Ha már volt kompresszor téma hagy kérdezzek egy kicsit:)Leengedtem a munkahelyen a kompresszorból az olajat.(Einhell 24/8)Kitekertem alul a csavart,de úgy elraktam,hogy nem lett meg.Egy olajoshordó kisebbik dugóját raktam bele,pont beleillik.De ugye az nem átlátszó,így nem tudom mennyi olaj kell bele.Kb 2 decit öntöttem bele.Kb.annyit is engedtem le.Nem tudjátok,hogy mennyi kell bele pontosan?Nem lesz baja ha esetleg sok,vagy kevés van benne?
Rozsdagatlo - Lehet, hogy egyrol beszelunk. Amit en hasznalok, rozsdaatalakitonak hivjak, de ugyanilyen feher lotty. Ha megszarad, megfeketedik. Es vizzel jol higithato, ecsetbol konnyen kimoshato.
Sziasztok Urak. Üregvédőzni szeretnék egy fűlkét mindenhol. Kis felületi vakrozsdák vannak csak, kérdésem hogy a művelet előtt fújjak e be rozsdamarót, és hogy ki kell utána mosni, vagy mehet rögtön rá a Mike Sanders féle üregvédő zsír?
Nekem duplahengeres Einhell van, amit festésre használok. Én 15W40 akciós olajat öntöttem bele és az üzemidő már olyan 800 óra körül van.
Ahogy a leírás is írta, a legelső olajcserénél (100 üzemóra) homok színű, vasporos olajat engedtem le belőle, és kétszer átmostam, megráztam és gyorsan kifolyattam. Aztán a megfelelő szintig friss olajat öntöttem bele. Szóval ajánlom minél hamarabb lecserélni az olajat, sajnos én a leírásra hallgattam. Szerintem 50-80 üzemóra is elég lehet az első olajcseréhez. Majd a következőt is hamarabb , nem 500, hanem olyan 150 üzemóra után cserélném, ha valaki hosszú életet akar kompresszorának.
Szóval én is a 15W40-et ajánlom. A 10w40 szerintem túl híg és jobban átengedi az olajlehúzó is a levegőhöz.
Hali,baja nem lesz,max ha folyamatosan nyúzod és szinte tűzforró olaj jobban higul és átnyomja a tartályba,ha nagyon fogyna akkor cseréld le 15W40-re,öreg gépnél meg mehet bele a 20W50 MOL botond.
Hali,nekem Einhell kompresszorom van ahhoz SAE 15W40 motorolaj kell,kb egy kategória a tiéddel,és 500 óránként kell cserélni,és bőven jó a hiperes akciós.
Attól függ, hogy mennyire sokat ér neked az autó. Nem korfüggő a dolog szerintem. Nekem 21 éves a golfom, más már régen eladta volna, de én mindig csinosítgatom, minden 5. éven üregvédőzöm, és rájavítok az alvázvédelemre , valamint minden éven polírozom, mert anno 3 sor festéket kapott, hogy legyen miből polírozni :)
Jól esik az embernek amikor megdícsérik az autóját, hogy nem néz ki annyinak amennyi valójában.
Egyébként BP-n vagy Kecskemét környékén nem tudtok egy olcsó, megbízható fényezőt?
Ki kéne egyenesíteni ezt a hátsó ajtómat amit picit megnyomott egy állat a tescoparkolóban, illetve az első ajtóm díszléc alatti része ill belülről egy részen kezd átrohadni valamit azzal is kéne kezdeni.
Ez kb mibe kerülne? Megéri egy 25 éves kocsinál ilyenekkel foglalkozni? :)
Nem tudja valaki, hogy hogy a túróba lehet az ajtókárpitot leszedni az ablakletekerő karnál? Azon sehol egy csavar, :(( Egyébként a kárpit kipattintható
-> Az üregvédők kapcsán adott tapasztalataidat előre is köszönöm!!
- > Az e34 - vagy akár az én autóm is - mint bontószökevényt nem veszem sértésnek, teljesen felesleges is belemenni egy - tulajdonképpen nem is nevezhető - vitába.
Ahogy az emberek egy részének megvan a véleménye a 2006-os Pandáról, úgy a másik rétegnek a 20 éves BMWk-ről. Teljesen természetes, hogy egy autó arra van, hogy használják. Ezért van nekünk is a családban egy off (nem BMW) autó, amit most február elején vettünk, de már 5e km-t tettünk azóta bele. Naponta városba be, onnan ki, pályázás, vásárlás és mindezt úgy, hogy nem egyedül ülünk benne. Van hely, biztonságos és a fogyasztása úgy 6 max 7 liter.
