Keresés

Részletes keresés

3MAN Creative Commons License 5 órája 0 0 267944

Nekem minarellis scarabeon leo vince sp3 volt 70-es DR hengerhez, szerintem jo volt a cucc, valos 90-et biztos ment, ha jol emlekszem +16%-os DR vegattetellel, es 4 liter korul evett. 17,5-os karbival. Kevlat szij nem kellett hozza. Malsossi fly kuplung volt benne, feher nagy es kis rugokkal. 5,5 gr-os gorgokkel adta ki, az sp3-hoz a gyarinal kicsit konnyebb kellett. A fofuvoka atmerojere nem emlekszem, de 70-80 korul volt. En amugy yamaha jog-ot nem eroltetnem, hacsak nem az ujabb, nagyobb kereku jog-rol van szo. Sok kilometert elment a szett, pontosan mar nem emlekszem, de tobb tizezret.

Előzmény: rfeco42 (267943)
rfeco42 Creative Commons License 5 órája 0 0 267943

Üdv mindenkinek!

 

Szeretném átalakítani a Yamaha Jog (minarelli fekvő hengeres) robogómat 70 -re. És volna pár kérdésem, amit szeretnék tudni, mielőtt elkezdeném beszerezni hozzá a cuccokat, ehhez kérném a segítségeteket.

Van ami már tiszta kicsit, de van olyan rész amiben kissé tanácstalan vagyok. A Motort városi, és munkába járásra használnám. Fontos, hogy tartós legyen, hosszú ideig fusson a gép. ( henger)

 

Eddig ott tartok, hogy

Kap egy Malossi Kevlár szíjjat, Erősített HTC Stage6 főtengőt, Malossi karbon membránt, már van benne egy malossi multivarió, és egy gyári DR kuplung (meglátjuk hogy viselkedik a gyári kuplunggal)  és persze mindenhová koyo csapágyakat, és DR szimerigt szettet, tömítéseket.

Viszont:

 

 - Olyan kipufogót szeretnék a Malossi 70 -es Vashengerhez, ami nem túl hangos, nem rendőr csalogató. A Gianelli reverset "is" ajánlották, de kérdésemre, hogy nincs -e halkabb, Más a Gianelli Go-t, vagy Sito pluszt  ajánlotta. Azt írták, idézem:

"Persze nem lesz malossi vassal 9-10 hp korul csak 8-8,5, de cserebe kapsz egy halk, szeles rpm tartomanyban szolgalo motort a mindennapokba."

A Gianelli Go-t 50 hez ajánlják a tuning boltok. Viszont a hangja pont megfelelne nekem. Mit gondoltok a gianelli Go -ról? A végsebességet mennyire befolyásolja? Vagy esetleg tudtok más típust ajánlani, ami nem olyan tipikus érces hangú?


 - Valamint a Malossi vashengerhez a dellorto 19-es porlasztót ajánlotta valaki a 17,5 helyett, mit gondoltok erről? a 19-el jobb lenne? a motor fogyasztása hogy alakulna? Melyiket vegyem bele?

 - És egy utolsó kérdés, A gyári gyujtás elég lesz ezután az átalakitás után, vagy tegyek bele mondjuk egy erősebb gyujtó feszt produkáló Motoforce racing trafót?
Persze hozzá tiltó nélküli malossi cdi-t?
Vagy inkább egy komplett Millenium gyulát a motorba?
(lehet hogy a Gianelli Go kicsit vissza fogja a hengert, igy felesleges lenne bele a millenium gyula?)

Különben az a szempontom az egész "motor át épitéssel", hogy viszonylag halk legyen a motor, nem akarok pattogo és repedt fazék hangot, hiszen utcára kell, rendőr barát legyen...    és hosszú távra tartós legyen (pl. henger élettartam) de összeségében az előbbiek fényében aránylag minél többet kihozni az egészből...

