Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Belsun 2012.04.23 21:35:00 © 35956

Elindult a Keresztek a Börzsönyben kerékpáros túramozgalmunk!

 

http://users.atw.hu/borzsonybaratai/kab.html

 

 

 

Jó bringázást minden résztvevőnek!

nagypapi 2012.04.23 17:44:35 © 35955

Hát igen, ez a hétvége egy kicsit rövidre sikeredett: szombat munkanap, vasárnap meg Föld napi szemétszedés, iskolai programok a gyerekeknek stb.

Viszont múlt hétvégén sikerült fiammal és néhány barátommal abszolválnom egy hosszabb kéktúra szakaszt, ezúttal a keleti végeken.

A ttt tórumon elég részletesen írtam a dolgokról, itt egy kicsit szubjektívebben az érdekességekről, tapasztalatokról.

 

Sárospatakon szálltunk le szombat délelőtt a vonatról, mivel innen van busz Makkoshotykára, ahol ré akartunk térni a Kékre. Szép, kellemes tempó, 3 nap, napi 15-20 km volt a terv.

"Kívül sárga, belül fekete, mi az?" Így szól a találós kérdés. A monori busz. Hát nem csak az. A makkoshotykai busz is. Éles ellentétként a kevés kivétel leszállt Hercegkúton. Nemrég tudtam meg, hogy ez északkelet magyarország kevés (3 db) német nemzetiségű falvainak egyike. Szép pincesor van a szélén, remélem ezeket majd egyszer lesz szerencsém közelebbről (akár belülről) is megtekinteni a Rákóczi piros túra keretében. (Egyébként számolja valaki, hány Rákóczi túra van Észak-Magyarországon?)

Makkoshotyka falu egyébként még viszonylag rendben, a kéket is megtaláltuk, majd csak a falun kívül, Cirkáló-tanya előtt keveredtünk el egy kicsit. A túrafórumot olvasva nem mi voltunk az egyetlenek. Lehet, hogy a tanya a környéken bolyongó kéktúrázókról kapta a nevét.

Rákóczi fánál is pecsételtünk, ha már Jazzkedvelő nem szedte be a teljesítménytúra-bélyegzőt a fáról. Épp múltkor volt róla szó, hogy kevés a bélyegző, nos, így is lehet bővíteni.

Bányi-nyeregnél pecsételés a szemerkélő esőben (azért viszonylag szerencsénk volt, nem esett annyi a hétvégén, amennyit ígértek a meteurológusok), majd leséta Rudabányácskára. Ezért kérdeztem, hogy van-e ott intézmény. Időnk, mint a tenger, hiszen még csak fél4 volt, szállásunk meg lefoglalva Vágáshután. HEV írt egy intézményről, azt céloztuk meg, aztán kiderült, hogy mindjárt a falu (pontosabban városrész, hiszen Sattarattaújhely része a Rbányácska) szélén van a Vadász büfé (úgy 6-700 méterre a Kék leágazásától), ami délután háromtól kilencig van nyitva. Elücsörögtünk másfél órát, beszélgettünk a gazdasszony-pultoshölggyel, tehettük, hiszen a férjen kívül ez idő alatt más nem zavart minket. Miből élhetnek vajon?

Visszatérve a KÉkre elég eseménytelen volt az út Vágáshutáig, illetve nem is, mert útközben igen sok szalamandrát láttunk.

Vágáshuta egészen különleges falu, és legkevésbé az okosba működő kocsmája miatt. Az önkormányzati szállás is nagyon rendben volt, a gondnok hölgy pedig extrafinom, forró gyógyteát hozott reggel. A falut egyébként mindössze 46-an lakják, ők is több különálló településrészen; ez azért magyarázza, miért nincs bolt és kocsma.

