az üveggyapot külső oldalára akkor kell páraáteresztő fólia, ha van ott valami fenyegetés, amitől a fólia meg tudja védeni az üveggyapotot (a legjobb páraáteresztő a semmi).
Aszongya alacsony páradiffúziós ellenállásu, vagyis erősen páraáteresztő. ha átfagy a fal (mivel megszűnik a meleg áramlása a szobák felől) akkor hogyan megy át rajta a pára?
Tehát a falban lesz mindig (majdnem) a harmatpont és ha klasszul átfagy,akkor még roncsolhatja tégla (mikro) szerkezetét?
valamint a monolit födémek nem fogják behúzni a hideget kintről? vagyis a padló/plafon nem lesz hidegebb mint eddig?
Csakhogy az egy érdekes kérdés, hogy ha belülről szigeteljük a falat, és kint - mondjuk - tartósan -10 fok van, akkor a fal szépen lassan átveszi ezt a hőmérsékletet. Milyen hátránya lehet ennek hosszútávon?
a habbal, ha találsz is pisztoly nélküli verziót, igen nehéz dolgozni.
1. nem zár jól a palack szelepe
2. a műanyagcsőbe meglepően gyorsan elkezd belekeményednia ragasztó, és nehezebb kipiszkálni belőle, mint a fém pisztoly hegyéről levágni. alább szerepelt, hogy 3000 alatt már van pisztoly, de szerintem kölcsön is kaphatsz valakitől, aki közeledben lakik és már van neki ilyen.
szigatech weboldalát nézegetem, és ott a flakonról van kép, de nincs rajta pisztoly, ellenben a szerszámok között van többféle is. ezért gondoltam, hgy kell rá, de ha nem, akkor csak jó...
kéziben csak kis keretes fémfűrészem van, azzal nem jó.
kézi rókafűrészem nincs, ellenben van ez a bontatlan szablyfűrész. ahhoz van mindenféle lap, gondolom a legfinomabb jó lesz ehhez... és akkor nem kell költeni extrán semmire...
betonfödém van, és látom itt ott a fóliát a betonban. gondolom akkor nem kell.
Az ablak hőátbocsátási tényezőjét hogyan lehet mérni? Nem tudok számolni, mert nincsenek meg a gyári adatok, a két ablaküveg közötti fémcsíkon sincs semmilyen azonosító. Tehát mondjuk megmérem a külső környezet, belső szoba és ablaküveg kinti, ablaküveg bentihőmérsékletét...
kömkel és nopánick kartársak hatására járható padlásszigetelés kivitelezéséhez kérnék kis elméleti segítséget.
2x10 centit tervezek, az oromfalakra meg 1m magasságban 10 centit. 24nm a felület, amit járhatóvá akarok tenni, erre kell ugye 48nm, meg 14m oromfal, így összesen 62nm jön ki.
ide elég az EPS-80 is, nem kell a lépésálló?
bontott laminált padlóburkolót tennék rá, elb...tt padlásfeljáróm van, osb, forgácslap, ilyesmi csak kb 40-50 centis darabokban jutna fel
kell hozzá még kb 6 db purhab? ahhoz kell kinyomópisztoly?
érdemes kést venni, vagy van jóféle Lidl-s szablyafűrészem, azzal is ki tudom vágni, ahol kell?
hát, én guglit és binget tudnám ajánlani. a minap volt szó a hofatex cellulóz szigetelésekről, ők táblás és befújható kivitelben is készítik, de valószínűleg nem ők a legolcsóbbak a piacon.
egy elég jó cikk a befújható cellulóz szigetelésekről:
lehet szigetelni, vannak "befújt" rostos szigetelő anyagok, amiohez csak néhány lyukakat kell készíteni (akár felülről).
mindenképp szükséges lenne a mennyezet felől egy hatékony párafékezés (hogy a lakott térből a magas páratartalmú levegő a lehető legkisebb mértékben jusson be a szigetelésbe).
nem tudom, létezik-e már olyan kiforrott technológia, hogy kis lyukakon keresztül is felhordható lenne a párazáró anyag az alsó deszkaréteg felső felületére (magának a hőszigetelő anyagnak a sűrített levegővel való már kiforrottnak számít és ha természetes anyagokat igényelsz, gyapot ill farostból is megoldható, bár nem ez a legolcsóbb).
Tetőfödémünk így néz ki: 1cm nád + 2cm deszka + 20cm levegő + 2cm deszka + 10cm náddal_kevert_vályog
Az lenne a kérdésem, hogy ennek a hőszigetelési tényezője vajon mekkora, szükséges-e utólag szigetelni, és ha igen, hogyan lehet a vályog réteg megbontása nélkül?
Nem sokkal olcsóbb, mint a cserepezés. Viszont ha vannak kontyolások a tetőn, akkor inkább felejtsd el, mert azok a csatlakozások borzasztó rondák.
Hang ellen is lehet védekezni, ha kicsit nagyobb sűrűségű hőszigetelést raksz be a szarufák közé, csak ugya akkor elveszik az árelőny a cseréppel szemben.
Cserepes lemezt a súlya miatt érdemes felrakni pl régi palás házakra, mert nem kell mellé megerősiteni a régi tetőszerkezetet.
Lenne még egy kérdésem. A lindab cserepes lemez mennyire lehet nyerő választás egy olyan házban ahol a tetőtér is lakás. Egyedül a kopogástól tartok ha esik valami.
Olcsóbban kivitelezhető mint a sima cserepezés? Értem itt az anyag és a munka költséget..
Bármely barkácsáruházban van legalább 10 féle olyan ragasztó, amivel polisztriolt fára lehet ragasztani (de talán még teszkóban, tüzépeken vagyfestékboltokban is) csak el kell olvasni a cetlit rajta.
De egy mezei padlásajtóra szerintem elegendő táblánként 5 darab százas szög (igényesebbeknek: facsavar), a feje alatt egy féltnyérnyi terheléselosztó lappal (pl kartonpapír).
Köszönjük ezt és a többi hasznos tanácsodat is! Egyelőre olvasgatunk, tájékozódunk, aztán ha nem megy csődbe az ország, akkor tavasszal nekikezdünk a szigetelésnek.