 

Várom a válaszotokat! :)

ui: Remélem nem baj, hogy a márka neveket is beírtam.

Roadkill Creative Commons License 4 napja 0 0 267942

Ez az egész jelezgetés mint vizsgálati alap tíz éve lett túlhaladva szvsz., mióta a kínaiak azt írnak bármire amit kérsz.

Most jött meg egy rendelésem, kínai DRL valami 800Ft volt a pár: E jeles, RL00, 83, DRL...amit a kedves vevő óhajt azt az öntőforma kiadja.:)

Quattroman Creative Commons License 4 napja 0 0 267941

rosszul emlékeztem, D jelzésű a xenonos lámpaház.

 

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/xenon-legalisan

Előzmény: Quattroman (267940)
Quattroman Creative Commons License 4 napja 0 0 267940

de igen, viszont az E jelzés az a megfelelőséget tanúsítja.

a xenonos fényszórók úgy tudom R jelzéssel vannak ellátva

Előzmény: lapar (267939)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 267939

Az "E" után a számkód (karikában) az nem az országot jelöli?

Előzmény: tcaoe (267935)
peppino Creative Commons License 4 napja 0 0 267938

Ez három kérdés volt, de igazából két témát érintő... :-)

Előzmény: peppino (267937)
peppino Creative Commons License 4 napja 0 0 267937

Teljesen felújítom a robogómat, és eljutottam a blokknál két kérdésig:

 

  1. Kiszedjem-e a főtengelyt, illetve lehet-e/szabad-e csak hajtókart és hajtókarcsapágyat cserélni. Hogyan dönthető el, hogy az csereérett?
  2. Szét tudom választani a két részt házilag, ha nincs gyári szerszámom hozzá?
  3. Szétszedtem a hajtást, mindent elpucoltam, kiszedtem a csapágyakat és a szimmeringeket. Mivel ragasszam össze a két alu részt? Valami piros ragasztó lehetett gyárilag rajta, az valami Loctite (430?) lehetett?
Pzsolt64 Creative Commons License 5 napja 0 0 267936

Mint aki a lámpákhoz egy kicsit értő. Hagy fejtsem ki a légyeget a H4, H7 és egyéb, Wolframm spirállal rendelkező (egyfonalú H7. két fonalú H4) fényszoróba építhető égök egy gáztérben spirállal (fesz hatásárra) izzó spirál ami világít. Ezeknek a vetített fénye amit szoktak a falra felrajzolni és a műszaki vizsgán is  nézik pontos előirásoknak kell megfelelni a lámpagyártás során. A lámpa testeken lévő csavarok ezt a finomitást még fokozzák. A lámpákon lévő tárcsa amit rögzítesz a lámpa testben az optikailag ( nagyon pontos ) beállítással van a spirálhoz beállítva és ez a beállítás adja az asszimetrikus képet( hogy a bal oldalt jobban takarja).

Amiről Ti mint Xenon beszéltek az nem más mint Ívfényes lámpa  ami két elektróda között kialakult ív fény ( lásd Ív hegesztés) a fény nem kontrolálható ezért csak a lámpatestben lévő takarással lehet kontrolálni.

Aki a nem bele való lámpával közlekedik az hogy most jogi vagy láthatósági érvekkel jön az nincs azzal tisztába , hogy a szembe közlekedőt elvakíthatja ami komoly baleset okozását vonhatja maga után.

Az ilyen balaset okozásakor a rendőrnek elmondva hogy a szembejövő elvakított (ne talán még a fedélzeti kamera által rögzitett kép is bizonyítja) komoly felelőségrevonás is várható. Joggal.

Én azonnali rendszám levételt eszközölnék. 

 

tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 267935

Ez tele van ostobasággal. Az E önmagában keveset mond, tartozik hozzá egy kód is. Ha az azt mondja, hogy abba a lámpatestbe lehet gázkisüléses izzót szerelni, akkor lehet. Ezeket pedig a 661/2009/EK harmonizált jogszabály határozza meg.