A "20 éves" BMW (enyém már 23 :)) ) más kategória. Olyan autó, amit építget, szeretget az ember, nem csak egy munkaeszköz. Ezt meg azt szerez hozzá ( és itt most a ritkább extrákról beszélek, pld. varott bőrős konzolok, ajtókárpitok, rolós hátsó ajtók, tempomat, keveset futott alkatrészek, stb...), amire időt szán az ember, beépíti, látja az eredményt, sok hasonló gondolkodású embert ismer meg, baráti kapcsolatok, összetartó közössségek születnek. Az autó egyébiránt mindig útra kész. Ha kell, beleülök, s lemegyek vele a tengerpartra, tettem ezt két éve. Ha kell, elmegyek rokonokhoz. S kényelmesebben szálok ki belőle, mint a mi off autónkból, de - mivel már használtam is egy ideig - a Pandából is.
Én úgy akarom használni, hogy ne legyen az, hogy "most esik az eső", nem megyek vele ki. Nyilván télen a sóban nem fogok vele nyargalni. Ha azonban kap egy lelkiismeretes alváz- és üregvédelmet, ráadásul úgy,hogy előtte ugyancsak alaposan megcsinálták, akkor nyugodtabb szívvel használom esőben is. Tudom, hogy ez egy 23 éves autó. Tudom, hogy a belefektetett idő és pénzt rövid távon nem jön vissza. Tudom, hogy ott a kockázat, hogy egy elmebeteg rommá töri. Mégis. Van egyfajta érzés, ami megvan az emberben, ha használja és törődik vele. S az az érzés, amit a mai autókon érzek nincs benne ( a rövid távú koncepció - ez eddig "..." jó, utána az egész egyésget cserélni kell (ahogy Te is írtad pld. a motorra).
Valaki bélyeget gyűjt, valaki terepasztalt épít. Megkockáztatom, hogy azok egyelőre jobb befektetések. Az e34 piaca azonban már pont az a piac, ahol már két véglet kezd kialakulni. Lepusztult szarok és jó állapotban lévő példányok (amik egyébiránt nem eladóak). De aki ért hozzá, az lehet, hogy megveszi olyan áron, ami bőven a piaci ár felett van. Külföldön is egyre kevesebb "donor" van, ami jelzi azt, hogy egy adott típusból csökken a kínálat...Németeknél is inkább már a rajongók körében népszerű.
Egyébiránt én soha nem vágok fel az autómra. Mégis jó érzés, amikor a benzinkútnál odajön hozzám valaki, hogy de szép állapotban van, mikori, milyen motorja van...stb. Az én off autóm vagy a Te Pandád ezt nem fogja kiváltani, s ezt talán le is merem kopogni..SOHA.
Az üregvédelmes dolog továbbra is érdekel, ha van jó ötleted, oszd meg, mert jó helyre megy:))
Helló! Alap dolgokban szeretnék segítséget kérni !
Szeretnék itthon hobbiból festegetni de nem világos hogy épül fel lépéseiben a folyamat.
Az lenne a kérdés hogy mi mit követ egymás után ha le akarok fényezni autón olyan felülete ami már volt festve?
- miben változik ez ha fémig kell csiszolni?
- illetve miben ha műanyag részét festem(lökháritó)
Milyen olajat tegyek bele ? Kompresszorolajból ( dugattyúsba valóból) is van többféle. Vagy mehet bele a 10W 40 motorolaj ami API SL besorolású . Kenése gondolom jó, de felhabzik-e vagy más baja lehet-e a nagy hő miatt a kompresszorban, ami miatt csak a speckó kompresszorolaj a jó bele?
Én a helyedben sűrűn nézegetném a vaterát.Nem olyan rég volt fenn egy sata 2000 azt hiszem 30ért.Elötte meg agy sata 100 rp azis 30ért.Szerinetm ha jó állapotúak akkor még mindig jobban megéri megvenni mint a gyengébb minőségű pisztolyokat.Példa,tavaly én is a vaterán vettem a satajet 3000 digital pisztolyomat 46ért.A mai napig 100% -os állapotú :-)
"megkockáztatom, hogy a fogyasztása sem nagyon (havi 1× megyek vele)"
az jo :-) en meg evi 35-50ekm kozott. megkockaztatom, hogy nekem nem masodlagos :-P
"egyelőre engem pl nem érdekel a belőle kivehető HUF mennyisége"
engem sem a pandabol kiveheto penz mennyisege, mert hasznalni akarom, korrozio nelkul (-> homokos misi). ha beszarik a motor szerzek egy masikat. A többi dolog meg kopik/szarik be, mert hosszu tavon megy. atlagban 2-300km-kent mukodik a kozponti zar. elektromos ablak is hasonlo :-P uleseken uleshuzat. gyari fektarcsat 135ekm utan dobtam le rola. a gyari 155/80 R13 Continental gumikbol 4db-t 10-60€ kozott szoktam venni...(max 2 evesek es 10ekm alatt, mert sokan leszedik szinte ujonnan)