Keresés

Részletes keresés

BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20256

Már csak az a kérdés, hogy kinek a bűne.

 

Aki képtelen felismerni maga előtt lassuló/megálló tárgyat, vagy annak a bűne, aki szabályok miatt mozgó lépcsőt szereltetne még a piramisokra is, hogy akadálymentesek legyenek... 

 

De Macika! Megint jelentéktelen részleteknél ragadtál le. Arra válaszolj, hogy szerinted a KRESZ szerint részt vehet-e belsőégésű motorral meghajott jármű a közlekedésben? :-)

 

Erről valamiért mindenki mélyen hallgat...

Előzmény: Macika (20249)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20255

Napsütéses délelőttön? Kizárt! :-)

Igaz, én sem mondtam, hogy bocs, tényleg, nem vettem észre. Mentségemre azt hoznám fel, hogy nem is kezdtem rúgózni azon, hogy van-e ott harminc centi lefelé, meg hogy olvasható-e, meg egyébként is…

 

OFF

Veterán autókról, s az ő fogyatékosságukról jutott eszembe a régi rendszámok, amikor még elég volt 1-2 szánjegy, arról meg a telefon. Az csodás, hogy itt pesten néhány kattintással jegyet válthatok magamnak a Camberrából Sydney-be menő vonatra, hogy sms-ben szavazhatok mindenféle sületlenségről stb. De volt annak valami bájos melegsége, amikor a telefonos kisasszonytól kellett kérni, melyik számot kapcsolja, a leggyorsabb hírforrás a pletya és a napilap volt, s gombos cipőt hordtak az emberek, s kávéházban reggeliztek.

ON

Előzmény: Byk001 (20254)
Byk001 Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20254

Igen, benéztem. Nem vettem észre, hogy egy oldalt még nem olvastam el a termésből.

 

Valahogy így kell beismerni, ha hibázott az ember? :)

Előzmény: Törölt nick (20252)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20253

"Ez igan, de a villamosnak sincs féklámpája,"

Villamosa válogatja. Szerintem van, amelyiknek nincs.

Amúgy sziasztok.

Előzmény: Törölt nick (20250)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20252

Már túl vagyunk rajta.

Előzmény: Byk001 (20251)
Byk001 Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20251

Akkor az a magyar zászlóval, H betújelzéssel, és "A 040" felirattal ellátott bádogtábla mi ott hátul a (feltehetően) benzintank alá rögzítve? :)

Előzmény: Törölt nick (20219)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20250

Ez igan, de a villamosnak sincs féklámpája, mégsem szoktak belemenni. Talán a veterán autóba sem.

Előzmény: Macika (20249)
Macika Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20249

És az mekkora bűn lenne, ha valaki összetörné hátulról a pótolhatatlan járművet, csak azért, mert nem lehetett előre látni, érezni, hogy fékezn ifog...

Előzmény: BringasLevy (20248)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20248

Köszönöm, ezt nem tudtam. Érdekes és informatív. 

 

Így már értem, hogy az öreg Opel, miként mehet az utakon. Mint azt éreztem, bűn volna egy ilyen műremeket elcsúfítani holmi féklámával... :-) 

Előzmény: Törölt nick (20246)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20247

Bocs és ne vedd kötekedésnek, de én itt nem ezt tanultam (nem Tőled!).

 

Ha a mellény nincsen leírva a kötelező tartozékok között, akkor azt nem kötelező a tartani az autóban. Ha le van írva a kötelező tartozékok között, akkor pedig ott helye és punktum.

Teljesen mindegy, hogy miként logikus, miként életszerű!!!

 

Ezt jól bevéstem az agyamba.

 

Most meg azt látom, hogy nem lehet a közlekedésben részt venni olyan járművel, ami szennyezi az utak környezetét. Fehéren, feketén le van írva! Teljesen mindegy, hogy ez miként logikus, miként életszerű, ez van leírva! Érzésem szerint, még egy tisztán villanyautó is szennyez, nemhogy egy Ottó, vagy Diesel motoros... 

