Keresés

Részletes keresés

pukoon Creative Commons License 8 órája 0 0 266214

OFF: S jó helyed van ott a kordában?

 

ON: Föl robogányolni olvtársak! Még néhány nap szuper idő!! :D:))

Előzmény: Ötzi tesó (266163)
smart aleck Creative Commons License 23 órája 0 0 266213

Sziasztok!

Gyakorlott hengerfúrókhoz lenne kérdésem: Egy 49ccm-es robogó hengerét milyen illesztési hézaggal kell felfúrni? Annyi mindent olvastam már, hogy nem tudok eligazodni. A dugattyú 41,25 mm, persze ez csak alul, a szoknyáján mérhető, ott is a legnagyobb átmérő, mert a dugó ovális és kúpos. (gyári, vadi új dugószettről van szó)Szóval a hengert milyen méretre kell felfúrni? Nagyon nagy segítség lenne, ha valaki ezt pontosan tudná. Olvastam már +0,12-0,14 mm-t, de olvastam már +0,02mm-t is. Nem szeretném, ha a dugó megszorulna. Ezek a hónolás előtti méretek.

nyírcsaholy Creative Commons License 28 órája 0 0 266212

Kösz a részletezést.

Előzmény: motoros79 (266209)
nyírcsaholy Creative Commons License 28 órája 0 0 266211

Kösz a linkeket, de a linken csak gyerekkoromban laktam. Most Monoron élek.

Előzmény: tcaoe (266207)
tcaoe Creative Commons License 28 órája 0 0 266210

Az a helyzet, hogy én két évente látom a karburátort, szóval nem is értem, miért lenne egy felhasználónak szempont.

Mondjuk ha sokat áll és évente kell takarítani, jogon egyébként tényleg 5 perccel tovább tart hozzáférni.

A Jog futóműve sokkal erősebb, bár az is gyenge.

Annakidején tán nulla Diom volt, aminek nem kellett felújítani az első teleszkópját. Ez heti három-négyet jelent, két évig. A tárcsafékeseknél meg gyakran menthetetlen a bal oldali szár.

A Jog Minarelli, a főtengelycsapágyai úgy ötször annyit bírnak. Ez a legerősebb érv mellette.

Mind a kettő váza gyenge, de törésnél a Dioé megy el könnyebben. Valószínűleg maga az anyaga gyengébb.

A sztendernek nem a vázon a helye. Aki úgy szerel robogót, hogy tudja mit csinál, az tudja, hogy ez miért jó.:)

Mivel nem ugyanolyanok a pályák a variátorban, meg nem ugyanolyan a kontrasztrugó sem, a görgőket kevéssé van értelme hasonlítgatni.:)

Előzmény: motoros79 (266208)
motoros79 Creative Commons License 28 órája 0 0 266209

6660. szerintem valós mert már én is beleraktam 14ekm-t. De még most se érzem,hogy a végét járná.

 

Előzmény: nyírcsaholy (266203)
motoros79 Creative Commons License 28 órája 0 0 266208

Tudom,hogy az alkatrész ellátotsága jobb a jognak mint a dionak, bár ahoz is kapható minden.

Én jog helyett, diot részesítem előnyben.

1. dionál azonnal hozzáférhető a karburátor, míg jognál a fél motort szét kell kapni,hogy hozzáférj.

2. dio váza erősebb, (nézz meg egy jog vázat! félelmetes)

3. dio ülése nagyobb és kényelmesebb.

4. lábrészhez, több cucc fér.

5. talán a sisaktartó is nagyobb. hiába állóhenger van alatta, és a tank sem foglalja a helyet.

6. jobban néz ki, legalább is a fejidom.

7. önindító szabadonfutója egyszerűbb és megbízhatóbb.

8. tankja kicsit nagyobb.

9. sztender nem a blokk öntvényre van szerelve, hanem a vázra.(aki szerelt már ki robogó blokkot az tudja miért is jobb)

10. 6.3LE helyet 6.8LE

11. 8.5g görgővel nem forogja úgy szét magát mint a jog 6.5g görgőkkel.

12. 6.5g görgőkkel még pörgősebb mint a jog. (Ismerősöm úgy használja.)

13. műszerfala, hitelesebb és megbízhatóbb az elektronikája.

14. futóműve jobb.

 

Előtte 3 évig jog-oztam. 12ekm szinte teljesen, hibamentesen. (defektek és kopó alkatrészek cseréje)

tcaoe Creative Commons License 29 órája 0 0 266207

Ha a nicked utal a lakhelyedre, akkor nézd meg ezt:

 

Lehet persze teljesen rossz, de ehhez minden olcsó, meg közel is van:

 

http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_jog-10374604

 

Ez sincs messze és ránézésre nincs nagyon tákolva, de a kipufogó nem gyári (az is lehet, hogy valami egyszerű sportipufogó, az meg alapvetően nem baj.):

 

http://www.hasznaltauto.hu/motor/piaggio/piaggio_zip_50-10620657

 

Előzmény: nyírcsaholy (266205)
lapar Creative Commons License 29 órája 0 0 266206

Próbálj meg keríteni valami ismerőst, aki látott már ilyet (vagy ott járt, ahol meséltek róla :-)

Persze senki nem tudja felelősséggel azt mondani, hogy vedd meg nyugodtan, jó ez, de a teljes szakértőtlenségtől jobb.

