Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75927

A 168 végülis a Gemenctől lett volna eladva és a 450 is Gemences lenne?

A BUSPORTonline viszont mást írt, ami elvileg kilistázza a narancsosodott gépeket is:

http://busport-online.hu/db_gv_g.html

http://busport-online.hu/db_gv_jlz.html

Akkor most hogy van?

Előzmény: 89Ádám (75924)
BPO-105 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75926

Igen, közben megtaláltam, hogy idén selejtezte az oranzs. De az nem gondoltam, hogy meg is vette valaki...hova került?

Előzmény: Törölt nick (75920)
89Ádám Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75925

Természetesen, mintahogy a bontót is felszámolták 2004-ben:-(

Előzmény: trlpx (75879)
89Ádám Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75924

Kb Februárban lett eladva bontásra a Gemenctől a GFY-168.

Állományba van FKB-783(újabban Szekszárdon tartalék) FKB-787 (tartalék Szekszárdon);JLZ-450 Tamásiba tartalék, de eléggé szét van hullva már nem sokáig huzza!

Előzmény: Törölt nick (75920)
ikarinátor Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75923

Egy biztos, a csillaghidat kicserélték csepel hídra. Az nem eredeti. Kishüvelyes motorja már megvan, még váltó hiányzik bele. A egésznek még proto szaga van, mert a váza más mint a normál 55-nek, és a váltó távkapcsolója is teljesen más. Az 55 távkapcsoló szekrénye nem jó bele.

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (75921)
ikarinátor Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75922

Üdv, a kiskunmajsai jól van. A széles díszlécek és a filcágyban letekerhető ablakok eredetiek, s mivel ezek teljesen kézzel készültek elképzelhető ez a variáns is.

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (75921)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75921

Üdv mindenkinek! A kiskunmajsai 55-ösről van valami aktuális információ? Eddig egy fotót láttam róla és mivel a korai farosok a nagy kedvenceim érdekelne ennek a ritka leletnek a sorsa. A vastag, sűrűbordás díszlécek és a "tele" ablakok kicsit ellentmondásosak az '59-es fényszóró elhelyezéssel, de gondolom ez csak amolyan korabeli korszerűsítés eredménye lehet. Ha jól saccolom '56-57 közötti gépről van szó. Nagyon köszönök minden infót előre is! Természetesen B.Ú.É.K. Mindenkinek!!!

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75920

Úgy tudom, a GFY-168 idén el lett adva.

Előzmény: BPO-105 (75919)
BPO-105 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75919

A Gemencnél nem csak kettő van (FKB-783, FKB 787), plusz kett az OrangeWays-nél (GFY-168, JLZ-450)? Lehet, hogy azóta törlődött már valamelyik...

Előzmény: Törölt nick (75898)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75918

Az mondjuk lehet, hogy nem Rába motort faragtak bele és akkor bármit el lehet képzelni. Hát ezt meg kéne nézni közelről.

Előzmény: IK55 (75913)
Dante001 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75917

Én úgy tudom hogy a nógrádnál az összes 266osban csere lett D10-re.

Előzmény: rally forever (75915)
ikarinátor Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75916

Helló, van már elég jelentkező? Vagy még kell. Választ a byerk@freemail.hu-ra kérek szépen.

Előzmény: Ramius (75912)
rally forever Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75915

Balassagyarmaton biztos.
Tán itt még szívósra is emléxem, de ez nem 100%.

 

R.

Előzmény: Törölt nick (75911)
rally forever Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75914

Hát, van igazságod :o) De ezen az oldalon is van felül egy szellőző...
Namind1, nagy műszaki megoldások lehetnek itt! :oD

 

R.

Előzmény: Törölt nick (75907)
IK55 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75913

Az a cső lejebb megy ha megnézed.A padló is emelkedik a hátsó ajtónál,és látszik a buherált légbeszívónyílás is.Szerintem vmilyen álló motort faragtak bele.

Előzmény: Törölt nick (75907)
Ramius Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75912

Kedves Ikarus-barátok!

