Keresés

Részletes keresés

premium salmon Creative Commons License 2011.07.30 0 0 219352

Bocsánat, ez nem válasz, csak "szerves folytatása" korábbi bejegyzésemnek:

 

A debreceni tuja tender híreinek frissítései új infókat is hoztak:

http://civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/itt-a-nyertes-spanyol-2-es-villamos-jar-majd-debrecenben/0729102459
és szállították az imént kért tájékoztatás jó részét: http://iho.hu/hir/debrecen-a-hatodik-felvonas

 

Az „Indóház” szerint az Astra és a Solaris diszkvalifikálásának az oka végül is az alkalmassági követelmények elégtelen teljesítése – amint ez várható volt és tegnap magam is valószínűsítettem (219296).

 

A másik két gyártó kizárásának az indoklása kérdéseket vet fel és aggodalomra ad okot:

- Skoda: egy / néhány ingyen felajánlott alkatrész

- Stadler: néhány lejárt erkölcsi bizonyítvány

Ennyi?

 

Ennél bizonyára bonyolultabb a valóság, de ezt csak az összegző „zárójelentésből” tudjuk majd meg.

- a Skoda bizonyára valami apró emberi, de javíthatatlan hibát vétett,

- a Stadler meg tán időközben feladta: „jobb a kizárás, mint a megalázó utolsó hely” alapon.

 

Még valami: egy kicsit a (támadott, néha alázott) hivatal bosszúját is érzékelem a fentiekben a sok fellebbezésért, KDB elmarasztalásért – most aztán szuper szabályosak leszünk. Mindezt a jogi villámigazolás és a példátlan terjedelmű hiánypótlás is valószínűsíti. Az újabb jogorvoslatok így sem kerülhetők el, legfeljebb az ajánlatkérő esélyei javultak.

 

Mindenesetre sajnálatos, hogy ilyen pimf okok – és nem ürügyek – miatt kettőből lehetett csak választani, ugyanakkor remélhető, hogy a döntés bírja a szakmai közvélemény nagy többségének az egyetértését és végleg legördül a függöny a debreceni szappanopera hatodik felvonása végén :-)

Előzmény: premium salmon (219329)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.30 0 0 219351

...és ezért vissza mindenhová a régi kékeket, úgy érted? :-) 

Előzmény: jazzcool1,2 (219350)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2011.07.30 0 0 219350

amivel foglalkozni kéne, az az M3, mert az M2-re úgy tűnik megérkeznek majd az új szerelvények, miként az M4-re is. de mi lesz az M3-mal? oké, kiválogatják oda legjobb állapotban lévő szovjet/orosz szerelvényeket, de hát azok is elég gáz állapotban vannak. és iszonyatos kontraszt lesz az alstomos M2 és M4, illetve az M3-on futó elavult szerelvények között.

Előzmény: flugosmotoros90 (219347)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219348

Mond meg, mi értelme beásni a végén egy ekkora szakaszt! Mert én nem látom az értelmét.

Előzmény: Fradista Utazó (219345)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219347

Komolyan érdekelne, hogy foglakoznak-e a témával a BKV-BKK szakemberei, vagy hetente belefér egy esemény. Mert mi mást nyilatkozhatnának, hogy ez természetes egy metróüzemnél, de a megoldásra is kellene már törekedni.

Előzmény: zsitvica (219346)
zsitvica Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219346

Megint :

 

Füstöl egy metrószerelvény a Népligetnél

A műszaki hiba miatt az utasokat a Határ út és a Nagyvárad tér között pótlóbuszok szállítják. Tovább »

forrás: Index.hu

Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219345

Ha 9.000 m lenne, akkor érdemes lenne? Minél rövidebb, azaz minél olcsóbb a kritikus szakasz, annál kevésbé érdemes foglalkozni vele? Csak az a beruházás lehet érdekes, ahol jó sok pénzt lehet elkölteni?

Uramatyám...

Előzmény: BoGar (219343)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219344

Hagyjuk. Nem az a baj, hogy nem érted, miről beszélek, hanem az, hogy nem is akarod.

Előzmény: BoGar (219341)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219343

Mellesleg én is egyetértek. 900m-t beásni? Minek?

Előzmény: Fradista Utazó (219340)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219342

Én is azt hiszem, kissé eltér a véleményünk. :-) Csak nem tudom, mi okból, ha nem állítasz érveket a felvetéseidhez.

A helyismeretes előfeltételezésért meg elnézést.

Előzmény: Feri BPO-576 (219338)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219341

Aha. Akkor csak nem következik egyikből a másik, jól gondoltam. ;)

Nem lehet azzal érvelni, hogy milyen a kettes villamos megállója a híd alatt. Ilyen alapon ha északi irányba tovább vezetnék, és fúrnának egy lukat a Margit híd alá, és ott vezetnék el, az is példa lenne a kéreg alatti elvezetésre?! Na ne!