Előzmény: nyírcsaholy (266205)
nyírcsaholy Creative Commons License 30 órája 0 0 266205

Az derekas mennyiség.

Kár, hogy nem értek a robogókhoz (se), egy próbakörrel max. annyit tudok megállapítani, hogy megy vagy nem megy a gép.

 

Motorzajok, gyorsulás, lassulás, menettulajdonságok csak nagyon egyértelműen rossz esetben mondanak nekem bármit is, így a szerencsére meg az eladó korrektségére vagyok bízva.

Előzmény: jim32 (266200)
etniez Creative Commons License 30 órája 0 0 266204

VTR250 7 év/56000km.

Előzmény: jim32 (266200)
nyírcsaholy Creative Commons License 30 órája 0 0 266203

Megkérdezhetem, mennyi km volt benne vásárláskor?

Előzmény: motoros79 (266202)
motoros79 Creative Commons License 1 napja 0 0 266202

Honda dioval járok én is horgászni. Most negyedik éve, minden hiba nélkül teszi a dolgát. A megvétel napján és múlthéten cseréltem, kuplung ferrodolokat. (a sok lassú tötymörgés miatt az jobban kopik, de 4 évet még így is kibír) 5-10km/h nyomom neki terepen. (néha igencsak kemény terepen)

Kűn visszi a 67km/h végre, 50km/h utazóval használom.

 

Teszt: 134km-t már mentem vele, motorleállítás nélkűl. 38°C-ban.

 

nyírcsaholy Creative Commons License 1 napja 0 0 266201

Eddig minél olcsóbban akartam, mert csak horgászni járni kell.

 

Egy évben ha 30x kimegyek horgászni, az már jó. Oda-vissza 30 km-->900 km--> kerekítsük 1000 km/év.

 

Végül is egy már 20.000 km-et futott gép is még 5 évig kiszolgálna, ha a te általad említett 25.000 km-es számot vesszük alapul.

 

De ha az esetleges szerviz-szünetek miatt nem tudnám használni, akkor semmivel se vagyok előrébb, mint most.

 

Szóval ott tartok, hogy olyan gép kéne, amin tényleg semmi generálozni, javítgatni való nincs és ez így is marad még pár évig.

 

5 év zavartalan horgászat-->5x30=150 alkalom--->napijegy 3000 Ft, ha motorral megyek, megspórolom a sörök árát-->ennek arányában mondjuk 1000 Ft közlekedésre---> kb. 150,000 Ft-ot még el tudok hitetni magammal, hogy megér egy robogó erre a célra.

 

Ha csak a fele, az se baj.

Előzmény: tcaoe (266199)
jim32 Creative Commons License 1 napja 0 0 266200

8 éves XCity-mben 53e van, de én sokat megyek. A fele kb. reális egyátlag usernek. Az is nagyon messze van még a 4ezertől. (Hacsak vmi gyógyíthatatlan betegség miatt nem állt használhatatlanul. Akkor meg ne vedd meg.)

Előzmény: nyírcsaholy (266196)
tcaoe Creative Commons License 1 napja 0 0 266199

Nem lehetetlen, de azzal is lehetnek gondok a sok állás miatt. Általában azért nem igaz.

Mennyiért akarsz venni egyáltalán?

Előzmény: nyírcsaholy (266196)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 266198

Ez így rossz megközelítés, bár számomra is hihetetlen. Én nagyon keveset motorozok, és mégis kb 20 ezret mentem ennyi idő alatt. De miért lenne minden ember egyforma? Meg vannak ilyen számomra érthetetlen júzerek, akik évekig tárolgatják a járműveket (autót is, pedig ott több az állórezsi)), ahelyett, hogy eladnák, ha nem kell.

Persze ez sem használ bizonyos alkatrészeknek.

Elvileg minden elképzelhető, jól körül kell járni azt a robit (pl. gumi DOT szám)

Előzmény: Bogyó bá' (266197)
Bogyó bá' Creative Commons License 1 napja 0 0 266197

Te várhatóan mennyit fogsz vele menni egy évben? Na, azt szorozd be 8-cal, akkor közelebb jársz az igazsághoz.... ;-)

Előzmény: nyírcsaholy (266196)
nyírcsaholy Creative Commons License 1 napja 0 0 266196

Még csak akksi és a gumik lettek cserélve...

 

Akkor még jó pár tízezret bele kellene kalkulálni a vételárba.

 

Inkább akkor pár ezret km-et futott gépet kéne kifogni. Mennyire hihető, ha egy 8 éves gépben 4000 km van?

Előzmény: tcaoe (266195)
tcaoe Creative Commons License 1 napja 0 0 266195

A fojtott Piaggiokban (azokat ismerem a legjobban) 30-40 ezret is elmegy egy dugó, fojtás nélkül 20-25 ezer.

