Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Abczola Creative Commons License 2011.09.02 0 0 19468

Megnéztem egy izzóval, áramot kap az önindító. Ma megnézi egy szerelő is. Ha más nem lesz marad a bontó, onnan próbálok szerezni egy önindítót

Előzmény: Adm (19456)
norris21 Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19467

Sziasztok!

 

Érik a motorolaj cserém, eddig mindig Q8-at töltettem bele, most viszont meg kell egy kicsit szorítanom a nadrágszíjat és ezért valami olcsóbbat szeretnék, persze, ha lehet nem túl jelentős minőség romlással. Tudtok ajánlani valamit?

gdzsozy Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19466

inkább ahol tudsz vagy ahol engednek.

szerintem.

Előzmény: mazsolmaany (19463)
hubo44 Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19465

Eš a koči aranak a 180% registracioš ado eš est nadon kemeňem ôrzik.

Előzmény: hubo44 (19464)
hubo44 Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19464

Daniaba dolgozni, tanulni mindent lehet čak kočit hasnalni nem.

Előzmény: mazsolmaany (19463)
mazsolmaany Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19463

Ez az unió?Nem a munkaerő,az áruk szabad áramlása?Ott élek,és dolgozom az unión belül ahol akarok!Vagy nem?

Előzmény: hubo44 (19459)
gdzsozy Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19462

valamelyik pólus kábelje nincs elszakadva?

Előzmény: Abczola (19453)
balasig Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19461

Gondolom a tulaj lakcímkártyáját nézik, hogy hová van bejelentve szerintem sincs miért félned. Szegeden is van egy olyan szép szlovák rendszámos Ferrari. Na, annak van félnivalója. Meg a céges autókra vadásznak még azt olvastam, ott a büntetési szorzó is magasabb. Jogosnak is érzem azoknál, akik ideát élnek, közük nincs az ottani dolgokhoz és csak a regadó miatt jelenik be a kocsit külföldön. Amúgy nekem nagyon tetszik az uniós szlovák rendszám, azzal, hogy címert tettek a vonal helyére. Ezt nálunk is bevezethetnék az új rendszámoknál. Ha már a német, osztrák, szlovák, szlovén rendszámoknál van ilyen.

gdzsozy Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19460

Péter ez nem rád vonatkozik.

sőt nem is a skodádat figyelik a rendőrök.

 

egyrészt mint mondod szlovákiai lakóhelyel rendelkezel, édesapád nevén van bejelentve az autó aki szintén kinn él, aztán ha a rend éber őre megállít te folyamatosan tudsz neki szlovákul beszélni. nem csak annyit hogy : ne rozomis, zmrzlina vagy mittudomén még mit..

 

autód:  magyarországon nem a szlovák rendszám alatt futó 10 éves feliciák miatt vezették be ezt hanem a több milliós autók miatt amiknek a behozatalakor különböző adókat és illetékeket kellene fizetni.

ezt a ügyeskedők nem akarták  és nem akarják befizetni mert így milliók maradhatnak egy drága autónál a zsebben. + ha büntetik őket parkolásért gyorshajtásért akkor nem is fizetik ki.

 

ugyhogy légy nyugodt nem téged keresnek

Előzmény: peti931 (19458)
hubo44 Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19459

A haver fia Daniaba ment šuliba mult heten octival mar hivta a apjat hod haza kel hozni a kočit. Hod elôsor fidelmesteteš mašodsor bunteteš eš harmadsok el kobozak a danok a kočit. Vad at registralni oda a kočit.

Előzmény: peti931 (19458)
peti931 Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19458

Sziasztok! Mától lép életbe, hogy ellenőrzik a szlovák rendszámos kocsikat. Én szlovákiából származom, még ott is vagyok bejelentve, édesapám nevén van az autó. De többet tartózkodok Magyarországon, itt is tanulok a Miskolci Egyetemen. Szerintetek félnem kell hogy engem is megbüntetnek esetleg?

bgombas Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19457

Ha jól értem, akkor ha elfordítod a kulcsot, világítanak a visszajelzők és elindul a tápszivattyú,

ami egy kattanással le is áll ahogy kell, de ha tovább fordítod a kulcsot, akkor nem indít az önindító.

Ha ez a helyzet, akkor első körben a gyujtáskapcsoló alaplapjára gyanakodnék, aminél előszeretettel tönkremegy az indítós kivezetés.

Ha viszont az indítózáskor kattan a relé, akkor önindító vagy akku lehet a ludas.

Egy multiméter nem ártana, akku feszültséget mérni.

Próbáltad feltöltött akkuval, ráadott gyújtással betolni?

Milyen messze mentél hazáig, tölti járó motornál az akkut?

