Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 34513

Vagy valamilyen képtárat mini képekkel. Zsákbamacskát ki fog venni tőled szerinted?

Előzmény: C50 (34512)
C50 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 34512

Közzétehetnél valamilyen listát.

Előzmény: 431062 (34511)
431062 Creative Commons License 2011.12.09 0 0 34511

Sziasztok!

 

Ha valakit érdekel fényképek személyvagonokról, nekem lenne jó pár eladó, 9x13-as méretben.

Mindegyik képen MÁV-os szvagon. van, nem H-START.

 

Érdeklődni a 431062@citromail.hu címen lehet.

gumidani Creative Commons License 2011.12.09 0 0 34510

Úgy értettem, hogy a két kép két különböző kocsit ábrázol.

Előzmény: sörösgigant (34508)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34509

És most látom, hogy nem is a személykocsik, hanem a teherkocsik rovancsához nyomtatták...

Előzmény: wrn30601 (34504)
sörösgigant Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34508

Mivel hogy egy kocsi állt ott...))

Kösz a megerősítést !

Előzmény: gumidani (34506)
Gare du Nord Paris Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34507

Kössz az infókat!

 

Ám lehet hogy halvány emlékeim több kocsiból tevődnek össze, De jó emlékek fűznek hozzá, meg a gőzösökhöz főképpen :)

gumidani Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34506

Szerintem csak az egyik.

Előzmény: sörösgigant (34498)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34505
Előzmény: wrn30601 (34504)
wrn30601 Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34504

Öreg vagyok, rossz a szemem, kicsi a kép felbontása, nem tudom elolvasni. Van valami dátum a lapon, hogy melyik összeírásról van szó (dátum)?

Előzmény: Felek Ferenc (34503)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34503

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34502

Elcsíptem egy személyvonatot: Apátfalva állomás, 1926.XI.6. MÁV 377,307+MÁV C 50 637+MÁV C 50 565+MÁV B 20 121+MÁV C 50 388+SzCsV Gö 110 578+MÁV D 66 290

potos.bézé Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34501

Pedig ha lenne róla kép, lehet ne ebből MÁV-osat csinálni :)

Előzmény: braun (34500)
braun Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34500

Én is hallottam már erről, de fotót nem láttam. Sőt, egy szavát tekintve megbízható kolléga szerint volt ennek a hosszú változata is Tapolca környékén.

Előzmény: potos.bézé (34499)
potos.bézé Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34499

 

Állítólag volt egy ilyen poggyászkocsi Pécsett. Tényleg? Kép van róla?

sörösgigant Creative Commons License 2011.12.07 0 0 34498

A két felső képen az a kocsi látható ami sokáig állt a Déliben a "Beszkárt"-on ?

Előzmény: gumidani (34493)
C50 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34497

Nemrég volt talán szó ezeknek a vasvázasított kocsiknak a belteréről, ilyesmi volt leírva. Ezek szerint a nemrég még nosztalgiavonatokban futó három Bz 52000 kocsi beltere hamisítvány?

Előzmény: RhB (34492)
siófoki35 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34496

Köszi mindenkinek!

Előzmény: sörösgigant (34490)
rm40 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34495

Poggyászkocsiból egyik végén behúzott (de zárt) peronos kialakítás nem volt ritka, az bizonyos szögből látszódhat úgy, mintha nyitott peronos lenne.

Előzmény: rm40 (34494)
rm40 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34494

A Dampf in der Puszta 21. oldalának egyik képén egy ezeknél kisebb tengelytávú, egyik végén nyitott peronos postakocsi is szerepel F 715 (az utolsó számjegy nem biztos) pályaszámmal.

Előzmény: gumidani (34493)
gumidani Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34493

 egyik végén nyitott peronos zöld poggyászkocsinak ami a 70-es évek végén esetleg a 80-as évek elején közvetlen a gőzmozdony után volt kapcsolva

 

Ez így, ebben a formában összemosódnak az emlékeid - szerintem. 

 

Ismereteim szerint egyik végén nyitott peronos postakocsi volt a kéttengelyesek utolsó évtizedeiben.

i

 

Kalauzkocsi tolóajtaján fehér András-kereszt, de nincs kocsivégi a nyitott peron.