 

Másnap reggel fiammal kettesben előbb indultunk (7 óra körül), hogy Kishután meg tudjuk nézni a F1-et - ő is szerette volna, nem csak az én önzésem, nem kell lehurrogni. :-)

A furcsa nevű Tehénkosár völgybe fordulva épp megállt egy terepjáró is, a vadász (vagy ki is volt), mintegy kilométeren keresztül jött mögöttünk pár méterrel. Aztán egy nagy kupac állatbelsőség mellett lemaradt. Elég bizarr látvány volt, mondhatni horrorba illő; belegondoltam, hogy akár az előző napi kéktúrázók is lehettek... :-)

Nálam sokkal-sokkal tehetségesebb „tavaszi” írók most idézhetnének még sokkal-sokkal-sokkal tehetségesebb költőktől:

A radványi sötét erdőben
Halva találták Bárczi Benőt.
Hosszu hegyes tőr ifju szivében;
„Ime, bizonyság Isten előtt:
Gyilkos erőszak ölte meg őt!”

 

Nem emlékeztem olyan emelkedőre, ami Nagyhuta előtt jött. Igaz, korábban a másik irányból teljesítettem, de olyan lejtőre sem. Aztán beértünk Nagyhutára. Hahó, MTSZ, olvashatatlan a bélyegző! Még csak 8 óra volt (F1 9-től), így irány Kishuta, ahol a faház jellegű egységet javasolta HEV. Előtte még volt egy Nimród nevezetű egység is (10-től nyit, valszeg akkor van vége a misének a mellette levő templomban), majd elhaladtunk az aszfalton az előtt a letérés előtt, ahol a jelzés szerint 2003-ban (vagy mikor, de régen is volt) még a temetőn áthaladó turistaútra kellett fordulni. Faház korcsma vasárnap 10-kor nyit. Basszus. Épp kilencre értünk oda. No nem baj, első fél óra kimarad (rajt után úgyis bejön a széftikár), majd Bózsván megnézzük. Át is értünk hamar, faluház előtt pecsét is rendben, irány a Kőbérc, az tutizicher. Hát persze. Déltől nyit az étterem rész. (Hétalvó túratársaim jelentése alapján 12 után sem nyitott ki.) Kisbózsva túl kicsi, majd Füzérkomlós, bár nincs esély arra, hogy odaérjünk a végére. Majd este az ismétlés.

Kisbózsván megtaláltuk a kisvasút töltését onnan egyértelmű az út, az elején még dzsungelharcot sem kellett folytatni.

 

Érdekes, hogy a Topográf 2005-ös Zemplén turistatérképe az OKT-t nem végig a töltésre rajzolja, hanem szerinte a Kék a Kisbózsva-Nyíri országutat délről elérve Nyíri falun át végig aszfalton vezet Füzérkomlósra. Ez igen nagy és zavaró eltérés a valósághoz és a jelzésekhez képest!

 

Füzérkomlós előtt ezért tényleg meg kellett küzdeni a növényzettel, majd az aszfaltutat elérve a falu közepe felé vettük az irányt, ahol f12-kor nyitva találtuk a kocsmát. Ez az első olyan hely, ahol a KSH felmérés a kávé miatt hiúsul meg. Ha sör se lesz, az a világvége!

Gyorsan tovább is álltunk Füzér felé. Út épül Füzérkomlós és Füzér között a dombon át, őszintén szólva nem vagyok biztos, hogy erre itt szükség van. Jelzésszám minimális, a fák egy részét kivághatták, bár emlékeim szerint korábban sem volt itt sok fa (és jelzés). A térkép alapján lehet és kell tájékozódni: az a pont sincs ugyanis jelölve, ahol át kell kelni a patakon a falu felé, csak később lesz egy félig kopott jel –Füzéren már vannak jelek, ahol egyértelmű merre kell menni.

Mivel úgyis várni kellett a többiekre, így fiammal felballagtunk a várba, de előtte még az ajándékboltban megkaptuk a legszebb kéktúra bélyegzőt, amit valaha a füzetbe sikerült nyomni. Ez már csak a legek napja. És ha még hozzávesszük a kilátást a várból… Kb. 30 éve jártam fenn utoljára, úgyhogy már éppen ideje. Belegondoltam, hogy kb. 1 hónappal korábban jártam az ország másik végében, Kőszegen, ahol szintén őrizték a Koronát. Nem volt eccerű sorsa ennek az országnak.