Namost ami halogénhez készül, annak a kódja azt mondja, hogy halogénhez készült. Így a rendőr tökéletesen joggal bünteti szénné a kendácsolókat.

 

Nem, ez távolról sem olyan dolog. A kendácsolt Xenonok durván vakíthatnak, ami meg senkinek sem érdeke. Nyilván a kendácsolón kívül, de akinek nem telik olyan lámpára, amivel lát, az járjon busszal.

Előzmény: kisatila (267934)
kisatila Creative Commons License 5 napja 0 0 267934

Boccs!

Nem az a célom ,hogy bárkit kihozzak a sodrából.. ;)

Sajnos amit akkor olvastam még nincs meg -helyette itt ez-

http://motorszerelo.com/2011/06/08/szabalyos-e-az-utolagosan-beepitett-xenon/

 

(kb olyan hülyeség mint anno a pótféklámpa tiltása!-erre azért emléxünk ugye)

 

Peace!

 

 

Előzmény: lapar (267929)
Keppi1988 Creative Commons License 5 napja 0 0 267933

Sziasztok! Ismét én vagyok, ismét a robogóval kapcsolatosan. Sikerült beindítai, miután 2 napot állt egy meleg helységben. Tehát a történet nagyon röviden annyi, hogy egyik reggel egy hideg este után nem indult. Gyertyát cseréltem, porlasztót cseréltem, de továbbra sem indult (a porlasztó már amúgy is érett a cserére, mert a szívató nem működött). Megpróbáltuk bebikázni, de az sem segített. 2 nap szobahőmérsékleten igen. Mi lehet a gond?

 

Nem értek még túlzottan a témához, de arra gondoltam, hogy lehet a henger van elkopva, és amikor hideg, túl nagy a hézag. Ezért segített az, hogy melegben állt. Ezt a teóriát egyszerűen meg tudnám erősíteni, csak meg kellene mérni a kompressziót hidegen, és melegen. Most a hátralévő pár hétben csak használni akarom, és egy komolyabb felújítást csak tavasszal csinálnék. Lehet átmeneti megoldás hidegindító folyadék?

 

Üdv, Pisti

peppino Creative Commons License 6 napja 0 0 267932

Köszi, meg is van.

Előzmény: tcaoe (267931)
tcaoe Creative Commons License 6 napja 0 0 267931

Rákeresel, a találatok között az elején lesz a Fly 50 2T. A kaszni kivételével gyakorlatilag ugyanaz. A karbantartás, hibakeresés is ugyanaz lesz.

Előzmény: peppino (267930)
peppino Creative Commons License 6 napja 0 0 267930

Urak,

 

Keresek Piaggio Diesis / Derbi Atlantis service manual-t. Ha valaki tud ilyet, vagy ismer valakit, akinek van ne tartsa magában. :-)

lapar Creative Commons License 2017.11.16 0 0 267929

Rossz helyre címezted, Quattro olvtárssal minősítettétek egymást kölcsönösen.

Ezt a "régebben olvastam" dolgot azért belinkelhetnéd, mert nem tünik túl meggyőzőnek.

egyébként én amit írtam, az izzókra vonatkozott, nem xenonra, ne keverjük!

Abból meg a H7-est azért nehezebb rosszul berakni, mint a H4-est.

 

Előzmény: kisatila (267928)
kisatila Creative Commons License 2017.11.15 0 0 267928

Lehet, hogy a kínai sz@roknál nem ott van de ahogy írtam (többször..) is ez gyári (kocsi izzó) ! (ha be van u.a. az izzó téve a projektorba már "szép" a kép-éles a vonal-tehát izzó teszi a dolgát)

A "pamacsról" pedig-az a gyári vetítési kép! (nem mókolt, nem rosszul beerőltetett H7..

