Hmmm.. Igen kérdezte a srác is, hogy nyikorog is, ugye? de azt még nem tapasztaltam.. azt mondta időjárásfüggő :) király mondom..
Hát lehet, akkor ki kellene cserélnem.. bár azt mondták az sem garancia, hogy akkor "kuss" lesz majd:( de így meg elég bosszantó.. meg alapvetően jók a betétek.
Súrlódó hangot írsz, de amit a Swifteknél és más típusoknál is írni szoktak hibaként az inkább nyikorgás. Olyan hang, mintha már szarrá lenne kopva a betét, pedig nem is. Én 55 ezer km-nél emiatt cseréltettem le a gyári fékbetéteket. A kopottságuk alapján még bőven bírták volna, de már untam a nyikorgást, azóta kuss van, pedig gyári betétre lettek cserélve.
Ugye amikor fekezel, akkor a fekbetetet (ami mindenfele alapanyagokbol all, femszemcsektol kezdve a tokomtudja miig, de azbeszt nelkul) hozzanyomodik egy darab vashoz. Na ez csak akkor lesz csendes, ha jol bezsirozod, de ez ugye nem tanacsos :)
Most lehet kicsit értelmetlen lesz, amit leírok, ezért kérlek ne kritizáljatok.. tehát van ez a fura, "surlódó" hang fékezéskor, ami roppantúl zavar, páran írtátok, hogy az ABS miatt lehet. De gondoltam megkérdezem a szalont, ahonnan vettem. A srác egyből tudta miről beszélek, hisz neki is Suzukija van és ismeri a problémát. A következőket mondta:
A fékbetét a hiba, de hiába is cserélem ki gyárira, akkor is előfordulhat, hogy ilyen marad. Ennek oka, hogy környezetvédelmi szempontból a fékbetét gyártásánál kihagynak valami anyagot.. Valami ferodot említett, de ott már nem értettem, ezért rákerestem a neten:
"A FERODO volt a világ első azbeszt nélküli egységes féktárcsabetét gyártója, ő volt a világ első alacsony acéltartalmú azbeszt nélküli féktárcsabetét gyártója, és a világ első azbesztmentes fékpofáinak gyártója is. A FERODO fékek az élvonalat jelentik mind az autó, mind a motorversenysportban." - szerintem erről beszélt.
Vélemény? Van olyan akinek nem csinálja ezt? ha jól tudom az én autómon már voltak cserélve a fékbetétek és lehet, hogy valami gagyi van berakva??
Nekem volt már fehér, és ezüst autóm. Azokat lusta emberként nagyon szerettem, mert nem kellett sűrűn mosni őket.
A mostani sötétkék már macerás.
A családban meg már három fekete is volt, ebből kettő megvan. Az egyikkel én járok most, és mindig akkor sikerül lemosni, amikor nemsokára megint esik. Azután sokáig koszosan járok vele, mert mi értelme volt lemosni. Amikor meg rászánom magam, hogy hátha...
Ráadásul kint áll, és elég az esti pára /szálló por kombó, hogy a tisztából koszos legyen. baromi macerás szín, amelett, hogy elnyeli az autók vonalait. A krómok, ha vannak, segítenek kihozni azokat. Úgy jó is a kontraszt.
Mondjuk, ha lemosod, és a legkisebb portól, egy kis vizes aszfalttól már megint gusztustalanul néz ki, akkor lehet, hogy kissé kiábrándulsz. Szép a fekete is ( bár nekem a világosabb színek jobba bejönnek ), de ritkán tiszta, vagy állandóan mosva van, vagy sokszor koszos.
Komoly ember mondhatta. 10.000km egy betétnek nem sok. Ha már kopott volt, miért nem cserélték? Ha meg nem volt az, akkor honnan veszi hogy 10.000km alatt elkopik?
Nekem minden autómon elment 75-100.000km-t egy betét!
"Satuféknél elég fura hangot ad a fék.." Ez a mi Swiftünknél is így van, rossz hallgatni és érezni, de nem a kopott betétet/tárcsát jelzi, mert ezt 2 hete leellenőriztettem. Tervezési vagy hangszigetelési gyengeség lehet.
A pedálkattogásra segítség, a motortérbe felülről benézve, itt -klikk ide- kell jól befújni láncsprayvel, vagy hasonló kenőanyaggal pedálnyomogatás közben, a satufékes fura hang valószínűleg a blokkolásgátló működésének hangja, miközben a hanggal megegyező ritmusban mozgatja a fékpedált.
Győzd meg a főnököd, kényelmes vele autózni... Utazóautónak nekem egy DSG-s VW van, 2011-es (alig mentem vele) semmi baja, igaz kicsit visszavesz a teljesítményből a kézi váltóhoz képest, de úgy sem versenyzésre kell....