Mit jelent ez milliméterben? Összehasonlítva a JDM kúpos tengelyével. Ugyanakkor a kúpos tengely lendkerék felőli része felerősíthető-e 1 az 1-ben (a lendkerékre)
A szekunder is csak átalakítással jó (rövidebb a váltó tengely az Aixamon)19mm-es belső átmérőjű hézagoló alátétet kell hozzá gyártani. Ja és a priméren a tengejen lévő belső váll is máshol van a tiéden, hogy ne mennyen annyira össze.
A kétütemű trabant laprugó silentpesely külső atm. 28 mm. belső 12 mm. Az alsó lengőkarok belső silentmérete külső átm. 24 mm. belső 12 mm. Perselyezéssel ( külső persely ) megoldható a dolog. Ha rövid kettőből kell megoldani a kilógó rész levágásával.
Először is lemérem a szekunder variátor tengelyátmérőjét és hosszát. A primer variátor kupját az agyból nemtudjuk kivenni, de a kúpostengely lendkerékre rögzítő részét, amit 4 csavar tart lemérjük és lerajzoljuk. Hamarosan küldöm a beszkennelt rajzot.
Konkrétan a villanymotor már bent van a motortérben..:)
Az irányváltó maradt, de kidobtam belőle a felső tengelyt, amin a szekunder tárcsa volt, meg az összes felesleges fogaskereket belülről. Csak a difi, meg a középső tengely maradt az áttétel miatt, ami 1 : 3.66, így a motorok majdnem 1:1 áttétellel hajtják a tengelyt. Két motor kerül a járgányba, egy 2,4 kW-os névleges teljesítményű villanymotor, ami rövid ideig akár 3x-os túlterhelést is elvisel, meg egy Honda GX200-as benzin/gáz üzemű motor, ami 4,1 kW teljesítményű, és 1,7 liter/h a fogyasztása. A villanymotor fordulatszáma 2700, a Honda blokk pedig 3600-at forog percenként.
A gyorsítást, a városban araszolást és a hátramenetet a villanymotorral oldom meg, városon kívül, egyenletes sebességnél pedig a benzinmotor veszi át a hajtást. Nincs irányváltó, nincs variátor, semmi hatásfok romboló szerkezet. A villanymotor és a benzinmotor 1db HTD 8M szíjjal hajtja az irányváltó középső tengelyét, egyszerű, tiszta megoldás...
100 Ah-s lithium cellák kerülnek a járgányba, így a hatótáv minimum 30 km lesz még télen is, ez a városban elegendő lesz. Ha a pénztárcám engedi, akkor 160 Ah-s cellákat veszek majd, mert alapvetően elektromos üzemben akarom használni a járgányt, konnektorból a legolcsóbb tankolni. A benzin/gáz motor csak azért kell, hogy hosszzabb út esetén se kelljen lemondani kedvenc járgányomról...:)
Megmaradtak vadonat új gyári tartalékalkatrészeim a mopedautóimból, nekem már nem lesz rájuk szükségem. Jutányos áron elvihetők. Egyedül a szíjat tartom meg biztonságból az eladásig, de utána azt is el lehet vinni.
Ezek Aixam-hoz való cuccok:
Ezen kívül van 4 db Michelin 145/60 R13-as téli gumim, rajta Aixam alufelnikkel. A képet a neten találtam, ilyen:
És van 4 db Dunlop 135/70 R13-as téli gumim, ezt a Ligier-re használtam. 4 lemezfelnivel. A lemezfelnik darabját 1000 Ft-ért odaadom, ez szinte ingyen van.
A JDM-nek nagyobb átmérőjű a primer variátor tárcsája, viszont nem megy ki a pereméig a szíj. JDM primer tárcsa mozgó részét már tettem fel Aixamra, elvileg fordítva is jó lehet, de nem tudom a kúpok egyeznek-e.
2000-ben gyártott Ligier Ambra GLX rendezett okmányokkal, műszaki vizsgával, rendszámozva eladó. 42000 km-t futott, kisebb külső hibái vannak. Érdeklődni: 30/2260978 (Hajdú-Bihar megye)
Elektromos meghajtásúra alakítok át egy Aixam 400-as mopedautót, ezért feleslegessé vált a Kubota Z402-es motorom, a primer és a szekunder varió. Esetleg érdekel valakit?
Először egy trike meghajtására szántam a hajtásláncot, de nem igen lesz nekem időm még azt is megépíteni belátható időn belül...
Találkozó plakátot innen letöltve tessék terjeszteni mindenkinek a lehetőségei szerint.
(ha a letöltés gondot okozna elküldőm szívesen, ha ide írsz nekem info@velorexklub.hu)
pld.: iwiw, facebook, egyébb portálok és fórumok ahol járművekkel és találkozókkal foglakoznak és írnak.
Legyen több hasonló érdeklődésű ember a találkozón.
Szállásról és annak árairól itt olvashattok. Saját sátrasoknak mindíg van hely, ha ennél egyedibbet szeretnél azt előre szükséges foglalni náluk. (mobilház, bérsátor, lakókocsi).