De ez valamikor gond lehetett, ma inkább úgy érdemes nézni, hogy 20 ezer forint egy jó minőségű hengerszett nagyjából bármire. A nagyobb gond a főtengely. Magyarországon ezeket valahogy nem szeretik rendesen beépíteni, egy jobb darab úgy is elmegy 15 ezret, de ha rendesen megcsinálják, harminc-negyvenet is. Viszont itt a munkadíj és az anyag is jóval több, mint a hengernél.

Aztán a rendszeresen szervizelt is nehezen értelmezhető. Cserélni általában a hajtás olaját kell, a görgőket, a gyertyát, esetleg a fékbetéteket és pofákat. A légszűrőt rendszeresen tisztítani kell. A többit csak ellenőrizni. 25 ezernél már biztosan cserés a szíj, de lehet, hogy a kuplung és a variátor is. Aztán gyakran a membrán is. Én ezeket ennyinél nem szoktam méregetni, cserélem. Viszont ha az ember alacsony fenntartási költségeket akar, akkor ez nem annyira opció.

Szóval a 25 ezer csak úgy értelmezhető, ha tudod, hogy mit cseréltek már.

Előzmény: nyírcsaholy (266194)
nyírcsaholy Creative Commons License 1 napja 0 0 266194

Kösz!

 

Más: tudom, hogy sok tényező befolyásolja, de ideális esetben mennyit megy el jelentős szerviz (dugattyú, henger generál) nélkül egy 50 ccm-s robogó?

 

Az ok: ajánlottak egy KYMCO ZX50 FEVER-t. 10 éves, rendszeresen szervizelt, de már 25.000 km van benne.

 

Mikor érik el a fődarabok az élettartamuk végét?

Előzmény: tcaoe (266192)
Roberto8709 Creative Commons License 2 napja 0 0 266193

Kicsi esélyt látok rá, hogy azt rosszul tudták volna visszatenni, vagy miért is vették le? Sztem szemrevételezéssel látod a dolgot. Benzin helyett próbáltad, hogy féktisztítót, vagy hidegindítót fújtál bele. akár a levegőszűrő mögött közvetlen a karbiba, úgy hogy húzod a gázt közbe, vagy a gyertya helyére (bár mire visszarakod elpárolog jó része). Én mindig a levegőszűrő toroknál fújok be, úgy hogy nyélgázt húzok, aztán viszonylag gyorsan indítózás. (De csak keveset fújjál, attól is beindul, ha akar)

Előzmény: balint730 (266183)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 266192

Adásvételi és a biztosítás igazolása.

 

Okmányok nélkül van a legtöbb. Itthon csak egy adásvételi kell.

A külföldi okmányok egyrészt jók, mert kisebb az esélye, hogy lopott, másrészt meg azért nem jók, mert az ötvenesekre is kell 20000 forint regadót fizetni, amit senki sem szokott (hiszen nem kell őket forgalomba helyezni).

Előzmény: nyírcsaholy (266191)
nyírcsaholy Creative Commons License 2 napja 0 0 266191

Adás-vétellel kapcsolatos kérdések:

 

1. Milyen papírokkal kell ( értsdrendőr számon kérheti rajtam) rendelkeznie egy frissen vásárolt használt robogónak?

2. Mi lehet a hátránya, ha okmányok nélkül vagy külföldi okmányokkal hirdetett robogót veszek?

tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 266190

Akár onnan is, ahonnan te linkelted.

De szerintem az Apriliánál is érdemes kérdezni, a közhiedelemmel ellentétben nem minden drága a gyári képviseleteknél.

Előzmény: Stefi68x (266189)
Stefi68x Creative Commons License 2 napja 0 0 266189

Linket tudnál adni, honnan tudnék rendelni?

A Robogó Webshopban rákeresve, eredménytelen ez a cikkszám.

Stefi68x Creative Commons License 2 napja 0 0 266188

Képet nem találtam, csak ábrát: http://www.apriliamotorcyclespares.co.uk/genuineparts/9492/AP27/aprilia%20sport%20city%20one%2050%202t/fuel%20tank?uID=0

A 21.-es számú elem a rajzon, az lenne a tartály

tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 266187

De, úgy nézem, annál csak azé. A TPH-nál a felsőé is.

Akkor vagy önvulkanizáló szalaggal van esélyed, vagy veszel egy másik tartályt, kb. 20 euróba kerül.

A cikkszáma: 860787

Előzmény: Stefi68x (266186)
Stefi68x Creative Commons License 2 napja 0 0 266186

Nos, nálam a felső tartálynál nincs ilyen csonk.

Egyben műanyag az egész és az alsó felénél saját anyagából van a csonk.

 

Ez nem az alsó tartály csonkja?

tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 266185

Ha a csonk repedt és nem a tartály, akkor azt lehet kapni általában, nem érdemes ragasztgatni.

(Főleg, mert az olaj miatt erősen kétséges az eredmény.)

A Piaggio-csoportban általában ezt használják:

 

http://alkatresz.robogowebshop.hu/motor-tipusok/piaggio/diesis-50/olajtartaly-csonk-006-037-83

 

(Itt Diesis van írva, de gyakorlatilag mindenben ez van.)

Előzmény: Stefi68x (266184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!