Szállás – hol máshol? – a Kéktúra vendégházban, a házigazda bevitt a református templomba, megmutatta nekünk a festett famennyezetet. Megnéztük még fiammal a katolikus templomot is a román kori bélletes kapujával. Igen szép, különleges hely ez a Füzér. Az a baj, hogy akárhová megyek fiammal kéktúrázni, mindenhova vissza akarok menni az egész családdal. Illetve ez talán nem is baj.

 

Hétfőn – más okból kifolyólag – ismét kettesben indultunk fiammal a maradék nem egészen 15 km-re. Lenn a faluban még egész korrekt idő, de a hegyek felhőben vannak. Nem baj, majd mire odaérünk…! 9-kor indultunk, cél a 14.25-ös busz elérése Hollóházán. Egész kellemes az út a Csataréti vadászházig. De aztán… Még egy darabig lankás, bár ez csak viszonylagos, máshol ezt már meredeknek nevezném. De ami utána jön, na AZ A MEREDEK. Tüdő félpercenként kiköp, minden lehetséges és nem lehetséges kilátópontnál hosszas megállás (nehogymár égessem magam a fiam előtt), bámulni a ködöt, hátha éppen akkor száll fel. Nem szállt. Aztán csak elértük a határköveket, majd a Nagy-Milic gusztustalan beton obeliszkjét. Miért nem lehet ide inkább kilátót építeni?

Lefelé már tényleg gyerekjáték, pecsét begyűjtése Bodó-réten, aztán már csak arra kell figyelni, hogy ne tévesszünk utat, mint azt elég sokan teszik a fórum tanúsága szerint. De sikerült. Ott értünk ki, ahol kellett, elsétáltunk az emlékműhöz is, majd legyalogoltunk a gyár portájára a pecsétért. Még volt egy jó óránk a buszig, de a Balkon büfé kellemes hely, hamar elment az idő. Mikor beállt a busz a megállóba, leszakadt az ég. Ezt is megúsztuk.

Gyenge 4 és fél óra vonatozás Sátoraljaújhelyről Gödöllőig, 8-ra meg már asszonka jóvoltából otthon is voltunk.

 

És igen, üzenem az aggódóknak, minden valószínűség szerint ki fogom heverni, hogy nem láttam a F1 futamot.

Előzmény: Güsziológus (35949)
jzp2107 2012.04.23 16:27:06 Creative Commons License 35954

Hétvégééééén?

Arra a kis nyamvadtka vasárnapra gondolsz?

 

Csak Normafa környékén legeltettük szemünket a sok virágon, eső nem volt csak egy kis szél.

Rájöttem hogy nem szabad 8 kilót felszednem, ugyanis én vittem az aprókát a hasamon kenguruban és bizony a legkisebb emelkedőt is megérezte a térdem is meg a motor is. De neki biztos tetszett mert végig vidáman hadonászott és azt mondta hogy heőőbeőő brrr pffff :-)

 

Ja, Csacsi-rét felé láttam a baltásgyilkos nyomát, embertelen kitartása van. Arra még nem jött rá a baromarcú, hogy a sárga áthúzott nyíl (Magyar Zarándokút) is turistajel :-S

Előzmény: Güsziológus (35953)
Güsziológus 2012.04.23 10:21:16 © 35953

RP-DDK

Szombathely-Olad - Ják

 

2012. április 21. (szombat)

 

Jó példával járok elől, remélem, mások is jártak erre-arra a hétvégén!

A 17.5 kilométeres "séta", melynek része egy kb. 7 kilométeres aszfalttúra nem különösebben izgalmas, de fontos része a túrának.

Olad felől három "gyenge pont" van.

A dombtetőn egy kavicsos úton haladunk nyugati irányba, amikor belefutunk egy aszfaltos útba.

Itt, tovább egyenesen a Z- jel van, nekünk északi irányba, lefelé kell haladni, kicsivel később lesz jel is.

A temető után egy rövid aszfaltos szakasz következik, de akkor, amikor egy ösvény indul enyhén lefelé, a kertek mellett, akkor nekünk az "erősebb" úton kell maradni, jelzések nincsenek.

Az ösvény "visszatér", de jelzés még mindig nincs.

