Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2012.04.30 0 0 34384

Szóval tapasztalt már valaki ilyesmit? Mi a lehet a hiba oka?

 

 

Került az autóba mostanában bármilyen elektronikus kiegészítő? Új rádió, riasztó, tolatóradar, bármi?

Előzmény: Mamut79 (34383)
Mamut79 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 34383

Sziasztok!

 

Néhány hete vagyok boldog tulaja egy 2001-es Octavianak. VAn egy jelenség amit nem tudok értelmezni, lévén eddigi autóimban nem volt ilyen jel a műszerfalon.

Pirossal bekarikáztam a jelet. A jelenség a következő, jellemzően hideg motornál ( az esetek kb 80%-ban) : a jelzett lámpa kigyullad, ha leállítom a motort és újraindítok kb fele fele arányban elalszik vagy nem. Ám amikor a következő indításnál is felvillan, a leállításnál bekapcsol a hűtőventillátor és addig megy míg nem adok rá megint gyújtást és megvárom míg sorban kihunynak a lámpák. Szóval tapasztalt már valaki ilyesmit? Mi a lehet a hiba oka?

 

Előre is köszi a segítséget.

lobelt77 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 34382

Sok!

8-10ezer!

Előzmény: fireolto1 (34381)
fireolto1 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 34381

Így van, meg is köszöntem.De, ha Debrecenben ajánlanak egy hozzáértőt máris "jobb a leányzó fekvése" :)

Azt hittem elárasztanak szakértőkkel, úgy tudtam volna válogatni.. :)

 

Telefon lesz a márkaszervízbe...

 

Kérdés:15-ért sok egy tempomatos kar?

Előzmény: stevie-w (34380)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.30 0 0 34380

Köszi, hát az elég messze van Tiszaújvároshoz....

 

 

A kérdésed nem így szólt. BAZ megyét, vagy a környékbeli megyéket kérdezted.

 

A Google egyébként elég rugalmas, még olyat is tud keresni, hogy "volkswagen + szerviz +  tiszaújváros" :-)

 

Előzmény: fireolto1 (34378)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.30 0 0 34379

a márkaszervíz mennyiért kapcsolná be a tempomatot?

 

 

Tipikusan egy diagnosztika díját kérik el -- ha egyáltalán értik, mit szeretnél. Ez olyan 4-8 ezer forint.

 

Egyébként meg hívd fel őket.

Előzmény: fireolto1 (34378)
fireolto1 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34378

Köszi, hát az elég messze van Tiszaújvároshoz....a márkaszervíz mennyiért kapcsolná be a tempomatot?

Előzmény: Donibcsi (34356)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34377

Én már nem próbálkozom többet... nem egy leányállom egy reggel óta a napon álló antracit Octaviával gyorsulgatni dél környékén amikor kint ~30°C-van és azért hogy a legpontosabb eredményeket kapjam még az ablakok sincsenek lehúzva meg a climatronic is ki van kapcsolva...

Ráadásul az eredmények annyira nem igazoltak, hogy szerintem véletlen hogy pont a tempomatos lett jobb, de azon sem lepődnék meg ha holnap pont fordított eredményeket kapnék...

 

Végül is olyan eredményeket kaptam, amire számítottam, csak sokkal kevésbé markáns eltérésekkel mit amire számítottam, tehát szerintem mindkettőnknek igaza volt. Talán hatékonyabb a gyorsítás amikor azt teljesen a ECU vezérli, és biztosan másképpen érzékelni ilyenkor.

 

 

(az "autentikus forrás" szigorúan semmit sem jelent ;-), csak annyit, hogy nálad autentikusabb talán már csak egy márkaszerviz lehet)

Előzmény: Donibcsi (34374)
Varshi Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34376

> kizártnak tartom, hogy a tempomattal "+lovak állnak be a csapatba"..

 

Én azt tudom elképzelni, hogy enged némi overboostot. (normál esetben ez nagyon rövid)

Az meg plusz nyomaték (ergo átszámítva ló, de ugye nem max. ló).

 

Nálam annyi overboost se volt tempomattal, mint lábbal.

Előzmény: Törölt nick (34368)
Varshi Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34375

Szép eredmények, jó mérés! Megbízom benned, hogy tényleg mindent jól csináltál.

 

Innentől elfogadom, amit mondtál.

