Keresés

Részletes keresés

pukoon Creative Commons License 9 órája 0 0 265138

gyere el hozzám, adok neked mocit, és motorozhacc...

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (265137)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 23 órája 0 0 265137

Áh, értem. Nem zárt, nem volt semmiféle lemez. Amikor leszedtem a variátort, ki is estek majdnem a görgők, csak az ékpálya lemez volt ott, amin a csúszkák is vannak. 

 

Apropó, ma vettem észre, hogy a csúszkák is kopottak, lépcsőzetesen ki van vájva a műanyag. Így lesz még egy köröm, míg azokat beszerzem, ergo jövő héten sincs motorozás. :(

 

 

 

 

Előzmény: tcaoe (265135)
drn72 Creative Commons License 23 órája 0 0 265135

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: tcaoe (265134)
tcaoe Creative Commons License 23 órája 0 0 265135

Navárj. A tiédben elvileg száraz variátor van. Ha nem zárt hátul (nem kell leszerelned egy lemezizét, hogy kijöjjön a nyomólap), akkor nem kell kenni. A nagy görgősök ilyenek szoktak lenni. Ha mégis, zárt, akkor vékonyan a görgőket és a pályákat kell kenni. Sima többfokozatú zsírral, mondjuk az LZS2 jó.

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (265133)
tcaoe Creative Commons License 23 órája 0 0 265134

Minden kétütemű Piaggio blokkban ez van 1992 óta, szóval gyanítom, hogy igen.:)

82651R a gyári cikkszáma.

Előzmény: drn72 (265132)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 23 órája 0 0 265133

Megvannak az új görgők, kérdés a zsírozás: mennyire kenjek és mit rá? Sajnos valami nagyon ósdi/koszos cuccom van, ezt nem merem rákenni, inkább vennék frisset, és hőállót.

 

Pl. ezek valamelyikét:

 

http://olajshop.hu/mobilgrease-xhp-222-400-g

 

http://olajshop.hu/agip-gr-mu-ep-2-400-g

 

Vagy valami spéci kell oda?

Előzmény: tcaoe (265081)
drn72 Creative Commons License 23 órája 0 0 265132

Akkor szerinted, az általad linkelt típus megfelelő a motoromba? (C421M blokk van benne) 

 

Köszönöm!

Előzmény: tcaoe (265131)
tcaoe Creative Commons License 24 órája 0 0 265131

Szerintem fölösleges keresgélned, ennél olcsóbb hely nincs.:) Általában 2 napon belül meg is érkezik a cucc.

Ha gyárit szeretnél, azt rendeld meg valamelyik képviseletnél, 21-25 ezer között szokott lenni, máshol RMS-t fogsz kapni, alig olcsóbban.

Ez kell még neked:

 

http://robogoalkatreszek.com/id/01105_Olajpumpa_szij_Piaggio_50ccm_RMS

(10-12 ezrenként egyébként is cserélni kellene)

 

Én javasolnék egy ilyen szerszámot is:

 

http://sracing.hu/variator_blokkolo___buzzetti_12372

 

Ez karbantartáshoz is jól jön.

Én a variátor anyáját is mindig újra cserélem, azt is lehet kapni mind a két webshopban.

 

 

Előzmény: drn72 (265130)
drn72 Creative Commons License 24 órája 0 0 265130

Nagyon Köszönöm! Ettől féltem hogy csere lesz. Az az igazság, hogy ebben a motorban még csak 6900 km van, és most vettem szeptemberben, Még szinte csak kipróbáltam :-(  Természetesen amikor ezt jeleztem a régi tulajnak, akkor ő sajnálattal hallotta, nála ez nem is jelentkezett.

 

Akkor elkezdem a keresgélést a neten.

 

Még egyszer köszi!

Előzmény: tcaoe (265129)
tcaoe Creative Commons License 24 órája 0 0 265129

Ez a szivattyú lesz. Meg szokták tákolni, mert ezek sajnos nem nagyon mennek el 30-40 ezernél többet, de én javítottat csak besült blokkokban láttam még, szóval az nem feltétlenül eredményes. Az utángyártottak is elmennek 15-20 ezret, óvatosan többet is, azok nem drágák, érdemesebb cserélni.