Előzmény: Abczola (19453)
Adm Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19456

Szerszám nélkül nehéz lesz...  egy alap multiméter 1-2 ezer forint. Addig is vagy adsz egy vezetékkel plusszt a vékony sárgára, de baromira figyelsz, hogy ne legyen sebességben az autó és a kezedet se nyírja le semmi, vagy pedig ráakasztassz egy izzót és nézed, világit e.

 

Bár igy hogy nincsen műszered, hogy ellenörizted le a gyujtáskapcsolót?

Előzmény: Abczola (19455)
Abczola Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19455

akksi, kábelek okés, de a behúzómágnesnél, hogy tudom ellenőrízni, hogy eljut-e az áram? nincs feszmérőm. megy rá a pozítív vastag kábel, meg egy vékony sárga.

Előzmény: Adm (19454)
Adm Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19454

Hőgombát ugyan minek cseréltél???

 

Behuzómágnesen megjelenik a feszültség, mikor inditanál? Jó egyáltalán az akksi? Testkábel rendben van? Önidnitóhoz menő vastag plussz? Így hirtelen...

Előzmény: Abczola (19453)
Abczola Creative Commons License 2011.09.01 0 0 19453

Sziasztok! Egy roppant nagy bajom van: Ma kétszer kellett betolni az autót, mert lemerült az akksi, hazaértünk, feltettem tölteni az akksit, de most meg nem indul: relé kattanik, de az indító motor nem forog, nem is kattan. Biztosítékokat végig néztem, hőgombát cseréltem, vezetékeket ellenőriztem az gyújtás kapcsolón, de más ötletem nincs.

 

Mi lehet a baj???

gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19452

A generátor szíj nem olajos vagy laza. viszont sajnos foszladozik. ezért az autóban már ott van az új szíj, csak nem raktam még fel.

Az említett hang nem hasonlítható a generátor szíj hangjára sőt arra a hangra sem amikor egynémely autón a kinyomócsapágynak vagy minek az a búgó hangja van.

ezt a hangot talán az a csap utánnozná a legjobban amit ha megnyitsz búgni kezd mert nincs benne nyomás.

Előzmény: boci86 (19450)
Skodabuher Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19451

Nem vagyíok pipa. Csak a kérdésem nem az volt, hogy drága-e, hanem reális-e? Sokan feleslegesen lehúzzák az autóst.

Előzmény: gdzsozy (19441)
boci86 Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19450

Laikusként mondom:

Esetleg olajos kicsit az ékszijtárcsa? Mikor meg melegszik picit a surlódástól puhul a gumi amiből van és már betapad?

Előzmény: gdzsozy (19447)
stemplis Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19449

Bár megígértem, de ma nem jutottam el odáig, hogy meg tudjam nézni az enyémen, hogy mi van a "botocska" helyén. De holnap igyekszem észbentartani. 

Én úgy tudom, hogy kb 6 liter van benne amikor már folyamatosan világít a kislámpa. 

Előzmény: boci86 (19446)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19448

mennyit mutat a mutató amikor kigyúl a lámpa? kb 9liternél

egyébként mindegy. az autód fogyasztása a lényeg.

nekem 20.000km-nél ez elromlott ugyhogy soha nem figyeltem a ledet.

én álltalában úgy járkálok hogy a mutató szerint 300km-el előtte kifogyott a benzin. :)

 

2000-ért tankolok minden második nap ez 5.6 liter. ezzel miskolc győri kapuból parasznyáig és vissza tudok jönni 2 nap.

ez napi 60km. tehát 110-120kmt megyek 2 tankolás közt (attól függ hogy hazafelé vagy reggel tankolok újra.)

70-el közlekedem, 5 literrel számolom a fogyasztást.

 

Lényeg: minden tankoláskor nullázom így tudom hogy mennyit mehetek még.

1/4 -es szintnél kb 12liter van benne.

2. piros vonal kb 7 liter ennyivel salgótarjánból is haza lehet jönni miskolcra.

Előzmény: boci86 (19446)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19447

na még egy utolsó hozzászólást megeresztek és kész...

 

lejtős az udvar nálunk. ma tolatok ki erre az autó ilyen hülye huhogó,sustorgó-sípítós hangot adott ki magából.

az utcán miután 1-esbe raktam elmúlt...

 

hazamentem egy idő mulva megint kiállok megint ugyanez a hang...

útcán megszűnt. sőt egyenes úton tolatva sem adja ki magából.

