Az „Indóház” szerint az Astra és a Solaris diszkvalifikálásának az oka végül is az alkalmassági követelmények elégtelen teljesítése – amint ez várható volt és tegnap magam is valószínűsítettem (219296).
A másik két gyártó kizárásának az indoklása kérdéseket vet fel és aggodalomra ad okot:
- Skoda: egy / néhány ingyen felajánlott alkatrész
- Stadler: néhány lejárt erkölcsi bizonyítvány
Ennyi?
Ennél bizonyára bonyolultabb a valóság, de ezt csak az összegző „zárójelentésből” tudjuk majd meg.
- a Skoda bizonyára valami apró emberi, de javíthatatlan hibát vétett,
- a Stadler meg tán időközben feladta: „jobb a kizárás, mint a megalázó utolsó hely” alapon.
Még valami: egy kicsit a (támadott, néha alázott) hivatal bosszúját is érzékelem a fentiekben a sok fellebbezésért, KDB elmarasztalásért – most aztán szuper szabályosak leszünk. Mindezt a jogi villámigazolás és a példátlan terjedelmű hiánypótlás is valószínűsíti. Az újabb jogorvoslatok így sem kerülhetők el, legfeljebb az ajánlatkérő esélyei javultak.
Mindenesetre sajnálatos, hogy ilyen pimf okok – és nem ürügyek – miatt kettőből lehetett csak választani, ugyanakkor remélhető, hogy a döntés bírja a szakmai közvélemény nagy többségének az egyetértését és végleg legördül a függöny a debreceni szappanopera hatodik felvonása végén :-)
amivel foglalkozni kéne, az az M3, mert az M2-re úgy tűnik megérkeznek majd az új szerelvények, miként az M4-re is. de mi lesz az M3-mal? oké, kiválogatják oda legjobb állapotban lévő szovjet/orosz szerelvényeket, de hát azok is elég gáz állapotban vannak. és iszonyatos kontraszt lesz az alstomos M2 és M4, illetve az M3-on futó elavult szerelvények között.
Komolyan érdekelne, hogy foglakoznak-e a témával a BKV-BKK szakemberei, vagy hetente belefér egy esemény. Mert mi mást nyilatkozhatnának, hogy ez természetes egy metróüzemnél, de a megoldásra is kellene már törekedni.
Ha 9.000 m lenne, akkor érdemes lenne? Minél rövidebb, azaz minél olcsóbb a kritikus szakasz, annál kevésbé érdemes foglalkozni vele? Csak az a beruházás lehet érdekes, ahol jó sok pénzt lehet elkölteni?
Aha. Akkor csak nem következik egyikből a másik, jól gondoltam. ;)
Nem lehet azzal érvelni, hogy milyen a kettes villamos megállója a híd alatt. Ilyen alapon ha északi irányba tovább vezetnék, és fúrnának egy lukat a Margit híd alá, és ott vezetnék el, az is példa lenne a kéreg alatti elvezetésre?! Na ne!
A lényeg az volt, hogy az érintett szakasz rövid volta nem lehet oka annak, hogy ne csináljunk alagutat. Ennyiről szólt a történet, ha figyelmesen követed a párbeszédet.
Attól függ, mi a lényeg. Itt nem kellett leásni a Föld alá, és egyetlen állomást, megállót alakítottak ki. Az összeg koránt sem egyezne meg azzal az összeggel, amibe a te ötleted kerülne.
Jesszus! De a 2es villamos nem megy a kéreg alatt! A Fővámtéri megállóig egy szintben halad, majd a megálló és a híd után teszi meg azt az emelkedőt, amit az autók a híd előtt.
Hát mindjárt megbolondulok. Te provokálsz engem: nem a célokhoz (és a meglévő infrastruktúrához) rendelünk járműveket, hanem az elavult csotrogányokhoz igazítjuk a pályát és az igényeket? :-)
Furcsa, de az egyik legérdekesebb kérdés most – Miskolcra is gondolva - hogy kit miért zártak ki? Az ajánlatkérők a műszaki kérdések kiiktatásával jelentősen meg akarták könnyíteni a pályázók dolgát - és a saját dolgukat - mik lehetnek akkor az okok?
Nem fogadták el a referenciákat? Súlyos alaki hibát találtak a felolvasólapon? Hiánypótlással sem született a bírálók számára elfogadható megoldás? A Kbt. szabályozásába ütközött valamelyik cég? A sajtóanyagok erről nem szólnak.
Nem hiába feltételeztem, hogy a jobbára rutinos pályázók immár hatodszorra nem követnek el banális hibákat és nem trükköznek. Alig hiszem el, hogy ez a Skodával, vagy pláne a Stadlerral ez előfordulna.
Kizárás és kizárás között nagy különbség lehet. Szerintem sok és nem elegáns a 66% kirúgása, de 33%-ot indokoltnak tartok, amint azt korábban jeleztem( 219 296) Érdekes lenne az indokokat megismerni.
Várható volt hogy visszatérnek a kezdetekhez, a két ősi ellenfél feszül majd egymásnak. Nem tudni még, mennyi döntött köztük, de az biztos, hogy csak a (piszkos) anyagiak. Ez nem európai megoldás :-)
Szerencsés, hogy - ilyen áron is - az egyik legkorszerűbb, legjobb gyártmány nyert. Maradjon is így....
Ja. Végülis van ilyen, a Batyinál. (Itt mondjuk MIX/a is lehetne :) )
Végülis a ződsárkányoknak ha valami terep megfelel, az pont a forgalomtól elzárt, jó minőségű, gyorsvasúti jellegű pálya, ahol nem jönnek ki a hátrányaik olyan nagyon...