Keresés

Részletes keresés

konture Creative Commons License 2011.12.22 0 0 30975

Sziasztok!

A fiamnak vásároltunk egy 1987-es Simson Enduró-t, szeretnénk akumlátort venni de felmerült néhány probléma.

Mint kiderült az elektromos részeknél van egy kis kavarodás.

Az indexben 12V-os izzók vannak, az első fényszóróba 12V, a hátsó lámpába 6V.

Arra rájöttünk hogy a világítótekercs valószínű 6V-os, már az izzót is kicseréltük és jobban világít.

A duda 12, az index relé 12V, a tirisztoros gyújtás és a gyújtótrafó szintén 12V.

Így néz ki a tekercs:

 

Szerintem gyújtás 12, világítás-töltés 6V

Vegyünk 6V-os akumlátort, és cseréljünk ki mindent 6V-ra? (a gyújtáshoz nem nyúlunk)

Vagy 12V-os aku, és csere a 2 tekercs 12V-ra?

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.20 0 0 30974

Mert vágni kellett végül.... Ezt ítéletnapig lehetett volna ütni. :-/

Pár kép az eredményről, várom a tippeket, hogy a csőből a tengely maradékot hogyan lehetne kiszedni. c:

 

 

Meg pár kép arról amiért a tengely sem maradhatott a helyén... :-o)

 

Előzmény: Dreamer (30972)
Benjy 409 Creative Commons License 2011.12.20 0 0 30973

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni.

 

Nyáron az A kategóriát szeretném megcsinálni de elöttés és utánna szeretném kisebb gépen megtanulni az alapokat.

Simson és robogó közt vacillálok, a váltóval nincs gondom, és sokat kerékpározom, elsőszámú szempont a "nagymotor" biztonságos vezetéséhez szükséges tapasztalat megszerzése, de persze fontos a megbízhatóság nem szeretném tolni az út szélén :)

 

Munkábajárásra és kisebb -50 100- km es túrákra mennék. 

 

Érdekelne a véleményetek hogy egy robogóval is el tudom e sajátítani az alapokat, és hogy a simson elég megbízható-e e célokra. Illetve hogy simson vásárlásánál és karbantartásánl mire kell odafigyelni.

 

Köszönöm a segítségeteket.

Dreamer Creative Commons License 2011.12.19 0 0 30972

Nem tenném bele.

 

De miért lenne cserés?

 

Dreamer

Előzmény: Törölt nick (30971)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.19 0 0 30971

A tengely sztem úgyis cserés lesz mire kiér.... :D A másik megpucolva várja a bevetést. 

Amúgy van e abból gond, ha nem a 238mm-es sr50 tengely kerül beépítésre hanem a 8mm-el rövidebb S51? 

Előzmény: Dreamer (30970)
Dreamer Creative Commons License 2011.12.19 0 0 30970

Türelem, és menni fog!

 

Dreamer

Előzmény: Törölt nick (30969)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.19 0 0 30969

Na most megmozdult a másik irányba is. Már mindkét irányba 2mm-et lehet ütni. Közben levettem a csomagtartót a hátsó lámpákkal és mivel a lengéscsillapító sincs bekötve a vázba már így a villát is lehet mozgatni. Úgy is kapott a pofájára fékolajból, hogy közben a villát mozgattam. Úgy néz ki szép lassan, de lesz belőle valami. Most ismét olajat és időt kap, mennem kell vissza dolgozni. 

Mondjuk még lehet a héten megismerkedik a tengely a flexxel is, úgy hogy a csőtengely és a lengővilla szilentjei ne sérüljenek. A motortartó és a tengely meg mehet a levesbe.

Előzmény: Dreamer (30967)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30968

A csavarlazítós/WD40es locsolás után megindult és mozgott mindkét irányba, majd a képen látható állapotban rögzült. Innen amíg próbáltam, addig már vissza nem ment. Most 2 napja nem próbáltam csak olajoztam. Holnap megpróbálom visszakocogtatni és úgy is meglocsolni. Dél körül helyzetjelentés. :)

Előzmény: Dreamer (30967)
Dreamer Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30967

VIssza tudod kocogtani? Mert akkor úgy kellene neki adni!

 

Dreamer

Előzmény: Törölt nick (30966)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30966

Locsolgatom már második napja fékolajjal a cuccost, de még nem igen próbáltam mozgatni. Majd még este kap egy adaggal és holnap munka után megnézem mi lett. Ha ez nem megy, akkor felszeleteljük a tengelyt és apránként szedjük ki a maradék tengely dabarokat a csőből és a 2 szilentből. 

 

Előzmény: Törölt nick (30957)
John Derre 8220 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30965

Küldtem képeket

Előzmény: beni01 (30963)
beni01 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30964

vagy valami bőveb infot

Előzmény: beni01 (30963)
beni01 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30963

szia benifonyvcitromail.hu email cimre tudnál küldeni fényképeket?? mert érdekelne.

