Keresés

Részletes keresés

csaszi-k Creative Commons License 2 napja 0 0 266735

Szia.

Az X8R- én már túl vagyok, hasonló, de nem egyezik. A SKY-ét még nem néztem. AZ EBAY-en valóban húzós az ár! Köszönöm a segítséget, ezzel is előrébb vagyok!

Előzmény: -vacak- (266734)
-vacak- Creative Commons License 2 napja 0 0 266734

De utána néztem, sajnos a dióé nem jó az SFX-be. Az X8R és az Sky blokkja hasonló felépítésü. Az olasz ebay-on viszont találtam, igaz eléggé húzós áron:

 

http://www.ebay.ie/itm/HONDA-SFX-50-GEARBOX-/181622794427?hash=item2a498fe8bb:g:RLwAAOSwQiRUmVg4

 

Előzmény: csaszi-k (266732)
-vacak- Creative Commons License 2 napja 0 0 266733

Dió-hoz nekem van két garnitúra, de csak a képen láthatók vannak.

Előzmény: csaszi-k (266732)
csaszi-k Creative Commons License 2 napja 0 0 266732

Üdv! 

Honda SFX robogó végkihajtást keresek megvételre. Elég lenne a bele is, de ha az nem megy akkor kompletten is érdekel! Esetleg azt tudja valaki hogy a Honda mely másik típusával egyezhet még? Minden segítséget köszönök!

LN0rb1 Creative Commons License 2 napja 0 0 266731

Sziasztok!

 

Tulajdonosa lettem egy 1996-os Mbk Spiritnek (Booster) (fekvő hengeres Minarelli blokkos).

A hajtáslánca eléggé el volt hanyagolva (13 milis szíj volt rákendácsolva, önindító szabadonfutó kiherélve, variátor nyomólap fogazása elnyalva, stb.) , így kapott egy új, gyárival egyező variátor szettet (38 milis csapszeggel) + egy önindító bendixet + egy 16,5 x 750-es szíjat. 

 

A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja azt, hogy mióta bekerült az új variátor, szij és a bendix, azóta az önindítót is forgatja, ha berugnám a motort (magyarán az önindító szabadonfutó lapja és a nagy fogaskerék pereme, amire rá van tolva összeér).  Összerakás után pár rugásig/forgásig még nem, de miután a szíj beül a variátorba (lemegy a csapszegig), utána forog az önindító is a motorral.

 

Köszi a segítséget, Norbi 

 

 

lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 266730

Üdv Urak, kis segítség kéne!

Tegnapelőtt este sikrült elhasalnom a kis virgáccsal, mert elnéztem valamit az esőben, sötétben.

Bukócső,oldaltáska, bőrnadrág jól vizsgázott, senkinek nincs komoly baja, de a kormányom elhajlott egy picit (1-2 cm)

Arra kérnék tanácsot, hogy ezt a tacskókormányt hogyan tudom visszahajlítani, esetleg megmérni pontosan.

Úgy tünik a bal alsó íve hajlott meg,( kicsit beljebb áll) úgy kellene visszahajtani, hogy a felső ív ne menjen el.

Tudom, megfogom, és visszahajlítom, de hátha van valakinek valami spéci módszere.

Olyan tanács nem érdekel, hogy feküdjünk el jobbra is, aztán hátha egyforma lesz.:-)

bil71 Creative Commons License 2 napja 0 0 266729

Sziasztok!Yamaha jog 3kj robogó blokkban levő csapágyak és szimeringek típus és darabszámára lenne szükségem.Előre is köszi a válaszokat.

koszipisti Creative Commons License 3 napja 0 0 266728

Köszönöm az infót.

Előzmény: zylo. (266727)
zylo. Creative Commons License 3 napja 0 0 266727

14 Nm

Előzmény: koszipisti (266725)
-stukker- Creative Commons License 3 napja 0 0 266726

Üdv motorosok,robogósok!Lehet hogy gazdája leszek egy Honda Dio-nak.96-os.Mi a dizájnon kìvül a különbsèg a Dioknál?Af 18...24 stb?

Mik lehetnek  tipushibák amikre jó vásarláskor figyelni?

koszipisti Creative Commons License 3 napja 0 0 266725

A suzuki-ról nem kellett levenni a hengerfejet.  És ne mem úgy adják a suzuki-hoz a hengerfejtömítést  mint a robogóhoz,hogy jobb esetben fóliában van. Ha kellett volna ,a suzukihoz hengerfejtömítés  , benne lett volna a csomagban a gyártói leírás. ami tartalmazza a sorrendet nyomatékot pihentetési időt végső lehúzást ezt már álltalában fokban nem nm-ben. Ha nem szárazon kell összerakni, akkor még a kenőanyag is a  csomagban van. 

Én autószerelő vagyok, nem motorszerelő. így nem tudom a minarellinél mennyivel kell meghúzni a gyertyát. Amúgy sem szoktam a gyertyához nyomatékkulcsot használni.

Hány Nm -rel húzzam meg a hengerfej anyákat ? Mint már írtam nem tudom , azért kérdezem.