 

Tudom, hogy nem Veled kellene ezen vitatkoznom, de olyan friss az élmény az új értékrenddel kapcsolatban, igyekszem védeni az álláspontot, amit csak pár napja tudok magaménak... :-)

Előzmény: Törölt nick (20245)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20246

Ezt találtam, de a hely nem perdöntő hitelességű:

 

Veterán vizsga

A muzeális minősítés az egyik legfontosabb eljárás az egész ügymenetben, ez határozza meg a forgalomba helyezés feltételeit, itt kapja meg az autó a műszaki mentességeket olyan tulajdonságaira ami nem felel meg a mindenkori műszaki követelményeknek, és itt ellenőzik az autó eredetiségét is. Előminősítést egy szemrevételezési eljárás, az itt kapott szakvélemény alapján tudja a vámhatóság megkezdeni a veterán gépjárművekre vonatkozó vámolási eljárást. Az előminősítésnél az autó állapota nem érdekes, kizárólag azt ellenőrzik, hogy később alkalmas lenne-e a jármű muzeális minősítésre.

 

 

Műszaki vizsga

Az egyedi forgalomba helyezési engedéllyel a kezünkben már részt vehetünk a teljes körű műszaki vizsgán, ahol az autó emissziós értékeit is mérik, de a minősített muzeális járművek esetén mért emissziós értékek nem befolyásolják a vizsga kimenetelét. Ez a vizsga egy teljesen átlagos vizsga, ugyanazok a dolgok kerülnek ellenőrzésre, mint bármelyik járműnél. Tehát itt újfent ellenőrzik az autó hivatalos azonosítóit, fékrendszerét, elektromos berendezéseit, és minden ilyenkor szokásos ellenőrzést elvégeznek. Az ellenőrzés alól egyedül csak a határozatban szereplő mentességek részesülnek, ami az emissziós értékekhez hasonlóan nem befolyásolhatja a vizsga kimenetét.

Előzmény: BringasLevy (20244)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20245

Én nem erre a következtetésre jutottam.

 

Én nem tartom lehetetlennek, hogy noha a KRESZ nem sorolja fel a kötelező felszerelések között a láthatósági mellényt, de egy másik rendelet vagy törvény kimondja, hogy ragyogó napsütésben, május első napjától a következő holdtöltéig minden autóban kell legyen harminc kiló tevezsírban sült tepertős pogácsa sárga mellénnyel rétegezve.

 

Én biztos vagyok benne, hogy van olyan törvény, amelyik pontosan meghatározza, mi számít rongálásnak. Mondjuk a BTK.

Én biztos vagyok benne, hogy van olyan törvény, amelyik pontosan meghatározza, mi számít környezetszennyzésnek. Mondjuk a környezetvédelmi törvény.

Előzmény: BringasLevy (20243)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20244

Sosem mondtam, hogy tájékozott vagyok. De valahogy ez a 99éves Ople mégis kapott rendszámot. Lehet, hogy az OT-re más szabályok megengedőbbek? Nem tudom. Mindenesetre betegesnek látom az elvárást, hogy egy ilyen autó akár ne közlekedhessen csak a kora miatt, vagy meg kelljen változtatni ilyen mértékben. Ezen az autün, feltehetően módja sincsen a féklámpa kialakításának. 

Előzmény: Macika (20240)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20243

Tudom.

 

De itt napokon át arról voltam győzködve, hogy a szabály betű szerintr értendő. 

 

Most, hogy meg lettem végre győzve, látom ám, hogy kár is itt vitázni a mellényről, mert a forgalomban lévő autók 99.99999% nem is vehetne részt a forgalomban. :-)  

Előzmény: Törölt nick (20242)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20242

No ez is az az eset, amit anddnak címezve, de végülis mindenkinek írtam. A szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. B szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. Ám A+B együtt tilthat, engedhet, kötelezhet olyant/olyanra, ami csak a két szabály együtteséből következik.

