Lepadlóztam ,de lomha mint állat.Holnap megpróbálom.Szervizes csávó mondta,h amikor feltették az új szoftvert kiírta,h kat.hatásfok gyenge,de törölték a hibát .Ha megint kiírja akkor katalizátor csere.Kérdeztem mennyi? Megnézte gépbe 120 papír.
Az a gyanús,h épp a szervíz után produkálja ezt a hibát. 2,5 óra alatt az egész motror is kicserélhették.Csak szakszervízbe ne vigyétek a kocsit.120 ezerért inkább rángasson,vagy dadogjon induláskor,de az legalább 1 perc után abbamaradt és nem került semmibe.
Hátha tudtok segíteni. Garrett turbón lemásoló szenzort szeretnék cserélni. Ha megveszem magát a szenzort, akkor csak régi ki új be és kész? Vagy kell hozzá bármit is ellenőrizni?
Siófok-Siófok táv, 87 km, érintve a Jóbarátokat, a füredi amerikai bárt, Tihanyt, Szántódot.
Kerekeztem anyummal és Katussal, randiztunk unokaöccsel és Tihany fő orgonistájával is (a téren, őt keresve véletlenül összefutottunk egy most épp varsói, és egy madridi székhelyű régi, magyar ismerősünkkel, kollégával is, vicces volt :))
A nap egyenlege: iszonyatosan fájó segg, nyak, váll, csukló, bokaszalag. Aminek nincs baja, az a combizmom... Közben 3 sör, egy Long Island, és egy kupika pályinka. Ja, és a családban 16 kullancs, ebből bennem 12, ebből 11 a bal oldalamon!!!
Én csak az OFF autó szétszedése óta tudom, hogy a rugó nem játék. Vettem rugóösszehúzót, de így is csak akkor fogtam neki a kiszedésnek, amikor valaki ott volt velem aki már csinált ilyet. Most visszarakni már egyedül fogom, de mégegyszer: a rugókiszedés igényel némi óvatosságot :)
Van ilyen légrugó szerű valami, amit be teszel felemelt állapotában a rugó közé, és felfújod sima pumpával és már keményebb is a verda és áll a segge, vagy kiveszed keresel egy régivágású kovácsot, és megnyújtja keményíti amit akarsz, ez bevett szokás tehergépeknél nem kókány munka, vagy megkeresed Szivák Jánost, és gyártatsz vele új progresszív rugókat aprópénzért vagy ...
Szia egy márkaszervizes haveromtól tudom a hiba okát, egy a turbón lévő geometria állását érzékelő poti megkopása idézi elő, és cseréje drága mert csak egyben lehet cserélni egybe van építve a labdával, és a csere is precíziós munka, mert mikronban kell hézagolni, plusz műszerezetséget és gyári diagot igényel, ezért az sem olcsó, maszekban kb. 20ezer ft a munkadíj, számlával a duplája, és az alkatrész ára pedig 40ezer ft. Ha meg szeretnéd csináltatni a haver meg tudja otthon, de mezei szerelőt hozzá ne merj engedni mert ha nem állítja be a potit pontosan, széthajtja az ECU a turbót, fontos a szakértelem tapasztalat. Azért 1500-1600 közt jön a rántás mert 6.ban ezt használja legtöbbet az ember, és ott megkopik a poti annál a geometria állásnál, és mivel zürzavaros a jel amit ilyenkor kap az ECU megkavarja a befecskendezést.
Azt gondolom, hogy Zolysys szerint, ha fordított sorrendben csinálnád, akkor nagy súlytól is csak kicsi mértékben fog leülni :-))) és így szükségtelen lesz a rugó cserélye.
...ne haragudj, Zolysys után ez kikívánkozott belőlem :-))) de mindenképp a motorház felnyitásával kezdjed :-))) sorry megint :-)