Régebben olvastam , hogy a pamacs épp azért  kell mert a motor sokkal többet "billeg" ezért mindig valami fényt kell a lámpának biztosítani-míg ha éles a vetítési kép akkor van , hogy úgy billen a moci, hogy épp kukk sötét lesz.

 

Ha valaki csak szimplán kioszt, érvek nélkül és ezt szóvá teszem, nem hiszem hogy én vagyok a bunkó. (de legyen , mert most nem ez a téma)

 

Üdv!

 

Előzmény: lapar (267923)
Roadkill Creative Commons License 2017.11.14 0 0 267927

Nem, fiat albea. Spirálrugós, semmi "trükk". Nem találta.:)

Előzmény: PufiFuxi (267926)
PufiFuxi Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267926

BX volt? :)

Előzmény: Roadkill (267925)
Roadkill Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267925

Múltkor kérdezett itt fórumon típusspecifikusan egy arc, és azzal kezdte torziós-e a hátsó futómű vagy hol van benne rugó mert ő nem találta alatta a rugókat alábújva.:O

Amikor mondtam, hogy saját és mindenki más jól belátható érdekében nehogy nekiálljon "javítani" még neki állt feljebb.

Egy pillanatra úgy zavarba jöttem lehajoltam már az autóm mellé és megnéztem a rugót.:D

Szóval így kerülnek be fordítva az ízzók.:P

Előzmény: lapar (267922)
tcaoe Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267924

Ja, a Focus tényleg vicces, még elfordítva is be lehet tenni, akkor frankón vakít, de te meg nem látsz vele.

Előzmény: lapar (267922)
lapar Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267923

Meg azért a médincsajna-nagyonszuperfehérxenon egőkben sem mindig ott van az izzószál, ahol kéne.

Előzmény: lapar (267922)
lapar Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267922

És ez nem vicc! A vejem Focusába úgy tették bele az égőt, hogy nem ugrott be rendesen a fészkébe, és tényleg "pamacs" volt.

És még beszélhetnénk az elfordítva berakott izzókról, meg naponta látom a 20 W-os hátsó, ill az 5 W-os féklámpa izzókat. Hogy hogyan erőszakolják bele, az rejtély.

Előzmény: Quattroman (267921)
Quattroman Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267921

vagy pamacs a vetítési kép. :)

Előzmény: PufiFuxi (267920)
PufiFuxi Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267920

Gyengülnek a hátsó rugók! :)

Előzmény: lapar (267919)
lapar Creative Commons License 2017.11.13 0 0 267919

Csak erről jut eszembe, hogy egyre több a szembe világító tompított.

A rendőrség foglalkozhatna ezekkel is, ha a sebességmérés mellett marad egy kis ideje, mert eléggé balesetveszélyes.

Quattroman Creative Commons License 2017.11.13 0 1 267918

a pamacs vetítési kép az amelyik vakítja a szembejövőt.

pont az éles választóvonal kell ahhoz hogy úgy lehessen beállítani a lámpát ahogy kell.

a szemétkedős megjegyzésedre csak azt válaszolom, bunkó vagy

Előzmény: kisatila (267917)
kisatila Creative Commons License 2017.11.13 -1 0 267917

Nem sokat írtál , mitől okosodhatnék..

Így ez szimplán szemétkedés..

Előzmény: Quattroman (267916)
Quattroman Creative Commons License 2017.11.12 0 0 267916

Motoron zavaró lehet ha éles a válaszvonal nem pedig pamacs a vetítési kép (ilyenkor nem zavarhatja a szemből jövőt)

 

fordítva ülsz a lovon és hülyeséget beszélsz.

Előzmény: kisatila (267915)
kisatila Creative Commons License 2017.11.12 0 0 267915

Még nem cseréltek ki az eredetit csak megcsináltam.

Motoron zavaró lehet ha éles a válaszvonal nem pedig pamacs a vetítési kép (ilyenkor nem zavarhatja a szemből jövőt) A refiben azért bent a xenon

Mondeó projektor a prototípus-

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!