Előzmény: tcaoe (266722)
lapar Creative Commons License 3 napja 0 0 266724

Végül is...

Az is koffein mentes. .-)

Előzmény: Quattroman (266723)
Quattroman Creative Commons License 3 napja 0 0 266723

asszem ma a Sétáló Jancsiból töltök magamnak. kávézni késő van

tcaoe Creative Commons License 4 napja 0 0 266722

Valójában nem akkora mágia CDI-ket programozni, hiszen csak azt kell tudni, hogy mikor mekkora előgyújtást akarsz.

 

 

Hát, ez elég nagy baj. Pedig tudnod kéne, mert egy 400-as Suzuki, az erre utal. Ezt itt tanultam tőled.

 

Még én is tudom, hogy mennyi van előírva. Viszont te mindent jobban tudsz, szóval ezt is tudod. Nyolc Nm-rel kevesebb, mint a gyertya meghúzási nyomatéka.

 

Előzmény: koszipisti (266721)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266721

A meghúzási sorrend költői kérdés volt.

Én nem vagyok a minarelli mágusa. Az a mágus aki tud 50-es cdi-ket programozni.

 

Igen volt 400-as suzukim, de ebből nem adódik hogy tudom a levegős minarelli hengerfejanyák meghúzási nyomatékát.

 

Találtam a minerellin egy másikat amit nevezhetünk fojtásnak, és talán az is. 

Megadom a lehetőséget hogy megtaláld és konkrétan leírd.

 

 

"Hát amennyi elő van írva "     " Minden levegős Minarellinél ugyanannyi."

 

De mennyi van előírva, és mennyi az ugyanannyi.

 

Én nem tudom és a neten sem találom , ezért kérdeznélek téged.

Előzmény: tcaoe (266717)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266720

Most te lovagolsz a szavakon. Úgy fogalmaztam ahogyan azt a hétköznapokban ,használjuk, ha egy ügyfél bejön a műhelybe.

Előzmény: Quattroman (266719)
Quattroman Creative Commons License 4 napja 0 0 266719

ha már a szavakon lovaglás,

nem kompresszió hanem sűritési végnyomás :-)

Előzmény: koszipisti (266716)
mit tuDomain Creative Commons License 4 napja 0 0 266718

Én ugyan szerelő vagyok de én is leszállok a magas lóról

 

ez ügyben kétségeim vannak.

 

a buta cowboy jut rólad eszembe aki berúgja a kocsmaajtót melldöngetve hogy ki festette fehérre a lovát.

majd mikor rájön hogy nem fog labdába rúgni akkor visszavesz az arcából és megjegyzi hogy megszáradt lehet lakkozni.

Te most már az ajtót berúgtad de még a felismerés  előtti fázisban jársz.

 

idejössz kérdezni és leoltasz mindenkit mert Te aztán már tuningoltál trabantot is.

baccki a putrisoron is tuningoltak már olyanokat. és?

Előzmény: koszipisti (266701)
tcaoe Creative Commons License 4 napja 0 0 266717

Ja, az be.:)

 

Hát amennyi elő van írva. Ezt te nyilván tudod, hiszen a Minarellik mágusa vagy, mivel volt 400-as Suzukid.

Minden levegős Minarellinél ugyanannyi.

 

A meghúzási sorrend természetesen 1-3-2-4

Előzmény: koszipisti (266712)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266716

Pontosítok , mert lovagolsz a szavakon a tudás hiánya miatt. Nem kompressziómérő, hanem porlasztó , porlasztócsúcs és injektor mérő és tesztelő műszer. Ami óra cserével alkalmas kompresszió mérésre is.

Előzmény: koszipisti (266715)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266715

Mint írtam az előző gazdája levegőszűrő nélkül használta, és picit ciripelt a henger. Szétszedtem és a közepén a henger , és a dugattyú szoknyája eléggé elkopott a szűretlen levegőtől. Ezek eléggé befolyásolják a résvezérlést. A gyűrűk nem voltak annyira kopottak , így lett volna kompresszió. A teljes igazság az hogy a kompresszió mérőn a 200 bar-os óra van, ami 5-10 bar-os tartományban pontatlan. Macerás lett volna a kompresszor óráját rátenni főleg hogy nem egyező menet miatt kínlódni kellett volna a közbetéttel. egyszerűbb vol levenni a hengert , mert csak 6 agyát kellett lehajtani.

 

A kávézás előtt megírhattad volna a hengerfejanyák meghúzási nyomatékát.

 

A hengerszett amúgy is egy filléres dolog volt.

Előzmény: lapar (266714)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 266714

"Nem méregettem  a quadnál a kompressziót , lekaptam a hengert ,kopottnak ítéltem, rendeltem újat,  most jött meg a hengerszett"

Anyám, borogass! Kompressziót nem mérsz, és végül 2 gyertya miatt veszel egy hengerszettet?

Csak sajnálni tudom, aki veled javíttat.

Ja, Te is pontatlanságba kötsz bele, a hengerfej lejjebb rakást természetesen én sem úgy gondoltam, hogy az asztalról a hokedlire.