Még egy ilyen:

 

http://robogoalkatreszek.com/id/5660_Olajpumpa_APRILIA_SCARABEO___GILERA___PIAGGIO_LIBERTY___NRG___TYPHOON_RV-02-06-02

 

is jobb, mint javítani. 

A kiszereléshez le kell venni a variátort, ahhoz nem árt egy célszerszám (nem drága), és mindig cserélni kell a szíját is (az sem drága). Beszerelés után légteleníteni kell. Ha nem légteleníti az ember, egy indítással is tönkre lehet tenni.

 

Előzmény: drn72 (265128)
drn72 Creative Commons License 25 órája 0 0 265128

Sziasztok!

 

Szeretném kérni a segítségeteket!

Van egy Aprilia Sportcity One 50 2T típusú robogóm. Sajnos olaj foltot találtam a motor alatt. Jobban megnézve a sztenderen folyik végig ki a blokkból. Megbontás után az alábbit tapasztaltam:

 

 

 

Szerintetek az olajpumpa adta meg magát, vagy "csak" egy O gyűrű lehet a gond?

 

Köszönöm a segítséget!

 

tcaoe Creative Commons License 27 órája 0 1 265127

Én nem sok embert tiltottam le eddig (tán négyet), abból szerintem három ő.:)

Előzmény: Quattroman (265126)
Quattroman Creative Commons License 27 órája 0 0 265126

nézd már meg a nickjét mielőtt "csak szólsz" okoska

Előzmény: pukoon (265123)
pukoon Creative Commons License 1 napja 0 0 265125

egy jó becsúszószár az öreg telóba!!

 

...felvidító gondolat! :)))))

pukoon Creative Commons License 1 napja 0 0 265124

kérdő- és felkiáltó

Előzmény: pukoon (265123)
pukoon Creative Commons License 1 napja 0 0 265123

Bá'

csaxóólok

Előzmény: Quattroman (265121)
Roadkill Creative Commons License 1 napja 0 0 265122

Ezen a képen nagyon úgy látom, hogy két szép nagy csavar rögzíti a sisakdoboz végén.

Itt a teljes cikk, ha segít.

Magyar leíráshoz szerintem nem lesz szerencséd, de lehet még angolhoz sem. Ugyanígy nem valószínű, hogy egyáltalán bármilyen légszűrőt is kapjál ehhez.

De igazából ezek elég lényegtelen dolgok... Szűrőszivacsot meg hozzá olajat is kapni robogós boltokban, vagy improvizálsz érzésed szerint. Hűtővizet szerintem nem fogsz benne lelni, levegős.

Olaj biztos nem kell bele egy liter sem, régi leenged-újjal felönt, de itt a videó. Pár száz kilométerenként nézz rá olajszintre, pár ezrenként cseréld, légszűrőt tisztítsd és örök élet meg még pár év.

Előzmény: Béci bá (265119)
Quattroman Creative Commons License 1 napja 0 0 265121

Béci bá.

megpróbálkoznál időnként sortöréssel és kevesebb kérdő és felkiáltójel kombóval?

akkor kicsit olvashatóbb és magyarabb lenne az irományod...

Előzmény: Béci bá (265119)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 265120

A kuplungjában gyenge a rugó.

A többit nem nagyon értem, eddig jutottam.

