Azért írtam "legénykorában"-t, mert úgy látom, hogy idővel átalakultak.
Nevezetesen a helyzetlámpa és a fényszóró valahogy hátrább került, illetve a talpig-csőkorlát, térdig-lemezzé változott minhármon. Ellenben a kérdéses kép környezete biztosít arról, hogy csak jégtörő lehet a képen. Na de melyik?
Az pedig, hogy minden hajó NŐ, nem zárja ki azt, hogy az egyik legény legyen, sőt rövidesen kötelező is lesz. Lehet, hogy már az új HSz is említi majd. Ha nem, akkor majd a lyogvédők tesznek róla.
Ezt a szekrényt ponyva fedte általában, egy vasrúd volt az aljában, hogy a szél ne tudja vagdosni. Egyébként nyúlketrecnek hívtuk, s valóban csak szárazkajára, konzervre volt alkalmas. A kenyeret sem tároltuk benne, azt a kommandó alső merevítő lemezei közé beszabott farácson tartottuk. Ha megszáradt, vágtunk egy szeletet, s nedves konyharuhába csavarva betettük a lerbe, s fínom friss kenyerünk volt. Hűtőszekrénynek a hajófeneket használtuk, ha kellett. Valamelyik hajón még jégszekrényünk is holt, de már nem emlékszem, melyiken.
volt hozzá szerencsém.....első alkalommal lefejeltem,másodikra a térdemmel rúgtam meg az élét,harmadszorra a könyökömet vertem bele....utána a másik irányból közelítettem meg a hajó elejét :):):)
Így van. Az utóbbi a Belvárosi híd felett készült Ez a Hajduk.
Jártam rajta. Egy darab 500 lovas Cummins hajtja. Érdekes módon a hátrához nem váltanak a csavaron forgásirányt, hanem egy hidraulikusan működtetett zsiliprendszerrel változtatják meg a vízsugár irányát.