Jóval ezután, már majdnem a sípályánál van az első tiszta jel.

 

A parkerdő tiszta, az út jól járható.

 

A tanösvény balról, fentről érkezik, és együtt halad a kékkel.

Narancssárga kör, benne egy zöld félhold, olyan, mint egy szmájli, eldőlve.

 

Hogy honnan, hova megy, nem tudom, jó darabig együtt a kékkel, majd fel a dombra, de a kéken is van jelzés.

Megtaláltam a száraz kutat is, ez az út bal oldalán van, a TUHU térképén a másikon.

Az utak minősége változó, a TUHU nem a legpontosabb, de a jelzésekkel nincs gond.

Egy helyen van apró gubanc, egy alig látható ösvényen kell balra előre menni, az addigi széles úton az utolsó jel nem a legjobb helyen van.

 

Rendben elérjük a hétvégi telkeket, itt a Z- jellel is találkozunk.

A TUHU térképén jelzett híd mellett megyünk, az árkon nem itt kell átkelni.

Azt követően, hogy a S- jel "elmegy" le kell ereszkedni az árokba, majd felkapaszkodni a másik oldalon.

Nem tudom, mi a helyzet, ha víz van az árokban.

 

Még egy jó kilométer erdei út, majd következik Nárai, aszfalt Jákig.

 

A település határában kezdett szemerkélni, more elértem a buszvárót, már esett.

Sajnos, a kocsma zárva volt, maradt a tea:-(((

 

Jött busz is, Szombathely felé, de elszánt voltam.

Felvettem a leplet, és irány Ják.

Elállt, majd mire megszáradt a lepel, újra kezdte. Szeszélyes április.

Hamarosan véglegesen elállt, az út, mire Jákra értem, fel is száradt.

Melegen sütött a Nap, a felhők eltűntek az égről.

 

Jákon nyitva volt a "bolt", és a mélyhűtőből, a jégkrémek alól kaptam a hideg sört.

Nagyon jólesett.

A pecsét kiváló állapotban van, kevés turista járt arrafelé, a falu kihalt volt.

 

Időben jött a busz, a Ják-Balogunyom vasúti bejárónál szálltam le, hogy Szombathelyen ne kelljen kóborolni.

A 16:05-kor induló gyorsvonatról épp leszálltam, amikor beért a 17:00-kor induló IC.

Ennyi a különbség, pedig Győrig nics 160-as pálya.

 

Folyamatos a Bozsok - Halogy szakasz, már csak egy pici, és elérem Iváncot.

Törölt nick 2012.04.22 21:37:01 © 35952

Ha egy picit lejjeb szkrolloztok a cikkben akkor pedig jobb oldalon a képgalériában a Cuha-völgyi vasútról vannak jó képek, éppen egy gőzös vontaja a szerelvényt. (Csodaszép az a mozdony!)

Előzmény: Törölt nick (35951)
Törölt nick 2012.04.22 21:28:07 © 35951

Ez egy jó hír:  a magyar történelemben általam legtöbbre tartott személy II. Rákóczi Ferenc emléke ismét megmozdíthat valamit ami segíti egykori szülőföldjét, a ma három ország területén található egykori Abaúj, Zemplén, Sáros, Ung, Bereg vármegyéket.

És még a turizmushoz is szorosan kapcsolódik:

 

www.hirado.hu/Hirek/2012/04/22/16/Unios_penzbol_uj_Rakoczi_ut_epul.aspx

PrInCe 2012.04.22 11:45:18 Creative Commons License 35950

Olvasnám, ha lenne mit:) Írjál!

Előzmény: Güsziológus (35949)
Güsziológus 2012.04.22 09:11:55 © 35949

Tegnap "munkanap" volt, döbbenten tapasztalom, hogy nincs hozzászólás.

Bojkott van?

Kihalt a topic?

Olvassa valaki, mert akkor írok.

HEV 2012.04.20 09:35:31 © 35948

A kerek jelvény már az RP-DDK túramozgalomhoz készült, elméletileg 1989.július 20-utáni teljesítésekre adható.