Előzmény: Béci bá (265119)
Béci bá Creative Commons License 2 napja 0 0 265119

sziasztok segitséget szeretnék kérni.  tegnap vásároltam  Yamaha Vinó 4 t  2004 körűli robogót. még sose volt 4 t-m üzemi höfoknál  álló helyzetben=egyenletes a hangja de ugy érződik h mini lökések vannak mintha menne is ?-meg állna is egyszerre ?pl a lámpánál várva. Nincs rajta az a nikkelezett hátsó "csomagtartásra szolgáló fém gyürü /meghajtanák egyet magam de az űlés alatt nem látni hogyan rögzithető ?  egy-egy műanyag bevezetés van majd egy derékszögű lehajtás és ott hogy rögzithető  ? kint egy csavarnál fut össze. nem létezik h csak ez a csavar tartsa!az űlés alatt meg lötyög ? !  valaki tudna tippet adni ?  ehhez a légszürő/még nem bontottam le / gyári papir filter ? vagy csak szivacs ? hol milyen áron lehet vásárolni JÓ ÁRON-JÓ MINÖSÉGET ?  és még kezelési/szerelési utmutató pl olaj leengedés-feltöltés -hütőfolyadék -gyertya kicseréléséhez valami Magyar leirás van valakinek ??  mit hol találok rajta  Ne vigyem szerelőhöz ilyen piti dolgokkal. KÖSZÖNÖM VÁLASZOTOKAT BÉLAbá

 

lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 265118

Köszi, így már világos, egyértelmű.

Előzmény: tcaoe (265116)
Quattroman Creative Commons License 4 napja 0 0 265117

akkor jó amikor az egyiken teljesen kint a másikon teljesen bent tud futni

Előzmény: lapar (265114)
tcaoe Creative Commons License 4 napja 0 0 265116

Bocs, ezt rosszul írtam, a hátsót a maximumig (az ütközőig) tudja nyitni, és elöl marad kisebb átmérőn. A normál hosszúságú is ugyanaddig nyitja a hátsót.

Előzmény: lapar (265114)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 4 napja 0 0 265115

Itt egy video a működéséről:

 

 

 

Előzmény: lapar (265114)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 265114

Csak elvi síkon: (nincs is robogóm)

Az világos, hogy elől a rövid nem megy akkora átmérőre, de ezt az nem ellensúlyozza, hogy a rövidség miatt a hátsót jobban nyitja, és ezáltal ott kisebb lesz az átmérő?

Előzmény: tcaoe (265112)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 5 napja 0 0 265113

Á, így már értem, tényleg. Nem árt újraolvasnom a tudományt. :) 

 

Köszi szépen a segítséget, ha ebből a végén még működő robogó lesz, vendégem vagy egy sörre. :D

Előzmény: tcaoe (265112)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 265112

ÖÖÖ. Szóval. Az, hogy mennyire feszül, attól függ, mennyire nyomja össze a hátsó tárcsa.:) Úri módon úgy lehet leszedni, hogy a tárcsát szétfeszíted és a szíjat betolod a közepéhez.

Az egész úgy működik, hogy az első tárcsa elkezd összezárni, így kényszeríti a hátsót, hogy szétnyíljon. Mikor így az első tárcsán egyre nagyobb, a hátsón meg egyre kisebb átmérőn fut a szíj. Ha rövid, akkor az elsőn nem megy ki akkora átmérőre, mint ha nem rövid, de nyilván a hátsón sem tud akkorát nyitni. Ha nagyon hosszú, azzal meg az a baj, hogy beleér a variátorházba, ezért a 830 a maximum.

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (265111)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 5 napja 0 0 265111

Hát eléggé feszült rajta az tény, nem jött le valami könnyen. Bár azt nem teljesen értem, hogy attól, hogy feszesebb, miért rosszabb a végsebesség, nem pont az a jó, ha feszes? Ha meg lazább akkor könnyebben megcsúszik, nem? 

Előzmény: tcaoe (265110)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 265110

HA eddig rövidebb (konkrétan túl rövid) volt a szíjad, akkor most valamivel nagyobb lesz a végsebesség is.

Előzmény: RegosBendeguzABecsuletes (265109)
RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 5 napja 0 0 265109

Na akkor marad 825x18,5-ös, a honlapon is ezt írták hozzá úgyis...

 

A görgők terén pedig veszek akkor 6,75 grammosat, egy icipicit a végsebességre jobban ki vagyok hegyezve, a gyorsulással meg eddig se volt baj. :) 

 

 

Előzmény: tcaoe (265107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!