Na, jó, én is megyek inkább kávézni, mint Quattro.

Előzmény: koszipisti (266704)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266713

Igazad van a gyertya nem volt tesztelve.

Előzmény: lapar (266711)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266712

Teljesem besült a tudásod .

 

Levezetem kőrbeírva kérdezem hogy ne keljen lovagolnod a szavakon. A hengerfej közepén van a gyújtógyertya. akkörül van egyenlő távolságra 4 db 10mm kulcsnyílású talpasanya (azt hiszem 7mm átmérővel), ezeknek hány Nm a maghúzási nyomatéka ,esetleg a meghúzási sorrendje?

 

Másképp a hengerfej anyákat milyen nyomatékkal (Nm) kell meghúzni ? Nincs a neten ?

Előzmény: tcaoe (266710)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 266711

"sikerül kifognom két új de rossz gyertyát"

Azt hiszem az első válaszaim között volt az, hogy ami új , az nem biztos, hogy jó, de Te erősködtél, hogy minden jó, mert a másik motor megy vele.

Akkor ez most hogy? egyedül a gyertya nem volt letesztelve?

Előzmény: koszipisti (266708)
tcaoe Creative Commons License 4 napja 0 0 266710

Azt ki nem szarja le?:)

Most a Minarellidről van szó.

 

És az indító, az mennyiben szól bele abba, hogy milyen a keverék, ha már nem megy a szívató?:)

 

Mármint azt, hogy nem tudsz olvasni?:)

 

Hát, mesélj, honnan tudják, hogy amikor jelet kapnak, akkor mit kell csinálni?:)

 

Az vicces.

 

Nekem egy percem sem volt megtalálni a hibát, a féltudású kommentjeid alapján kellett volna valamit kitalálni.

Éshát ugye rosszul csináltál valamit.

 

Erre végképp nem tudok mit mondani, én az anyákat szoktam meghúzni.

 

 

 

 

Előzmény: koszipisti (266708)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266709

Helyesbítek pontosítok. a szívatónak üzemagyag dúsító aknája van.

koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266708

Annyira tévedsz a belpiacos a suzuki 400-asom volt. Japán motor japán piacra. Miért nem olvasol figyelmesebben.

A minarelli 3kj egy tömegblokk, mindenhol ugyan az, még a kinai alkatrészek is pontosak és méret azonosak.

 

Tévedsz a karbiban 3 üzemagyag fúvóka van. Főfúvóka , alapjárati fúvóka, indító fúvóka.  Sőt a szivatónak van egy üzemanyag aknálja is. De hogy kombináljuk a helyzetet van még benne 2 db féklevegő fúvóka is. Gondolom ismered a működési elvüket ?

 

A fojtásról már nem vitázok, levontam a tanulságot.

 

Az 50-es robogók cdi nem számítógép vezérlésűek , így programozni sem lehet őket.

 

Amit a gyújtásképről és a fordulatszám korlátozásról írsz , nem értem de ne is fejtsd ki bővebben.

 

A quaddal kapcsolatban több napod volt, hogy megtaláld a hibát , de nem volt más ötleted csak annyi hogy rosszul csináltam valamit. Zylo ötletelt a gyújtás körül. ő volt aki jó helyen kapizsgált.

Zyló ötletére alapozva ,betettem egy üveggyertyát , és a motor nem torpant meg, az üzemagyag sem fogott el, és szék kék volt a robbanási ütem. A hengert vasárnap húztam le. Azért mert használtan vettem a quadot és lukas levegőszűrővel használta az előző gazdája.

 

Meglett a baja , sikerül kifognom két új de rossz gyertyát , amikkel a másik motor sem ment. De mivel szombaton lehúztam a hengert kicserélem.

 

A tőcsavarok meghúzási nyomatékánál tartunk jelenleg.

 

Ja és a "lófaszt" , nem az én stílusom

Előzmény: tcaoe (266705)
koszipisti Creative Commons License 4 napja 0 0 266707

Fogalmazzunk pontosan . A dugattyú felső holtpontjában csökkenteni kell sűrítési teret. A hengerfejet nem lentebb tesszük , hanem esztergálunk el belőle, (ha komolyabb a géppark marunk vagy síkköszörülünk) vagy vékonyabb hengerfej tömítést használunk, ezzel megemeljük a sűrítési végnyomást.

 

De ha nem csinálunk semmit csak jobb minőségű üzemanyagot használunk akkor is nő a teljesítmény.

 

 

Ha ugyanabba a salgótarjáni sparheltba jobb minőségű fát rakunk ,jobban fog melegíteni. Na ezt is tanították az iskolába.

 

Látszik hogy az alapokat sem ismered, csak belekötsz egy lehet hogy nem a legpontosabb megfogalmazásba.

 

Előzmény: lapar (266703)
tcaoe Creative Commons License 4 napja 0 0 266706

Egyébként a fényesebb szikra (ezdejómár:)) sokat segít nagy fordulaton (meg hogy beinduljon egyáltalán), de igazad van, nem ugyanott gyújtanak a tuning CDI-k.

Előzmény: jim32 (266687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!