Előzmény: Octi19 (34362)
Donibcsi Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34374

Próbáld ki úgy, hogy nagy gázt nyomsz gyorsításnál, és rögtön utána megnyomod a visszatérés gombot. Még intenzívebb lesz a gyorsítás.

Előzmény: Octi19 (34372)
Donibcsi Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34373

nála autentikusabb forrás már csak a márkaszerviz.

 

Ezt most sértésnek is vehetném!:)

 

Előzmény: Octi19 (34359)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34372

íme a képek:

 

 

Padlógáz 70-120:

 

Padlógáz 90-120:

 

Tempomat 70-120:

 

Tempomat 90-120:

Előzmény: Octi19 (34371)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34371

De, ez is megfordult a fejemben, nekem is feltűnt, hogy ha nem egyből padlózom, hanem csak fokozatosan adom a gázt, akkor mintha hasonlóan vehemensebben gyorsítana mint tempomattal.

De a mérések nem ezt igazolják, az eredmények zajszinten térnek el egymástól, és nekem speciel csalódást okoztak! Nagyobb eltérést vártam, kb.: minimum kétszereset a mérthez képest.

 

A plusz lóerőkben én sem hiszek, de van egy olyan tapasztalat amit mát többektől hallottam, én is éreztem és ennek próbáltam utána menni amagam szerény eszközeivel. (a képek nektek sem jelennek meg? ide ismét beillesztem...)

 

...vagy mégsem... mindenesetre elérhetővé teszem majd!

Előzmény: Törölt nick (34368)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34370

Az én tesztelésem egyelőre elmaradt, mert rájöttem, hogy nekem még a téli gumim van fenn (nem röhög! a cipésznek is lyukas a cipője!), és nem akartam a 31 fokban gyötörni a Bridgestone Blizzak-okat...

 

(A "Blizzak" név feltehetően az angol "blizzard" = hóvihar szóból származik.)

stevie-w Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34369

Nem lehet az, hogy nem padlógázon gyorsít a legjobban

 

 

Minden lehet, de nagyon furcsa lenne.

Előzmény: Törölt nick (34368)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34368

Nem lehet az, hogy nem padlógázon gyorsít a legjobban és ezt "tudja" a tempomat, a felhasználó pedig nem?

 

Én továbbra is szinte kizártnak tartom, hogy a tempomattal "+lovak állnak be a csapatba"..

Előzmény: Octi19 (34362)
bandika_75 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34367

Köszi, ezt megnézem.

 

Ahogy látom, a tempomat csak győzött a padlógázzal szenben.

 

Tavaly én is teszteltem úgy, hogy 4 személlyel, klímával ugyanazon az emelkedőn tempomattal halványan, de gyorsult az emlékező bekapcsolása után, míg padlón szinte a sebességet is alíg bírta tartani ötös fokozatban.

 

Előzmény: Octi19 (34365)
bandika_75 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34366

Hosszas megbeszélések után, és a gyerekek rábeszélése kapcsán, maradt a 102 lóerős gép, és inkább az asszonynak vettünk egy 2003-as Puntót.

Így legalább mindenki megnyugodott.

 

Tegnap meg, az utcánkban egy fekete Faceliftes RS-el találkoztam, és fogok is, mert a hölgy illető céges kocsiként kapta.

Montam is neki, hogy az utcán ne is parkoljon vele, mert csak idegesít.:-(

 

 

Előzmény: ckerti (34364)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34365

Én a TESCO.-ban vettem, tesa 55750 OUTDOOR  szalagot. Nem volt olcsó, de ezzel tudtam úgy visszatenni a rendszám feletti dekor csíkot, hogy jobban néz ki mint eredetileg, és azóta nincs nyoma felvállásnak, még a gőzborotva sem bántja. Viszont ez egy viszonylag vastag, 1-1,5mm vastag cucc, bár az ajtókon ha jól emlékszem akkor sokkal vastagabb van.

Előzmény: bandika_75 (34363)
ckerti Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34364
100-as szög a tuti, a végein elhajlítva :-))

Ha jól emlékszem, a TESA igen jó, Győrben tudok adni is.

Mi van az RS projekttel?
Előzmény: bandika_75 (34363)
bandika_75 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34363

Üdv Mindenkinek.

 

Valakinek ötlet erős kétoldali ragasztóra?

A jobb oldalon kezd levállni a díszcsík az ajtókról.