Előzmény: Fradista Utazó (219340)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219340

A lényeg az volt, hogy az érintett szakasz rövid volta nem lehet oka annak, hogy ne csináljunk alagutat. Ennyiről szólt a történet, ha figyelmesen követed a párbeszédet.

Előzmény: BoGar (219339)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219339

Attól függ, mi a lényeg. Itt nem kellett leásni a Föld alá, és egyetlen állomást, megállót alakítottak ki. Az összeg koránt sem egyezne meg azzal az összeggel, amibe a te ötleted kerülne.

Előzmény: Fradista Utazó (219337)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219338

Másképp látjuk a dolgokat, ennyi :)

 

"ez most valami tréfa, vagy csak semmi helyismereted nincs?"

Lassan a testtel, már 23 éve itt élek; a rutin meg az évek :D

Előzmény: alsó madárfogás (219298)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219337

Persze, ezt én is tudom, de nem számít, a lényeg ugyanaz.

Előzmény: BoGar (219335)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219336

Ezt azért javítsd ki! "autóbukkal fogják pótolni a kiamaradt"

Előzmény: Törölt nick (219323)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219335

Jesszus! De a 2es villamos nem megy a kéreg alatt! A Fővámtéri megállóig egy szintben halad, majd a megálló és a híd után teszi meg azt az emelkedőt, amit az autók a híd előtt.

Előzmény: Fradista Utazó (219318)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219334

Na hát! Erről beszéltem! Kitiltani az összeset a belvárosból! :D

Ugyehogyugye?

Előzmény: John Howard (219306)
Hamster Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219333

Fejlesztéseket irigyelni voltam Szegeden - bár a vágányzárak miatt a villamosokat Bengálikkal pótolták, azért így is elgondolkoztató volt:

 

Szeged, építési terület:
Megújuló 1-es, 3-as és 4-es villamosok, új trolivonalak (a hosszú 8-as mellett lett egy 19-es is), és a leendő 2-es vonal

 

BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219332

Te a városnéző buszról beszélsz, én nem.

Előzmény: 435-ös (219285)
BoGar Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219331

Bocs, mindig elírom.

Előzmény: Peto (219286)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219330

Hát mindjárt megbolondulok. Te provokálsz engem: nem a célokhoz (és a meglévő infrastruktúrához) rendelünk járműveket, hanem az elavult csotrogányokhoz igazítjuk a pályát és az igényeket? :-)

Előzmény: vrobee (219325)
premium salmon Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219329

 

Furcsa, de az egyik legérdekesebb kérdés most – Miskolcra is gondolva - hogy kit miért zártak ki? Az ajánlatkérők a műszaki kérdések kiiktatásával jelentősen meg akarták könnyíteni a pályázók dolgát - és a saját dolgukat - mik lehetnek akkor az okok?

 

Nem fogadták el a referenciákat? Súlyos alaki hibát találtak a felolvasólapon?  Hiánypótlással sem született a bírálók számára elfogadható megoldás? A Kbt. szabályozásába ütközött valamelyik cég? A sajtóanyagok erről nem szólnak.

 

Nem hiába feltételeztem, hogy a jobbára rutinos pályázók immár hatodszorra nem követnek el banális hibákat és nem trükköznek. Alig hiszem el, hogy ez a Skodával, vagy pláne a Stadlerral ez előfordulna.

 

Jó lenne mielőbb részletes tájékoztatást kapni.

premium salmon Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219328

Kizárás és kizárás között nagy különbség lehet. Szerintem sok és nem elegáns a 66% kirúgása, de 33%-ot indokoltnak tartok, amint azt korábban jeleztem( 219 296)  Érdekes lenne az indokokat megismerni.

 

Várható volt hogy visszatérnek a kezdetekhez, a két ősi ellenfél feszül majd egymásnak. Nem tudni még, mennyi döntött köztük, de az biztos, hogy  csak a (piszkos) anyagiak. Ez nem európai megoldás :-)

 

Szerencsés, hogy - ilyen áron is - az egyik legkorszerűbb, legjobb gyártmány nyert. Maradjon is így....

Előzmény: vrobee (219327)
vrobee Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219327

CAF felőlem jöhet. Csak jönne már. Gondolom, akiket kizártak, azok nem hagyják annyiban...

Előzmény: kristoof (219326)
kristoof Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219326

Csak két érvényes ajánlat volt.

 

http://iho.hu/hir/debrecen-a-hatodik-felvonas

vrobee Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219325

Ja. Végülis van ilyen, a Batyinál. (Itt mondjuk MIX/a is lehetne :) )

Végülis a ződsárkányoknak ha valami terep megfelel, az pont a forgalomtól elzárt, jó minőségű, gyorsvasúti jellegű pálya, ahol nem jönnek ki a hátrányaik olyan nagyon...

Előzmény: alsó madárfogás (219322)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219324

Nem az állam vagy az önkori rendeli meg, tehát nem az.

Előzmény: halaloszto (219311)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219323
Előzmény: premium salmon (219295)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219322

Az lenne még csodálatos, kéregvezetésben az (akkor már) 50 éves MXA-k. :-)

Előzmény: vrobee (219319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!