 

Előzmény: nagypapi (35947)
nagypapi 2012.04.20 09:17:52 © 35947

Mikortól van az új, kerek DDK-jelvény? Nem tudom, ki hogy van vele, de a régi szerintem sokkal szebb, autentikusabb és az alakja miatt is különlegesebb. Nem is értem, miért kellett lecserélni.

Előzmény: HEV (35946)
HEV 2012.04.19 18:07:22 © 35946

A nyári RP-DDK 2012 vándorlás kapcsán megpróbáljuk összeszedni azokat a régi dokumentumokat, melyek  a túramozgalomhoz köthetők.( Régi igazolófüzetek, újságcikkek, képek, beszámolók stb.) Néhány sárguló, kopott, de mégis eredeti dokumentumot már láthattok az MTSZ honlapon is, ha van kiegészítő vagy új információtok, személyes élményetek,  küldjétek el emailban.

Jó lenne ha turistatörténelmünk ezen dokumentumai nem merülnének feledésbe. 

Ezek a kiadványok az RP-DDK hivatalos oldaláról érhetők el. 

 

http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak/rockenbauer_pal_del-dunantuli_kektura

 

 

Güsziológus 2012.04.19 11:35:43 © 35945

Én is belenéztem, mielőtt írni kezdtem, én sem tudom:-)))

Előzmény: nagypapi (35943)
Güsziológus 2012.04.19 11:26:04 © 35944

RP-DDK

Nemesvid - Nemesvid-Kisvid

 

Technikai elemzés

 

Amikor elérjük az erdőt, akkor egy furcsa "Y" elágazást veszünk észre.

Az eddigi földút enyhén balra indul, mintha "felszívódna".

Indul ugyanakkor enyhén jobbra egy szekérnyom féleség, egy pici rétnél.

Jobbra, elől megpillantjuk a jelzést.

 

Három emlékezetes szakasz következik.

105 méter (ez ösvény a TUHU itinere szerint)

349 méter (erről a szakaszról nem tudunk semmit)

224 méter (ennek a szakasznak a "minősítése 'C', azaz nehezen járható.

 

 

A három szakasz (678 méter) a két település közötti útvonal legszebb része, a probléma az aljnövényzet.

Nekem nem nagyon sikerült beazonosítani a szakaszhatárokat.

Ezt vittem magammal:

 

 

 

Az első 105 méteren emlékeim szerint vannak keréknyomok, a balról érkező út nem ugrik be.

 

Jó tudni, hogy "csak" 678 méter, bár ha ember magasságú az aljnövényzet, akkor marad az úttal párhuzamos szántóföld széli "út".

Nem próbáltam, mert most még járható az ösvény, néha keréknyomokat is felfedeztem.

Viszonylat sok a jelzés.

 

A legnagyobb problémám a vízfolyás "beazonosítása" volt.

Az ATLASZ térképén jól látszik, a TUHU térképéről hiányzik.

Pedig van egy kicsit megroggyant, de széles fahíd is.

Gyalog át lehet menni a patakocskán, száraz lábbal.

 

A patakátkelés pontos helyét nem ártana a térképre felvinni!

 

Innen enyhén balra megnyílik az erdő, egy tisztás fel kell menni, út van, de jelzést nem láttam.

A TUHU térképén ez ott lehet, ahol a hullámos felirat (nehezen járható) végződik.

Kissé zavaró, hogy a TUHU itinere szerint a földút előtti 224 méter 'C' "minősítésű" ösvény, de a lényeg, hogy elérjük a széles földutat, mely jobbról érkezik.

Ezt követőn a TUHU térképén a jelzett út picit északi irányba megy, majd keleti, végül felveszi a végleges, északi irányt.

 

A földút igen széles, nem ártana pontosan feltűntetni a folytatását is.

 

Innen homokos út, keresztező vezeték pásztája majd Kisvid.

 

Jelenleg tehát jól járható a Nemesvid és Kisvid közötti szakasz, hogy mi lesz nyáron, azt nem tudom.

Remélem a leendő túravezető ismeri a "menekülő" útvonalakat.

Jó lenne, ha nem kéne letérni az útról, de ez már egy másik történet.

