Karburátor problémára utal az a tünet, hogy hidegen szívató nélkül indul, szívatóval nem.
De ezt már átnézte és kitakarította, így már csak a regulátor marad, főleg, hogy mikor leszabályoz, leáll a motor.
A visszarántás meg jó találós kérdés, talán nagy az előgyújtás? A tekercsen állítani jobbra-balra nem tudom lehet-e, láncfűrészeknél a tekercs és a mágnes közötti távolsággal állítják.
Egész biztos, hogy a regulátorod ment szét!!!Nekem is volt most tavasszal ilyen problémám!!! Csere, és oké!!! Ne add fel, csak vigyázz arra a kis zégerre, ami a regulátor szerkezetet rögziti a kis tengelyre,.
A 12084 sz hozzászólásra irt albertjani (12102 sz. hozzászólás), csak a pontzosság érdekében jegyzem meg, hogy nekem a szétment regulátor miatt "őrült gyors" pögéssel ment a motor, a szuszogón szinte folyt az olaj a motorból. Sehogy sem sikerült csökkenteni, mikor kicseréltem a regulátort. akkor "mindjárt helyreállt" a megfelelő fordulat, és szabályoz is. Lehet egyébként, hogy a kérdezőnek is regi baja lesz, csak ott "nem enged felpörögni" eset lehet. Nem nagy ügy az egész, négy db csavar ki és dekni alja
levehető. Vigyázni a tömitésre, és előtte a motorolajat kiszedni. Igy "szétnyitva "már szemmel is látható a probléma, ha regulátor gond.Bár szerintem a leirt probléma
inkább üza ellátási gond. Ha Briggs motor, akkor figyelni a menbránra, ha Tecumseh, akkor vagy dugulás, vagy szint probléma.
Épp most szivok egy Einhell (vagy ahhoz hasonló TESCOS )förmedménnyel. Már sokadszor tisztitom a karbit (A tankban üza szürő is van), de csak akkor hajlandó indulni, ha egy kis benzint öntök a légszűrőházba. Utána már szépen ketyeg, regulál, stb, de indulni nem akar, holott az összel még csodaszépen működött. Amúgy kezes kis jószág, könnyen irányitható, forgolódás, stb)
Ha valakinek volna ötlete a hibára, szivesen fogadnám.
a kérdésedre válaszolva, nem árkoltam ,hanem sorozóval meghuztam a sorokat és abba a kb 5cm mély árkocskába beletettem a krumplit és azt töltögettem,bakhátoltam.
reményeim szerint a kiszedés is könnyebb lessz mintha mélyre tettem volna a krumplit
Azért választottam a 70 cm távat mert sokaltam a 80, esetleg a 90 es sortávot.
ha a számításaim nem csalnak ( ez majd utólag válik meg) akkor a töltögető szárnyak összehuzódásával tudom követni az összeszükülő bakhátok közötti távot.
csak ehez még mindig kell a körmös kerék nyomtávját csökkentenem :)
Köszönöm a választ.A regulátoron is próbaltam állitani(a karon) de az valami idegölö aligvártam hogy valami normálra vissza álljon mert ment mint egy F1-es autó.
Mire reagál a regulátor, a fordulatszám már túl nagy a beállítotthoz képest, visszavesz a gázból, csökken a fordulat, de mire újra ráhúzná a gázt, már nagyon lecsökken a fordulat, újra nagyon megnő, kezdi előlről.
Az én 160-as hondám 5 éves és kisgázon hullámzik a járása rángatja a regulátort nagygázon nem csinálja ezt és bir rotálni is de nem értem minek vacakol kisgázon a karburátort 3-szor fuvattamki kompresszorral(igaz a lekupakolt fuvókát nem mertem kivenni ).
A további töltögetéskor nem lesz kevés a 70 cm-es sortáv? Még nem próbáltam, de szerintem 2.-3.-4. töltéskor már szélesedik a bakhát, kisebb lesz köztük a hely.
Kollégámmal most javítottunk egy ilyen motort, ott csak a "gázbovdenen" kellett állítani, mert nem tolta rá a szívatót, így nehezen indult.
A karbi mellett a "bovenkülső-rögzítő" csavart meglazítottuk, gázkart szívató állásba raktuk, majd beállítottuk, hogy így zárjon a szívató, csavar meghúz és kész.
Kérdésem az volna,mivel még nem töltöttem géppel krumplit,hogy a töltögető ekével kihúztad a sort ,majd belepotyogtatás után a bakhátat töltötted vissza??
Kedves tettestársak egy kis tanácsra,segitségre lenne szükségem.Van egy 5.5 LE 160ccm Honda tipusú kapám,3 éves alighasználtam,de már egyszer cserélték a karburátort mert télire benne hagytam a benzint.Most ha a gyertyát kiveszem és belefecskendezek benzint ,három rántásra beindul.Ha melegen leállitom,újrainditani az elözöekhez hasonloan lehet.Azt gyanitom hogy a fúvokák eltömödtek valamitől.Ha leeresztem a karburátorból is a benzint elkébzelhető hogy segit ha pumpával átfújom? ((taposó pumpa)) Azt gyanitom hogy kevés üzemanyagot kap,mert a gyertya teljesen száraz akárhányszor rántom be.
Nos uraim,megysikrtült a krupliültetés ,bakhátolás töltögető ekével,ime néhány kép.
Megjegyzem ,hogy 250 méter krumpli rotálás,ültetés,bakhátolás kb 1 ora alatt megvolt :)
A sorok közötti távolság 70 cm, a körmöskerék nyomtávja 40 cm (kis modosítás után ) ez elegendő ,hogy nem sértem meg a krumplit és a bakhát szélén megy a töltögetéskor
Nekem van ilyenem. A motorját nem bonyolult felújítani, viszont ha minőségi dolgokat akarsz bele nem lesz olcsó. Máshoz meg sztem nem nagyon kell nyúlni.
Azon kéréssel fordulok hozzátok,vettem a télen egy Terrát tartozékaival együtt.Szeretném elrakni vele a krumplit,ehhez kérnék segítséget tőletek?Pontosan ahhoz,mekkora sortávban,mélységben jelöljek,és kerékkel vagy kapákkal töltsem-e be??
Kaptam ajándékba egy SIMSON motoros Fortschritt rotációs kapát több éve a fészerben ázott fázott. Fel kell újítanom ha használni akarom . Érdeklődnék kinek van tapasztalata a géppel illetve a felújítással kapcsolatosan.
összezárt állapotban 10cm, teljesen kinyitva 49,5 cm és ha még hozzáteszed az oldalanként a 8 -10 cm -t akkor már szerintem több mint elég. Ezen a képen jobban látszik az ívelés.