 

Ugyan nem kifejezetten Ikarus, de aki a technikát szereti, rossz ember nem lehet alapon engedtessék meg, hogy itt is elhangozzék a felhívás:

 

 

A topikok közönségének sorai közt megmozdulás szerveződik a hazai ipar egykori bástyájának számító Láng Gépgyár mintegy 100 esztendei tevékenysége során összegyűlt tervanyagának megmentésére.

 

A gyártelep átalakítása miatt a jelenlegi tervtár épülete is lebontásra jut, ezért - hála az Alstom ezt lehetővé tevő lelkes dolgozóinak - a tervek elkerülhetik az enyészetet.

 

A mintegy 10 főnyi topiklakót is felsorakoztató csapat december 17-én feltermelt és az esztergomi repülőtért területén lévő raktárba szállított egy adagot.

 

A hatalmas mennyiségű dokumentáció megmentésére irányuló megmozdulásunk január 4-én, szerdán folytatódik!

 

A segíteni akarókat reggel 8 órától várjuk a Láng Gépgyár területén! A munka előreláthatólag délután 3-4 óráig tart majd a helyszínen, illetve a teherautóval néhányan elmegyünk majd az esztergomi reptérre lerakodni.

 

Autóval a Vizafogó utca felől lehet behajtani, a portánál a jelszó: "a Tervtár szállítására jöttem".

 

Aki tömegközlekedéssel érkezik: a Forgách utcai metrómegállónál kell leszállni, és onnan lehet bejönni a Láng Gépgyár (most Alstom) területére.

 

Tekintettel arra, hogy a terveket a pincéből elég kacifántos útvonalon át lehet felhozni, így nagyon nagy szükség van minden egyes segítő kézre!

 

Az első nap tapasztalatai azt mutatják, hogy a még hátralévő anyag elszállítására valószínűleg nem lesz elegendő a szerdai nap, így opcionálisan csütörtökön 9 órai kezdettel is várjuk a segíteni akarókat!

 

Természetesen, hogy lesz-e csütörtökön is munka, arról csak szerdán tudunk majd biztosat mondani, amikor már látjuk, hogy meddig jutunk!

 

Erről értesítést itt, a fórumon teszünk majd közre, illetőleg, aki viricsinél emilben (viricsikukacfreemailponthu) előzetesen kéri, azt telefonon is értesítjük!

 

 

A feladatról: a pincében a tervek viricsi korábbi hozzászólásban látott fiókokban vannak. Ezek mérete meglehetősen nagy, ám súlyik alig 2-3 kiló, azaz bárki könnyedén megbirkózik velük. A polcokról levéve, a fiókokat egymásnak adogatva juttatjuk fel a földszintre, majd a teherautóra. Mivel a pincébe vezető lépcső, illetve folyosó meglehetősen szűk, így csak egyirányú forgalomra van mód, ezért lánca állva, a fiókokat egymásnak átadva lehet dolgozni. Terveink szerint 2 fordulót csinálunk. Amíg a teherautó elmegy Esztergomba, a munka addig sem szünetel, a fiókokat addig is termeljük föl a földszintre, hogy a kocsi megrakása minél gyorsabb lehessen!

 

Ezért a lehető legtöbb emberre, optimális esetben 15-20 főre lenne szükség!

 

Mivel a munka nem megterhelő, így tényleg bárki segíteni tud!

 

Ezért kérünk minden segíteni tudó és akaró repülőbarátot, technikabarátot, hogy jöjjön - és hozzon magával még egy-két embert!! :-)

 

A pince - és így a cucc is - meglehetősen poros, így ajánlott megfelelő játszóruhában érkezni, illetve azt magaddal hozva a helyszínen átöltözni! 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.29 0 0 75911

Nógrádnál? Merre?

 

Előzmény: rally forever (75897)
FLR373IC12 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75910

Ha jól rémlik akkor kapuvári...  Hát, hogy melyiket dobták ki utolsónak arra már nem emlékszem, de majdnem mindegyik Ik256-al tudtam utazni -diákkoromban legalábbis- azok közül amelyek megfordultak Győrben..

