciaországot TGV-vel, és ő mesélt ezekről. A 8 Napos egyországos IR-t vette meg Lausanneban. 1 nap Genftől ez már jó volt a TGV-re Párizsba, onnan TGV-vel Rennensbe. 2. nap Rennesnből Poitier, 3. nap Poitier-Párizs és vissza TGV, 4. nap Poitier-ből Párizson át Montpellier TGV végig. 5. nap Montpellier Párizs TGV. Majd most onnan repülővel hazajött, majd megy vissza Párizsba, és 6. nap Lillbe megy és vissza Párizs, 7. nap Párizsból Dijon és vissza, 8. nap meg Dijonból Genf, és Lausanne.
Pedig sajnos csak annyir, mivel a 316 helyből az ÖBB is kifoglal magának iylen kedvezményes jegyárú kontingenst, meg gondolom az SBB is értékesít rá, így ő is kifoglal, így már mindjárt több helyről van szó. Ráadásúl az ÖBB több árú kontingenst foglal, azaz van 3-4 hely 39 Euro, aztán 3-4 49 Euro, 3-4 hely 59 Euro...stb, így tovább.
Sajnos létezhet, mivel egy nap max 3-4 ilyen kedvező árú jegyet adnak csak ki. Konkrétan csak Zürichbe mentek, vagy Svájcon belül még tovább? Mert ha utóbbi, akkor próbáld meg két darabba megvenni, és Bécstől a svájci célig, amiből még talán kaphatsz esetleg 39 Euros- jegyet akár Genfbe is, és vegyél mellé egy 13 Euro-st Pesttől Bécsig. Ha meg nem, akkor még mindig olcsóbbm, ha megnézed az 59 Euro-s 1.o. jegyet, hátha abban kapsz még.
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudom megvenni a Szófia-Istambul oda-vissza vonatjegyet? Ha lehet akkor neten? Ha nem akkor az utazás napján mennyivel kerülne többe? Köszi a választ!!
A hálófülkében van konnektor, a mosdó felett a szekrényben. Általában működik. Étkezőkocsi lesz, ne aggódj.
Ajtót bereteszelitek+láncoljátok belülről, ablakot pedig egy kiadós szellőztetés (a meleg miatt) után bezárjátok estére. Táskákat nehezen hozzáférhető helyre, útlevél, pénztárca és egyéb értékek a párnahuzatba bedugva a fejetek alá. Biztos ami biztos.
A 220-as csatlakozónak kell lennie és elvileg működik is, bár erre nem esküszöm meg de általában szokott működni. Étkezőkocsi közlekedik a vonatban a menetrend szerint és ha jól tudom a nemzetközi viszonylatokat nem érinti, hogy június 15-től megszűnik az IC-ken az étkezőkocsi szolgáltatás. Amire figyelj, hogy éjszaka zárva legyen az ajtó, mivel előszeretettel szokták kirámolni a turistákat, valamint ha nyitva hagyod az ablakot egyes megállóhelyeken kint külföldön a magas peron miatt nagyon könnyű benyúlni és kiemelni csomagokat, táskákat.
Kajával és italokkal nem árt felkészülni biztos ami biztos, ha jófej a hálókocsi kalauz akkor még a hűtőjébe is beteheted, ha megengedi, de ez jelzem, nem kötelessége.
Családdal (párom + 6 éves gyerek) júliusban utazunk Békéscsabáról Burgaszba hálókocsival. Mivel még soha nem utaztunk hálókocsiban így gyakorlatilag minden tapasztalat, vélemény érdekelne (pl. olyanok is, hogy van-e 220V a fülkében, van-e étkezőkocsi, stb.), illetve mikre kell esetleg külön odafigyelni utazás előtt/közben. Válaszaitokat előre köszönöm!