 

A acélvázasított személykocsikon volt kis András-kereszt témáját az előttem írók tisztázták. Azonban azokon sem volt kocsivégi nyitott peron.

Előzmény: trefhetes (34487)
RhB Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34492

Ezek a nagy fehér X-el megjelölt kocsik tehervonati kísérőkocsik voltak, a funkciját már leírták. Döntő többségében normál kéttengelyes személykocsik voltak, de volt néhány postakocsiból átalakított is. A sosrzatjelük Dtz volt, a régi pályaszámuk Dtz 63xxx, az 12-jegyű pedig Dtz 50 55 94-23 xxx. A volt postakocsi esetén az xxx az a 800-as számcsoport.

 

Itt középtájon van két kocsiról fotó:

 

http://www.freeweb.hu/vasutikocsi/zold/2tengelyes/2tengelyes.html

 

 

Az itt is látható GySEV kocsit tavaly belülről is körbefotóztam:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111299430&t=9121413

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111299723&t=9121413

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111299790&t=9121413

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111315767&t=9121413

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111319905&t=9121413

 

 

Sajnos én még csak személykocsiból lett Dtz-t láttam, de mivel a postakocsik között volt nyitott peronos, elképzelhető, hogy Dtz is lett ilyenből... Szívesen megnéznék róla egy-két fotót...

 

 

Előzmény: trefhetes (34487)
RhB Creative Commons License 2011.12.06 0 0 34491

Valahol a szekrény mélyén vagy egy kis könyvecske is ha jól emlékszem "Királyok vonata, vonatok királya" (vagy fordítva? :-) címmel, de ez inkább tudományos (?) ismeretterjesztő (?) kategória.

Előzmény: CLSmodell (34480)
sörösgigant Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34490

Kalauzkocsinak szokták hívni. Amúgy a tolatócsapat, élén a vonatvezetővel, mert a mozdonyon azért mégsem utazhatott....

Igaz a gyerekek ( Geletták ) szokták még kispaklinak is hívni...

Igen át volt valamennyire alakítva, nem volt meg bennük az összes pad, amolyan szellősen, boxszerűre volt kialakítva. Volt szerencsém hozzá...)))

 

Előzmény: siófoki35 (34489)
siófoki35 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34489

Amikor Bz kocsikat alakítottak át kísérőkocsivá/kalauzkocsivá vagy minek is hívták, belülről átalakították azokat? Egyáltalán, kik utaztak az ilyen kocsiban? A tolatócsapat?

Előzmény: trefhetes (34487)
C50 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34488

Azok ennél jóval nagyobbak, a linkelt kocsikat az FVV gyártotta.

Előzmény: k.novotny (34486)
trefhetes Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34487

Idősebb vasutasok! Mi volt a típusa annak a egyik végén nyitott peronos zöld poggyászkocsinak ami a 70-es évek végén esetleg a 80-as évek elején közvetlen a gőzmozdony után volt kapcsolva emlékeim szerint tehervonatokon mert akkoriban már csak azokat vitték a gőzösök pl 424-es és 3xx gőzösök??? (most lehet h hülyeséget írok de emlékeim szerint egy fehér andráskereszt is volt rájuk festve), nagy tolóajtaja volt, Én gyerekkoromban a Mezőhegyes - Békéscsaba vonalon emlékszek rájuk. Sehol nem találok ilyet neten. Kb akkora lehetett mint a Dnz poggyászkocsi és az is rajta volt, hogy MÁV Hungária. Némi hasonlóság van is a két kocsi között.....

k.novotny Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34486

Az 50-es évek végén, 60-as évek elején a Debreceni Járműjavitő gyártott ilyen kocsikat különböző kisvasútak részére.

 

Szerintem a betett linken lévő is Debreceni gyártású kocsi

Előzmény: alkotasu (34483)
CLSmodell Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34485

Nagyon szépen köszönöm, mindkét dokumentumot megtaláltam az OSZK archívumában, amit lesz időm meg is nézem őket. :)

 

Előzmény: gumidani (34482)
division by zero Creative Commons License 2011.12.05 0 0 34484

Az FVV gyártott kisvasuti kocsikat is.

Előzmény: alkotasu (34483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!