Előzmény: Tomsz85 (75908)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75909

Kapuvár.

Előzmény: Tomsz85 (75908)
Tomsz85 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75908

Köszönöm! Az az 1 db melyik üzemegységben lehet? Most néztem a volanosoldalak-at (nagyon jó az oldal) azon nincs KTY-742, de biztos igazad van. Egyik utolsó 256-on pont fenn voltam az utolsó útján, feljött a sofőr és mondta hogy maguk az utolsó utasok (utolsó nap vagy utolsó út, már nemtudom) mert kidobják a buszt. Kár volt érte. Ahogy most nézem az oldalon, kizárásos alapon az AFF-517 lehetett.

Előzmény: FLR373IC12 (75904)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75907

Ezen a képen jobban látszik, a  hűtőn átvezett kipu, még a ventillátor házon és a forgó ventillátoron is átvezették :)

 

Kép

Előzmény: rally forever (75905)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75906

Szvsz lehet, hogy csak egy kipu dob van mellette.

Előzmény: rally forever (75905)
rally forever Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75905

Hát a csomagtérnek csak nem kell hűtő :o) Ott van (igen igényesen) ráapprikálva egy hűtő.

 

Ennek a szakmai részét megtekinteném közelről, mert ide állítólag nem fér be az állómotor :o)

 

R.

Előzmény: Törölt nick (75903)
FLR373IC12 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75904

Egy darab Ik256 van már csak a Kisalföld Volán állományában: KTY-742 (ex BPG-688). Az Ik266-ból pedig megőrzésre került egy darab, arra nem emlékszem pontosan talán az AFF-622..?

Előzmény: Tomsz85 (75901)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75903

Valahogy nem lógnak ki a cuccok a löki alól, legalább egy vízpumpának látszódni kéne, ill. a kipu is a másik oldara kerülne. Szerintem csak egy sima csomagteret alakítottak ki a hátuljába.

Előzmény: torqmatic (75894)
siófoki35 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75902

Vértesnek vannak még, ráncajtósak is.

Előzmény: Tomsz85 (75901)
Tomsz85 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75901

Sziasztok! Szoktam olvasgatni a topikot, de rítkán írok. Nekem a kedvenc Ikarus típusom, vagy inkább a kedvenc buszom 250-es és a 256-os. Kényelmesek az ülései, óriási a lábtere, szerintem még egy 2méteres ember is simán és kényelmesen elfér. Sokan a hangja miatt nem szerették, mondván: majdnem szétmegy benne az ember feje, de semmihez sem hasonlítható az a hang mikor kigyorsul és "süvít", vagy a visszaváltások, nekem tetszik (és annyira nem hangos). Én csak pilótaülésesnek hívom (utas vagyok). Sajnos már az én körzetemben (Kisalföld Volán) is kikoptak ezek a típusok, legalábbis már régóta egyet se láttam.

Előzmény: Törölt nick (75898)
torqmatic Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75900

A 256-osban is ugyanolyan motor van, mint a 263-asban, a tengelytáv és a hossz viszont más, úgyhogy nem hiszem, hogy ez lenne a megoldás.

Előzmény: Törölt nick (75895)
robbanómotor Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75899

Erről apám szinte ugyanilyen fényezésű 256-osa jut eszembe. Az is ott végezte. :( És még hány hasonló busz került ki... 

Előzmény: Törölt nick (75892)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.28 0 0 75898

Ikarus 266 állomány:

Borsod Volán (39 db);

Gemenc Volán (3 db);

Kunság Volán (20 db);

Nógrád Volán (20 db);

Pannon Volán (34 db);

Somló Volán (5 db);

Vasi Volán (5 db).

 

±pár darab eltérés lehetséges...

 

A 250-esek, távolsági 256-osok is nagyon elfogytak, előbbiből kb. 40 darab lehet még Volán-állományban, utóbbiból meg kb. annyi, mint 266-os.

Előzmény: P.Box (75896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!