Az idézetben a KRESZ meghatározza, hogy nem szabad a környezetet rongáló, szennyező járművel közlekedni.

Egy másik törvény, rendelet stb. meg meghatározza, mi számít rongálásnak, s mi környezetszennyezésnek.

Előzmény: BringasLevy (20239)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20241

Mondd csak, kötözködés ELŐTT elolvastad a 20232-t???

Előzmény: Pitrinkó (20238)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20240

A KRESZ nem követeli meg konkrétan, de - ne haragudj meg - eléggé tájékozatlanságra vall, ha a KRESZ-től várod az ilyen szabályzásokat...

 

Szóval lásd még KÖHÉM6 64-65. §.

Előzmény: BringasLevy (20230)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20239

Biztosan én vagyok türelmetlen, de erre miért nincsen válasz senkitől??? :-(

 

A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei

 

5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,

a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;

b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;

c) amely a jogszabályban meghatározott műszaki és környezetvédelmi feltételeknek megfelel;

d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi;

e) amely megfelel a (9) bekezdésben meghatározott feltételnek.

(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.

(3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;

a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;

b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni.

(4) A jármű hatósági engedélyét - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.

(5) A hatósági jelzés(eke)t [rendszámtábla(áka)t] a járművön a felszerelésére kijelölt helyen, jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, letakarni vagy jogosulatlanul eltávolítani tilos.

(6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet - a „H” betűt feltüntető - államjelzéssel kell ellátni.

(7) A Magyar Köztársaság területén csak olyan külföldi rendszámú gépjármű közlekedhet, amelyet a rendszámot kiadó állam jelzésével elláttak.

(8) Rendkívüli időjárás, természeti körülmények (havazás, jegesedés, árvíz stb.) esetén a közúti járműveknek a Magyar Köztársaság területére történő beléptetése - külön jogszabály alapján - feltételhez köthető vagy korlátozható.

(9) A magyar hatósági jelzéssel ellátott gépjárművön - ide nem értve a DT és a CK betűjelű rendszámtáblával közlekedő gépjárművet - nem lehet olyan jelzést - így különösen CD jelzésű matricát - feltüntetni, amely arra utal, hogy a gépjármű a Magyarországon működő diplomáciai és konzuli képviseletek, nemzetközi szervezetek vagy ezek nemzetközi szerződés alapján mentességet élvező tagjának, illetve a mentességet élvező családtagjának használatában van.

 

 

Lehet-e résztvenni a közlekedésben belsőégésű motorral meghajtótt autóval, motorral?

 

 

Pitrinkó Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20238

Mintha valahol azt irtad volna, te szoktál motorral közlekedni.

Az jármű.

Van elől rendszámod?

Előzmény: Macika (20226)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20237

Te OPNI!

Kinek is mondtad, hogy nyugágy kell????

Előzmény: Törölt nick (20233)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20236

Kötöttpályásra, aztán miért nem????

A villamosokon van féklámpa (és KELL is rá, lévén több utcán is közös a villamossín és az úttest, elég csak Pesterzsébetre gondolni, pl. 30-as villamos vonala). Elég könnyű lenne felkenődni az előtted haladó villamosra, ha váratlanul, forgalmi okokból a megálló előtt fékezne, te meg abból veszed észre, hogy fékezett, hogy nyomja a homlokodat az villamos ütközője...

 

A fogas, hév, metró, földalatti, mind zárt pályás jármű, közúton forgalomban nem vesz részt, ezért féklámpa sem kell rá, ez logikus.

Előzmény: Törölt nick (20231)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20235

Pedig ez továbbra is egy szabályértelmezésről szóló topik, nem pedig életvezetési tanácsokról szóló, hogy hogyan éljünk biztonságosabban, célszerűen mit tartsunk magunknál, stb.