Előzmény: Güsziológus (35941)
nagypapi 2012.04.19 11:20:17 © 35943

Olvasgatom ezt:

http://termeszetbarat.hu/cikk/beszamolo_a_gyalogtura_bizottsag_uleserol

 

Tudja valaki, mi az az i22 útvonal, illetve melyik az új E út, ami érinti Mo-ot?

Güsziológus 2012.04.19 09:44:32 © 35942

 

Sikeresen lemaradt az 1.080 méteres szakaszt szemléltető térképrészlet.

A két hozzászólás együtt kezelendő.

Előzmény: Güsziológus (35941)
Güsziológus 2012.04.19 09:38:55 © 35941

RP-DDK

Nemesvid - Nemesvid-Kisvid

 

Technikai elemzés

 

Természetesen volt túra is (Zalakomár vá. - Nagyszakácsi), de most nem ez a fontos.

A terepfelmérést alapos felkészülés előzte meg, ennek részeként kaptam nagyon hasznos információkat HEV-től.

 

Három szakaszra koncentráltam.

 

A TUHU itinere, nem tudom miért 'C' "minősítéssel" illet egy 1.080 méteres szakaszt.

A szakasz három "szakaszocskából" áll.

446 m

201 m

433 m

A kezdőpont ott van, ahol a NY-K irányú, a temetőbe vezető aszfaltos útnak vége van.

Itt változik a mi útvonalunk iránya, D-É lesz.

Jobbra a temető, balra fák.

Amikor arra jártam, vélelmezhetően közmunkában, épült egy vízelvezető árok.

 

Az alapvetően földút apró kővel van megerősítve, a hossza nem ismert, mert az első - 446 méteres - szakaszocska vége kb. ott van, ahol a temető keleti határa, ez a 446 méter szerintem megbontandó (D-É irányú rész és NY-K irányú rész).

A jobbos kanyar után indul egy mezőgazdasági út balra szántóföld, jobbra néhány fa, az egykori erdősáv maradványa.

Hatalmas, földből kifordított akácgyökerek, sok-sok csonk jelzi az irtást.

 

Az ATLASZ leírását el kell felejteni, a mi utunk a földút, szinte nyílegyenes, és jól járható.

A TUHU felmérői a szakasz megbontásával vélelmezhetően azokat az "átjárókat" jelzik, ahol régebben keresztezni lehetett az erdősávot.

Az egyiket azt hiszem megtaláltam, az egykori erdősáv (vélelmezhetően akácfák voltak) másik oldalán új telepítésű fiatalos van, ennek szélén van szekérút.

 

Összefoglalva.

Az első, aszfaltos 826 méter után van egy kb. '100-150' méteres köves út (jobbra a temető), majd egy 1.080 - '100-150' méteres széles földút.

 

Ez a valóság.

 

Innen folytatom.

Vagdalthús 2012.04.18 14:36:25 © 35940

A Karancs-Medvest már jó ideje beterveztem, mindenféle kupa, apropó, és járulékos dolog nélkül, egyszerűen mert szép :-)

Más kérdés, hogy a Karancs-Medves csúcsai is adja magát, a füzetem már régóta megvan.

Előzmény: Múzsla (35938)
Múzsla 2012.04.18 09:53:04 Creative Commons License 35939

A Tompaharaszt = Zsibak-tanya?

Ha igen, akkor ott vannak épületek, sőt még viszonylag új építésűek is akadnak közöttük.

Előzmény: Jesper Olsen (35907)
Múzsla 2012.04.18 07:06:35 Creative Commons License 35938

Helyes!

Gyertek azért az élményért (jelvényért) is!

Most ráadásul megnézhetitek, hogy milyen volt 20 éve az útvonal. Mert mostanában már sok helyen másfelé ment. (A régi a nehezebb.)

 

Gratulálok a teljesítésekhez!

 

A listáddal kapcsoltaban jut eszembe, hogy mi a helyzet a "Börzsöny csúcsaival"? Nem látlak a teljesítők között. Évekkel korábban írtad ide, hogy már csak xy hegy van hátra.