 

 

elmentem a szerelőmhöz arra gondolva hogy bizonyára kevés az olaj a sebváltóban, de ő azt mondja hogy vélhetően a váltó felfüggesztő gumik( bakok vagy egyéb gumi cuccok) tönkremehettek és igy lejtőn erőlködik a motor vagy valami surlódik és annak tudható be.

 

szerintetek?

 

 

boci86 Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19446

Szemböl nézve ez a motor balhátuljateteje(gégecső: a kipufogó csonkról szivja le a levegőt, fekete jobb oldalon a légszürőház a gégecső alatt a vízpupma) a képen. a nívóálca jobb oldalt van hátul a kocsi, pedig 1.3-as 1995 -ös. Ez az 1.3 -as motorból a gyengébbik.

A képet pedig elemlámpával+telefonnal csináltam a közzététel előtt sajnos mais mindeddig dolgoztam.

 

Nos Még mindig állna egy jó 5let lehetősége is, hogy hol lehetne eme:

http://books.google.com/books/about/Skoda_Felicia_service_repair_manual.html?id=LeHrAgAACAAJ

könyvet beszerezni. Ha esetleg vkinek meg lenne miskolc környékéről és kölcsön adná lefényelni egy nagyobb részét "hálás" lennék érte.

 

Apropó nem tudja valaki mennyi lehet a tankba amikor kigyullad a kislámpa?

 

Boci

Előzmény: gdzsozy (19413)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19445

Megoldás: A tescoban ócsón lehet venni 30m-es hosszabbítót.

2db már simán leér a lakásból az autóig.

:)

Előzmény: vtomiv (19432)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19444

Beírtam a keresőbe: 1986-os mazda626.

 találtam képeket. így szerencsére az ülésről is.

bár az enyémnek más a szövete és hátul csupa bőr de felteszem ide a képet hogy lásd milyen.

Előzmény: gdzsozy (19443)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19443

kedves egyetemista Barátom.

nyugodtan gyűjtsd a pézt. én igazából kb 3000 forintot mondtam volna...de ha a svájci frank emelkedni fog akkor 3010-et :)

 

egyenlőre azonban ott tartok hogy a francia ülés sínjei közt a távolság 45mm-el nagyobb mint a feliciának.

így egyenlőre a japánt nyúzom.

 

képet tudok készíteni. de egyenlőre nem tudom feltenni a gépre.

Előzmény: peti931 (19440)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19442

Cimbora el ne menj!

a tudásod soha nem kérdőjeleztem meg.

olyan vagy nekem mint egy indikátor papir. ha hülyeséget írok vagy gondolok azt kijavítod.

és ezt várom is tőled.

amugy meg vakok közt félszemű a király... nem?

 

:)

 

Előzmény: vwopel (19422)
gdzsozy Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19441

igazad van.

de ne légy rám pipa. nekem most minden drága. ebből indulok ki. A másik amikor ilyen kérdést olvasok nekem mindig az ugrik be hogy kibicnek semmi sem drága.

nem rosz szándékúan irtam amit hanem azért mert mondhatunk mi itt bármit de a zseb határozza meg hogy mennyire éri meg. és ezt egyedül csak te döntheted el.

 

 

Előzmény: Skodabuher (19420)
peti931 Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19440

És mennyibe kerülne az ülés? Lehet érdekelne majd, csak össze kell spórolnom rá a pénzt mert egyetemista vagyok. Tudom, hogy már kértem róla képet, ha nem jelent nagy gondot, le tudnád fényképezni? Előre is köszönöm. Üdv., Peti.

Előzmény: gdzsozy (19414)
Skodabajnok Creative Commons License 2011.08.31 0 0 19439

Sziasztok !

 

Szétszedtem egy Felicia 1.3 MPi ü.a. szivattyúját anno ... ( VDO )

Nemrégiben készítettem is pár képet róla ...

Tegnap fel is töltöttem a skodaklubra ...

Akit érdekel az nézze meg

Így találja meg :

www.skodaklub.com

Galéria

Tagok albumai

Škoda Felicia 1.3 MPi ü.a. szivattyú SZÉTSZEDVE ![skodabajnok]

 

A vwopel fórumtársunk javasolt egy oldalt , ahol az ü.a. szivattyúk működéséről is lehet olvasgatni ( http://injektor.hu/index.jsp?id=1&akt=1 ) de ezt a fajta szivattyút néhány mondtattal elintézték így :-D

 


A fogaskerekes és görgőcellás szivattyúk a térfogat-kiszorítás elvén működnek, a turbinakerekes és az oldalcsatornás szivattyúk viszont áramlástechnikai elven.
 
 


Képünk a turbinakerekes szivattyú felépítését mutatja.

 

Ez a szivattyú teljesen úgy néz ki mint amit én  szétszedtem !!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!