 

Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34362

 

Két-két mérést csináltam, ugyanazon a sík útszakaszon, egymás után, ugyanabba az irányba haladva. Csináltam padlógázos, és tempomatos gyorsítással, minden esetben 5. fokozatban, ~50km/h-ról ~150km/h-ra gyorsítottam és a  70km/h és 90km/h sebességről 120km/h sebességre gyorsítási szakaszokat mértem.

 

íme ez eredmények:

 

Padlógáz, 70-120: 15,6s

Tempomat, 70-120: 14,8s

 

Padlógáz, 90-120: 9,6s

Tempomat, 90-120: 8,6s

 

Konklúzió: bár mindkét mérés megerősítette, hogy a tempomattal jobban gyorsít, de az eredmények igencsak közeliek egymáshoz. nincs akkora különbség mint amekkorát a normál használatban érezni lehet. Tehát azt amit Varshi mondott, azt sem lehet elvetni, hogy a tempomatos plusz lóerők csak virtuálisak, és abból erednek, hogy amikor tempomattal gyorsítunk akkor a gyorsítás tőlünk függetlenül megy végbe.

Előzmény: Varshi (34354)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34361

Az elsőre azért került sor mert mindenféle x-aktás zajok jöttek a hajtáslánc felől, és a biztonság kedvéért kicseréltem az olajat, ekkor olyan 110000km lehetett benne, de amikor a várt 1,7l helyett alig 1,4l olaj jött le a váltóból, akkor eldöntöttem, hogy minden 100000km futás után a saját megnyugtatásomra inkább lecserélem az olajat. Azzal ártani, nem ártok és az élettartamát biztosan meghosszabbítom.

Előzmény: Törölt nick (34360)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34360

Kéziváltóban 210000-nél 2. olajcsere???

Az meg minek?

Én sose szoktam cserélni.

Előzmény: Octi19 (34359)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34359

Nyugi! Tedd bele a gyárit, amit linkeltem, vagy esetleg Donibcsitől is vehetsz alvázszám szerint a kocsidba passzoló olajat, nála autentikusabb forrás már csak a márkaszerviz.

 

Én amióta kicseréltem a Mobil Gearlube VS200-ra azóta nagy ritkán az 1-ből 2-be húzáskor reccsen egyet... majd meglátom, hogy a gyárival mit fog produkálni, mert a tervek szerint 210000-nél a szervizbe beleveszem a váltó olaj cserét is. (kíváncsi leszek, hogy most is fogyott-e az olajból mint legutóbb...)

 

 

(megvannak a mérési eredmények... most szerkesztem...)

Előzmény: KAT670 (34355)
Donibcsi Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34358
Legalább háromszor tárgyalta ki a fórum a váltóolaj nyűglődésed, ne kezd el megint. De, hogy segítsek is: Tegyél bele gyárit.
Előzmény: KAT670 (34355)
ac07 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34357

Csak kötekedésképpen: a Toyota túlszabályoz, megőrülök tőle: bekapcsolom a tempomatot, visszaveszem, újra behívom az eltárolt értéket, erre túlgyorsít, visszaejt, majd újra gyorsít (mindig ezt csinálja), ráadásul: olyan lagymatagon gyorsít, hogy na .... :) ehhez képest az Octi tempomatja istenkirály. Érzetre az sokkal vehemensebben gyorsít vissza, ill. nem ugráltatja feleslegesen a sebességet.

Előzmény: Varshi (34350)
Donibcsi Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34356
http://www.kosaszerviz.hu/elerhetoseg.html
Előzmény: fireolto1 (34351)
KAT670 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 34355

Na végre gépközelbe kerültem!

Azt honnan tudjuk ,hogy ennek a váltónak a vw 501.50-es minősítésű olajra van szüksége?Ilyen infót sehol sem találok,de azt alvázszám alpján kiderítettem, hogy az autómba a G070726A2 cikkszámú váltóolaj szükséges,de hogy ez milyen minősítésekkel rendelkezik(semmi sincsen a dobozon feltüntetve csak az hogy 75w)az nem derül ki.Ezek szerint úgy tűnik,hogy aki nem gyári olajat akar venni(itt is ezerféle cikkszám van-őrület!!)az nagy bajban van,vagy bevállalja az általad is használt vw 501.50(???)minősítéssel rendelkező olajok valamelyikét, és bízik abban ,hogy töléletesen fog üzemelni a váltója(autója)!?

Előzmény: Octi19 (34323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!