 

Én sokat gondolkodtam a hétvégi variációkon. Felvetődött az Andezit is (Cserhát kupa), de két napra nem tudtam (nem is akartam) elszakadni, így inkább a "Keresztek a Börzsönyben" mozgalom befejezését választottam a szombati napra.

Igazán csodálatos utam volt! Az eső is csak nagyon gyengén szemerkélt.

Előzmény: Vagdalthús (35920)
Jazzkedvelő 2012.04.17 21:29:08 © 35937

Nógrád megyében eddig se volt valami fényes a és túrabarát/emberbarát a közlekedés, de ezután sem lesz jobb a helyzet:

 

http://index.indavideo.hu/video/Ket_ora_es_hazajutok

Jazzkedvelő 2012.04.17 21:13:51 © 35936
timetable 2012.04.17 19:24:48 © 35935

A Cserepes-kő lenne amire gondolsz?

Nem, az odvaskőire. Ami Mályinkától a K+-en van úgy két kilométerre.

 

A másik két választ köszönöm.

Előzmény: Güsziológus (35934)
Güsziológus 2012.04.17 19:13:45 © 35934

A Cserepes-kő lenne amire gondolsz?

Az kicsit odébb van.

 

Úgy láttam, működik, bár amikor arra jártam (decemberben), zárva volt.

A jelzésekkel nem lesz gond.

A S+ jelzés a legrövidebb, jól járható, bár most lehet, hogy sáros a völgy.

Előzmény: timetable (35932)
Jesper Olsen 2012.04.17 18:16:56 © 35933
Előzmény: Vagdalthús (35931)
timetable 2012.04.17 18:15:51 © 35932

A bükki OKT szakaszhoz kötődően lenne néhány kérdésem:

 

- Járt-e (aludt-e) valaki mostanában Mályinka felett, az odvaskői barlangszálláson? Ha igen, milyen körülményeket tapasztalt, mennyire "lelakott"?

- Mályinka és Bánkút között jók-e a jelzések, nincs-e a haladást különösebben gátló tényező?

- Bánkútról Ómassára leggyorsabb út a S+?

Vagdalthús 2012.04.17 18:01:02 © 35931
Egyáltalán még létezik a Börzsöny turistája?
Előzmény: Jesper Olsen (35929)
Güsziológus 2012.04.17 17:19:29 © 35930

Szombaton és vasárnap lehet utazni, éppúgy, mint eddig.

Csak 38 percet kell várni az állomáson, és már indul is a vonat:-)))

IC-vel "csak" 21 perc a várakozási idő.

 

A 6:15-ös busz 2 órával ér oda hamarabb, és kevesebbet kell gyalogolni.

Eger és Szilvásvárad között van jó sok busz.

 

Nekem a hajnali hiányzik.

Tavaly nyáron 5:00-kor indultam a Keletiből, és 8:14-kor már Szarvaskőn voltam.

A busz 8:38-kor ér oda, de akkor minden perc számított, a csapat (OKT50) ui. 8-kor indult.

Időben érkeztem, hisz sokan voltunk, és nem volt hosszú az út Bélapátfalváig.

Előzmény: annyi baj legyen (35926)
Jesper Olsen 2012.04.17 15:53:47 © 35929

Utánaolvasva számomra az derült ki, hogy már nincsenek istállók a Tompaharaszton. Módositom kérdésem: akkor hogyan lehet igazolni az ottjártunkat?

Előzmény: Jesper Olsen (35907)
Saladin9 2012.04.17 14:18:21 Creative Commons License 35928

A Pilisben találkozott már valaki medvehagymával?

HEV 2012.04.17 12:47:11 © 35927

Nagyszakácsi és Nemesvid között ez volt az eredetileg tervezett útvonala az RP-DDK-nak:

 

http://termeszetbarat.hu/images/staticfilesimage/DDK/DDK-1989-0021.jpg

 

Aztán kimentem megnézni és jól eltereltem mert nem volt híd a Marót - Völgyi csatornán: -)

 

http://termeszetbarat.hu/images/staticfilesimage/DDK/potlap.jpg

 

Ha látsz erre ott felejtett, régi több mint 20 éves kék jelzést akkor azt még én követtem el.

Előzmény: Güsziológus (35925)