Előzmény: John Derre 8220 (30962)
John Derre 8220 Creative Commons License 2011.12.18 0 0 30962

Üdv mindenkinek ha valakit érdekell van simson s50 motor blokk allatrészem eladó!

Railroadman Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30961

Affenébe...

 

Ez rossz hír.

Mindenesetre köszi szépen!

Előzmény: Törölt nick (30957)
viliapu Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30960

 

 

Egy kicsit foglalkoztam a géppel.

beni01 Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30959

sziasztok tudnátok nekem segiteni.van egy simson star motorom és neem veszi az 1 sebeséget de a tőbit veszi nem tudom mi a baj valakinek valami őtlete van??

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30958

Fecskendőből kapott egy jó adag fékolajat, közben ütöttem a csavart minden irányból és a motortartót is csavargattam. Most hagyom pihenni hátha, de ez most reménytelenül megállt.

Előzmény: Törölt nick (30957)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30957

 5db lyuk.

 

 Na és ezért kell motortartót cserélni. Csak nem tudom mit csináltak ezzel...

Dreamer Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30956

Régebben használtam olyan 2T olajat amiben volt ricinus származék. A saját keveréstől óvnálak, beragadt gyűrűt, koxos égésteret okozhat a ricinus.

 

Ez az Agip olaj egyébként olyan, ha van rá pénzed...

 

Dreamer

Előzmény: Törölt nick (30952)
Railroadman Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30955

Hogy mi a különbség, azt nem tudom megmondani, talán az 51-esé rövidebb. Mindenesetre a két típusnál ezek nem csereszabatosak, még a persely és a szilent sem.

Előzmény: Törölt nick (30950)
Railroadman Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30954

Mondjuk, ebben igazad van. Ahogy most néztem, az 1300ft-os tengely az H származású, ami - csúnya előítélet, de - gyakran kétes minőségű, tapasztalt Simsonos már alapból tart tőle.

Pedig valahol találkoztam D jelzésűvel, de most nem találtam, és annál sem lehet tudni.

Előzmény: Dreamer (30951)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30953

A tengely helyett lenne is másikom, de a rá való cső helyett már nem igen. Itthon ugye nehéz beszerezni, odakinnt van csak mire behozzák drága. 

 

Ha más nem akkor bepróbálkozom a fékolajjal....

Előzmény: Dreamer (30951)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30952

Egy költöi kérdés mindenkihez:

Milyen olajat kell használni, hogy a régi (salakmotoros ? , én csak oda jártam, ott éreztem) verseny illat előjöjjön? -remélem tudjátok mire gondolok.

Néha-néha még érzem, ha elmegy egy egy robogós de egyre ritkábban.

Gyártanak ilyet-ilyeneket, vagy kutyulni kell a patikai ricinust ?

Előre is köszönöm!!

Dreamer Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30951
Tudod, ha lenne gyari alkatresz engem sem erdekelne. Igy viszont erdemes mindent megmenteni, ami mentheto.
Előzmény: Railroadman (30949)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.17 0 0 30950
Ha más nem akkor tényleg az lesz. Tengelyem még van is másik, egyik börzén volt aztán taposólemez tartókkal együtt vettem, de esélyes, hogy s51é. Miből lehet megtudni? Majd du. megnézem a legszűrőházat.
Előzmény: Railroadman (30949)
Railroadman Creative Commons License 2011.12.16 0 0 30949

Ha végképp nem megy tovább, kénytelenek lesztek lengővilla-tengelyt fűrészelni.

Nálam is be van rohadva, de nem hiszem, hogy egy 1300ft-os tengellyel (plusz a motortartó csőtengely) ennyit fogok vesződni.

 

Apropó, ha már így szét van bombázva a gép.

Megnéznéd nekem, hány db furat van a légszűrőház középső elválasztó falán?

Előzmény: Törölt nick (30948)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.16 0 0 30948

Egyelőre eddig jutottunk, és most ismét nem mozdul.... :-/

 

 

Most így néz ki amúgy a gép. A blokkot kivéve nagyjából mindenre rá kell nézni. A kábelezést mikor megvettem nagyjából átnéztem és a töltést és indexet vissza kellett alakítsam gyárira. Az előzző gazdinál ELBA nélkül működött, az indexnek meg egy autó relé volt bekötve..... Mostanra csak a hátsó lámpák és indexek kábelezése maradt az esztétikai dolgok mellett. Meg persze a motortartó, mert az valami félelmetes állapotban van. :-o)

 

Előzmény: Dreamer (30946)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.13 0 0 30947
Köszönöm a segítséget. Tavaszig meg van időnk. c:
Előzmény: Dreamer (30946)
Dreamer Creative Commons License 2011.12.13 0 0 30946

Tudom, ezért kell oda-vissza mozgatni, és forgatni...

 

Dreamer

Előzmény: Törölt nick (30945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!