 

Ha Macikát nem is, engem meggyőztél erről. Ennek fényében mi a véleményed a KRESZ 5§ (1) d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi; -ről?

 

Belsőégésű motorral meghajtott jármű, vagy gépjármű közlekedhet, vagy sem a KRESZ alapján?

Előzmény: Törölt nick (20233)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20234

Ott a pont, köszönöm.

 

Nem tudom, hogy ezen az Opelen miért egy rendszám van. Szerintem nem is ez a fő kérdés.

 

Előzmény: Macika (20232)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20233

És mivel egy jármű a legritkább esetben 2-3 km-es távon közlekedik lakott területen kívül, ezért bármi megtörténthet út közben.

Mert nagyon nem életszerű, hogy 3-4 percre távolodsz el csak a lakásodtól a járműveddel. 

 

Tudod rohadtul nem érdekel, hogy neked mi az életszerű.

Én naponta járok lakott területen kívülre 6 km-t, ami már a két végpont, nem is a városhatár.

Persze ez biztosan nem életszerű, pedig bő másfél évtizede művelem. Biztosan velem van a baj...

 

És dünnyöghetsz itt arról, hogy mi van, ha...., meg ha..., meg ha...

Én leírtam egy esetet. Tudom fájna megválaszolni mert borítaná az eddigieket.

 

Pedig ez továbbra is egy szabályértelmezésről szóló topik, nem pedig életvezetési tanácsokról szóló, hogy hogyan éljünk biztonságosabban, célszerűen mit tartsunk magunknál, stb.

Előzmény: Macika (20201)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20232

Nem minden ám a KRESZ, nem ártana ismerni a KÖHÉM6-ost sem.

 

"Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 
...
Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek 
28. § (1) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit úgy kell kialakítani, hogy arra a hatósági jelzés - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek megfelelően - felszerelhető legyen. 
(2) A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl, az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul, a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra, oldalkocsis motorkerékpárra az oldalkocsin elöl, a motorkerékpáron hátul úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb - amennyiben a felépítmény szerkezeti kialakítása ezt lehetővé teszi - 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható."

 

Szerintem eléggé pontosan van definiálva, nem?

Előzmény: BringasLevy (20228)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20231

Kötötpályásra sem (villamos, fogas, hév, metró/földalatti).

Előzmény: Macika (20229)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20230

Köszi.

 

Az imént derítettük ki, hogy a KRESZ NEM követeli meg a féklámpát, csak azt, hogy ha van, akkor működjön is. Ha nincsen, akkor működnie sem kell...

Ha tudsz egyéb szabályt, ami szerint egy 99éves Opelen kötelező a féklámpa, varom a paragrafus számot.

 

De várom a válaszodat arra is, hogy a KRESZ egyértelmű tíltása ellenére, milyen jogalappal közlekednek a belső égésű motorral meghajtott járművek, gépjárművek!

 

 

Előzmény: Macika (20229)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20229

Ír a KRESZ olyat, hogy miként kell a vezetőnek jeleznie a megállást, ha nincsen féklámpa?

 

Nem, nincs ilyen kézi/karjelzés, mivel szgk nem közlekedhet féklámpa nélkül.

Három járműfajtáról tudok, amelyiknél nem kötelező a féklámpa, az egyik az állati erővel vont jármű, a másik a kerékpár, a harmadik a segmot.

A lassú járművekre, közúti forgalomban részt vevő mezőgazdasági járművekre, egyebekre már mindre kell.

Előzmény: BringasLevy (20214)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20228
Előzmény: Macika (20226)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20227

Mint pl motorkerékpár? ....Izé, bocs. Az nem jármű. Az gépjármű...

 

Akkor helyesbítek. Segédmotorkerékpárra gondolsz, vagy kerékpárra?

Előzmény: Macika (20226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!